5.743 visninger
|
Oprettet:
2,0 TDI VS 2,0 TFSI {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står og skal købe mig en ny bil. Jeg har besluttet det enten skal være en A4 B7 eller en Passat 3c
De fås med 2,0 TDI (140hk) og TFSI motoren.
TFSI motoren er kåret til den bedste motor 3 år i træk, men TDI motorene går længere på litteren.
Jeg har 20 km på arbejde, og køre en del i byen. Tror i det vil være et problem med TDI modellen? altså ville i vælge TFSI over TDI med det jeg køre om dagen
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
feb 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 447
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 565
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 22 Svar: 2.870
Det er Tsi som har vundet priserne, hvor TFSI er en "gammel udgave"
Jeg stod selv i dilemma dengang jeg købte min golf 5, og det sku være 140hk 1,4 Tsi, eller 140hk TDI.
Valgte benzin, og har aldrig fortrudt siden.
Har nu kørt 80.000km med den, og det er stadig en glæde hver dag.
Jeg ville tage benzin (kører selv 30km hver vej til arbejde)
aug 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
På trods af de ting der kan komme med denne motor, har jeg ikke fortrudt for den kører bare sindsygt godt, og stadig meget økonomisk. Trækket er i en helt anden liga end TFSi'en.
Jeg har dog 35km til arbejde hver dag.. hvilket er mere ideelt til diesel
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 14 Svar: 508
Hvis du fx. kører 20.000 km om året. eller 40.000 km.
- Det er ganske enkelt. Og så får du overblik over hvor meget du sparer eller brænder væk.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Passat kedelig i forholdet til a4??
Sjovt det er samme bil, så hvordan helvede kan den være kedelig hahaha
- Ole - Aalborg -:
Salg senere hen tror jeg du kommer lettere af med en 2.0 tdi.. Det er en god motor, men bruger bare en del olie (gør min venners ihvertfald.. Kender 2 som har den motor)
Ville også personligt tage benz da jeg ikk er så meget for diesel, men med de her priser er det ret fucked med en ikke øko bil..
Problemer tror jeg de stort set er på samme niveau.. Begge motore er lige komplekse da de har turbo.. Så ja..
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 208
Jeg er ret overbevist om jeg har ret:
http://www.theautochannel.com/news/2009/06/19/466458.html
Thomas M:
Tør du virkelig det. Jeg har 2 venner som begge har den 2,0 TDI som har fået dem chippet. det har ikke holdt særlig mange km før topstykket flækker. desuden har kobling og svinghjul (dual mass) ikke godt af mere end 400nm
Jannik. 2,0 TDI motorene har standart motorvarmer, den skal selvfølgelig kodes om til fyr
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Husk at hvis noget fucker pga en chipning så er det helt sikkert pga stedet den er blevet chippet ved..
er sikker på det ikk ville ske hvis man fik den lavet et ordentligt sted..
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
jeg ville klart vælge tsi over tdi når du ikke kører mere end du gør.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 447
Udseensmæssigt synes jeg at en A4 b7 er megget pænere end en passat 3c
aug 2008
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
Jeg kunne aldrig selv finde på at smide en chip i.. Men jeg havde ingen bekymringer overhovedet ved at få Landberg til det.. Jeg har læst snakket med rigtig mange om valget inden jeg gjorde det. Bilen får en meget renere motorgang, jævnere momentkurve. Jeg ser det mere som en optimering end en tuning. Andre tunere kan måske få en 170hk TDi op til 220-240hk. Det får man ikke med landberg. Der får du noget der holder og virker.
Han chipper sindsygt mange TDi'er vi snakker flere om ugen. Så hvis de brød sammen på række. Ville nettet jo være fyldt med skrækhistorier.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.884
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
men langt på literen går den ikke, men nu kører jeg også kun 20.000 km om året, så det gør jo ikke det store.
Jeg kan bare generelt ikke lide diesel biler. lyden, responsen osv osv. men det er da fedt nok de går langt på literen. men VAG 2.0TDI og 2.0TFSI, der er jeg sikker på værksteds omkostninger udligner besparelsen via brændstoffet
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 5 Emner: 38 Svar: 208
TSI er en helt anden pris
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/18-tsi-160-trendline-variant/892285
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 45
har ingen problemer haft med den, og har kørt 27.000 sidste år og der ingen problemer været men den er self heller ikke så gammel endnu køre langt på litteren hvis du vil - men har stadig massere af kraft til at komme frem men kunne godt tænke mig mere men lad det nu ligge..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 67
den ligger i VW, Skoda; Audi, og seat. der er måske 10mio biler på vejene rundt omring og i danmark er der nok 100.000 af dem på vejene, så selvf vil der være nogle fejl her og der. og der vil altid være nogen der kan fortælle uheldige historier.
Jeg har har haft en 3c 140hk som bare kørte som en drøm, der var ikke noget problem med den overhovedet
så skiftede jeg til en 1.9TDI i en Fabia hvor turboen smutted mere eller mindre med det samme
Og nu har jeg valgt en passat 3C igen
Jeg kan varmt anbefale at køre op til KK Autoteknik ved skive og lad ham rense din motor ca hver 150.000km, Det giver en hurtiger respons, bedre motor gang og hvis du er heldig effektforøgelse
Men når du ikke har længere på arbejde og du ikke køre mere om året, så er det op til dig selv hvad du vælger, jeg havde nok taget TSI
2,0 TDI VS 2,0 TFSI