{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Handel via privat-ting? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har aldrig prøvet at handle, hvor jeg får tingene tilsendt. Hvordan gør jeg det sikrest? Jeg ku forestille mig, at hvis sælger siger, at man skal overføre først og så sender de bagefter. Men skrider sælgeren ikke bare og så ser man ham ikke igen, og det man har købt igen? Jeg har altid hentet tingene selv, men da sælgeren bor på Bornholm er der ingen mulighed.

Håber i kan hjælpe. Jeg er sku ikke helt inde i det.

- Jonas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel via privat-ting?
  • #1   8. jul 2012 Jeg har skrevet en lille "kontrakt" der beskriver hvad der handles, beløbet osv.. Generelt bare en aftale på papir, som underskrives af begge parter.. Det koster jo 8 kroner at sende i brev for jer begge, så det er jo en minimal udgift.

Det er, i mine øjne, en god sikkerhed at have smiley

• #2   8. jul 2012 Ja okay, dette kun man også gøre Mathias, tak. Men har hørt man bare kan få ham til at sende til Posthuset, og så kan man tjekke om det er i orden, og give pengene til dem, hvor de derefter giver det videre til sælger. Og hvis det ikke er i orden, sender de det bare retur til sælger.

Er der evt andre muligheder i kender?

• #3   8. jul 2012 Postdanmark lukkede for mange år siden mulighed for at sende med efterkrav..
    Dvs. at du betaler varenspris+fragt for at få udleveret pakken på posthuset.

Danske fragtmænd kan også sende med efterkrav, men deres priser er helt hen i vejret hvis ikke det står på en palle der kan stables.

• #4   8. jul 2012 Nej du kan ikke sende med postopkrævning som privatperson. Ikke via postdanmark i hvert fald.

• #5   8. jul 2012 Okay, tak, er den eneste mulighed så, som du siger Mathias, eller er der også andre muligheder?

• #6   8. jul 2012 Nu spørger jeg bare lige. Hvad er det du vil købe der ligger på Bornholm. Hvis det er Iphone, Ipad eller lignende modeting indenfor elektronik, så hold dig væk fra dem, de største snydere skriver som regel at de kommer fra Bornholm.

• #7   8. jul 2012 Hej Kim. Det er en LED lysundervogn. Annoncen er her: http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1486341

Men jeg synes også, det er billigt, da den jo næsten er helt "nyt". Og fra nyt koster det 2.000,-

• #8   8. jul 2012 Det er da forhåbentlig ikke til din Octavia?... Du kan ikke sikre dig, og en underskrift er ikke meget værd, politiet har ikke tid til den slags småting.

• #9   8. jul 2012 Kim M

Er det ikke lige noget værre lort at lukke ud, at de største snydere fra Bornholm.
    Mvh
    X-bornholmeren

• #10   8. jul 2012 Johnny(TBG)

Jeg siger ikke de største snydere er fra bornholm, jeg siger "de siger de kommer fra bornholm" for så er det jo de færreste der lige tager turen helt til bornholm for at hente en ipad eller iphone, bankoverførelsen bliver så den eneste betalingsmulighed, og så er det netop at der bliver snydt.

Så nej, jeg sagde ikke "at de kom fra bornholm"

• #12   8. jul 2012 Ting for under 5000kr tør jeg godt sende penge på forhånd hvis deres nr stemmer overns med adresse, og vi afslutter handlen på facebook

• #13   8. jul 2012 Kim bare det at du skriver på den måde, så hænger du ligesom alle bornholmere ud som snydere.

Men Jonas, kan se at det "kun" koster 400,- kr så slå til og se om ikke det skulle komme til dig, det tror jeg indtil andet er sket. Kender ham ikke, men jeg havde købt det, hvis det var mig

• #14   8. jul 2012 Johnny(TBG)

Du fatter slet ikke hvad det er jeg skriver kan jeg se.

De der virkelig vil snyde "siger" de kommer fra Bornholm, for at face 2 face handel skal være nærved umuligt.

Jeg siger ikke de er bornholmere, hvilket de i 99.9% af alle tilfældende ikke er.
    Så nej, jeg hænger på ingen måde bornholmere ud på nogen som helst måde, det er dig der ikke fatter hvad det er jeg skriver.

• #15   8. jul 2012 Hej! Jeg er superglad for jeres feedback. Jeg skriver lige om jeg må få hans mobilnr, og får ham til at svare, hvor derefter jeg tjekker, om hans nr stammer fra bornholm.

Anders N - det er kun måske, men tror jeg sætter det under sengen, hvis ikke det andet går an smiley

J R - Hvordan kan jeg via Paypal undgå at blive snydt? Tak.

- Jonas

• #16   8. jul 2012 Jeg har nu fået hans mobilnummer, og eksistere ikke på nogen af siderne (fx degulesider, krak osv..) Men har skrevet at han skal sende et billede af sættet uden, det er et billede fra annoncer.

Kommentér på:
Handel via privat-ting?

Annonce