{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

16" vs 17" fælge. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens,
jeg har et spørgsmål vedr. fælge.
Jeg har lige solgt mine 17" fælge, 205/40 R17 Et 25, fordi jeg synes det var for store og skrabede på skæmkanterne for tit. Plus diesel økonomien er skidt.

Nu har jeg nogle 16" fælge i kiggerten, 205/55 R16 ET 28.

Mit spørgsmål er om de egentlig ikke vil skrabe lige så meget på da dækbredden er den samme? og vil det overhovedet forbedre min diesel økonomi.

Peugeot 206.

Mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  16" vs 17" fælge.
  • #1   29. jul 2012 De vil komme 3 mm længere ind under bilen at sidde i hver side, så det kan godt være de ikke kommer til at skrabe på.
    Nu kan jeg se, den originalt kører med ET34 så ET28 vil nok komme til at sidde bedre end ET25 de gør.

Men derimod 205/55-16 de vil blive for stære i rullediameteren så dit speedometer kommer ikke til at passe længere. Tror endda ikke engang det vil være lovligt at have dem på.

• #2   29. jul 2012 smid nogen mindre dæk på dem?

• #3   29. jul 2012 Ja, det er også dæk størrelsen der bekymrer mig mest, tænker de vil kommer længere op i hjulkassen, når de nu er 55 i stedet for 40 som de gamle var..
    Må nok hellere finde mig nogle andre fælge...

Hvad anbefales til peugeot 206?

• #4   29. jul 2012 @Jannik, ja det må jo nok blive til. Det var bare brugte fælge med helt nye dæk jeg kiggede på smiley

Kommentér på:
16" vs 17" fælge.

Annonce