{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet aveo ejere
  • #1   8. apr 2012 jeg har en 2012 aveo og den kørere ikke det jeg blev lovet ..min gamle vb kørte ligeså langt på literen som aveoen ..ca 13 på literen


  • #2   8. apr 2012 ja vi har også problemer, er blivet lovet 18,2 i snit... vi kan få den til at gå 14 med mormor kørsel... de har testet den, og de mente jo deres normale test køre kunne få den til at gå det, de siger den kan, men efter de havde haft den i 24 timer, og kørt 150km... kunne de få den til at gå 12,1... nu siger de den skal køres til... hvad siger jeg bare..!

    er godt klar over en bil skal køres til, men at hente 6 km/L =35% er umuligt.
    selv med 80 km/t over 100 km (motorvej på fartpilot) køre den 13..

    de siger den skal køre 10000km før de vil gøre noget, bilen er fra 20 feb i år, og har nu kørt 7500km.

    syntes det er svineri...

    vi gjorde netop opmærksom på, at det var vigtigt at den skulle kunne køre det, de lovede... men næ nej..

    men der er ingen problemer når vi kommer, det skal de da ha, go service...

    vi er meget tilfredse med bilen, super bil.. men at den ik går længere, er jo dårligt. vi betaler jo grøn ejer afgift efter den køre det de lover,

    har i gjort noget i det " autotransport"..?


  • #3   8. apr 2012 Jeg har en Chevrolet Spark og det første stykke tid gik den heller ikke specielt langt på literen. Men efter cirka 6000 km begyndte den at gå væsentligt længere.

  • #4   8. apr 2012 Du skal da ikke brokke dig over dine grønne ejer afgift, den skulle jo reelt have været højere smiley

  • #5   8. apr 2012 klaus, ja netop.. det kan de jo så komme til at betale.. de sælger jo et produkt, der ikke lever op til det, de siger den kan.

    vi har jo købt bilen, fordi den kostede det den gjorde, i faste udgifter om året. og nu kan den ik leve op til det


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #6   8. apr 2012 Min gamle aveo 08/09 kører heller ik hva de havde lovet, men nu er de tal som der bliver oplyst, lige meget hvilken fabrikant bilen er, så er det pænt overdrevet.. De tal de finder frem til er beregnet, under perfekte forhold

  • #7   8. apr 2012 jeg er lige glad med, hvordan det er beregnet, for så har de jo regnet forkert.

    de skal jo ik sælge en vare, og sige den kan det og det, når den ik kan det.

    andre nye biler jeg har haft, har der intet været.

    vi har haft en mer udgift på brændstof, i forhold til den gamle vi havde, som kørte 16 i snit ( 14 år gammel corolla) dette kan den nye ikke engang.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #8   8. apr 2012 Nope burde ik være tilladt at komme med så misvisende tal smiley For var nemlig bla km/l aveo blev valgt her.. Men ga ik andet end 0,5, hvis man var heldig 1km/l mere.. Så ik rigtig det værd

  • #9   8. apr 2012 og der er ingen forskel på, om vi køre med aircon, alt el tændt osv... køre vi fuldstændigt råddet, altså køre frisk, lader den sejtrække, selvom den ik har kræfterne osv osv.. pakker bilen med 5 mennesker+ hunden, så er der max 1-2 km/L forskel, på at køre mormor og køre sån, som jeg lige har skrevet

  • #10   8. apr 2012 fik at vide bilen skulle køres til .så ville den køre ca 16 kml ---

  • #11   8. apr 2012 ja det fik vi ikke at vide... man skal da ik være tilfreds med 16, når de skriver 18,2 i deres katalog og 19,2 for den uden udstyr

  • #12   8. apr 2012 Jeg oplevede præcis det samme med min Spark. Den første tid kunne jeg sparke den rundt uden at tænke på brændstoføkonomi, eller jeg kunne køre grønt, uden at det gjorde nogen forskel. Den lå alligevel på 14.2-14.5 km/l. Men som sagt, efter 6000 km blev det væsentligt bedre!

  • #13   8. apr 2012 vi har kørt 7500km nu. på lige godt 2 mdr

  • #14   12. apr 2012 Det sjove er, at jeg også havde planer om en Aveo, eller en Cruze. Men skisme ikke før de nyeste opel-motorer kommer under hjelmen.
    Cruze kommer med 1,4T og 1,7cdti motorerne, emn forhandleren var ikke sikker på de kom til DK. (5 dørs findes med 1,7cdti i Tyskland)
    Aveo kommer der ikke flere til landet af pt, da importøren slås om prisen. Hvilket nok igen betyder de gamle motorer.
    Og kan så regne ud du har en 1,2 i ikke ECO udgaven.

    Tager du et kig på spritmonitor, står det desværre klart, at en Chevrolet bare ikke køre langt på literen. Cruze 2,0 er opgivet til 18,5km/L, i realiteten er det 14-15km/l
    Hvis ikke det bliver bedre ville jeg høre ad hos forbrugerstyrrelsen.


  • #15   12. apr 2012 ja, vi går også hele vejen, vi gjorde dem opmærksomme på, at den skulle kunne gå de 18,2, for ellers løb det ikke rundt... og ingen problem sagde de... og så kan de kun få den til at gå 12 med mormor kørsel..!

    jeg kan få den til at gå 14,5 men så vil jeg hellere cykle... max 70 i timen, og virkelig mormor kørsel


  • #16   12. apr 2012 sidste nyt har pt kørt 650 kilometer på en fuld tank ca 40 liter ..og det er ved 80 på lande vejen og motorvejen 110..130 -hmmmm

  • #17   12. apr 2012 det er jo ca 16... stadig for dårligt... den mangler stadig 2 km/L.... den chevy jeg har til salg her på siden med 400hk, og vejer 2,5 t, den kan køre 10 på literen.. det giver jo ik mening, at den kun går 12 ved rigtig pæn blandet kørsel..

  • #18   13. apr 2012 min har kun kørt 3500 km ...så den er dårligt kørt til endnu


  • #19   13. apr 2012 jeg forstår virkelig ik , at de siger den skal køres til... i dette tilfælde har det en indsigt på 35% at sige på brændstoffet, det kan jo ik være rigtigt... vi har kørt det samme på literen, helt fra ny af, til nu... der er ingen ændriger...!! bilen runder snart 8000km, og er 2 mdr gammel

  • #20   13. apr 2012 efter 8000km skal den sku været kørt til, når vi renovere en motor, får den lov til at blive kørt varmt i tomgang, så får den skiftet olie.. derefter kommer den ud og køre 500km.. derefter skift af olie igen, derefter får den bare kniven... min gamle corolla GT. men helt ny motor (2000km) den kan jeg få til at gå 16..!

    som sagt er jeg godt klar over en bil skal køres til, for at køre bedre, men ik så meget, kunne forstå hvis det var 2 km/L det drejede sig om, men 6-7 er alt for meget..

    men nu ser vi, de siger jo, efter 10000km, går den som en lupo 3L næsten.:)

    så det er om en lille mdr. tid, den runder det,


  • #21   13. apr 2012 så glæder jeg mig til at vores har rendt de 10.000 km ...

  • #22   28. jun 2012 Min er købt i januar 2012. Den var igår på værksted pga den ikke køre langt nok på literen. Da jeg kom igen kunne de ikke finde fejl. Jo mit klima var tændt. Det kørte den 3 km/l mindre ved at bruge. Også mente de den skulle køres til. Så spurgte jeg om han havde kigget på tælleren. Den har kørt 12.000 km. Nu så burde den være kørt til.

    Vi kan få den op på 14.8 ved mormor kørsel. Og slukket klima.

    Det er sku at tag folk ved røven. Vi købte netop bilen da vi køre 100 km om dagen.

    Min Bmw 3.0D køre næsten lige så langt på literen.


  • #23   28. jun 2012 vores var på værksted i tirsdags.. bilen har rundet 12000km... den går mellem 15-16 nu... ved mormor kørsel blandet.! det har givet ca 1 km/l på de 12000km... nu har de lagt ny software ind i den, og så skulle vi se, det er 2 gang nu, vi giver ikke op, den skal bare gå de 18,2 uanset om det er med aircon eller ej.... selv ved 80 i timen på en strækning, er der ingen forskel, kun i dicimaler.

    nu køre vi en tankfuld igen (4 dage) og så får de den i hovedet igen, vi har lavet kørsel renskab, indtil nu, har det kostet 3500kr mere i benz, på de 12000km.

    så må vi se hvad de siger til det...

    og vi fik ikke at vide den skulle køres til.... vores gamle corolla gik 17, det var en 1,3.... når vi spørger dem der nede, har de ikke andre biler/kender til, med dette problem, men sjovt nok når man læser på nettet er der mange der har problemet. indtil nu har de været flinke, men nu må de finde en løsning. budget er jo regnet ud på hvad bilen kunne køre på literen osv osv.... som sagt indtil nu, har den" spist" det første 15000km service... vi regner med at sige til dem, at de må gi os det service gratis, det kan kun være fair... men nu ser vi... som sagt er de meget flinke.


  • #24   28. jun 2012 Sælgeren jeg købte den ved snakker jeg godt med. Og han siger at 5 ud af 10 som han har solgt til ind til nu, har været og brokket sig over det. Og at der nok ikke kommer nogen løsning på det. Han siger man bare skal køre til værkstedet også må de kigge på det.

    Mekanikeren der kiggede på min sagde også at han kørte en tur med computer på og at med slukket klima kunne han får den op på 16.2 km/l. Men det kan den ikke vi har prøvet alt.

    Det er satme mange penge man mister i benzin.


  • #25   28. jun 2012 vi går hele vejen med det ihvertfald... vi betaler jo grønafgift efter den er opgivet til, skal man gå ud fra hvad den reelt kan køre, kommer den jo til at koste 4000kr om året i vægtafgift/grøn.

    ik npk med det, så må de tage bilen retur, de har jo solgt os noget der ik lever op til det, de lover... og giv os en diesel i stedet for feks. selve bilen køre jo godt, og er fin med det udstyr den har...

    den burde jo gå 20-22 ved alm landevejs kørsel... men det gør den ik... jeg tror ik på det ihvertfald, at de får den til det, men må da håbe... for vi er jo glade ved bilen


  • #26   28. jun 2012 Ja jeg går også helevejen. Om de så skal tag den retur. Eller give os en diesel som du selv skriver.

  • #27   28. jun 2012 det var jo ik andet end 30000kr, der var forskel på en diesel, og denne har... så hvis vi kan bruge 3500kr mere på 4 mdr... ja så var de hurtigt tjent ind, når de kan køre 25 på literen

  • #28   29. jun 2012 hej min har gået 12000 nu og den kører stadig kun 13.5 det er ikke helt ok

  • #29   29. jun 2012 ja det er bare træls, vi må jo holde sammen, hvis det kommer der til, uanset hvad, skal de bare køre de 18,2 ved blandet kørsel

  • #30   29. jun 2012 Ja og prisen på Diesel og Benzin modellerne i dag er der 3000 kr forskel.

  • #31   29. jun 2012 ja, men jeg vender tilbage i denne tråd, når vi har været på værksted for 3 gang. så ser vi hvad der sker.! mvh brian

  • #32   3. jul 2012 hej alle, kan i ik skrive jeres reg. nr samt navn og tlf. til mig i pm. har været ved forhandleren i dag, og fortalte så om dette indlæg. de vil meget gerne se dette indlæg, for de vil gå videre med det, til impotøren af chevrolet.

    det er sku service fra kronsbjerg auto i svendborg.



  • #33   3. jul 2012 Gælder det kun Aveo ejere, eller er Spark også med?

  • #34   3. jul 2012 nu er det kun aveo jeg har med at gøre, men hvis du har problemer, synes jeg da du skal kontakte din forhandler

  • #35   3. jul 2012 Reg GW36807 Navn Robert Tlf 60139210

  • #36   8. jul 2012 Min søster har en, som jeg med meget pæn kørsel kan få op og køre 17,4 når hun selv kører i den til hverdag kører hun ca 16. Den har ca gået 12.000


  • #37   8. jul 2012 okey chris.. det er jo stadig ik nok, man burde jo nemt kunne få den til at gå de 18,2, kan jo ik være rigtig man skal være expert i økokørsel, men selvom man er det, køre de alligevel ik de de siger

  • #38   8. jul 2012 Min fornemmelse siger mig, at Chevrolet er slemme til at lave deres biler præcis til EU-testen når det kommer til gearing og lignende. Det betyder at bilen godt kan gå det opgivede, hvis du kører under præcis samme forhold som i EU-testen - hvilket man aldrig gør.

    EU-testen er primært lavet til at kunne sammenligne biler - ikke til at finde ud af hvad bilen reelt går på literen, da det er meget afhængig af kørestil.

    I skal derfor ikke forvente at gå det samme som hvad bilen er opgivet til, og at lægge sit budget 100% efter de tal, er tåbeligt. Det vil ikke give jer noget at klage over bilen (i vil nok bare få samme forklaring som den jeg lige har givet). Det i skal klage over, er EU-testen der vildleder forbrugerne.

    Det i også skal huske på, er at en koldstart kræver rigtig meget brændstof, pga en EU-regel om at motoren skal være driftsvarm xx km efter start, og derfor bruges der særlige programmer ved koldstart som kræver ekstra brændstof. Jeg fik i hvert fald forbedret min brændstoføkonomi i min Spark ved at minimere antallet af koldstarter, ved ikke at bruge bilen på det korte ture. Jeg gik fra 14,2 km/l (ved frisk kørsel) til 15,2 km/l (ved frisk kørsel) kun ved at minimere antallet af koldstarter.


  • #39   8. jul 2012 ingen koldstarter, bilen køre min. 100km hver gang den bliver startet. selvfølgelig skal bilen da køre hvad de lover, uanset køre stil, kan den aldrig komme til at gå 18,2, og det er jo ved blandet kørsel, de siger den køre det..!

    ikke engang ved 80 på fartpilot, over en strækning på min 100km. køre den ik mere end 15-16 stykker max..! her burde den gå over 20...

    og selvfølgelig ligger man budget efter hvad bilen kan køre på literen, ellers var der jo ingen ide i, at købe en bil der kan køre langt på literen..

    og vi særligt opmærksom på, at den skulle kunne køre det, ellers overvejet vi nemlig en diesel, og svaret var, at det kunne den, ingen histroie om, at den skulle køres til osv.... som sagt er der ca 1-1,5km forskel fra ny til nu... og bilen er kørt til efter 12000km, det er helt sikkert.!

    men som sagt er de meget flinke, når vi kommer, og venter så på svar fra impotøren nu, da forhandleren har givet det videre


  • #40   8. jul 2012 Min køre også en 40 km hver gang den bliver startet. Så det er ikke små ture. Tankede den i dag igen. 13.6 Km/l. Og det var med slukket klima som de sagde jeg skulle prøve. Også har vi endda været extra opmærksom på vores kørestil.

    Vi har ikke lagt budget efter hvad bilen skulle køre på literen. Men jeg føler mig snydt. Kunne gå med til hvis vi snakkede 1-2 Km/l forskel. Men 4-5 km/l det er jo helt til grin. Havde jeg vist det havde jeg købt en diesel i stedet.

    Synes det er til grin at min Bmw 3.0 Diesel med Autogear 184 Hk køre lige så langt på literen næsten. Den køre 13.5 km/l.


  • #41   8. jul 2012 ja det er ik helt efter bogen, min 3,0 turbo diesel på 2500kg kan gå ca 12 på en go dag, min chevy jeg har til salg, kan gå 10, det er en v8 med godt 400hk og 2400kg. så det hænger slet ik sammen.

  • #42   10. jul 2012 Men ja min søster er heller ikke tilfreds med brændstoføkonomien
    Reg nummer GF31768
    Navn: Kristina Pedersen
    Telefon: 51278022


  • #43   10. jul 2012 Jeg har aldrig selv har en Chevrolet men kender nogle stykker der har haft. De har alle kørt betydelig mindre km/l end de var opgivet til.
    Jeg tror bare at Chovrolet bruger gammeldags motorer for at holde prisen nede.


  • #44   10. jul 2012 Helt korrekt. Chevrolet har hidtil brugt de gamle motorer aht prisen. I andre lande kan man f.eks få en Cruze med 1,4T benzin motor og 1,7cdti motor, som kendes fra Opel. De kommer ført til DK i forbindelse med st.car modellen.
    Det samme med Aveo, hvor 4-dørs modellen kun findes med den gamle 1,2, og i 5-dørs er 1,2 Eco og Diesel Eco alt for dyre.


  • #46   20. jul 2012 Det er det jeg har prøvet at fortælle, men nogen ser åbenbart EU norm testen som endegyldigt bevis på hvad den kører literen.

  • #48   20. jul 2012 Hvad er der at glæde sig over? Når man kan får biler med dobbelt så mange hk til mindre penge også køre de endda længer på literen. Hvorfor skriv noget som de ved de ikke kan. Chevrolet stinker. Jeg skal ikke have en igen. Ikke engang motorvej kan den komme over 16 km/l med slukket klima og lovlig fart 200 km hver vej. 15.5 km/l.

  • #49   21. jul 2012 Fordi de er testet efter EU normen. Under EU norm testen kørte den det den er opgivet til, ellers havde de ikke fået lov til at opgive de tal. Det er sku det samme for så mange andre biler. Små motorer er bare svære at få til at køre langt på literen, da de skal have forholdsvis meget gas for overhovedet at komme frem. Giver man for lidt eller for meget gas sluger de brændstof. Sådan er det sku for alle biler med små motorer.

  • #50   21. jul 2012 niklas, derfor skal den stadig uden problemer køre det de lover... folk er jo i dag ligeglade med, hvordan en bil ser ud, bare de kan køre langt på literen, og er billige og ha... nu er der 4 foskellige der har kørt i bilen, deri blandt en, fra chevrolet forhandleren, en der skulle kunne køre øko kørsel... han kunne få den til at køre 12, jeg kunne få den til at køre 14...

    der er bare ingen der kan få den bil til at køre langt på literen, som de siger den kan.


  • #51   21. jul 2012 søren... vi fik at vide den kunne køre det... da det var en af de grunde til vi købte den. budgettet er regnet ud til at den køre de 18 på literen, og ik 13-14. det er altså 25% den køre mindre literen, end lovet.. om du så kun ligger og køre 80 på fartpiloten, er der ingen forskel max 0,5-1 på literen.

    så skal de jo forklare når man køber en ny bil, at den ikke kan køre det, den står til, i dette tilfælde gjorde de det ikke ved os, selvom vi spurte om vi kunne regne med det.. det kunne vi, var svaret... . vi fik heller ikke at vide den skulle køres til med 10000km.

    det er jo som at gå ned til slagteren, og bede om at få gode bøffer, og så kommer du hjem med sko såler.! når vi snakker ang. benz økonomi.

    og at man skal slukke aircon, lys osv... det er da noget pjat.. man skal jo netop køre med kørelys i dk, som er lovkrav. og forøvrigt er der heller ingen forskel her. vi har prøvet..!


  • #54   22. jul 2012 jeg er lige glad.. den skal bare gå det de lover, ellers må de tage den retur. længere er den ikke. vi betaler også grøn afgift efter hvad den køre på literen osv... men nu ser vi... nu har jeg haft en del nye biler, der har aldrig været problemer med, hvad de kunne køre på literen, faktisk har vi kunne få dem til at køre længere, end opgivet.

  • #56   22. jul 2012 Jeg vil vædde med at din aveo kan gå meget længere end 18km/l, bare send den til brændstof forbrug test hos FDM, så gir de dig svaret på om den er ok eller ej. Vi sendte en ford Mondeo 2.0 TDCI aut. st.car ned til FDM, kunden kunne kun få den til at kører ca 12-14 km/l, FDM kunne sgu få den til at kører 21 km/l,og den stod til at skulle kører 18,2 km/l. denne test foregår uden brug af el af noget art, blæser/radio/el ruder/A/C osv, og virkelig fornem kørsel. Så tror bestemt ikke at din forhandler vil tage bilen tilbage, og ik hvis FDM får den til at gå længere end det du siger.

  • #57   22. jul 2012 hør nu her, den har været til test... den har været afsted 3 gange nu... og de kan få den til at gå 12..!
    ja vi køre konstant de 80 og 110... meget lidt bykørsel... også lige gyldigt.. den skal kunne køre 18,2 ved. blandet kørsel.

    og jesper... du kommer bare og "vædder"... det er jo ikke kun mig der problemet, vi er faktisk 6 i denne tråd indtil videre. der har problemet..!

    og hvad fdm kan, er jeg da pisse ligeglad med... bilen skal jo gå det, de lover... man køre jo ik uden lys ihvertfald, da det er lovkrav her hjemme..

    vi har kørt uden aircon/blæser/nærlys/radio osv osv.. på en strækning på ca 100km...85 i timen på fartpilot. og kørt samme strærkning tilbage.. med alt tændt 110 i timen... på fartpilot. der var 0,8 forskel på literen. køre du så fuldstændigt uøkonomisk... altså giver den "øre" lader den sejtrække i 5 gear ved 50, og ligger klappen i kælderen til du når 80, derefter køre du på motor vej, og køre den rigtig frisk til 130... ja så er der 1-1,5 på literen forskel, fra du køre mormor kørsel.

    alle gange er bilen tanket helt op, som det står i røret.

    så stop nu jeres påstande... hvis i læser over skriften, står der " aveo ejere" ikke " jeg blander mig lige for sjov"

    så hvis i ikke ejer, eller har kenskab til denne model, bedes i ikke kommentere i tråden, da denne tråd kommer til chevrolet DK. så de kan kontakte div. ejere at denne bil, og det er i følge aftale med forhandleren hvor vi har købt den. da de også er int. i at få problemet løst.


  • #58   22. jul 2012 brian: havet selv en chevrolet spark kunne heller ikke få den til at køre mere en de 15-16 stykket den havet gået 60.000 km da jeg solgte den prg jeg var utilfres med hvad jeg var blevet lovet af forhandleren med ang hvor lagt den kunne køre 20 km på litteren ved blandet kørsel vi kunne få den maxx op på de 16 km litteren vi valgte og sælge den igen og købe en stor bil som køre det samme på litteren som sparken
    Aldrig nonge sinde skal jeg eje en chevolet igen vi følte os god og grundig taget i røven.


  • #59   22. jul 2012 tomtom.. ja det er træls, hvorfor de bare ik kan være ærlige... men vi giver ik op og har da indtryk af, at forhandleren også gerne vil finde ud af det, de er ihvertfald flinke der nede, når vi kommer.. men træls.. nu skal den derned igen for 4 gang. samt den skal ha 15000km eftersyn

  • #60   22. jul 2012 Prøv nu at forstå at de tal bilfabrikanterne oplyser, ikke er noget de lover den kan køre. Før i tiden kunne de selv oplyse et tal, og alt efter hvad det var for en fabrikant, kunne det passe overens med virkeligheden eller være langt fra.

    Så kom EU og forlangte at alle bil-fabrikanter kørte deres bil igennem en bestemt EU norm test, og det tal de fik ud af det, var det tal de skulle oplyse. Det kan du sku ikke blamere Chevrolet for. De har måske max optimeret gearing og videre til den test, men man kan stadig ikke forvente at en bil går det den er opgivet til.

    TomTom h - jeg havde samme problem førhen med min Spark. Jeg kunne ikke få den over 14,5 km/l. Sidste gang jeg var til service fik den så ny software, og nu kan jeg få den op over 17 km/l. Jeg forventer ikke at køre mere end det, da jeg godt ved hvordan de tal hænger sammen. Men der er nogen herinde der ikke vil indse at de ikke har sat sig ind i tingene, inden de købte en bil.


  • #61   22. jul 2012 niklas... når du går ned og køber et nyt fjernsyn feks. og du får at vide.. det kan det og det..! og du så kommer hjem, og det kan kun det halve... hvad gør du så.?

    vi har købt en bil, vi får at vide den KAN køre de 18,2 v. blandet kørsel, vi spørger mange gange om de er sikker på det, for ellers overvejde vi nemlig en diesel, men det var ingen problem.

    så det har intet med at sætte sig ind i tingene, vi køber bil ved aut. forhandler, netop for at få go service og god vejl. inden man køber, så må vi gå ud fra, det er rigtigt hvad manden fortæller. det er på baggrund af, de ting vi fik at vide.. vi købte denne bil.!

    vores fik også ny software sidst... men ingen forskel.!

    så forlad venligst denne tråd, hvis du kun kan kaste med sten efter folk.


  • #62   22. jul 2012 niklas: købte min i 2010 da de lige kom til danmark skal ikke sige om da kommet forbederinger af sofwaret siden men var rigtig godt grundig træt af det at jeg ikke kunne få den bette bil til at køre længer på litteren tros alt jeg blevet lovet af forhandleren den skulle kunne køre 20 - 18 ved blandet kørsel og der imod kun kørte 15 km litteren ved bare vil og skal aldrig eje en chevrolet igen kender andre som os lider af de ikke kan få dem til at gå mere en de 15 stykker. synte det synd får chervolet laver nogle rigtig flotte biller...

  • #63   22. jul 2012 tomtom hvis du kender andre, kan du jo lige få dem til at skrive her..:)

  • #64   22. jul 2012 Køb en anden bil. En bette diesel går jo let 25 km/l idag.
    Søren J - hvis du hentyder til bilmagasinet, klarede de turen til Wien på over 1000 km, med 40 liter diesel. Det er knap 27 km/l.


  • #66   22. jul 2012 Brian H - han kaster ikke med sten efter nogen? Han fortæller bare, som også mange andre har prøvet i tråden, at sådan er det bare... Tjek evt. Motorbladet fra FDM, der har lige været en artikel om det.

  • #68   22. jul 2012 Det gjorde de netop i den artikel...

  • #69   22. jul 2012 jeg er ligeglad med hvad den kan og ikke kan... det der tæller her er, at vi har købt en ny bil, og fået at vide den kan nogen ting. og det kan den ikke.! længere er den jo ikke..

    det svare jo til, at man køber en feks. ny dvd med blueray... og når du kommer hjem med den, er det bare en alm. afspiller. og man har betalt fuld pris for en blueray... skal man så også bare leve med det.?

    pointen ligger i, at vi gik meget op i, hvad den kunne køre, da konen fik nyt arbejde, og vi skulle bruge en fornuftig lille bil, der kunne køre fornuftigt på literen. der er jo mange og vælge imellem til de penge..

    men de stod fast på den nemt kunne køre det på literen, det var ingen problem... derfor bliver vi også¨ved, til den kommer til at køre det, de har lovet.!

    bilen burde jo køre over 20 på literen, hvis du ligger og køre 70-80... men det gør den ikke...!


  • #70   22. jul 2012 Alle og enhver ved sku da at de eu norm tal ikke holder for en skid! Lær at leve med det eller sælg den.

  • #71   22. jul 2012 Men nu er det jo sådan at de står i tv reklamerne og siger den kører så og så langt, det er vel vildledning så?

  • #72   22. jul 2012 Der står OP til 18.2 literen, og med små bogstaver, ifølge eu norm

  • #73   22. jul 2012 For mange år siden var det omvendte tilfældet med Hyundai Accent. Den var opgivet til vist nok 13,2 km/l., men den kørte en del længere. En ejer klagede over ejerafgiften, da den jo var for HØJ i forhold til det, bilen reelt kørte. SKAT lavede ejerafgiften om, så den passede til det, bilen reelt kørte.

    Måske skal afgiften på Aveo afstemmes med det reelle forbrug, som Brian L. har været inde på...

    Jeg har absolut ingen problemer med at køre de 17,2 km/l. som min Corsa C 1,2 er opgivet til - slet ikke om sommeren. Men den lå også på 14-15 km/l. de første 10.000 km.


  • #74   22. jul 2012 Du er lige glad med dit og dat, hvorfor så oprette et emne her inde, tag den dog med forhandleren og ikke i dette forum, eller sælg den æske. Lupo 3l kan også kører 33.3 km/l men ikke alle kan få den til det, men nogle kan få den til at kører mere... såå man kan altså købe for billigt....

  • #75   22. jul 2012 fra 27-42 i Lupo har jeg hørt.............

  • #77   22. jul 2012 Man får hvad man betaler for. Held og lykke i sagen

  • #78   22. jul 2012 nej, jeg har jo netop ik fået hvad jeg har betalt for.. så ved ik hvor du vil hen med den kommentar martin G.

    og jesper G. hvis du læser mit indlæg, forstår du vel hvorfor..!

    lad nu være med at skrive, hvis i ikke har sådan en bil, da det er det, indlægget går på..!

    det er kun aveo ejere jeg spørger efter, alle jer der ikke ejer sådan en bil, behøver ikke kommentere her. er det så svært at forstå...!


  • #80   22. jul 2012 jo korrekt.. så det må vi jo tro på... og endda 2 af dem..! vi fik bestemt ik at vide vi skulle trække 20% fra... for så havde vi aldrig købt bilen...! så havde vi kigget efter en diesel. men forstår da slet ik, at du er tilfreds med, at din bil køre 3 km. færre på literen...

  • #82   22. jul 2012 vi er blivet lovet det, op til flere gange.. derfor bliver vi ved... som sagt, det var derfor vi købte den.

    men forstår bare ik, at du bare tænker .. "nå okey" der er da mange biler og vælge imellem til samme pris, hvis de kun går 14-16 på literen.

    det er jo ik kun forbrugeren der bliver snydt her, det er også den danske stat. hvis du går ud fra at den kun køre 14-15 i snit, som den gør, skal bilen jo lige pludselig koste 4-4500kr om året i grøn afgift, og ik 1160kr. så skal du nok se, så får de da slet ik solgt nogen biler.

    det er jo en skam, for det er jo en fin lille bil til prisen.


  • #83   22. jul 2012 det er jo en skam, for det er jo en fin lille bil til prisen....

    Ja hold da op... Med en gammeldags motor, der ikke kan køre langt på literen...

    Der har du lige præcis jeg hentyder til.


  • #84   22. jul 2012 martin G. det er jo det hele tråden går på, at den ik kan køre det, de lover... om motoren så var fra 1970, var jeg ligeglad, bare den kørte de km/l de lovede,

    men har du ikke problemer med din aveo.?


  • #85   23. jul 2012 Enig med Casper S - det meste ligger i kørestil. Med så små motorer skal der ikke meget til for at det går ned ad bakke med forbruget. Man skal være virkelig forudsigende.

    Men jeg vil stadig fremhæve at de tal i har fået er hvad bilen er testet til - ikke hvad Chevrolet lover. Hvis en forhandler har lovet jer det forbrug, er det forhandleren der har været en klaphat og som har bildt jer ting ind som ikke passer. Dem er der desværre nogle stykker af.


  • #86   23. jul 2012 Stoler I blindt på kørecomputeren, eller regner I selv forbruget ud?

  • #87   23. jul 2012 Hvordan er din bil kørt til Casper?

  • #88   23. jul 2012 Jeg har en kørebog, som jeg skriver dato, antal kørte kilometer (bilens total), antal liter påfyldt og km/l i (regnet ud fra triptæller, som nulstilles ved hver tankning).

  • #89   23. jul 2012 Giver op - held og lykke med sagen engang til...

    Nej og får det aldrig...


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 4
    #90   23. jul 2012 jeg er nu igeglad med om min cruze kører 12 eller 15 km/l , jeg fylder alligevel altid på for 200kr smiley
    spøj til side
    der kommer løbende software opdateringer
    der har/ er på Cruze problemer med afstanden på tændrørerne som efter sigende skulle betyde en del , så op med kinderne det er nogle dejlige biler de laver og der kommer nok en løsning


  • #91   23. jul 2012 Arbejder selv ved chevrolet. Og i får dem ALDRIG til at gå 18,2.. Bilen er TESTED til det.. Chervolet har aldrig lovet den skal gå 18,2, men det har sælgeren dumt nok.. I får aldrig de biler byttet til noget som helst.. Er ked af at sige det, men 14-16 km er fint til den motor...

  • #92   23. jul 2012 Min motor er konstrueret i 2004, det er en 1,2 (1229 ccm), den er opgivet til 17,2 km/l. Jeg har ingen problemer med at køre det, den er opgivet til - om sommeren kører jeg ofte længere.
    Min far og stedmor har lige købt en ny i10, og den har på de første par tankfulde kørt ml. 17 og 18 km/l. Den er opgivet til 21,7 km/l. Den skal nok komme op på 21 km/l., når den er kørt til om nogle tusind kilometer.
    Så der er kun én ting at sige - brug også de små motorer fra Opel, Chevrolet!


  • #93   23. jul 2012 STFU .
    Netop fordi det kun er en 1.2 liter kan det være svært at få dem til at gå rigtig langt, da man skal give den rimelig meget gas før at den overhovedet rykker sig ud af stedet.


  • #94   23. jul 2012 martin G. hvorfor skriver du så her.?

    ja, det er sælgerne der har sagt den kan køre det, og så stoler vi jo på det.. og det er endda ved 2 forhandlere.
    og vores køre stil er der bestemt ik noget galt med, da jeg nemt kan få andre små som store biler til at køre langt på literen, og som sagt, da den bliv testet, kunne jeg køre bilen 2 km/L længere, end ham der testet den..!

    og selvfølgelig er bilen fyldt helt op hver gang, som det står i røret så man kan røre ved brænstoffet , med en finger.. og nulstillet hver gang.. køre com. kan man slet ik regne med.


  • #95   23. jul 2012 Det kunne være interessant at i byttede bil og så om bilerne kørte anderledes med anden chauffør, eller forbruget rent faktisk følger bilen og ikke chaufføren.

  • #96   24. jul 2012 vi har været 4 forskellige til at køre den, der i blandt en medarbejder fra chevrolet

  • #97   24. jul 2012 Det var nu Caspers bil og hans kammerats jeg tænkte på..............

  • #98   24. jul 2012 Så skulle de blive lidt mere runde, dvs køre på midten og så yder de jo mindre rullemodstand...................
    Det viser ret klart at det er chaufføren der gør udslaget.
    Mødte en ung gut idag som kører meget pænt da han ikke har ret mange penge18-19 kører han, det er ok for en "grøn" chauffør. Aweo som i andre kører.
    PS! Har selv lige idag købt Hyundai Atos, den skulle også være øko.


  • #99   24. jul 2012 Det er vel et åbent forum? Kan skrive hvor jeg vil og hvad der passer mig.. Selvom trådstarteren er ignorant, er der jo andre der andre meninger og holdninger.

    At jeg aldrig får problemer med sådan en bil, er jo fordi jeg aldrig køber en....

    Men hvis det kan trøste dig lidt.. Kører jeg også kun 15-16 i Forden, som er opgivet til 17,9 km/l.


  • #100   24. jul 2012 Vores veninde der har en har også klaget over den ringe økonomi der er i den lige nu, men de vil først tale om det når den har kørt 10.000 km..........

  • #101   24. jul 2012 den bliver kørt som den skal, ingen problemer der... når vi kan få bilen til at køre 2 km længere literen, end chevrolet medarbejderen, så fejler vores kørsel vidst ikke noget..!
    det er ham de bruger, når de har problemer med brændstof økonomi fortalte de... han kunne ihvertfald få en spark til at gå 22-24 på literen, hvor ejeren kun kunne få den til at gå 17..!

    når de har haft bilen, har den været på værksted, når denne medarbejder var på arbejde, for at det kun var ham der kørte i den. og de har haft den i en dag.. hvor de har kørt over 100km test i den... de kunne få den til at gå 12... jeg kunne få den til at køre over 14. så det er ihvertfald ik her fejlen lå... bilen har givet små 2 km/l mere efter tilkørsel, fra ny af..til nu, og det ændre sig ikke mere.. nu har vi kørt 6000km. uden ændringer.

    men ja, det kommer meget an på kørestil, jeg har altid kunne få biler til at køre langt på literen, men ikke denne..

    den køre min 50km hver gang den bliver startet/stoppet.. og køre min 100km om dagen, hele ugen igennem... 40% på motorvej 55% landevej 5% by...


  • #102   14. aug 2012 obs der kan være fejl på jeres speedgiver ..har netop haft min aveo på værksted ... til 15000 km service ....pris 2500 kr hos chevy det er da billigt ----nu skriver den 700 i displayet

  • #103   14. aug 2012 700 i displayet.? forstår ik lige helt

  • #104   14. aug 2012 før stod der 650 når bilen var tanket ...nu starter den ved 700 ..det er kørecomputeren jeg henviser til ....

  • #105   14. aug 2012 Ja men den køre ikke længer på literen efter det vel smiley Den tror vel bare den kan køre 700 km i stedet for 650 km på en tankfuld.

  • #106   14. aug 2012 Det er helt normalt så ingen fejl der...

  • #107   14. aug 2012 Hvad er normalt.

  • #108   14. aug 2012 det er da ligegyldig hvad der står i det display... da man ik kan regne med det alligevel, hver gang vi tanker, er det helt op i røret, så man kan røre ved benzinen med fingerne, så det bliver præsis hver gang.

  • #109   14. aug 2012 Man behøver ikke køre den tom, man ser på sin tæller og dividerer med det antal liter man har fyldt i tanken, vupti, så har kørt 17.3 i sin Hyundai Atos til 14 kilo:) Står i bogen til 15.9 km/l.
    Det var så den eneste realistiske måde at gøre det på iflg min og de fleste andres bog.


  • #110   14. aug 2012 ja det må være garanti arbejde... vores "kødben" er lige røget sig en tur... det er også garanti... de holdte 14000km...!

  • #111   15. aug 2012 En tur til Kbh med 110 ca 100 kg total i bilen alt inclusive, havde også lige skiftet filter og olie samt Swedol, det virker altid. Før gik den 16-16.5. Ren bykørsel kører den 13, dog er det jo altid med 10 km ind til byen.
    Næste uge er det en tur til tyskland, hvor jeg kører og der så samlet er 200 kg i bilen, i hvertfald hjemad.
    Må sgu lave en Atos gruppe, med de 2 andre der er herinde:)


  • #112   15. aug 2012 Mine kødben stabilisatorarm. er begge blevet skiftet. Først den ene også den anden 1 månede efter.

  • #113   15. aug 2012 casper s de 2500 var for 15000 km service .......sensoren er gratis på garantien ..self...

  • #114   15. aug 2012 er der fejl på giveren kan man slet ikke regne med kørecomputeren..eller triptælleren

  • #115   15. aug 2012 Har den så også vist at du har kørt for hurtigt eller for langsomt. For det styre den jo også.

    Men ja service er billigt nok. Men med det extra man har brugt i benzin på 15000 km. Så er det lige 5000 kr oveni.


  • #116   15. aug 2012 sppedometeret passede heller ikke har kørt med gps ....

  • #117   15. aug 2012 vi gav 2000kr for 15000km service i sidste uge, vores bil viser 4km/t for meget i forhold til gps. så det er vidst meget godt, ja jeg har regnet ud til, i forhold til hvad den har gået på literen, har det kostet små 4000kr extra. det er bare træls. især når man gjorde meget opmærksom på, at den skulle kunne gå de 18 på literen i snit. men vi har en go dialog igang ihvertfald, ved vores forhandler

  • #118   15. aug 2012 casper s jeg ved godt det kan afvige lidt ..


  • #119   13. nov 2012 hvad så aveo ejere, er jeres biler blivet mere økonomiske.?

  • #120   13. nov 2012 Nej. 14.5 ved mormor kørsel.

  • #121   13. nov 2012 vi får besked i denne uge, langt om længe hvad de vil gøre... skal nok skrive her, eller pm til dig

  • #122   13. nov 2012 casper det er jo fint, eller helt vildt..! at du kan få den til at gå 7 mere end de lover v. blandet kørsel er sku vildt. vi køre også ca 600 på en tankfuld, men det er næsten på 50 liter. tanker du helt op i røret, så det står som du kan se det, og husker at nulstille.? men du kan få bilen til at gå næsten 50% mere end hvad de lover, lyder næsten for godt til at være sandt, vi har haft vores oppe og kysse næsten 16, men det var ved max 70 i timen på fartpilot i fint tørvejr/ vind stille, på landevej. over ca 100km, og virkelig mormor kørsel, så man var ved at falde i søvn.

    du kan jo ik måle bare ved at pistolen slår fra, for der er ikke nogen standere der er ens, det kan faktisk være op til flere liter der er forskel, derfor skal der fyldes helt op, så det står ved tank studsen.


  • #123   13. nov 2012 hmm 16.5 herfra

  • #124   13. nov 2012 ser med

  • #125   13. nov 2012 Casper S har også fået Spark'en op på 27 km/l, selvom den kun er opgivet til 20 km/l. Det kan skam godt lade sig gøre ved hypermilage, men man skal virkelig gå op i det for at nå det.

  • #126   13. nov 2012 tja, chevrolet er den eneste bil, jeg ik kan få til at gå langt på literen, alle andre kan jeg. men hatten af for casper s.

  • #127   14. nov 2012 Se fremad i trafikken!
    Det dyreste i en bil er at søtte igang fra stilstand, så undgå det, rullestarter er sagen, og lad bilen læbe farten af sig, uden at genere andre trafikanter, er der myldretid, så må man følge strømmen eller blive hvor man er og vente med at køre indtil det er forbi.


  • #128   14. nov 2012 som sagt ved jeg godt, hvad der skal til for at køre langt på literen, man skal jo ik køre mormor kørsel altid, bare for at opnå 15 på literen... nok om det, chevrolet selv kan heller ikke få den til at køre mere end 12.. blandet kørsel.

  • #129   14. nov 2012 Ofte er raceren en gammel Polo eller Golf med en ung dame ved rattet, en smøg i kæften og en mobil oppe i øret, man skal jo ha en økonomisk bil når man er så ung, hehe.

  • #130   19. nov 2012 altså jeg har købt den nye diesel. den ligge på mellem 20 og 22 km pr liter smiley

  • #131   19. nov 2012 ok, er den kørt til.?

  • #132   20. nov 2012 Det vil jeg efterhånden mene smiley
    Vil sige den kører fænomenalt og er positiv overrasket kan snige den op på 26, 5 ved landevejs kørsel
    Og 22 motorvej


  • #133   20. nov 2012 det lyder total urealistisk.. ikke engang en diesel kan køre det.. og det er en aveo du har.?

  • #134   20. nov 2012 så er det jo derfor.! læs overskriften AVEO EJERE! en spark er jo 250kg lettere, samt mindre motor, en aveo er jo 1,2 motor

  • #135   20. nov 2012 Brian L - en Spark fåes nu også med 1,2 motor. Jeg har haft min 1,2 Spark op på 19 km/l med standard dæktryk. Kunne nok få lidt mere ud af den med en anelse hævet dæktryk.

    Men Casper S' pointe omkring oktantal holder nu vand alligevel, uanset hvilken bil det er. Jeg prøvede at hælde Vpower på, efter kun at have kørt 95 oktan hidtil, og på første tank oplevede jeg at køre 1 km/l mere end normalt. Det gik dog over efter et par tanke - ved ikke om motorstyringen stillede sig ind til Vpower eller om det var en tungere fod fra min side, men der var i hvert fald noget at hente på den første tankfuld.


  • #136   20. nov 2012 derfor vil spark gå længere alligevel, selvom det er samme motor, bilen er lettere.

  • #137   20. nov 2012 du må låne vores, hvis det kommer der til... det kan ik lade sig gøre at få den til at gå 26 literen. uanset hvem der sidder bag rattet.

    sidste nyt med vores er nu, at den skal igennem nogen test hos chevrolet. aftalt D.D.
    motoren i din spark er heller ikke presset på nogen måde, som du skriver.

    og det er da fint, at du kan få din bil til at gå længere end en lupo 3L.

    det må jo være lige før du afmontere generatoren , for ikke at ha noget forbrug..:)

    men du kan jo selv læse bare her, hvor mange der har problemer med deres bil, sjovt nok ligger vi og køre det samme på literen alle sammen. at du så kan få din bil til at gå 40% længere på literen end hvad den er opgivet til, er lækkert for dig, men urealistisk for 99% andre, der har samme bil.

    men det er stadig aveo ejere det drejer sig om, ikke spark.


  • #138   20. nov 2012 Lille Fiaten kører et par hundrede meter længere i Sprorts udgaven med flere hk og flere ccm, fordi den ikke er presset så meget som den lille.

  • #139   20. nov 2012 Brian L - motoren i en Spark er "presset" mere end motoren i en Aveo, da Spark'en har færre hk pr kg. Jeg husker stadig det afsnit af Top Gear, hvor de havde et "race" mellem en økobil (mener det var en Toyota Prius) og en BMW M3. Øko-bilen skulle ligge forrest og køre for fuld skrue, og M3'eren skulle bare følge med. M3'eren kørte faktisk længst på literen i den test.

    Problemet med for små motorer, er at de skal presses for at komme op i hastighed, hvor du med flere hk pr kg hurtigere vil komme op i hastighed, og dermed køre mere økonomisk (da motoren ikke bruger specielt meget brændstof for at holde hastigheden - det er accelerationerne der sluger).


  • #140   20. nov 2012 jeg ved godt hvor du vil hen med det, men alligevel kan man ik altid bruge vægt/hk fordeling.

    også lige meget, problemet er at bilen ik kan køre det vi er blivet lovet, og derfor lavede jeg dette lange indlæg, der nu har kørt i 7 mdr..:)



  • #141   20. nov 2012 motoren er vel mere eller mindre identisk med den gamle benziner fra den gamle model aveo ?
    den havde jeg før jeg købte den nye som diesel, og den var rent ud sagt elendig hvad angår brændstof økonomi, den var opgivet til 18,5
    men lå fast på 14 og 16 på litteren, ved landevej.

    nu kender jeg ikke kriterierne for den nye aveo som benzin da jeg netop har valgt den som diesel smiley


  • #142   20. nov 2012 det får du aldrig denne til... så er det da i tomgang ud over møns klint

  • #143   20. nov 2012 Nogen kan ikke køre bil økonomisk, jeg møder dem hver dag i trafikken, unge typer der maser sig frem i deres afbetalingsbiler, de allerbilligste biler. Hvis de lettede lidt på speederen og tog 5 min tidligere afsted hjemmefra, så havde de flere penge til overs når måneden var gået.

  • #144   20. nov 2012 jeg er så ikke en af dem allan... jeg har altid kunne få biler til at køre længere.. men ik denne.!

  • #145   20. nov 2012 Der er fandme også mange midaldrende mænd der kommer på motorvejen i deres BMW, Audi leaset biler der har så travlt med at komme frem i trafikken at vi andre der overholder grænserne nærmest bliver påkørt bag fra

  • #146   20. nov 2012 Der er jo alle typer på vejene..............

  • #147   3. dec 2012 opdate..! bilen har nu været på værksted for 5 gang på 20000km.! de har givet os det svar, at de ikke kan gøre mere.. bilen køre stadig kun max 14-15 på literen ved mormor kørsel.

    så nu går turen til advokat samt forbrugerklage rådet, det kan simpelhen ik været rigtigt den går 20-25% under det vi er blivet lovet ved køb.

    man har helt løst til at bare rive pladerne af, og stille den nede foran deres butik, og så stoppe afdragne.

    de holder jo ik hvad de har lovet os, så burde vi kunne det samme..!

    så chevrolet skal man så ik handle med mere, når de stikker halen mellem benene, når der er problemer.!

    håber i andre der har samme problem, også klager over bilen, så vi kan få gang i det,


  • #148   3. dec 2012 man har helt løst til at bare rive pladerne af, og stille den nede foran deres butik, og så stoppe afdragne.

    Det kan du vel bare gøre? Dog kommer du nok i RKI.


  • #149   3. dec 2012 Samme besked fik jeg. Jeg kunne give den i bytte på en ny diesel og betale 40.000 kr oveni. Hvad fanden tror de selv.

  • #152   3. dec 2012 søren hvad skriver du for, hvis du ik er utilfreds.? læs indlægget inden du skriver, så finder du ud af, der var ingen grund til at skrive.

  • #153   3. dec 2012 martin G, ja så er det jo mig der er forkert på den. men det er jo dem vi har købt bilen af der er det.!

  • #155   3. dec 2012 Chevrolet oplyser forkerte tal. Og inden længe bliver der sikkert lavet nye test når folk nok har brokket sig. Også siger vægtafgiften. Så Fuck Chevrolet. Det lort skal jeg ikke have igen.

  • #156   3. dec 2012 søren, du kan jo høre jeg ik er den eneste.. men nu er du gift med chevrolet lyder det som, så fornuft er langt fra dig.

    SOM SAGT ER VI BLIVET LOVET, DEN KAN GÅ DET, MERE END EN GANG, og på ingen tidspunk fået at vide, at vi IKKE skulle regne med det der stod, den var testet til, hvad fanden vil de så bruge den test til, når den ik kan køre det, i da gav de næsten det danske klima skylden, da der skal være over 20 grader, før den opnår det, den er testet til, ja right.... hvad så med i sommers hvor der var 30 grader, hvorfor gik den så ik det den skulle der.?

    det eneste man kan som forbruger, når man er utilfreds med en vare, er jo at klage, dette har vi gjort nu, siden marts mdr. og nu stopper det, bilen er udsælgelig med det brændstof forbrug den har, den kan ikke engang holde sig hjemme med kørselfradrag... i brændstof alene.. total til grin... om vi får noget ud af det ved jeg ik, men hvis ingen gør noget, og tænker hva pyt, ja så kommer det aldrig frem, vi gør vores til at det kommer frem,

    den danske stat bliver også snydt i form af grønne afgifter, når den ik køre længere, dette gør vi selvfølgelig også alt for, at klarligge hvordan virkeligheden er... det er jo ikke kun vores bil, der en del der har skrevet til mig, at de har samme problem. og bare se i denne tråd, der er også nogen stykker



  • #157   4. dec 2012 Muligvis, men når det er sådan en princip sag er det vel sådan det er.
    Kunne sgu selv finde på det.
    Men fortsat held og lykke i sagen.


  • #158   4. dec 2012 martin G, nu ved jeg godt der har været godt gang i denne sag, og nogen synes jeg er helt tosset, men forstår ik folk hvorfor de ik kan sætte sig ind i sagen, når jeg nu har forlagt sagen som den er, det kan sku ik være rigtigt, at man får stoppet en hel bunke fine papire i hånden når man køber bil, men udstyr, motor størrelser og ikke mindst hvor langt de kan gå på literen, ALLE folk i dagens danmark bekømre sig om økonomi i dag, og køber bil efter det. man regner på reservedels index, hvad den køre på literen, og ca. gensalgs værdi. så selvfølgelig har det noget at sige den køre 20-25% mindre end hvad den er testet til, sælgeren sagde på intet tidspunkt at vi lige skulle regne med den max gik 15, for så havde vi aldrig købt bilen, og så havde de aldrig fået solgt nogen af modellen, da den vil koste et sted mellem 4-5000kr i grønafgift.
    om vi har en mandags model ved jeg ikke, ved kun at bilen har været på værksted 5 gange nu på 20000km, og svaret er den intet fejler hver gang.

    de har selv haft bilen i 24timer, og kørt i den, og resultatet var 12km/L ved deres test. og det var en medarbejder der normalt kunne få biler til at køre langt på literen.

    jeg forstår simpelhen ik, at de ik kan se der er et problem. men at de forholder sig til, at bilen intet fejler...!

    sagen er sendt videre nu, som man nu gør i dagens danmark, når man er utilfreds med noget, og vi mener bestemt vi har en sag, om ik andet kommer der lys på sagen i div. medier. bilen er udsælgelig med den økonomi den har,

    vi giver ik op ihvertfald, før retten har givet en dom.!


  • #159   4. dec 2012 Du må ha forelagt problemet for deres rejseingeniør, det er jo helt galt det der. Skal lige spørge en Aveo ejer der kommer her idag.

  • #161   17. mar 2013 Ja hvordan går det ?

  • #162   17. mar 2013 vi venter stadig svar fra retten.. chevrolet kastede håndklædet i ringen for 2 mdr siden, så nu skal retten afgøre den.

    bilen holder stille, vi har købt anden ny.. og denne overholder faktisk de tal de har disket op med, lækkert..:)


  • #163   17. mar 2013 Det er jo godt. Desværre kan det retslige tage lang tid og advokater kan jo tviste alt ting.

    Købte du en Spark i stedet smiley

    Gætter du er færdig med Chevrolet så?


  • #164   17. mar 2013 hi martin, ja det kan tage lang tid, men også lige meget.. det eneste jeg har i min garage af chevrolet er det der kommer fra den anden side af " søen" med 8 propper det dur, ik dette kopi lort vi har købt her af en aveo..:)

    der er satme mange der er udtilfreds med aveo ihvertfald, når vi snakker økonomi, selve bilen køre sku fint. havde de nu bare sagt da vi spurte, at den kun kørte mellem 11-14 på literen med mormor kørsel, så havde jeg jo ikke lavet denne tråd..:)

    men jeg er satme kommet i snak med mange mennesker igennem denne tråd, som jeg stadig snakker med. og det er jo hyggeligt..:)


  • #165   17. mar 2013 Vil mene at den bil burde en tur forbi en Bosch mand og ha den helt store test, udmålimg af dyser, pumpetryk, kompression osv, noget må der da være galt.

  • #166   17. mar 2013 har den været.:) de siger den ik fejler noget. også lige meget, bilen er afskrevet, det kostede 110000kr at køre i den i 11 mdr. og 30000km.

  • #167   17. mar 2013 Så kunne du jo ha kørt meget bedre og billigere i en A6 i stedet, træls.
    Er bilen solgt så?


  • #168   17. mar 2013 ik endnu, men den kommer væk i næste mdr. ja det var et dyrt bekendtskab, havde jo regnet med at skulle køre i den i de 7 år, indtil den var betalt. men når ikke engang kørsel fradrag kan holde brændstof forbruget hjemme, kunne vi lige så godt skifte med det samme. den ligger kun og køre 10-11 nu, når det er vinter.

    vi får da sikkert intet ud af alt det arbejde vi har lagt i det, men vi har i det mindste gjort noget for det, nu har vi købt helt ny igen, og er kommet videre,


  • #169   17. mar 2013 Hvilken bil har i så købt i stedet?

  • #171   11. maj 2013 vi har købt ny bil igen, og sjovt nok bliv det ik chevrolet.:)

    men bil klagenævnet lukkede sagen i sidste uge skrev de, det klagede jeg over, og har ikke hørt mere siden, men vi kommet videre, det kostede os lige 120000kr ca på 1 år, tak til kristian kronsbjerg (chevrolet svendborg) for hans løgne.

    magen til lorte sælger/ejer af et firma.

    og til info køre vores nye bil, hvad den skal/opgivet/testet til


  • #173   12. maj 2013 Hvad bil har i så nu?

  • #174   12. maj 2013 vi har købt den nye clio

  • #176   12. maj 2013 selvfølgelig tror man da på, hvad sælger siger..

    når du går til slagteren og ber om det bedste kød han har til bøffer, så regner du også med at få det jo.!

    så det har da intet at gøre med "øjenåbner"

    de sælger stadig et produkt, som langt fra går det på literen de skal. det er jo total urealistiske tal de kommer med, de bller burde jo koste 5000kr i grønafgift, og det gælder også deres diesel motorer, har snakket med flere, og de går også 25% mindre på literen. nok om det, vi er kommet videre... og sagen er afsluttet.!




  • #178   12. maj 2013 det er jo det, selvfølgelig har chevrolet også en del af skylden, da der står den kan køre de 18,2 v. blandet kørsel, så kan de jo lade være med at skrive urealistisike tal, for at lokke kunder til... bare i denne tråd, har jeg haft 12 henv. nu, med folk der har samme problem som vi har haft, og det er fordelt på hele landet, så vi er da heldigvis ik de eneste, og dermed ikke kun vores bil, der har været bøvl med, der er flere der har skrevet ang. deres cruze diesel også. læser med på andre sider, er der også mange folk der, der har problemer med chevrolet og deres brændstof økonomi.

    i mine øjne skulle de ha lukket hele butikken, når de kan sælge noget som ik holder hvad de lover, det skulle lige være slagteren, der ik havde gjort ordenligt rent, så var butikken blivet lukket asap.!
    deres biler bruger 30% mere end testet/lovet til, så bilen bruger meget mere brændstof end der er betalt afgift af, så de snyder jo samfundet samt bilen forurener meget mere. hvorfor ik bare skrive at bilen køre feks. 14 v. blandet kørsel.? så er det da realistisk, næ nej, de går efter princippet jo større jo bedre.



  • #179   12. maj 2013 Så tager vi den bare endnu en gang: Chevrolet skriver ikke bare et tal på. Bilen har gennemgået en EU-norm test, inden den kom på markedet, hvor bilen opnåede det forbrug, som bilen nu er blevet opgivet til. Hvis du vil klage over noget, skal du klage over EU-norm testen, som nogle fabrikanter bygger deres bil efter, så den går langt til testen (billige afgifter), men har svært ved at nå det samme på vejen. Chevrolet er bestemt ikke de eneste der gør det. Det er EU-norm testen der er urealistisk.

    Bilmærker må ikke længere bare skrive tal. De SKAL igennem testen, hvis bilen skal sælges i EU. Du har været offer for en sælger, som 1) enten ikke har vist at forbruget er opgivet efter en urealistisk EU-test, eller 2) har vist det, men har prøvet at sælge en bil, og håbe på i ville finde jer i det.


  • #181   12. maj 2013 det er bare vildt, at så mange ik kan køre det de er testet til, det er jo stadig urealistisk i de fleste tilfælde, alle burde jo kunne få dem til at køre det, selvfølgelig kræver det lidt videnskab/sund fornuft at køre økokørsel, men når chevrolet´s egen økokøre ikke engang kan få den til at køre det på literen som jeg selv kan, (manden har kun kørt og gjort dette i mange år) ja så må der sku da være noget galt.

    UTROLIGT der ikke snart nogen der bryder ind i sådan sager, og tager fat i dem, der hvor de tester dem,

    slut herfra, tak fordi i har deltaget i 1 år..!


  • #182   12. maj 2013 Ja vores er også væk. Og der kommer ikke en Chevrolet her igen smiley

  • #183   13. maj 2013 Hvis jeg ikke husker forkert, prøver FDM også at presse på, for at få opdateret EU-testen til at være mere realistisk.

  • #184   13. maj 2013 niklas H, det var da på tide, vi bliver sku da lært op med, at ærlighed betaler sig, og så passer det overhovedet ikke, de de lover og tester, det er langt fra virkligheden ihvertfald

Kommentér på:
Chevrolet aveo ejere

Annonce