{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.729 visninger | Oprettet:

Bilkøb ved forhandler. Afslag normalt ,eller ? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal handle bil her inden for kort tid og har tænkt mig at købe en A6 i årgangen mellem 05 og 08. Det betyder at jeg skal smide omkring 200-250 af de lange ved køb hos forhandler.
Er det normalt at få afslag i prisen ved sådan en handel.
Og hvis ja hvad skal jeg "gå efter" i afslag.
Pengene bliver smidt kontant hvis det har noget at sige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilkøb ved forhandler. Afslag normalt ,eller ?
  • #1   1. jul 2012 hvor har du tænkt dig at handle???? i dag er nok mere forhandlerens måde at handle på, end bilen det kommer an på.

• #2   1. jul 2012 Jeg vil mene du har en go "sag" mht at handle prisen, især når du har pengene kontant...

Så får de pengene med det samme, istedet for at vente på afdrag

• #3   1. jul 2012 Bigfoot. Der hvor jeg finder den bil jeg vil ha` :-). Der er jo en del til salg så det bliver ikke den første og bedste.

Karsten. Jeg ved ikke OM det har noget at sige, men det var jo lidt det jeg håbede.

• #4   1. jul 2012 Tit så tjener de faktisk mere ved at sælge den på afdrag, da de for en god slat penge fra finansieringsselskabet , sådan har jeg i hvert fald fået det fortalt.

• #5   1. jul 2012 De må ikke tage imod så mange penge kontant så det kommer du ikke langt med.. loven siger max 100.000.. blot til info..

Men selvfølgelig kan du handle sådan en bil.. 10-20.000 kr

• #6   1. jul 2012 Emil J : Kontant eller Banknoteret check... patato potato ;o)

• #7   1. jul 2012 Emil. Nu havde jeg ikke tænkt mig at troppe op med pengene i hånden :-). Det jeg mente var at der ikke skal lånes til den eller andet. Bankoverførsel af det fulde beløb vil det jo nok blive.

• #8   1. jul 2012 Kontant er er kontant i min verden.. ;=) kender et par stykker der har solgt deres bil privat og regner med de kan aflevere de penge hos en forhandler mere derfor jeg skriver det..
    Men træk den på dankortet, det tillader de fleste bilforhandler også spare du de 30kr og besværet med en chek osv..

• #9   1. jul 2012 Om du betaler kontant (altså med rede penge) eller via Dankort er vel ligemeget...jeg mener til gengæld at du står til noget af et afslag hvis du kommer og køber så dyr en bil i "ren" handel,ellers er sælgeren da dummere end det der kommer ud af næsen sommetider smiley

• #10   1. jul 2012 Allan B.
    Jeg aner ikke om det spiller en rolle overhovedet.

Uanset hvad så mener i altså at der KAN forhandles lidt om prisen.
    Det vil jeg så forsøge mig med :-).

• #11   1. jul 2012 Jeg plejer altid at skal have sommer og vinterdæk med i handlen, samt at tandremmen er skiftet inden for de sidste 10000 km, og hvis der er fejl på bilen skal de rettes, og så skal de betale for levering, ellers er der andre steder de sælger biler hvis ikke jeg får det med smiley

• #12   1. jul 2012 jeg må indrømme at jeg har fornemmelse af at du faktisk står med en dårligere sag.... det er min oplevelse at forhandlerne tit spørger om man ikke har en bil de kan tage i bytte, herved får de en ny bil at handle viidere på.... og jeg er sikker på at hvis du laver en låneordning er det også noget de tjener en ekstra smule på, det er jo ikk forhandleren men en tredjepart der står for lån af pengene.

• #13   1. jul 2012 Sådan som tingene ser ud, er det købers marked, og du kan jo bare handle ALT det du vil, siger han nej, så er det bare ikke ham der sælger en bil den dag..

• #14   1. jul 2012 Også en mulighed ja :-).

• #15   1. jul 2012 Jeg har skam en bil han gerne må få med i handlen. En Audi A6 Avant 2,5 tid fra 97. Men jeg troede faktisk helst de var fri for gamle biler.

Og Shotcaller. Ja det kan jeg. Men jeg vil jo ikke begynde at forhandle hvis det ikke er noget man gør længere. Det er mange år siden jeg har købt en bil ved en forhandler må jeg indrømme.

• #16   1. jul 2012 Selvfølgelig er det noget man stadig gør..

1 krone sparet, er en krone tjent, og vi har været i krise siden '08, så der er rabatter at hente.. Det gælder bare om at have lidt is i maven, og besøge mange forhandler.. Det kan betale sig i længden, og man får noget handelsrutine på benene smiley

• #17   1. jul 2012 Du har klart en fordel.
    En bil af den kaliber går ikke som varmt brød i disse dage, så han skal nok være til at handle med!
    Men alt afhænger jo af hvor lang tid han har haft den stående, og hvad pris han har taget den ind til smiley Har han lavet en dårlig handel, så skal han jo også have mere for den, men hvis den har stået for lang tid, så er de villig til at tabe på dem, bare for at få dem væk.

• #18   1. jul 2012 Jeg købte en trailer i november, han startede på 13000 og jeg fik den for 8000, men han startede nok også højt, men prøv at handle og hvis de begynder at klynke så find et andet sted at handle

• #19   1. jul 2012 Der er vist ikke andet for end at jeg må ud at prøve mig frem jo. Selvom jeg hader at forhandle :-). Det ligger ikke lige til højrebenet for mit vedkommende.
    Men tanken om at jeg MÅSKE kunne få en 09èr til samme pris som en dyr 08èr tiltaler mig da en del smiley

• #20   1. jul 2012 Du skal altid huske på at det er dem der arbejder for dig, så de skal bare spille bold, ellers tager du din check andre steder hen, og så er det bare lang næse..

Det værste der kan ske er, at du får et nej, og det bedste er at du spare en masse penge.. Hvad er værst? smiley

• #21   1. jul 2012 Det værste der kan ske er at jeg måske lader en lækker bil smutte ud af mne hænder. Jeg kunne ALDRIG gå tilbage til en der sagde nej og så sige ok så tager jeg den alligevel. Det ville jeg bare ikke kunne :-).

• #22   1. jul 2012 Så du vil heller betale ekstra istedet for at miste ansigt til en forhandler du højst sandsynligt ikke kommer til at se forfærdeligt meget til?

Så er det dig der ikke er klar til at handle, og så kan du jo ligeså godt bare starte med at give fuld pris..

Jeg skambyder konsekvent 90% af de biler jeg køber, for hvis jeg nu kommer forbi en der virkelig mangler penge, og som så slår til mit skambud, så har jeg gjort et røverkøb.. Hvis de så ikke bider på, kommer buddet længere op..

• #23   1. jul 2012 Hvad ville DU så byde en forhandler der forlanger 250k for en bil ?.

• #25   1. jul 2012 Amen det kan jeg jo ikke sige på stående fod.. Det kommer an på km, om der er vinterdæk og lign med som han evt. kan smide oven i handlen osv..

En god ting er at lade ham komme med et udspil.. Sig at du er klar til at handle og at banken er med og det hele, han skal bare komme med en go' pris, for du har set en model magen til i nabobyen eller et eller andet med det samme udstyr til 30.000 mindre smiley

• #27   1. jul 2012 Nej jeg er fra øèn :-). Og nej den er vist ikke så eftertragtet. Men den kører nu godt af en ældre bil smiley

• #28   1. jul 2012 Hold da op et byd på 50k under hans pris . Seriøst mener du det.
    Jamen kan det spare mig for bare 10k i den sidste ende så er det da forsøget værd men det lyder sku vildt.

• #29   1. jul 2012 Benny. Jeg ER jo klar til at købe bil til max 250k . Så det ER hvad jeg vil give. Men kort sagt så mener du at jeg burde kunne kigge efter bil til 280k og så mere eller mindre regne med at jeg kunne få den til 250k ?

• #30   1. jul 2012 Du er jo offensiv, for du vil jo selvfølgelig gerne spare penge, men du kan jo altid få handlet dig en god deal hjem, hvis du bare har lidt is i maven, og ikke hopper op i skødet på ham når/hvis han afviser dit tilbud..

Du skal hvertfald have 30.000 i rabat ville jeg mene..

Og ja, kig efter dyrere biler og få dem handlet ned, det ville jo være oplagt?

Har du ikke en ven som har lidt cojones som evt. kan fører samtalen?

• #31   1. jul 2012 Jeg prøver sku. Det kan højest gå galt. Og kan jeg ikke få en der står til 280k for 250k så vil jeg ikke ærge mig SÅ meget for jeg har ikke 280k :-).

Tak for jeres indspark boys.

• #32   1. jul 2012 Der er ingen fordel for forhandleren at du betaler kontant, de tjener en stor del af deres penge på at formidle lån til køber fra finansieringselskab, og det er MANGE penge de tjener på det. så en kontant handel er ingen fordel for dem.

• #33   1. jul 2012 er det kontantkøb, så hent en med masse udstyr fra Tyskland.

• #34   1. jul 2012 SH det er det men tanken om en tysker tiltaler mig ikke det vilde.
    Jeg vil gerne kunne reklamere uden at skulle forlade landet :-).

Kommentér på:
Bilkøb ved forhandler. Afslag normalt ,eller ?

Annonce