{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.250 visninger | Oprettet:

simon k
simon k
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

Xsara, skift af kobling? Sele lys lyser {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har aldrig skiftet kobling før på en Xsara, er det til at gå til i min situation med kun en stor donkraft og klodser? Mener jeg har hørt man skal rode i gearkassen?

Så lyser sele lyset også i displayed. Nogle som kender til at løse det problem? Det ser ud til at ledningen under sædet er samlet med en kronmuffe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xsara, skift af kobling? Sele lys lyser
  • #1   15. mar 2012 Kobling er som på alle andre biler....

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#2   15. mar 2012 ok jeg har aldrig skiftet kobling før på nogen bil smiley

Jeg har skiftet klodser, kalibre, bagbro, strømfordeler og i den dur, men har intet begreb om hvor omfattende en kobling er.

• #3   15. mar 2012 Der er da lidt omfattende...

Du skal jo have trækaksler af, (dermed også gearolie ) starter, batteri, ledninger, gearforbiindelser, koblingeforbindeler osv.

Motoren skal holdes oppe når du afmonterer gearkassen, ligesom at koblingen skal centreres, bilen skal løftes og dearkassen kan være svær at få ud...

Det er ikke bare sådan lige til hvis du ikke har prøvet det før...

Hvad angår selen så har du evt. en defekt i selelåsen som registrere at selen er i, eller selve selestrammeren,, men der skal du nok have læst bilen ud med en tester, for at finde den precise fejl.....

• #4   15. mar 2012 Jeg ville ikke begive mig ud i et koblingsskift med blot en donkraft smiley

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#5   15. mar 2012 Ok jamen jeg vil betale mig ud af det så smiley tak
    Hvad tror i sådan en måling koster?

• #6   15. mar 2012 Hvilken model snakker vi om. Der er jo kæmpe forskel på om det er en 1.4 eller en 2.0

• #7   15. mar 2012 Nicolai P

Hvor er det su ser den store forskel...

Simon K

Du kan være heldig at give en skilligt til kaffekassen for at få den læst ud, eller alt op til en timeløn på det værksted du kører til....

• #8   15. mar 2012 Det er lidt mere bøvlet og mindre plads på en 16v. 8v udgaven er til at skifte med den ene hånd på ryggen. selvfølgelig gælder samme fremgangsmåde med centrering osv.

Men generelt vil jeg sige, og det gælder alt på en bil. Har man slet ingen ide om hvordan tingene er skruet sammen. så få nogen til at hjælpe der ved noget om det.

Kommentér på:
Xsara, skift af kobling? Sele lys lyser

Annonce