{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.743 visninger | Oprettet:

2,0 TDI VS 2,0 TFSI {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står og skal købe mig en ny bil. Jeg har besluttet det enten skal være en A4 B7 eller en Passat 3c

De fås med 2,0 TDI (140hk) og TFSI motoren.
TFSI motoren er kåret til den bedste motor 3 år i træk, men TDI motorene går længere på litteren.

Jeg har 20 km på arbejde, og køre en del i byen. Tror i det vil være et problem med TDI modellen? altså ville i vælge TFSI over TDI med det jeg køre om dagen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2,0 TDI VS 2,0 TFSI
  • #1   16. mar 2012 ville til hver en tid vælge benzin frem for diesel. diesel har bare alt for mange skavanker i dag....

  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #2   16. mar 2012 hvis jeg havde raad, ville jeg uden tvivl vaelge tfsi motoren

  • #3   16. mar 2012 Har ikke lige et svar til dit spørgsmål men du skal da ha et disel fyr i bilen ellers slider du den motor op da du ikke køre længere end 20 km efter start.

  • #4   16. mar 2012 Uanset hvilen motor du vælger, skal den ligger i Audien smiley En passat er så kedelig!

  • #5   16. mar 2012 Diesel skulle der stå:-)


  • #6   16. mar 2012 TFSI motoren må du ik forveksle med TSI motoren.
    Det er Tsi som har vundet priserne, hvor TFSI er en "gammel udgave"

    Jeg stod selv i dilemma dengang jeg købte min golf 5, og det sku være 140hk 1,4 Tsi, eller 140hk TDI.
    Valgte benzin, og har aldrig fortrudt siden.
    Har nu kørt 80.000km med den, og det er stadig en glæde hver dag.

    Jeg ville tage benzin (kører selv 30km hver vej til arbejde)


  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
    #7   16. mar 2012 Jeg stod for nyligt over for samme valg... jeg endte med at købe TDI 170hk som jeg nu har fået landberg chippet til 205/450

    På trods af de ting der kan komme med denne motor, har jeg ikke fortrudt for den kører bare sindsygt godt, og stadig meget økonomisk. Trækket er i en helt anden liga end TFSi'en.

    Jeg har dog 35km til arbejde hver dag.. hvilket er mere ideelt til diesel


  • #8   16. mar 2012 Du kan jo regne ud hvad den kommer til at koste, ved forskellige km.
    Hvis du fx. kører 20.000 km om året. eller 40.000 km.
    - Det er ganske enkelt. Og så får du overblik over hvor meget du sparer eller brænder væk.


  • #9   16. mar 2012 Audi RS .:
    Passat kedelig i forholdet til a4??

    Sjovt det er samme bil, så hvordan helvede kan den være kedelig hahaha


    - Ole - Aalborg -:
    Salg senere hen tror jeg du kommer lettere af med en 2.0 tdi.. Det er en god motor, men bruger bare en del olie (gør min venners ihvertfald.. Kender 2 som har den motor)

    Ville også personligt tage benz da jeg ikk er så meget for diesel, men med de her priser er det ret fucked med en ikke øko bil..

    Problemer tror jeg de stort set er på samme niveau.. Begge motore er lige komplekse da de har turbo.. Så ja..


  • #10   16. mar 2012 Lars M:
    Jeg er ret overbevist om jeg har ret:
    http://www.theautochannel.com/news/2009/06/19/466458.html

    Thomas M:
    Tør du virkelig det. Jeg har 2 venner som begge har den 2,0 TDI som har fået dem chippet. det har ikke holdt særlig mange km før topstykket flækker. desuden har kobling og svinghjul (dual mass) ikke godt af mere end 400nm

    Jannik. 2,0 TDI motorene har standart motorvarmer, den skal selvfølgelig kodes om til fyr


  • #11   16. mar 2012 - Ole - Aalborg -:
    Husk at hvis noget fucker pga en chipning så er det helt sikkert pga stedet den er blevet chippet ved.. smiley
    er sikker på det ikk ville ske hvis man fik den lavet et ordentligt sted..


  • #12   16. mar 2012 tfsi og tsi er squ da samme motor smiley

    jeg ville klart vælge tsi over tdi når du ikke kører mere end du gør.


  • #13   16. mar 2012 Emre (Kameramand for IG) G
    Udseensmæssigt synes jeg at en A4 b7 er megget pænere end en passat 3c smiley


  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 19
    #14   16. mar 2012 - Ole - Aalborg -

    Jeg kunne aldrig selv finde på at smide en chip i.. Men jeg havde ingen bekymringer overhovedet ved at få Landberg til det.. Jeg har læst snakket med rigtig mange om valget inden jeg gjorde det. Bilen får en meget renere motorgang, jævnere momentkurve. Jeg ser det mere som en optimering end en tuning. Andre tunere kan måske få en 170hk TDi op til 220-240hk. Det får man ikke med landberg. Der får du noget der holder og virker.

    Han chipper sindsygt mange TDi'er vi snakker flere om ugen. Så hvis de brød sammen på række. Ville nettet jo være fyldt med skrækhistorier.


  • #15   16. mar 2012 Hold dig fra vags 2.0TDI.. Den har så enormt mange problemer.. tag deres 1.9 tdi i stedet.. problemerne på 2.0'eren er bland andet svinghjul og turbolader.. = $$

  • #17   16. mar 2012 Jeg kører selv TFSI 2.0 i min Cupra, og jeg syntes det er en feeed motor. kører super godt og der er rimelig overskud af kræfter.
    men langt på literen går den ikke, men nu kører jeg også kun 20.000 km om året, så det gør jo ikke det store.
    Jeg kan bare generelt ikke lide diesel biler. lyden, responsen osv osv. men det er da fedt nok de går langt på literen. men VAG 2.0TDI og 2.0TFSI, der er jeg sikker på værksteds omkostninger udligner besparelsen via brændstoffet smiley


  • #18   16. mar 2012 TFSI fåes til omkring 140000

    TSI er en helt anden pris
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/18-tsi-160-trendline-variant/892285


  • #19   16. mar 2012 tfsi helt klart de 2,0 tdi motor er bare noget lort og i den sidste ende de penge du spare på brændstof bruger du på værksted regninger i stedetfor så du risikere og ligge flere penge til end hvis du havde valgt en tfsi i stedetfor

  • #20   4. apr 2012 jeg har selv en 2.0 tdi smiley og den er jeg super glad ved..
    har ingen problemer haft med den, og har kørt 27.000 sidste år og der ingen problemer været men den er self heller ikke så gammel endnu smiley køre langt på litteren hvis du vil - men har stadig massere af kraft til at komme frem smiley men kunne godt tænke mig mere men lad det nu ligge..


  • #21   2. maj 2012 Grunden til at der er så mange skræk historier om 2.0 TDI er fordi det er den mest brugte motor,

    den ligger i VW, Skoda; Audi, og seat. der er måske 10mio biler på vejene rundt omring og i danmark er der nok 100.000 af dem på vejene, så selvf vil der være nogle fejl her og der. og der vil altid være nogen der kan fortælle uheldige historier.

    Jeg har har haft en 3c 140hk som bare kørte som en drøm, der var ikke noget problem med den overhovedet
    så skiftede jeg til en 1.9TDI i en Fabia hvor turboen smutted mere eller mindre med det samme
    Og nu har jeg valgt en passat 3C igen

    Jeg kan varmt anbefale at køre op til KK Autoteknik ved skive og lad ham rense din motor ca hver 150.000km, Det giver en hurtiger respons, bedre motor gang og hvis du er heldig effektforøgelse

    Men når du ikke har længere på arbejde og du ikke køre mere om året, så er det op til dig selv hvad du vælger, jeg havde nok taget TSI


Kommentér på:
2,0 TDI VS 2,0 TFSI

Annonce