{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

kasper n
kasper n
Tilmeldt:
11. jun 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

regler for 45 scooter angående anciennitet {{forumTopicSubject}}

hej BG er fordi jeg har hørt at hvis man indregistere en 45 scooter skulle det også give anciennitet i forhold til forsikring til bilen

ville høre og der er nogle der ved om det passer

og ellers ville jeg gerne vide alt hvad der er at vide om anciennitet altså hvor længe der går før man er elitebilist smiley

mange tak på forhånd for svarende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for 45 scooter angående anciennitet
  • #1   20. mar 2012 Det kan kun dit forsikringsselskab svare på.

    Det er ikke alle steder du optjener anciennitet med en 45 knallert.

    Det er forskelligt hvad der skal til for at du bliver elitebilist, der er nogle steder du er det efter tre år, andre er det 5 år eller 8 år. Det varierer meget.

    Mange steder er det dog 26 år og 8 års skadefri, eller 30 år og 5 års skadefri, før man bliver elitebilist, hvis man går ud fra det, så går man ikke helt galt i byen.

    Bedste råd, start i enten en billig bil med ansvarsforsikring i dit eget navn, eller køb en helt ny mikrobil, og start med de billige forsikringer derigennem. Glem alt om en hurtig bil med en stor motor som første bil, medmindre du er klar til at betale de store takster.


  • #2   20. mar 2012 Rune K >> Tryg har mange gruppeaftaler, og det er ikke altid dyrt.

    Jeg har selv en Gruppeaftale, det er IDA forsikring, som er en gruppe i Tryg, der skal jeg give ca. 5000 kr for kasko, og selvrisiko på 17xx kr, mens jeg kan slippe for ca. 3500 kr hvis jeg vælger en selvrisiko på ca 4000 kr. Endnu billigere hvis jeg fravælger glasdækning.
    Til gengæld er der obligatorisk vejhjælp til 250 kr/år.

    Selvrisikoen har meget at sige for præmien. Derudover er der også forskel på om man har frit antal kørte kilometer, eller en begrænsning på dette (mit er uden begrænsning).

    Men elitebilist er 5 års skadefri, og 30 år i alder, eller 8 års skadefri og 26 år i alder. Det skulle så vidt jeg er orienteret være Trygs politik. Som IDA også har nedarvet.


  • #3   20. mar 2012 hvis det bare er for at få anciennitet så køb en billig mc der kan stå i garagen

  • kasper n
    kasper n Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   20. mar 2012 mange tak for svarende alle sammen smiley
    Kim J J ved du at det så gælder for bil også eller hvad ? smiley


  • #5   20. mar 2012 har selv lige fået et år pga mc ved både gf og top dk ivætfald

  • kasper n
    kasper n Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   21. mar 2012 okay fedt tak for hjælpen smiley kan man så bare finde den mindste motorcykel man kan og så gælder det eller hvad ? smiley

  • #7   21. mar 2012 tja de spugte ikke om jeg havde kortet

  • kasper n
    kasper n Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   21. mar 2012 okay super smiley tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
regler for 45 scooter angående anciennitet

Annonce