{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny regler med syn ?
  • #2   27. jul 2012 nej den er ikke godkendt endnu, håber sku heller ikke den bliver det, det er da møgbesværligt at bruge tid hvert år på at syne sin gamle bil , plus det koster endu mere at være bilejer(det er da rigeligt dyrt i forvejen!)

  • #3   27. jul 2012 ja hvorfor ikke... man skal jo nødigt tage ansvar for noget og forbyge og forbyge.
    det jo for trafiksikkerheden... sålænge cyklister. menesker. og dyr har lov til at kommer tætter end 20meter på en vej er chancerne for det gå galt meget meget stor.

    livet er farligt. det ved eu og statenog nu vil de krase penge ind fordi folk helst vil være pakket ind i bobelplast og vat


  • #4   27. jul 2012 jeg syntes selv det ville være en god ide at få bilen synet vær år da sikkerheden i bilen så bare er bedrer tjækket og man ved ivertifald 1 gang om året at bilen er iorden for mig er jeg ikke bange for det bliver til noget at biler skal til syn 1 gang om året ville bare glæde mig så kører der heller ikke så mange kasser rundt som virklig er for farlige til vejene kun min mening men nej er ikke godkændt endu men håber

  • #5   27. jul 2012 ehm, selvom man kører i en nysynet bil kan der sagtens ske en ulykke, det er da på ingen måde en garanti for at der ikke sker en ulykke, jeg synes biler skal være i orden. men du skal tænke på hvordan det påvirker økonomien hvis der er mange der beslutter det er for dyrt at bruge bil p.g.a syn hvert år.

  • #6   27. jul 2012 ja det med ulykker slipper vi vist aldrig for det har du ret i men bilerne skal skam være iordne og hvad jeg syntes vil jeg gerne betale de 450 kr for at få synet bilen 1 gang om åren men stadig bare min mening

  • #7   27. jul 2012 Det betyder altså, at det kommer til at koste ca. 250 kr. ekstra om året at være bilejer. Ja uha da, hvor er det frygteligt, når man til gengæld "kun" slipper af med alle de gamle lig, der kan køre 2 år fra sidste syn, selv om de er langt fra i orden smiley

  • #8   27. jul 2012 Lasse RS S
    Syner du den ikke i forvejen en gang hvert 2. år? I så fald er mérudgiften jo kun halvdelen af prisen for et syn pr. år.


  • #9   27. jul 2012 jeg giver squ gerne prisen og bay giver dig fulstendig ret

  • #10   27. jul 2012 de gamle lig enten ikke synet eller fuskersynet.. så det ville ikke hjælpe. og syn værd år er ren penge maskine intet andet...

  • #11   27. jul 2012 Det er et forslag der er fremme i EU - jeg har ikke endnu hørt noget om det skulle være vedtaget smiley

  • #12   27. jul 2012 Lasse RS S
    Jo, for du betaler jo i forvejen de første 475 kr. hvert halve år. Mérudgiften er et ekstra syn hvert andet år, altså en mérudgift på 237,50 kr. pr. år.


  • #13   27. jul 2012 ketil l s
    Uanset om du har ret i din påstand eller ej, så vil det være sådan, at incitamentet til at lave et såkaldt "fuskersyn" også bliver mindre, da det alligevel kun holder et år ad gangen - så vil det ikke i samme grad kunne svare sig at svindle med det, når det ikke i samme stil som tidligere øger bilens værdi.


  • #14   27. jul 2012 De ekstra 475 kr. skal du kun betale hvert 2. år, da de 475 kr., du i forvejen betaler hvert 2. år, ikke er en méromkostning for dig. Hvert andet år er mérudgiften for at have bilen altså 475 kr. Det er ret simpel matematik at regne ud, at det så giver en gennemsnitlig méromkostning pr. år på 237,50 kr.

  • #15   27. jul 2012 Jeg tænker hvis denne lov træder i kraft vil det så ikke påvirke priserne på brugtbilmarked!? som så mange nok ved så er en brugt bil jo mest vær når den er nysynet! og når der så kun bliver 1 år mellem hvert syn så må priserne da falde en del!? men hvad mener i? smiley

  • #16   27. jul 2012 Det er vist EU selv der har fundet på den ide, og noget de selv godkender og så trækker ned over hovedet på os andre..

    Synes også det er lige i overkandten.. Hvert 2. År er fint nok


  • #17   27. jul 2012 Jesper RS S
    Jeg ved ikke helt, hvad der er galt med din hovedregning, men du er i hvert fald helt forkert på den...

    Reglerne som de er nu:
    Syn hvert 2. år, pris 475 kr.
    <b>Årlig udgift = 475 kr. / 2 = 237,50 kr.</b>

    Efter ændring:
    Syn hvert år, pris 475 kr.
    <b>Årlig udgift = 475 kr.</b>

    Forskel:
    <b>Mérudgift = 475 kr. - 237,50 kr. = 237,50 kr.</b>

    Hvis du fortsat ikke accepterer ovenstående faktum, så er jeg bange for, jeg ikke kan gøre yderligere for at forklare dig det. Som sagt er det helt simpel matematik.


  • #18   27. jul 2012 som om der ikke er nok papir arbejde med biler i forvejen.reg afgift grøn afgift vægtafgift syn told moms nummer plade registrering miljø afgift soltags afgift vindues afgift dæk afgift osv osv og hvad de nu ellers snart finder på .... jeg brækker mig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #19   27. jul 2012 Ja, en mérudgift hvert <i>andet</i> år på 475 kr. Det er det samme som en gennemsnitlig mérudgift på 237,50 kr. hvert år.

    Det er min sidste kommentar i den sammenhæng. Jeg kan ikke forklare det bedre. smiley


  • #20   27. jul 2012 Det er ikke den besked, du starter med at opponere imod. Det er den besked, du nu hægter dig fast til i erkendelse af, at jeg har ret - og derved bruger den til at bevise, at jeg også har delvist uret.

    Det gider jeg ikke spilde min tid på. Det er jo helt indlysende, at der er tale om en skrivefejl.


  • #22   27. jul 2012 Var det ikke bedre at lave lov krav om sommer dæk og vinter dæk, det kan sku ikke passe folk må køre med vinter dæk i 30 graders varme og sommerdæk i -15 grader.
    Det ville da være et bedre lovkrav.
    Syntes det med et ekstra syn er helt hen i vejret, det kan da kun være en penge maskine!.
    Tvivler på den danske bilpark vil se anderledes ud pga. det


  • #23   27. jul 2012 <i>ikke andet end at det er en penge maskine..</i>
    Jeg forstår simpelthen ikke jeres argument om, hvorfor det skulle være en "pengemaskine". Det er jo ikke regeringen, EU eller andre myndigheder, der tjener pengene på det, ligesom det fx er, hvis man hæver bødetaksterne eller afgifterne. Det kan da godt være, det er en pengemaskine - men det genererer da ikke indtjening til dem, der laver loven, så argumentet giver ingen mening.

    <i>hvis de vil have de farlige biler væk fra vejen.. så skal man måske bare have lidt mere strænge krav til at få bilen igennem syn hvert 2 år..</i>
    Hvordan skulle det blive bedre, end hvis der kommer dobbelt så mange bilsyn? Det har jeg svært ved at se. Hyppigere bilsyn vil i højere grad medføre, at bilerne på gaden er i orden. Synsreglerne er jo nogle af verdens mest strikse i forvejen - se fx hvor svært det er at få godkendt en tunet bil. Man vil derved sikre, at farlige tuninger i mindre grad bliver udført, ligesom alle de fejl, der kan opstå på en bil i løbet af 2 år, bliver fanget hurtigere.

    <i>en splinter ny bil kan ligeså vel forulykke med en fejl fra frabrikken af.. </i>
    Det er ikke rigtigt. Der er en masse ekstra sikkerhedsudstyr i nyere biler, som både kan være med til at reducere antallet af ulykker - og samtidigt sørge for, at de ulykker, der rent faktisk sker, ikke bliver nær så voldsomme.



  • #24   27. jul 2012 Det er da en pengemaskine ellers kan de jo ligeså godt gøre det gratis smiley
    Lav nogle bedre lovkrav i stedet for, nye biler burde også skulle have lys bagpå for at køre foreksempel.
    Flere af de kloge hoveder siger også de fleste ulykker sker pga. hastighed og alkohol, så hjælper et syn sku ikke på det!
    Min bil er altid syns klar, så det er ikke fordi jeg kører i noget gammelt skrammel jeg brokker mig, syntes bare det er tilgrin, om det er eu eller dansk folkeparti det mener det, er min mening den samme


  • #25   27. jul 2012 og veteranbilersom er så skal synes vær 8.år og som jo enlig ikke kan bremse styre eller holde til at køre ind i en tot vat. tror det vil gøre ældre biler mere populære da de er billiger i stumper... har det ok med at lave tiltag bare de virke logiske. sommer vinterdæk regulativer. dæk alder. større krav til dæk før de bliver godkendt til det danske markede. lempede krav til tunede biler (virker ikke logisk men kender til flere biler eks bmw der er født med en m43b18 og som har fået m50b25 ilagt. flere ad dem bliver fjernsynet så ingen kontrol med bremser. og styretøj. som jeg anser som ret væsenligt for at undvige ved ulykker) eller bare sådan noget som bøder til folk der trække ud uden at blinke og som køre 80 km/t i yderesporende... men nej lad os dog heller syne bilerne oftere. for det gør jo alt meget sikre.

  • #26   27. jul 2012 <i>Det er da en pengemaskine ellers kan de jo ligeså godt gøre det gratis</i>
    Ja, men min pointe er, at det ikke er en pengemaskine for de samme folk, som laver reglerne. Normalvis når man taler om, at noget er en pengemaskine, så drejer det sig om tiltag, der foretages for egen vinding - og det er jo ikke tilfældet her.

    <i>Flere af de kloge hoveder siger også de fleste ulykker sker pga. hastighed og alkohol, så hjælper et syn sku ikke på det!</i>
    Såvel ulykker som følge af alkohol som hastighed kan reduceres, hvis bilparken er nyere og af en bedre kvalitet. En ulykke med 100 km/t, hvor der må køres 80 km/t, vil i nogle tilfælde helt kunne undgås - og i de tilfælde, hvor det under alle omstændigheder sker, er skaderne mindre omfangsrige. Det samme argument gør sig i øvrigt gældende for så vidt angår alkohol.

    ketil l s
    Du sammenligner pærer og bananer. At der mangler regulativer på ét område, er ikke i sig selv et argument for, at et andet forslag er dårligt, fordi det måske ikke umiddelbart forekommer nær så godt.
    I grove træk svarer det til at sige, der ikke er nogen grund til at øge straffen for mord, fordi straffen for voldtægt er "endnu mere" for lav. Når det ene forslag ikke udelukker det andet, så kan det ikke bruges som argument for at undlade at gennemføre tiltaget.


  • #27   27. jul 2012 Så sælger jeg sku min skoda og køber en ny spark og kører en ordenlig spirtter med 160 smiley
    Det kan da ikke passe at man skal lave lovkrav pga. de fleste ulykker sker ved spritkørsel fordi folk kører forstærkt, som skal ramme alle!


  • #28   27. jul 2012 syntes jeg godt man kan og kan ikke se din sammenligning.. de vil gøre noget for trafiksikkerheden. (hvilket jeg ikke forstå for idioter vil altid være der) men hvis du sku male en væk ville du ikke tage en pensel til at male warhammer figure men en stormalerrulle da den er mere effektiv. til sidst ville du måske tage en lille pensel for at rette ind...

    danmark er sku ved at blive for bange. alt er farligt så alt skal forbydes, reguleres eller kontroleres...


  • #29   27. jul 2012 Morten Bernstorff H
    Det rammer dem, som har god samvittighed, med små 250 kr. årligt. Jeg synes ikke, det er noget stort offer.


  • #30   27. jul 2012 bay
    250 der så der lige lidt oven i ejerafgiften .og så ryger der fedt afgiften osv osv osv det løber op og jo staten tjener på bilsyn der er afgifter på arbejdet også men synsmænde få mere at lave.


  • #31   27. jul 2012 ketil l s
    Jeg kender ikke til din økonomi - men det vælter ikke min.
    Igen sammenligner du dog pærer og bananer. Jeg er principielt imod fedtafgifterne og stigningerne i ejerafgifterne, men det er ikke et argument for, at man <i>heller </i>ikke skal indføre et tiltag, der kan øge sikkerheden på de danske veje.


  • #32   27. jul 2012 Det er sku ikke andet en skjult skat.nej lad s komme ud af eu hvorfor fanden skal de bestemme hva vi skal herhjemme.de kan jo ikke engang finde ud af at få hele eu til barecat køre lidt rundt hva tror de så dette hjælper på

  • #33   27. jul 2012 Syntes bare vi skal punge ud hele tiden og de fleste gange er grundlaget så tynd at det er latterligt!!!
    Men hvis det kommer, kommer der vel flere i arbejde


  • #34   27. jul 2012 Men alle jer er ligeglade med de 250kr i året i kan bare give mig 250kr i året så, det vælter jo ikke jeres økomoni så skal jeg nok samle affald op engang om dagen for hver person der giver mig det, i vil jo gerne have en pænt smafund smiley

  • #35   27. jul 2012 Der kommer sku ikke flere i arbejde tror bare der kommer mindre biler på vejene.det ender vel også end at veteran biler skal synes hver år ue tror de skal bestemme alt

  • #36   27. jul 2012 bay
    det vil koste danske bilejer mange penge i alt om året... og min økonomi kunne være bedre men klager ikke. det er princippet i at sige ja 250 det gå nok. det siger man bare for ofte.
    i tyskland og sverie er vinterdæk lovkrav er sikker på det ville gavne sikkerheden hvis man indførte det i dk. den lilledel ville man kunne få igennem den ville give mening og ville hjælpe mere... som sagt start med ting der virkelig batter. og så ting som giver lidt tilsidst


  • #37   27. jul 2012 Morten
    Jeg vil gerne give 250 kr. til noget, jeg kan se en mening med. Hvis du samler affald op i Herning, vil jeg gerne give dig pengene.


  • #38   27. jul 2012 Jeg vil gøre det i grindsted når jeg lufter hunden smiley
    Men lige meget hvordan man vender og drejer det syntes jeg der er andre steder de kunne se på lovgivning ved bil! Inden de begynder at vil have dem synet hvert af


  • #40   27. jul 2012 Patrick A
    Nej, men navn kan sagtens blive reddet af en ESP eller ABS, som måske ikke er i den gamle bil og derved undgå en ulykke.
    Desuden er det da noget decideret vrøvl at sige, at sikkerhed er ekstraudstyr i nyere biler. Det er standard i langt de fleste biler med ABS, ESP, et utal af airbags osv. Det redder mange liv - der er bare ikke statistik på det, da ulykkerne netop undgås.


  • #43   27. jul 2012 Det ender sku med det ligefrem bliver billigere at tage det offentlige transport smiley

  • #45   27. jul 2012 tror ikke på der vil køre færre lig rundt, de lig jeg har set for nylig har ikke været synsgodkendt de sidste 5år....... Tror der er en lille lyssky forretning bag mange af ligene... Specielt når jeg tænker på hvad min synsmand kan finde på og ræve sig over på min bil fra "02, så svir det lidt når man så ser en gammel opel kadett på vej hjem hvor der er så store rust huller i så man kan se føren træde på pedallerne!!!!

  • #46   28. jul 2012 Og så vil jeg da lige sige om det med om det er en pengemaskine...jo...vi skal synes det er så træls at skulle afsted hvert år at vi køber en ny bil som lovgiverne jo henter "lidt" afgift på. Og så er der kommet et generelt syn på at ligeså snart en bil har rundet 10 år så er de et lig. Mundlort....et syn er sgu ingen garanti for at bilen er iorden...har lige synet en campingvogn uden at de så meget som tjekkede lyset. Det er sgu kun fordi lovgiverne tror at evig lykke ligger i spritnye biler....det er altid fejl 40 når noget siger klask i trafikken.

  • #48   28. jul 2012 Jeg opgiver at diskutere det mere. Det er næsten som om, I ikke læser mine argumenter.

    God weekend.


  • #49   28. jul 2012 bay
    læser dine argumenter. men forstå ikke hvorfor du med glæde vil betale mere for at være bil ejer. du må indrømme der er ting der ville være mere effektivemod trafiksikkerheden end syn værd år.

    nå jeg betaler fra 1.05-1,80 gangemere for en bil i danmark. smider 3670kr årligt i vægtafgift. 600kr i stempelafgifter på min forsikring. til bil. og olie afgift værd 10.000km og så er der alle de andre afgifter på brændstof og mons og skidt og kanel. syntes ikke 250kr er meget men om 1år så kommer der 300kr og så lige smid en 100kr op og så kommer betalingsringen oven i og så det ved at tage overhånd. at du og jeg betaler til staten eller få synet hvores biler værd år reder jo ikke lille Lise der gå over vejen fra en fejl 40.


  • #50   28. jul 2012 Hør nu her venner. Prøv lige at undersøge statistikkerne om færdselsuheld. Det er stort set aldrig pga. en defekt på bilen, at ulykker sker. Det er næsten altid pga. chaufførens fejl. Høj hastighed uopmærksomhed osv.

    Det er simpelthen kun fordi man gerne vil gøre det sværere for folk at beholde deres gamle biler. Ikke pga. grønne-hensyn - det forurener faktisk mindre at beholde sin bil længere, selvom den kører kortere på literen etc. i forhold til at producere nye biler hele tiden. Det forurener faktisk at producere bilen - så at man kører den 10 år ekstra vil være en fordel for miljøet - på trods af de 4-5 km kortere på literen.

    Jeg synes det er til at brække sig over, at man vil gøre det endnu dyrere, at have sin gamle bil. KUN fordi man gerne vil have gang i salget og nye biler / kræve flere penge i kassen.


  • #51   28. jul 2012 I øvrigt. Snakken om sikkerhedsudstyret osv. Jeg giver ikke meget for det. Det kan meget vel gøre folk for trygge i trafikken, så de tror de så lige kan skrue hastigheden lidt op fordi de jo er i sikkerhed i sådan en ny fin vogn.

    Desuden. Det er jo ikke til større fare for andre, at min bil ikke har airbags overalt f.eks. Deres vil jo stadig poppe ud, hvis jeg påkører dem.

    ABS - jeg ved med garanti, at jeg IKKE har kortere bremselængde med ABS. Men, jo. En typisk uerfaren chauffør vil muligvis ikke vide hvordan man laver den optimale nedbremsning uden abs i en nødsituation.

    Men - alt i alt er det kun endnu en måde at hive penge ud af ejerne af gamle biler på.

    Desuden - bare fordi bilen bliver synet hvert år, så har den jo ikke esp, abs og airbags?

    Så hvad har det overhovedet med snakken at gøre?


  • #52   28. jul 2012 Christian Z
    Læs mine tidligere indlæg og find svaret smiley


  • #53   28. jul 2012 Har læst dine argumenter. Men. Du misforstår, at EU også er interesseret i, at Danmark får penge i statskassen. Det ER en pengemaskine og et magtmiddel mod ejerne af de gamle biler, som staten - og dermed indirekte EU - gerne vil have folk skifter ud med dyre biler, som de skal have financieret osv. Simpelthen for at få gang i økonomien, så vi har råd til at betale endnu mere til Spaniolerne og Grækerne.

    Du argumenterer fint - og virker intelligent nok. Men alligevel er du for ensporet og for overbevist om, at dine egne argumenter er de eneste i verden der er korrekte.

    Du glemmer de helt overordnede grunde til deres ageren i EU.

    Desuden er det jo nemt at være arrogant over for ikke så velhavende mennesker med gamle biler, som de i forvejen kæmper for at have råd til, hvis man selv kører nyere biler og ikke kæmper med regningerne.

    Jeg er nu faktisk også ligeglad med de 250 kroner ekstra pr. bil om året - (selvom jeg har 5 af slagsen = 1250 om året), der er mere besværet med at skulle finde tiden til at køre ned og få det gjort.


  • #54   28. jul 2012 Hehe, ja whatever smiley

  • #55   29. jul 2012 ny bil : skidegod bilist der aldrig kunne køre galt, godt argument, jeg er personligt ligeglad med de ekstra omkostninger, men vi som samfund skal passe lidt på hvor mange flere stramninger der kommer, også selv det kommer fra EU.

    og nej jeg kender ikke noget til fusker syn, har aldrig kendt nogen af dem der har synes mine biler


Kommentér på:
ny regler med syn ?

Annonce