RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KM SNYD ?
  • #1   20. mar 2012 Det er skam lovligt at skifte speedometer ol. (:

• mat t
    mat t Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   20. mar 2012 Ved ikke om det er ulovligt men satme dårlig stil..

Men der findes jo måder at finde ud af det inden køb

• #3   20. mar 2012 hvad stod der i salgsaftalen..?

• #4   20. mar 2012 Det kommer helt an på hvordan km-tallet blev oplyst ved salg.
    Hvis der er oplyst hvad standen er, uden at give km garanti eller andet, så er det ikke ulovligt.
    Hvis det er givet garanti for, at bilen "KUN" har kørt det angivne km-tal, så er der tale om fusk.
    Du må gerne skifte speedometer i din bil, eller justere km-standen til at passe med en ny/brugt motor, eller ved en renovering.

• #5   20. mar 2012 Ja, det er direkte ulovligt.

Du skal kræve aflsag i pris + penge for at lave km korrektur til det korrekte km tal.

Afslår han, så meld ham til politiet da der er tale om økonimisk kriminalitet.

• #6   20. mar 2012 hvad stod der i annocen den havde kørt.

• #7   20. mar 2012 i kan sagtens tage den rettens vej.. min søster og svoger havde også købt en bil som havde kørt 200,000 mere end der stod på speedometeret.. de vandt sagen og fået mange penge tilbage..
    så hvis sælger ikke har oplyst det er det bare at kontakte retshjælpen og forklare din sag..

• #8   20. mar 2012 hvis det er privat kan du intet gøre du skal bare være lidt mere vågen når du køber bil næste gang. jeg har selv prøvet og købe en golf 3 hvor personen havde haft bilen i lang tid og sagde at den havde kørt 210.000 km ,

Men havde min bærbar med også tjekkede jeg lige sidste syn og sagde at han ikke havde ret fik den så også meget billigere da jeg havde kørt langt efter den.

• #9   20. mar 2012 Du skal også huske på, at da du nu kender bilens reele km-tal, er det din pligt at føre dette i orden.

For hvis du sælger bilen videre, som den er nu, så medvirker du også til økonomisk bedrageri.

Som jeg ser det er den eneste mulighed og løsning at gå tilbage til sælger.

• #10   20. mar 2012 Tony Montana :
    det noget fis du skriver.. jo selv privat kan man godt gøre noget.. som jeg har beskrevet har min søster og svoger lige vundet et sag over den kvinde de købte bilen fra. hun påstod hun ikke vidste det. men gik ud over hende..

• #11   20. mar 2012 For at det ikke sker igen, har trafikstyrelsen lanceret en ny hjemmeside, hvor man kan se synsrapporter tilbage til 2005

Selvbetjening.trafikstyrelsen.dk

• #12   20. mar 2012 et eller andet sted er det jo en form for dokumentforfalskning, hvis køberen intet får at vide...

• #13   20. mar 2012 ville nu også kalde det for dokument falsk hvis man ikk har oplyst køberen det. jeg havde taget fat i sælgeren og fået nogen penge tilbage ellers måtte den i retten.

• #14   20. mar 2012 Overvej at i tager en bil i bytte og tager den i bytte i god tro, og derfor ikke ved om km tallet er rigtigt eller ej. Der er intet krav til folk at tjekke en bil i hoved og røv, så hvis man ikke har gjort det og derfor ikke vidste den havde gået så mange km, så er det latterligt at man kan blive dømt for det.

• #15   20. mar 2012 du kan tage hver 3 bil i markedet herinde, den stemmer ikke

• #16   20. mar 2012 Altid fedt når trådstarter bare vælger at ignorere de spørgsmål der bliver stillet.

• #18   20. mar 2012 http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1421248

godt eksempel

• #19   20. mar 2012 B4NDIT

ja lige præcis dem er der utrolig mange af faktis.
    tjekker altid den bil jeg skal ud og kigge på.

• #20   20. mar 2012 Gode råd om kilometertal for brugte biler

Frem eller tilbage?

Siden kilometertælleren blev standardudstyr i biler, har der på brugte biler været konstateret tilfælde af ændring af kilometertallet, afmontering af kablet eller udskiftning af instrumentet, i den hensigt at skjule bilens sande kilometertal for køberen.

En køber ledes til at tro, at bilen har kørt færre kilometer og dermed har en større værdi. Kan forholdet bevises, vil sælger efter omstændighederne kunne straffes for bedrageri.

Gode råd om kilometertal for brugte biler

Frem eller tilbage?

Siden kilometertælleren blev standardudstyr i biler, har der på brugte biler været konstateret tilfælde af ændring af kilometertallet, afmontering af kablet eller udskiftning af instrumentet, i den hensigt at skjule bilens sande kilometertal for køberen.

En køber ledes til at tro, at bilen har kørt færre kilometer og dermed har en større værdi. Kan forholdet bevises, vil sælger efter omstændighederne kunne straffes for bedrageri.

http://www.bilviden.dk/sw97909.asp

• #21   20. mar 2012 men hallo en bil til 15-30.000 kr, hvor meget økonomisk er der lige i at fake km standen på dem de er jo altid overskruet, ombygget, renoveret og andet.. så forstår det ikke lgie der må da være en minimums grænse, bagatel grænse.. mange af bilerne der nede er jo over 15 år gamle

• #22   20. mar 2012 eller det er vel for fanden tilladt at køberne selv tænker lidt når de køber en bil fra 1990 der kun har kørt 150-210.000 km, .. og motoren altid har været skiftet, men papire blev væk, eller det var forrige ejer som sagde den havde 900 hk og en v12 twincam motor.. selvom det er en 1.0 3 cyl charade..

folk må selv tænke ?

• #23   20. mar 2012 Hvem ved om den rent faktisk KØRT de 410k ved det sidste syn?!
    Der kan være et andet speedometer, som blev sat i

• #24   20. mar 2012 280hk > ja det er også en mulighed..det ved ingen og er bilen uden servicebog - er det jo pisse lige gyldigt

• #25   20. mar 2012 Okay, jamen der er jo to muligheder.

Enden afslag eller i retten.

Hvad hvis han påstår at have sagt noget mundligt ved salg ?

• #26   20. mar 2012 Ang km =?

• #27   20. mar 2012 altså i har jo ikke rigtigt nogen sag hvis i ikke har noget papire eller slutseddler eller andet

• #28   20. mar 2012 Der er skrevet en slutteseddel med det lave km tal. ?

Men hører at den intet er værd i retten, og sælger kan have nævnt ved handlen mudligt at km ikke passer ?

• #29   20. mar 2012 Mundtlig binder ligeså meget som skriftlig bare svær at bevise smiley

• #30   20. mar 2012 Spild af tid. Kan du BEVISE over for dommeren, at bilen har kørt mere end sælgeren giver udtryk for? (At synsmanden aflæste km-tallet til 410k er på ingen måde bevis for, at bilen kørt så meget som 5 km med dette speedometer). Man kan sætte et speedometer med 1 million km på en spritny bil og køre den til syn. Dette er ikke ulovligt.

• #31   20. mar 2012 Så kan jeg afsløre at sælger har redigeret annoncen 2 min inden salg, og hvor der står med store bogstaver, DER GIVES INGEN KM-GARENTI ?

Så er sagen vel tabt ?

Kommentér på:
KM SNYD ?

Annonce