{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

Rust, man undre sig... {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid tænk, hold nu helt kæft, når jeg ser andres projekter med rustarbejde herinde. Jeg havnede nu ved et tilfælde i en ascona fra 87. De gammel mand på 76 ville bare ha den lavet uanset pris.
Det endte i 56 timers rustarbejde. utal af huller i bunden, inderskærme hele vejen rundt, fjederskåle for og bag, reservehjulsbrønd, det halve af bagagerummet, vanger i bag skiftet. og ikke mindst den klassiske ved pedalerne, 3 lag blik, hvor det blev bygget op lige efter bogen med svejsninger tilsvarende de originale. Alt i bunden er blevet formet som det var originalt.

Et så håbløst projekt var man ved at gå død i en million gange, men det blev fuldført.

Men hvad tænker den mand dog på. Han har tidligere fået skiftet paneler, skærmkanter og meget andet. og hver gang er det hele blevet lakket osv.
Han er nok glad for bilen, men hvorfor gør man sådan noget smiley ?

Hvad er jeres begrundelse for at gå i krig med sådan et projekt?

Jeg har desværre ingen billeder, hvilket ærger mig lidt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust, man undre sig...
  • #1   21. apr 2012 Han kan vel ikke vende sig til en ny bil, han er jo ikke helt ny mere, så mon ikke han vil køre i den bil han kender så længe han nu skal køre.
    Min farmors bil er lige skrottet, hun ville ikke ha en anden bil, så hvis den ikke kunne reddes så ville hun ikke køre mere. Hun er 82, så mon ikke det også er en god ide at stoppe så længe legen er go.

• #2   21. apr 2012 Tit og ofte har bilen jo en vis affektionsværdi for den type mennesker.

Hvad lød regningen på?

• #3   21. apr 2012 Men så var der måske mere plan i at hente en udenlands og få en bil der ikke var helt væk. Det bliver jo aldrig det samme med en bil der er svejst op.

• #5   21. apr 2012 Nogle mennesker( jeg har selv tendenserne), får bare et meget personligt forhold til deres ting.....Affektionsværdi kan du også kalde det....Det er ihvertfald ikke rationel tankegang, som du også er inde på smiley

• #6   21. apr 2012 hvis jeg sku gøre det, ville det være pga det var sjovt og fedt.. og så har man jo også lidt at være stolt over smiley

• #7   21. apr 2012 Det er jo stadig samme bil selvom der bliver svejst i den. Samme sæder, instrumentbord, rat m.m.

Det er det derimod ikke, hvis du hiver en hjem andetsteds fra.

• #8   21. apr 2012 den mængde rust, er jo hvad opelfolk kalder "overfladerust" sammenlignet med de fleste andre opeler...:-D...

narh...tror måske jeg kunne få det på samme måde hvis jeg havde den helt rigtige bil...hehe

• #9   21. apr 2012 Jeg kan sagtens forholde mig til ældre mennesker der føler sig godt tilpas i deres gamle bil.

Jeg ved ikke præcist hvad regningen lød på. men vi er omkring 20000kr der er der så lidt andre dele med i os .Og den ene dør havde lidt kantrust, så han skaffede en anden, som skulle langs og metaliseres og lakkes sammen med forskærmen, fordi den havde en lille bule.

• #10   21. apr 2012 Jeg synes det er respektabelt. Det er da en fin mentalitet, at man gerne vil beholde noget man er glad for, også selvom det økonomisk set måske ikke kan betale sig. Jeg synes i hvert fald det er en sundere indstilling at have, end den gængse ”brug og smid væk”.

Nogle personer bliver meget, meget glade for sine ting, hvilket sikkert er grunden her – sådan er jeg også selv når det gælder bilen. Han har sikkert haft den fra ny, og efter så mange år, får den nok en del affektionsværdi. Det er sådan en person, alle gerne vil købe en brugtvogn af, for man kan regne med at den er passet til punkt og prikke.

– Og ja, så kører sådan en Ascona C rigtig fornuftigt.

• #11   21. apr 2012 Jeg er os lidt stolt over at fuldføre så stort et projekt. Der var mange ting jeg ikke havde prøvet før, såsom skift af vanger osv.

Det jeg mener med at det aldrig bliver det samme at svejse en bil op, er at det jo aldrig bliver som en bil der ikke er svejst i.

Men ja han blev glad smiley

• #12   21. apr 2012 fatter derimod ikke dem der rask væk giver 50-65000kr. for en golf II fordi den er "Næsten som ny"...det er stadig bare en golf som de 30000 andre der kører rundt..

• #13   21. apr 2012 Han havde endda holdt 25års fødselsdag for den. han havde haft den fra ny. Så jeg forstår skam godt at den betød meget for ham.

• #14   21. apr 2012 så har du gjort en gammel mand glad...:-)...min onkel har et hus på landet og to gamle biler han går og laver på+ den til daglig brug...han er 70 og har vist lige fået lavet for 25000kr. rust på sin gamle vw...hehe

• #15   21. apr 2012 Hvis bare man kan selv, er rust jo os en billig ting at lave, og resten af tingene til f.eks denne bil, koster jo ikke en skid.

• #16   21. apr 2012 Vil da hellere lave sådan et projekt end at tage en audi f.eks og udbygge den med kæmpe skærme og flammer hen ad siden, bare for at få en 10 plads dfb eller lignende.
    Det er bare min mening

• #17   21. apr 2012 Tja, jeg har også købt en W210'er som kræver 100 timers rustarbejde (det er vidst kun Mercedes der kan præstere det på en bil fra 98..), men jeg gør det fordi jeg er for nærig til at købe sådan en bil i god stand. Her har den kostet mig godt 20k, mindre end markedsprisen når jeg er færdig.

• #18   21. apr 2012 ehm... Kærlighed er vel også en del af det... Tror rigtigt mange har mange føleser lagt i det de laver....

• #19   21. apr 2012 jeg var satme ked af at skulle sælge min gamle bimmer, fordi jeg havde fået hund...det er den bedste bil jeg har haft, men synes det var så synd at der skulle hundehår i...så jeg forstår det egentlig godt....hehe

Kommentér på:
Rust, man undre sig...

Annonce