{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ridser fra vaskehal
  • #1   28. jul 2012 Vaskehal... Dont do it!

Gør som de fleste andre med lidt kærlighed til deres bil..Vask den i hånden :o)

• #2   28. jul 2012 Næ, det er alment at biler får vaskeridser af vaskehaller, derfor skal biler ALDRIG i vaskehal medmindre du kører i en møgfalment rød æske smiley

• #3   28. jul 2012 Mener det er på eget ansvar når man bruger vaskehal? Men ALLE ved da det gir vaske ridser?

• #4   28. jul 2012 de gamle modeller af vaskehaller gør, hvor det er "børster" der børster bilen... de nye haller mere mere gummi agtige "flapper" og de skulle efter sigene ikke ridse bilen.. om det er rigtigt, skal jeg ikke udtale mig om..

• #5   28. jul 2012 ja vaskehal er PÅ EGET ANSVAR, det skriver de os alle steder inden du køre ind..

• #6   28. jul 2012 Du kan sagtens polere det væk. Nej vaskehallen betaler intet. Det er totalt på eget ansvar også hvis du mister et sidespejl, en spoiler eller andet på din bil går i stykker.

• #7   28. jul 2012 Det er rigtigt. De gamle med nylonbørster ridser mere end dem med gummiflapper / Microfiberklude. De sidste er vist nok bedst.

Men - der kan jo have været en fejl på vaskemaskinen - en stoppet vanddysse, så den har tørkneppet den.

Det har jeg personligt været ude for - kørte ned til maskinen og viste dem problemet - og de indrømmede den havde været stoppet. De betalte en heloplakering. De havde forsikring mod den slags.

Èn vask skal ikke lave slemme ridser med mindre der er fejl på maskinen..

• #8   28. jul 2012 samtlige vaskehaller har et sæt brugerbetingelser som beskriver at det er på eget ansvar. Kun i de tilfælde hvor maskinen smadrer noget ved en fejl (f.eks. hvis maskinen går istykker under drift) som skader bilen vil du få din skade godtgjort

• #9   28. jul 2012 Det er eget ansvar på ekstraudstyr. Det er det, som der står på skiltene. En stoppet dysse, som sliber lakken af, det skal / bør de dække..

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
  • #11   28. jul 2012 Normalt er vask i vaskehal på eget ansvar. Dog sker det i nogle tilfælde at de dækker, så det skader jo aldrig og prøve, men dokumenteringen eller fremvisningen burde være når den holder i vaskehallen eller når bilen lige er kommet ud der fra, jo længere tid der går fra bilen er vasket til du klager, desto mindre er chancen for at få noget ud af det.
    Men du skal nu ikke regner med det store.

Peronligt, kører jeg min bil i Shells vaskehaller, primært fordi de har du nye vaskebørste af noget gummi/skum lignende materiale. Dog er det kun min hverdagsbil som kommer i vaskehal, den er alligevel ikke meget værd i lakken mere smiley

• #12   28. jul 2012 okay tak for hjælpen, så må jeg igang med at poler den op igen smiley

• #13   28. jul 2012 Det kan jeg da ikke forstå,jeg syns ellers flere herinde påstår at en vaskehal ikke ridser,men nu har vi et eksempel mere på at den gør,men du må igang med en polering af vognen smiley

• #14   28. jul 2012 Da jeg havde hus og garage til 2 biler, vaskede jeg biler og støvsugede dem hver uge, når det blev koldt kørte jeg til Automatvasken. De blev også poleret ca. 2 gange om året.
    Min sidste Audi A4 fra 1995 blev solgt i 2004, hvor sælgeren roste den flotte bil og sagde at den ville han købe til sig selv.
    Vi købte en Peugeot 407 som næsten aldrig er blevet vasket andre steder end i Autovasken
    En gang om ugen, men poleret ude på gaden 2 gange om året,(da vi nu bor i lejlighed,)
    Bilen synes vi og andre også ser rigtig fin ud
    Det skal siges at jeg har været ansat hos DK og OK Benzin i 10 år, hvor jeg ikke betaler for autovasken

• #15   28. jul 2012 Automat-vask om vinteren - det holder jeg mig fra. Det forstår de fleste ikke. Men - det er rent mord. Ligemeget hvor mange filtre vandet filtreres i, så vil det alligevel være saltholdigt - og sprøjtes ind overalt med aerosol-tåger nærmest.

Salt er slemt. Salt sprøjtet ind overalt med højtryk - det er værre.. smiley

De gamle nylon-børster vil ridse i længden. Men -som Ole skriver, så tror jeg næsten man kan undgå det ved at vokse biler med jævne mellemrum. Så er det primært voksen børsterne slider af.

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #16   28. jul 2012 @christian z.

Du snakker mod bedre viden.

Intet vand i en moderne vaskemaskine genbruges. Så der er ingen salt der skal filtreres fra!!!

Konen køre i en '98 Mazda som kun vaskes i maskinen. Den står superflot ..

• #17   28. jul 2012 Kan du dokumentere denne påstand for mig?

Undervognsskyl er meget ofte genbrugsvand, er min påstand.

http://www.q8.dk/Service/Presse/Pressemeddelelser/2009/Ny+vaskehal+Esbjerg.aspx

• #18   28. jul 2012 Jeg ved at Shells Turtlewash har forskellige vaskehaller. Nogen har de normale nylonbørster, og andre har en form for gummibørster der skulle ridse lakken mindre.

• #19   28. jul 2012 De genbruger en del af vandet, men ikke alt det hele..
    Jeg har lige fået min Lexus lakeret de sidste steder, og da sagde maleren (Bundgas), at jeg skulle køre den i vaskehal.. Ikke tage den billigste vask, men en af de dyre og så kun gøre det halvt så ofte som jeg plejer.. Så nu gør jeg det hver anden uge istedet for hver uge og så tager de dyre vaske.. Det har faktisk hjulpet og den står stadig sindssygt flot.. Der er self. heller ikke nogen grund til at køre i en vask med nylonbørster, så der holder jeg mig fra.. Han sagde at man kan ikke undgå vaskeridser uanset hvordan du gør, bl.a. fordi det vand du bruger når du vasker i hånden bliver beskidt.. Så engang imellem kunne jeg vaske den i hånden for at få den i bund og så vaskehal for resten.. Så bliver ridserne nemlig ens.. Vasker man i hånden laver man typisk runde ridser og vaskehal lave lige ridser... så ser det ikke så slemt ud =)

• #20   28. jul 2012 Undervognskyl er oftest genbrugsvand - og det er i mine øjne netop det "farligste". De supplerer med noget der ligner 20 % ny vand ved hver vask, vist nok.

Men. Vaskehal om vinteren er værre end ingen vask om vinteren. Undervognsbeskyttelse og ingen vask er bedst...

• #21   28. jul 2012 Jeg kan ikke på nogen måder se hvorfor en dyrere vask skulle være mere skånsom. Når jeg bruger maskinvask om sommeren, når den skal være pæn i en fart, så bruger den den absolut billigste - den er god nok, når man vasker en bil som ER lakforseglet / vokset, synes jeg.

Alt inseksrens / voks og poleringspjat er i min bog intet værd. Det kan kun skade - ikke gavne mere, synes jeg.

• #23   28. jul 2012 Der sker jo ikke noget ved at tage den vask som har voks/lakforsegling selvom bilen har.. Det virker ikke lang tid af gangen alligevel.. Men det virker jo i de par uger ca.. så holder det skidtet lidt på afstand samtidig med at jo længere bilen bliver vasket, desto renere bliver den jo osse =) Nu har jeg tænkt mig at prøve hans råd lidt af og så se på det.. Den har trods alt kun været vasket en gang siden lakering og den har ikke fået en eneste ridse af hvad jeg kan se... Det gjorde min Corolla til gengæld, men det var vist osse i en vaskehal med nylonbørster og en billigere vask... Og så er den vasket i hånden ofte hvilket har resulteret i de runde ridser....

• #24   28. jul 2012 Jeg tror på ingen måder, at en billigere vask ridser hverken mere eller mindre end den dyrere. Den billigere er jo den samme vask, bare med mindre gejl, undervognsvask og tørring. Jeg kan ikke på nogen måder se, ar den skulle ridse mere..

• #25   28. jul 2012 Gør den sikkert heller ikke.. Men derfor skulle man osse vaske hver anden uge istedet for hver f.eks.. og så ved at tage en dyrere er du bedre beskyttet når du kører rundt.. =)

• #26   28. jul 2012 Jeg tror ikke den flydende voks gør andet end fedte ruderne. Jeg vil vove den påstand at det er totalt værdiløst og vasket af i første regnbyge. En håndvoksning og en billig-basis-vask med gummibørster tror jeg stadig er bedste og mindst skadende hurtigløsning.

• #27   28. jul 2012 Jeg vil samtidigt påstå, at 95% af hånd-hjemmevaskerne skader bilen/lakken meget mere end en selv en dårlig maskine.

Kan KAN vaske utrolig skånsomt hvis man bruger microfiber-handske/klud og 2-spandssystemet og en masse vand. Og selvfølgelig spuler bilen godt ug grundigt først. Men - det er ikke noget den almindelige bil-ejer gør. De sjasker lidt rundt med en gulvspand og en svamp/børste - og gnider rundt i samme skidt hele tiden.

Til den almindelige ligeglade bil-ejer, der vil maskinen være bedst.

• #28   28. jul 2012 Til det sidste vil jeg give dig helt ret =)

• #29   28. jul 2012 Børsteløs vask hos statoil.

• #30   28. jul 2012 Det sgu egentlig ret nice at bo lige ved en iWash. Men om hvor meget den "selvrensende børste" rent faktisk ridser ved jeg ikke. Hårene i børsten er meget bløde.

Pletfri efterskyld er guds gave til folket.

• #31   28. jul 2012 Kenneth, hvad vil det sige? er det rent spul eller hvordan?

• #32   28. jul 2012 Ja der er ingen kontakt med bilen.

• #33   28. jul 2012 Cool =)

• #34   28. jul 2012 Ja cool nok. Men de virker ikke. De fleste steder er de taget af programmet igen. Selv STØV fjernede de ikke dengang jeg prøvede det - for snart mange år siden. Børsterne kom hurtigt i maskinerne igen..

• #35   28. jul 2012 Jeg er tilfreds med den jeg bruger, men enig hvis du komme i en møjet 4x4, så skal den ha mere end 1 tur.

• #36   28. jul 2012 ja, det klart =) du får jo heller ikke alt af med en haveslange med en tommelfinger på =)

Kommentér på:
ridser fra vaskehal

Annonce