{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.383 visninger | Oprettet:

Bærbar valg til gymnasie! {{forumTopicSubject}}

Står og skal have mig en ny bærbar til gymnasiet.
Jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvad jeg skal vælge.

Kravene er:

13"
Let og designmæssigt flot (helst da)
Overskud til lidt gaming.
Pris imellem 5-7000.

Umiddelbart står valget lidt imellem:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4404230290

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SANP530U3CA06/samsung-13-3-ultrabook-np530u3c-a06se-pink


Asus ser ud til at have mere power, men har hørt den har varme problemer og sådan lidt. - Tilgengæld er den billig.

Samsung's er ret lækker. Mener også den har backlight skærm, men er bange for at den ikke helt har kræfter nok til lidt gameing osv.
- Er der nogen der ved om Hd 4000 er bedre end Gt 520M? Ifølge benchmarks virker Hd4000 overraskende stærkere, så hvis det er det, så er samsungen faktisk mere egnet til lidt spil, end asus'en.

Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bærbar valg til gymnasie!
  • #1   29. jul 2012 gør dig selv den tjensete at ofre det ekstra en mac koster.. - kvalitet, batterilevetid og utallige skole programmer er helt i top, hvad mere ønsker du dig? Ja, koster mere, men jeg syntes bestemt også den er det værd, havde gerne betalt endnu mere hvis jeg skulle have ny i dag. - just saying

  • #2   29. jul 2012 Skal ikke have en mac smiley

  • #3   29. jul 2012 Christian: Det var da et underligt foreslag.. Game? ja så det da en tusse oveni til windows smiley

  • #4   29. jul 2012 Drop de kopier og køb en ægte Mac!

  • #5   29. jul 2012 Personligt ville jeg købe en Mac smiley

    Hvis det skal være windows ville jeg købe en Dell. Samsung er absolut det væreste lort jeg har oplevet, min mor fik en og batteriet kollapsede efter 2 uger så den kun virkede med strømforsyningen sat til.

    Asus er ikke så dårligt så vidt jeg ved.

    HP er fucking crap!
    IBM er fucking crap!


  • #6   29. jul 2012 en mac kan sagtens game? den kan oven i købet have både have OS X og windows installeret på samme tid, således at du har samme vilkår som en "almindelig" pc.

  • #8   29. jul 2012 Christian: Som jeg skriver, så er der ekstra udgifter til windows vedsiden af.

    Ja self. er en macbook da noget nemmere og komme af med igen, og de holder værdien så det er til grin, men windows bærbar ftw smiley


  • #9   29. jul 2012 Time 00:07:

    Hvis man sammenligner benchmarks så får samsungs grafikkort 580 mod 390. Asus cpu får så 3400 mod 2800. Så hvor meget bedre den egentlig er, ved jeg ikke rigtig. Havde fået indtryk af at Asus'en var vildere, end den faktisk er.

    Så så, ikke så kæphøj, du har helt sikkert også lavet andet end det du skulle, da du gik i skole! smiley


  • #10   29. jul 2012 Bjørn: Hvad ville du forslå af bærbar, hvis det var? smiley

  • #11   29. jul 2012 GDM >>

    IBM er crap. Haha, de hedder forresten Lenovo og har gjort det i mange år, men dengang IBM selv lavede deres ThinkPad, var de at en kvalitet Apple ALDRIG vil opnå på deres produkter.

    Selv Lenovo maskinerne har højere byggekvalitet end en MacBook. De nye modeller kan du klappe sammen og stille på højkant og derefter belaste med 90 kg på hvilken som som helst af de fire sider, prøv det med din Mac og du vil se den dø.


  • #12   29. jul 2012 Lenovo har alle dage været en arbejdscomputer. Typisk også brugt på skoler og andre offentlige steder, fordi de kan tåle... tæv - og mange af dem.
    Har godt haft kig på en, men jeg er ikke fan af deres design - desværre - for de er ellers modstandsdygtige.


  • #13   29. jul 2012 GDM : du ved vidst intet om pc/bærbar siden du siger ibm er lort...

    mikkel. hvis du vil have en lille let og nem pc der også skal kunne game så ville jeg forslå alienware mx14 en lækker lille rap pc der har overskud til selv at trække bf3 på high! hvilket er flot klare af sådan en pc : http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w4m01&model_id=alienware-m14x-r2&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1


  • #14   29. jul 2012 IBM findes stadig. Lenovo er bare et søster selvskab.
    Deres ThinkPad er det væreste lort ever. Efter 3 års brug tog det dem 30-45 min at starte op og nej jeg har ikke haft en selv.

    Jeg er lidt ligeglad med om den kan klare 90 kg på højkant eller hvilken som helst kant. Jeg skal bruge en computer som er god, hurtig og lidt lækker at se op, ikke en mursten til at bygge et hus med.

    Det er bare min erfaring med IBM / Lenovo. Det fint hvis du synes det en god computer, så har vi bare forskellig smag eller behov


  • #15   29. jul 2012 Igen jeg har kun haft dårlige oplevelser med IBM og derfor frarådet jeg gerne folk dem. Især en som skal i gymnasiet som jeg ved ikke kun vil bruge den til arbejds programmer.

    Så Martin tag det roligt. Du skal ikke tage det så personligt at jeg ikke bryder mig om IBM, det er igen bare min holdning.


  • #16   29. jul 2012 langsom ?? hvad taler du om, min kæreste har en mac book pro, til lige knap 20.000 og min 4 år gamle lenovo bærbar er hurtiger til at starte loade osv end en sprit ny mac er det ikke pinligt eller hvad ?, mac er ikke andet end opreklameret dyrt "lort"


    tager det skam heller ikke personligt, men synes du skulle prøve at undersøge din kilde og prøve en inden du skal begynde at udtale dig om at det er lort.


  • #17   29. jul 2012 Sony Vaio til 10 kilo
    Acer er ok
    Toshiba er ok
    HP som jeg har er ok, men de har for vane at brænde bundkort af har jeg hørt, mit eget brændte af på den udvidede garanti, og jeg køber ikke HP næste gang, men en af de 2 andre nævnte eller ASUS. Jeg vil ik gi de 10 for Sonyen.


  • #18   29. jul 2012 GDM >>

    Lad være med at rådgive folk inden for områder du er total uvidende på knægt.


  • #19   29. jul 2012 Har jeg ikke lige fortalt dig at MIN oplevelse med Lenovo / IMB / Crap Pad, er at efter 3 års brug tog det den 30-45 min at starte op og nej det ikke en overdrivelse det er den aktuelle tid. Så henter den kæreste godt nok meget "lort" ned på sin MacBook hvis det har lykkedes hende at gøre den så langsom, men hvad ved jeg om hvad hun laver og kigger på, på nettet.

    Min MacBook er 6 år nu og den starter stadig hurtigere end en ny windows computer. Pinligt hva?! smiley Haha altså bare fordi du siger dårlige ting om Mac tager jeg det altså ikke personligt, lige som du gør når jeg siger dårlige ting om Lenovo / IBM.

    Så rolig nu Martin, jeg har bare fortalt min erfaring og du har fortalt din og det er helt fint. Vi behøver ikke være enige.


  • #20   29. jul 2012 Martin E - lige over smiley

  • #21   29. jul 2012 Hvis PCen er for langsom så prøv med et program der hedder CC Clean, det virker.

  • #22   29. jul 2012 Sååå, stop så med at mundhugges - det kommer vi ingen vejene med, nogen af os. Hvis det er, så må i tage den over pm, slut. smiley

  • #23   29. jul 2012 Synes virkelig det er sjovt i tager det så personligt at jeg har dårlige erfaringer med IBM / Lenovo og derfor fraråder det og siger at jeg synes det er dårligt. At i kan sidde og blive sure over det og begynde på alt det der trashtalk forekommer mig meget morsomt smiley Nåh men så kan jeg da gå i seng med et smil på læben smiley Tak for det billige grin smiley

  • #24   29. jul 2012 Lenovo er super solid og mange større firmaer sværger til dem fordi de holder. jeg kan ikke sige noget dårligt om dem.

  • #25   29. jul 2012 Jeg er meget glad for min ASUS. Let og virker gedigen og lækker at betjene.
    Mine kolleger bruger dem også (kørende sælgere) bruger dem også, og er godt tilfredse.


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 6.367
    #26   29. jul 2012 min samsung bærbar er en model R730 som er fra julen 2010/2011 og den har stadig original batteriet - og det holder strøm som det har gjort siden jeg fik den.

    så at din mor har knaldet batteriet på 2 uger, det er vel en fejl i det - fejl sker hos alle producenter.


  • #27   29. jul 2012 Du kan godt få en mac til din pris af og til, eller en brugt!

    Du fortryder ikke og skal ikke skifte de næste mange år! Køre på 4 år med min, er aldrig sket før med en laptoop! ALDRIG, man skiftede jo så tit man kunne for at få noget der ikke var langsomt osv.

    Men du installere fandme ikke windows på en mac. Hvis du en af dem der bare ikke vil have mac, af eller eller anden underlig grund, så ved jeg ikke hvad ud skal tage? Jeg har ikke fortrudt og køber aldrig andet igen.

    Lidt ligesom - en gang iphone, altid iphone smiley


Kommentér på:
Bærbar valg til gymnasie!

Annonce