1.621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

KM SNYD ? KM SNYD ?

Hej alle sammen.

Jeg var med min ven ude og købe bil, og speedometeret stod til 215, dog viser det sig at bil har kørt 410.xxx.
Sælger nævnte ikke noget km-justering og i købekontakten står der 215.

Hvad værrer er at han lige inden vi ankom har redigiret annoncen i bunden bunden står der med store bogstaver.

DER YDES INGEN FORM FOR KM-GARENTI ?

Hvad gør vi lige ?

Jeg ønsker kun seriøse henvendelser, og folk som ved hvad de snakker om.

På forhånd tak !

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KM SNYD ?
  • #1   21. mar 2012 Forhandler eller privat? smiley

• #2   21. mar 2012 henvend jer til den gratis retshjælp så kan de afgøre om i har en sag som er værd at gå videre med osv.. min søster og svoger har lige vundet en sag over en som hvor km tal ikke passede.. så kontakt dem og så kan de afgøre det..

• #3   21. mar 2012 Der er sikkert ikke noget at gøre ved det, men hvis bilen ellers er i orden er det jo ligemeget om den har kørt de km. I må jo ud fra standen have troet på at den kun havde gået det halve da i hentede den.?

• #4   21. mar 2012 Hvis han har skrevet under på den har gået 215, så er det ham der hænger på det.

• #5   21. mar 2012 Jeg har også tidligere henvendt mig til retshjælp - de har ret godt styr på det. smiley
    sælgeren har tydeligvis vidst, at det oplyste km-tal ikke var korrekt, siden han skriver det i annoncen, så det skulle han have oplyst jer, samt skrevet i købsaftalen

• #6   21. mar 2012 Ja bilen er skam fin, men prisen var også derfor pga km-tallet.

Det er en privat. Og han mener han har hans på det rene nu hvor han har printet anoncen ud hvor der står INGEN FORM FOR KM-garenti.

• #7   21. mar 2012 sælger kan jo bare sige det er tidligere ejer ?
    det jeres egen skyld

• #8   21. mar 2012 Så er det påstand mod påstand, og da han har bevis for sin påstand får du MEGET svært ved at overbevise om at der har stået andet.

• #9   21. mar 2012
    har han skrevet under på slut-seddelen hvor der står den havde kørt
    214 tkm, så er det klokke klart, han har ikke en chance i retten,
    så er det egentlig fuldstændig ligemeget hvad der står i salgs-annoncen når han som sagt har skrevet under på at den havde kørt de km ^

så skal I bare finde en måde at bevidse den har kørt mere på smiley

• #10   21. mar 2012 Der står jo kun i slutteseddelen hvad km-viser viser ? og ikke hvor langt hele bilen har kørt ???

• #11   21. mar 2012 Og det er jo ikke og skifte eller justerer på km-tallet.

• #12   21. mar 2012
    hvordan ved du den har gået 4xx.xxx km ??

ja slutseddlen er sgu også det eneste du har på ham!

men det lyder ikke rigtigt som om du har styr på tingene,
    sorry

• #13   21. mar 2012 ^

forresten, det er ret så nemt at skifte eller justere km-tallet smiley

• #14   21. mar 2012 Den havde kørte 400 ved sidste syn i 2010, så det er også kun cirka 410-420.

• #15   21. mar 2012
    og på din slutseddel står der at den kun har kørt 210.000 km ??

• #16   21. mar 2012 Har det vaeret før hans tid? så har han jo ikke mulighed for at vide det.. Så er det egen observation..
    Men hvorfor er man så km bevidst? er bilen fin og ingen problemer? så lev da videre.. smiley

• #17   21. mar 2012 hvad hedder han og er han her inde

• #18   21. mar 2012 Det kan jo nemt bevises at han har skrevet teksten om KM tallet EFTER bilen er blevet solgt.

• #19   21. mar 2012 Fin stand eller ej, så har manden bedraget køber bevidst, hvilket er ret så strafbart og grund nok til at lade handlen gå tilbage eller nedslag i prisen, hvis køber ønsker dette.

• #20   21. mar 2012 Der er ingen sælgere, der skal til at give km-garanti. Og at han skriver det på slutsedlen, er kun for at understrege det. Det er sgu ikke bevis på, at han fuskede med noget.
    Han kunne ikke vide, om den bil er blevet fusket med inden han fik den, derfor ville han ikke hænges på noget km-tal ved at understrege, at han giver ikke km-garanti. Det er sgu da helt fair.

• #21   21. mar 2012 Jeg taenker på arbejdet i at bevise det om alt er fint.. Plus at det kan ende med at det var før købers tid og det ikke kan pådrages ham. (Nu er hjemmesiden oppe og tingene kan bevises) men han kan jo stadig ha vaeret uvidende, så vupti så står Daniel med sagsomkostninger..

• #22   21. mar 2012 philip S
    det jo ikke Daniel Ks problem.. så må sælger slæbe tidligere ejer i retten hvis han ikke mener det er hans skyld.. det er altid seneste ejer som står med lorten når det er sådan noget.. så Daniel K kontakt nu bare retshjælpen og fremlæg din sag for dem.. så kan de forklare dig om du har en god sag eller ej.. ingen herinde kan fortælle dig det ordenligt..

• #23   21. mar 2012 *280hk Galant VR4 til salg *
    Giver dig helt ret.. også at han skriver under på 210000 som står på slutseddelen, det er jo bare de tal som står på speedometeret at han skriver under på, dvs det kan bruges til at finde salgstidspunkt. han skriver jo også under på at bilen ikke har vaeret skadet :S Har det vaeret inden hans tid så ved han jo heller ikke noget om det.

MEN er det aendret indenfor hans ejertid, SÅ kan sagen vindes..

• #24   21. mar 2012 Kasper... Det er NETOP Daniel K's problem. Det er hans bil nu. Og sælgeren gav ingen km-garanti. Så løbet er kørt.

Plus ingen ved hvor meget bilen rent faktisk HAR kørt. Ingen kan bevise, at km-oplysninger fra synet er korrekte overhovedet. Hverken med 410 eller 215.

• #25   21. mar 2012
    om det så er tidligere ejer, eller forrige ejers bedstemor der har
    fusket med km-tallet.

så hægter du ALTID på det du skriver under på,
    så skal man sgu da lige støve tænkeren lidt af en anden gang,
    og lade være med at skrive under på noget som man ikke kan stå inde for,

men alt dette er sælgers problem.

hvis køber har underskrift på de og de km, skal det passe,

og sårn er det, bom ...

tvivler dog på at der ville ske noget som helst andet i en retssag,
    end at købet skal gå tilbage de køber har foretaget købet under
    falske forudsætninger,

evt kan sælger erklæres, at han handlede i god tro,
    og ikke skal andet end at lade salget gå tilbage smiley

• #26   21. mar 2012 Rasmus B... Der er ingen beviser for hvad bilen rent faktisk HAR kørt. Tallene tastet af synsmanden er ikke bevis. Så retsagen bliver der ikke meget af her.

• #27   21. mar 2012 ...og hvad der står på slutsedlen skal bare passe med hvad der stod på speedometeren. Det er DET, sælgeren skrev under på

• #28   21. mar 2012 tak for hjælpen, men jeg må jo prøve og kontakte det firma som folk hentyder til, da der er en delt meninger.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.734
    #29   21. mar 2012 Skal vi ikke bare sagsøge hinanden alle sammen? Jeg syns sgu godt nok der bliver mere og mere amerikanisering på mange områder... Hvis bilens stand er i orden, så er det et eller andet sted lige gyldigt... Men igen, man kan jo lige så godt være skeptisk fra starten, og kigge det hele efter inden noget som helst... Personligt ville jeg da være yderst observant, hvis en bestemt model lige pludseligt bliver sat til salg MEGET billigere end en tilsvarende model, så er der tit og ofte noget lusket ved den bil... Det er da lige så meget købers skyld i min verden, man kan da bare gå tingene ordenligt igennem før noget andet...

• #30   21. mar 2012 *280hk Galant VR4 til

Hvis du ligger mærke til det så blver der jo først skrevet INGEN km garanti kort inden de kommer.

Citat start "Hvad værrer er at han lige inden vi ankom har redigiret annoncen i bunden bunden står der med store bogstaver.

DER YDES INGEN FORM FOR KM-GARENTI ?" citat slut

Så ham må have vidst det..

En anden ting er at.. Hvis man kan se flere synsraporter sat sammen kan man nogle lunde se om km antal passer. Det ville være sjovt hvis der er ca. 60.000 km i mellem hvert syn og det fint følger den op til 410.000 km og så efter syn har den kørt 215.000 km... indvidere har han haft den under syn må han jo vide, at bilen er synet med 410.000 og sælger den med 215.000 km...

Jeg syntes det lugter af snyd..

Og hvad sker der lige for folk om den har kørt 215 og 410.000 km?
    Det er da godt og vel 6 års kørsel der er til forskel, det er da meget også i slide dele...

Køb en ny bil og der står 10.000 km men den har kørt 210.000 km så er den da ikke ny mere...

*Hmmmm

• #31   21. mar 2012 Jesper ; Jamen behøver man er sag søge hinanden, hvis man nu ligger tingene på bordet som de er??

Køber kan godt blive talt fra sin overbevisning til sælgers fordel med den viden om, at bilen ikke er iorden..

MAN SKAL være skeptisk fra starten af det kan du jo selv se.. Der er ingen grund til at vende denne form for snyd om til en god ting og det ikke betyder noget, for hære gud han skal jo leve osv...

Sælger man, så laver man en handel og snyder man i den handel må man forvente, der kan komme en sag og den risiko løber han jo gerne ellers ville han ikke gøre det. Det er helt og adels Sælgers opgave at undersøge hvad man sælger før man sælger det. .Da køber har købt bilen i god tro.

• #32   21. mar 2012 Tommy... Et frisk eksempel.

http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/Sider/resultater.aspx?Vin=ec5w5100170

Denne bil, som jeg havde solgt, kan jeg give GARANTI for, at den ikke gået mere end i underkanten af 170.000. Jeg har papir på det. Men jeg havde sat et andet speedometer i med tæt på 400k, fordi det virkede bedre. Og den blev synet med det. So what?!
    Og hvis man kigger på synsdata, så tror man, at der blev fusket. Men det er bare et andet speedometer med for højt km-tal, som blev brugt.

Så info fra trafikstyrelsen er ingen bevis for hvad bilen er gået.

• #33   21. mar 2012 Og til Daniel... Selvfølgelig er det pisseirriterende og umiddelbart ser det ud som om du købte katten i sækken. Men og det kan bevises er lidt tvivlsomt... Snak med dem fra gratis retshjælp og hør hvad de synes. Loven i DK er på forbrugernes side, heldigvis.

• #34   21. mar 2012 *280hk Galant VR4 til salg *

Men vi ernig om, at hvis han har haft bilen da den blev synet og man kan følge udviklingen fra en del år tilbage ved syn og se, at stigningen er normal og den ender på 410.000 km som en normal ville gøre, ville det så ikke være unormalt ,at lige efter syn ved 410.000 km , så sælger man bilen til 215.000 km??

Skifter du instrumenteringen ud skriver du jo ikke 215.000 km fordi det står på det ny monter, så skal der jo stå 410.000 dog med ny speedometer i sat som viser mindre ind bilen har kørt??

I min verden så er det bevidst snyd og skal rets forfølges..

• #35   21. mar 2012 Tommy... Klart nok, hvis man kunne følge bilens historik fra day one og meget gerne også ved hjælp af en servicebog/km-data fra aut. værkstedet/forhandleren, så har han muligvis en sag... Men ud fra det han skriver, så er det 100% ikke nok.

• #36   21. mar 2012 *280hk Galant VR4 til salg *

Han ved heller ikke alt hvad han sikkert skal oplyse osv, for at finde smut huller for at fange sådan nogle der snyder, men ja som han helt sikkert selv er ud i så få fat på nogle der leve af det, de skal nok kunne hjælpe ham eller forklare ham hvordan det hænger sammen smiley

Kommentér på:
KM SNYD ?

Annonce