1.723 visninger
|
Oprettet:
ny regler med syn ? {{forumTopicSubject}}
det nye regel om at gamle biler skal til syn hvert år nu er den blevet godkendt i EU eller hva ?
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 1.574
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
det jo for trafiksikkerheden... sålænge cyklister. menesker. og dyr har lov til at kommer tætter end 20meter på en vej er chancerne for det gå galt meget meget stor.
livet er farligt. det ved eu og statenog nu vil de krase penge ind fordi folk helst vil være pakket ind i bobelplast og vat
feb 2012
Følger: 35 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 26
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 14
feb 2012
Følger: 35 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 26
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Syner du den ikke i forvejen en gang hvert 2. år? I så fald er mérudgiften jo kun halvdelen af prisen for et syn pr. år.
feb 2012
Følger: 35 Følgere: 28 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 26
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jo, for du betaler jo i forvejen de første 475 kr. hvert halve år. Mérudgiften er et ekstra syn hvert andet år, altså en mérudgift på 237,50 kr. pr. år.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Uanset om du har ret i din påstand eller ej, så vil det være sådan, at incitamentet til at lave et såkaldt "fuskersyn" også bliver mindre, da det alligevel kun holder et år ad gangen - så vil det ikke i samme grad kunne svare sig at svindle med det, når det ikke i samme stil som tidligere øger bilens værdi.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jul 2006
Følger: 23 Følgere: 15 Biler: 12 Emner: 45 Svar: 291
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Synes også det er lige i overkandten.. Hvert 2. År er fint nok
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg ved ikke helt, hvad der er galt med din hovedregning, men du er i hvert fald helt forkert på den...
Reglerne som de er nu:
Syn hvert 2. år, pris 475 kr.
<b>Årlig udgift = 475 kr. / 2 = 237,50 kr.</b>
Efter ændring:
Syn hvert år, pris 475 kr.
<b>Årlig udgift = 475 kr.</b>
Forskel:
<b>Mérudgift = 475 kr. - 237,50 kr. = 237,50 kr.</b>
Hvis du fortsat ikke accepterer ovenstående faktum, så er jeg bange for, jeg ikke kan gøre yderligere for at forklare dig det. Som sagt er det helt simpel matematik.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det er min sidste kommentar i den sammenhæng. Jeg kan ikke forklare det bedre.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det gider jeg ikke spilde min tid på. Det er jo helt indlysende, at der er tale om en skrivefejl.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Det ville da være et bedre lovkrav.
Syntes det med et ekstra syn er helt hen i vejret, det kan da kun være en penge maskine!.
Tvivler på den danske bilpark vil se anderledes ud pga. det
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg forstår simpelthen ikke jeres argument om, hvorfor det skulle være en "pengemaskine". Det er jo ikke regeringen, EU eller andre myndigheder, der tjener pengene på det, ligesom det fx er, hvis man hæver bødetaksterne eller afgifterne. Det kan da godt være, det er en pengemaskine - men det genererer da ikke indtjening til dem, der laver loven, så argumentet giver ingen mening.
<i>hvis de vil have de farlige biler væk fra vejen.. så skal man måske bare have lidt mere strænge krav til at få bilen igennem syn hvert 2 år..</i>
Hvordan skulle det blive bedre, end hvis der kommer dobbelt så mange bilsyn? Det har jeg svært ved at se. Hyppigere bilsyn vil i højere grad medføre, at bilerne på gaden er i orden. Synsreglerne er jo nogle af verdens mest strikse i forvejen - se fx hvor svært det er at få godkendt en tunet bil. Man vil derved sikre, at farlige tuninger i mindre grad bliver udført, ligesom alle de fejl, der kan opstå på en bil i løbet af 2 år, bliver fanget hurtigere.
<i>en splinter ny bil kan ligeså vel forulykke med en fejl fra frabrikken af.. </i>
Det er ikke rigtigt. Der er en masse ekstra sikkerhedsudstyr i nyere biler, som både kan være med til at reducere antallet af ulykker - og samtidigt sørge for, at de ulykker, der rent faktisk sker, ikke bliver nær så voldsomme.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Lav nogle bedre lovkrav i stedet for, nye biler burde også skulle have lys bagpå for at køre foreksempel.
Flere af de kloge hoveder siger også de fleste ulykker sker pga. hastighed og alkohol, så hjælper et syn sku ikke på det!
Min bil er altid syns klar, så det er ikke fordi jeg kører i noget gammelt skrammel jeg brokker mig, syntes bare det er tilgrin, om det er eu eller dansk folkeparti det mener det, er min mening den samme
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Ja, men min pointe er, at det ikke er en pengemaskine for de samme folk, som laver reglerne. Normalvis når man taler om, at noget er en pengemaskine, så drejer det sig om tiltag, der foretages for egen vinding - og det er jo ikke tilfældet her.
<i>Flere af de kloge hoveder siger også de fleste ulykker sker pga. hastighed og alkohol, så hjælper et syn sku ikke på det!</i>
Såvel ulykker som følge af alkohol som hastighed kan reduceres, hvis bilparken er nyere og af en bedre kvalitet. En ulykke med 100 km/t, hvor der må køres 80 km/t, vil i nogle tilfælde helt kunne undgås - og i de tilfælde, hvor det under alle omstændigheder sker, er skaderne mindre omfangsrige. Det samme argument gør sig i øvrigt gældende for så vidt angår alkohol.
ketil l s
Du sammenligner pærer og bananer. At der mangler regulativer på ét område, er ikke i sig selv et argument for, at et andet forslag er dårligt, fordi det måske ikke umiddelbart forekommer nær så godt.
I grove træk svarer det til at sige, der ikke er nogen grund til at øge straffen for mord, fordi straffen for voldtægt er "endnu mere" for lav. Når det ene forslag ikke udelukker det andet, så kan det ikke bruges som argument for at undlade at gennemføre tiltaget.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Det kan da ikke passe at man skal lave lovkrav pga. de fleste ulykker sker ved spritkørsel fordi folk kører forstærkt, som skal ramme alle!
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
danmark er sku ved at blive for bange. alt er farligt så alt skal forbydes, reguleres eller kontroleres...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det rammer dem, som har god samvittighed, med små 250 kr. årligt. Jeg synes ikke, det er noget stort offer.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
250 der så der lige lidt oven i ejerafgiften .og så ryger der fedt afgiften osv osv osv det løber op og jo staten tjener på bilsyn der er afgifter på arbejdet også men synsmænde få mere at lave.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg kender ikke til din økonomi - men det vælter ikke min.
Igen sammenligner du dog pærer og bananer. Jeg er principielt imod fedtafgifterne og stigningerne i ejerafgifterne, men det er ikke et argument for, at man <i>heller </i>ikke skal indføre et tiltag, der kan øge sikkerheden på de danske veje.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 790
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Men hvis det kommer, kommer der vel flere i arbejde
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 790
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
det vil koste danske bilejer mange penge i alt om året... og min økonomi kunne være bedre men klager ikke. det er princippet i at sige ja 250 det gå nok. det siger man bare for ofte.
i tyskland og sverie er vinterdæk lovkrav er sikker på det ville gavne sikkerheden hvis man indførte det i dk. den lilledel ville man kunne få igennem den ville give mening og ville hjælpe mere... som sagt start med ting der virkelig batter. og så ting som giver lidt tilsidst
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg vil gerne give 250 kr. til noget, jeg kan se en mening med. Hvis du samler affald op i Herning, vil jeg gerne give dig pengene.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Men lige meget hvordan man vender og drejer det syntes jeg der er andre steder de kunne se på lovgivning ved bil! Inden de begynder at vil have dem synet hvert af
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Nej, men navn kan sagtens blive reddet af en ESP eller ABS, som måske ikke er i den gamle bil og derved undgå en ulykke.
Desuden er det da noget decideret vrøvl at sige, at sikkerhed er ekstraudstyr i nyere biler. Det er standard i langt de fleste biler med ABS, ESP, et utal af airbags osv. Det redder mange liv - der er bare ikke statistik på det, da ulykkerne netop undgås.
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 253
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 783
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
God weekend.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
læser dine argumenter. men forstå ikke hvorfor du med glæde vil betale mere for at være bil ejer. du må indrømme der er ting der ville være mere effektivemod trafiksikkerheden end syn værd år.
nå jeg betaler fra 1.05-1,80 gangemere for en bil i danmark. smider 3670kr årligt i vægtafgift. 600kr i stempelafgifter på min forsikring. til bil. og olie afgift værd 10.000km og så er der alle de andre afgifter på brændstof og mons og skidt og kanel. syntes ikke 250kr er meget men om 1år så kommer der 300kr og så lige smid en 100kr op og så kommer betalingsringen oven i og så det ved at tage overhånd. at du og jeg betaler til staten eller få synet hvores biler værd år reder jo ikke lille Lise der gå over vejen fra en fejl 40.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.130
Det er simpelthen kun fordi man gerne vil gøre det sværere for folk at beholde deres gamle biler. Ikke pga. grønne-hensyn - det forurener faktisk mindre at beholde sin bil længere, selvom den kører kortere på literen etc. i forhold til at producere nye biler hele tiden. Det forurener faktisk at producere bilen - så at man kører den 10 år ekstra vil være en fordel for miljøet - på trods af de 4-5 km kortere på literen.
Jeg synes det er til at brække sig over, at man vil gøre det endnu dyrere, at have sin gamle bil. KUN fordi man gerne vil have gang i salget og nye biler / kræve flere penge i kassen.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.130
Desuden. Det er jo ikke til større fare for andre, at min bil ikke har airbags overalt f.eks. Deres vil jo stadig poppe ud, hvis jeg påkører dem.
ABS - jeg ved med garanti, at jeg IKKE har kortere bremselængde med ABS. Men, jo. En typisk uerfaren chauffør vil muligvis ikke vide hvordan man laver den optimale nedbremsning uden abs i en nødsituation.
Men - alt i alt er det kun endnu en måde at hive penge ud af ejerne af gamle biler på.
Desuden - bare fordi bilen bliver synet hvert år, så har den jo ikke esp, abs og airbags?
Så hvad har det overhovedet med snakken at gøre?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Læs mine tidligere indlæg og find svaret
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.130
Du argumenterer fint - og virker intelligent nok. Men alligevel er du for ensporet og for overbevist om, at dine egne argumenter er de eneste i verden der er korrekte.
Du glemmer de helt overordnede grunde til deres ageren i EU.
Desuden er det jo nemt at være arrogant over for ikke så velhavende mennesker med gamle biler, som de i forvejen kæmper for at have råd til, hvis man selv kører nyere biler og ikke kæmper med regningerne.
Jeg er nu faktisk også ligeglad med de 250 kroner ekstra pr. bil om året - (selvom jeg har 5 af slagsen = 1250 om året), der er mere besværet med at skulle finde tiden til at køre ned og få det gjort.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 14
og nej jeg kender ikke noget til fusker syn, har aldrig kendt nogen af dem der har synes mine biler
ny regler med syn ?