{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

ny bil til 20 kg. {{forumTopicSubject}}

hey BG.

Skal ud og have min første bil, og har kigget på en pug 106 fra 98.
modellen er en rally 1,6

den har kørt 148.000

Der er skftet bagbro og nye skiver og klodser hele vejen rundt. Håndbremsekabel er nyt, bremseslanger bagpå er nye, kobling er ny, venstre bærearm er skiftet og udstødning fra kat og bagud er ny.
Bilen er synet i marts 2012 og den har kørt 147.600km.

20.000 kr.

Er det en fair pris?
Kun meget lidt overflade rust lige ved tankdækslet...

evt. andre gode bud?
Erfaring med den model osv.

Tobias Hansen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil til 20 kg.
  • #1   7. aug 2012 Kig min calibra hvis du skal have en øjen vækker og en med noget ryg i

• #2   7. aug 2012 Jeg var liiige ved at handle mig til en 106'er og har faktisk en rally på hånden også men min mekanikker slår sig på panden hver gang jeg nævner den pga. at den skulle være dyr i reservedele + noget lårt og skrue i ...Det skal du tage med i dine overvejelser på trods af at det er den fedeste vogn design mæssigt til unge folk smiley

• #3   7. aug 2012 20 kg hvad?

• #4   7. aug 2012 Den er lidt dyr i forsikring og vægtafgift en rallye. Kig evt min 106 1,4. Samme bil bare billigere i drift, vægtafgift og forsikring.

Jeg giver en god pris på den.

• #5   7. aug 2012 mener du skal tjekke bund + styrekugler,trækaksel,tandrems sidste skift (helst efter servicebogen!) styrekuglerne har det med at ruste fast til bærearmen og i værste fald hvis ilt og gas ikke kan klare jobbet så er det somregel ny bærearm der skal på.

Her er det 106'eren jeg snakker om.

• #6   7. aug 2012 køb min golf (:

• #7   7. aug 2012 skoda felicia dejlig billig i drift of kører længere på en liter benz, dog ikke lige hurtig som en 106, Evt. http://www.guloggratis.dk/skoda/felicia/annonce/16321960-skoda-felicia-16-mpi-glxi

• #8   7. aug 2012 du kan kun få brugte biler til 20.ooo,-

Men før du handler så tal med forsikringen..

Jeg havde set om ikk jeg kunne finde en corolla 1,3 eller noget i den stil..

• #10   7. aug 2012 Evt ta et kig på min. :). Super flot og ligner en Vts på en prik, men stadig billig i forsikring og benzin smiley ? Mvh. Simon. Ps. Den lyder super godt

• #11   7. aug 2012 min passat kan du godt få til omkring de 20, det er en 1,6 og køre utrolig godt ..
    billig i forsikring !

• #12   7. aug 2012 jeg havde købt en civic smiley

• #13   7. aug 2012 Jeg havde lagt de 20 kg. til en udbetaling og købt en ny bil.

• #14   7. aug 2012 har selv haft en, savner den rigtig meget. absolut en af de bedste biler jeg har kørt (ud af mange). du skal ikke høre på de der "peugeot haters" mange af dem har hverken ejet eller kørt en smiley
    man skal som med alle andre biler bare huske at man ikke må fyre den af med kold motor og at den ikke behøver ramme begrænseren hele turen smiley

• #15   7. aug 2012 Du skal ikke tænke på reperationer de næste mange år, billig forsikring (tænker på de mindre biler), og du kan behandle den ligesom du vil og ved hvad der lavet og ikke lavet ved den.

Vi har lige fået en Fabia Combi Greenline det satme lækkert med ny bil. Den er dog betalt ud.

• #16   7. aug 2012 min golf 2 er forresten dyrere i reservedele.. og det er svære at komme til i motorrummet.. så det er også en myte at de ting skulle være specielle problemer.

+ du kan nå 2 gange rundt om jorden før den der fabia greenline er nået til brugsen smiley hehe

• #17   7. aug 2012 havde fundet en rimelig mercedes

• #18   7. aug 2012 ville passe på med det hvis jeg ikke kan svejse rust

• #19   7. aug 2012 Slow as fuck... Men indtil ungerne er fløjet fra reden er der ingen grund til andet.

Billig, kører sgu godt og trækker fint.

Og plads til barnevognen. - Nu var det heller ikke en fabia jeg anbefalede, blot pointen i at en ny bil er fantastisk at eje.

• #20   7. aug 2012 Men havde jeg skulle have min første bil i dag, havde jeg lagt pengene til udbetalingen og siddet billig i det.

• #21   7. aug 2012 Køb fx en golf ligesom min, tjek profil og annonce

• #22   7. aug 2012 Skal dog sige, at jeg har haft 2 golf 2... de var sindsyg billige i reservedele og kørte bare derud af.

• #23   7. aug 2012 min combo

• #25   7. aug 2012 hvad skal jeg være opmærksom på når jeg prøver bilen? evt. noget jeg nemt kan tjekke uden den store mekaniker uddanelse?

• #26   7. aug 2012 Jacob E ( TeamSX ) 20 kg c4 når det er en peugeot

• #27   7. aug 2012 Be om at få bilen checket hos FDM smiley de laver sælgs/købs check og er ikke dyre, så hved du hvad du får. eller få bilen synes lige før du køber den så hved du også lidt mer smiley

• #28   7. aug 2012 Drivakselmanchetter-siver der fedt ud eller synlige revner
    Støddæmpere-oliespild
    Bremseskiver-kanten
    Bremseslanger-revner
    Bremserør-helst være kobber
    Udstødning-rust særlig ved svejsninger
    Oliespild fra motor/gearkasse
    Tandrem-Hvornår er den skiftet
    Fugt i motoroile
    Forrude-ridser, revner, stenslag
    Gamle skader-løft måtte i bagagerum og se efter folder der ikke ser normale ud
    Ratslør-Drej meget lidt på rattet og se om hjulene bevæger sig
    Dæk-dækmønster
    Køler-ser den sund ud, uden skader, rust, utætheder
    Spørg hvornår den er synet og se synsrapport
    Lygter-stenslag og revner

• #29   7. aug 2012 min kones primera 2,0 SE med meget udstyr og lædertstue
    tjek min annonce

• #30   7. aug 2012 Svar dog manden ordentligt i stedet for at benytte lejligheden til at reklamere for jeres egne biler. Han spørger om andre bud, ikke om hvad I har til salg - naturligvis mener I at lige netop jeres bil, er den mest fantastiske man kan købe for penge. Han kan vel selv tjekke markedssektionen, hvis han vil have alt muligt tilfældigt og ubegrundet input.

Men altså,

Hvis den ellers er holdt pænt, så er det en acceptabel pris for én med ny/renoveret bagbro. Det er typisk den værste udgift man render ind i. Tjek dog samtidigt for rust under bunden, hvis de ikke er blevet regelmæssigt behandlet kan de være slemme. En 98er bør dog ikke falde igennem her. Lyt også efter om det klonker fra styretøjet foran, på de fleste af 106erne skal man skifte hele trækakslen hvis der er problemer med knokkelledene, men måske var det kun den gamle model. Ikke at de er dyre, omkring 500 kr pr. side i Tyskland, men alligevel - så kommer der også gearolie osv. oveni.

106/Saxo er ikke dyre i reservedele, det er en fløjtende fis. Medmindre man kun går med aviser, så kan jeg godt se det hurtigt kan blive dyrt. smiley

Køb du bare den, det er en herlig lille ræser som stadig er frisk af udseende i dag. Men undersøg lige om det kilometertal passer, bare lige for en sikkerheds skyld.

• #31   7. aug 2012 ved en peugeot 106 skal du tjekke begge sider i bagagerummet, ved forhjulene i motorrummet og under sikringsboksen, det er stortset de eneste steder sådan et vidunder ruster. tjek om den "topånder" benzin i oliedækslet (evt. lugt til det). mærk ved baghjulene om de kan give sig fra side til side (tjekke efter slør i bagbroen, man må gerne være lidt grov når man gør det). husk at tjekke bagerste viskermotor, den går hehe... (bare se om bagrudeviskeren virker). tjek oliestanden kør, en længere tur i den hvor de virkelig brænder den af, når den er varm. når du så kommer tilbage sluk den og lad den stå lidt og tjek oliestanden, den må helst ikke være under første måling. lige hvad jeg kan komme i tanke om af ting du kan tjække smiley mærk efter ved gearskift om den synkronisere ordenligt og ikke ridser tænder ved hurtige skift, det er en stor indikator for hvor meget den har været mishandlet

• #32   7. aug 2012 der er en i nordjylland der sælger bagbroer fra spanien til ca. 1200kr. de både ligner nye og er i samme stand

• #33   7. aug 2012 ved franske biler skal du skifte det mellem nrpladerne før det bliver godt

• #34   7. aug 2012 hvis man ikke kan få en peugeot det at holde, er det intet andet end en fejl40, behandler man den pænt, behandler den dig pænt

• #37   8. aug 2012 har haft en 1pug 106. fin lille bil men ikke en bil jeg vil købe igen...
    havde elproblemer med min. ikke slemt men irriterende den satte ud nogle gange...

havde selv fundet en bedre bil en en fransk.
    honda civic 1.5 smidder 115hk. og kan køres pænt og komme over 16.km/l eller en Corolla E10. begge driftsikre små japanske vidundere. bygget til at rykke i høje omdrejninge hvilket jo er godt for en ung brian. og så de super driftsikre... giv en pug 106 eller G3 de tæv jeg har givet japanske biler og de lydermeget mærkeligt inde for 10-15.000km.

ellers er en mercedesd en lækker vogn. komfort og driftsikkerhed. + de er flotte...

• #38   9. aug 2012 godt råd fra ketil, du skal bare have en større pung op fra lommen, hvis du vil have en af de biler i rimelig stand.

hold dig fra gamle mercedeser, de er forbeholdt plade- og karroseri smede smiley + finder du en fin mercedes til de penge, som ikke er rustet op kan du ikke engang få en magnet til at sidde på sidden af den, så meget spartel er der fyldt i den

• #39   9. aug 2012 moose & co
    for 20.000kr kan man sku finde nogle ok flotte 190´ere... købte selv en 190´er for 6500kr nysynet ikke pæn men intet andet en overflade rust rundt om kring... du tænker primært W124 og W201 der ikke er veligeholdt eller W210, W202 der har fået pava eller ikke er velligeholdt.

honda Civic i pæn stand koster omkring 15-20,000 corolla E10 ca det samme..

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #40   11. aug 2012 Hvorfor bliver disse tråde altid besudlet med KØB MIN-KIG MIN indlæg fra folk der ikke har fattet at grunden til at deres biler ikke er solgt er at de er ALT for dyre.....

Svar på de spørgsmål som brugeren stiller, og hold salgs talerne for jer selv !!

• #41   12. aug 2012 Tit og ofte når biler fejler er det en fejl 40. Du kan eje to ens biler og passer du den ene vil den aldrig svigte dig, svigter du den anden vil den svigte dig i tide og utide.

Ligemeget hvad du vælger er der mandags biler og gode biler, om det er toyota, pug, honda eller vw. vis de forrige ejer har mishandlet den så vil du nok få en del problemer med den. Det eneste du kan gøre er at være om den inden du handler og tager nogen kyndige med på råd vis du ikke ved hvad du skal lede efter.

Her er et link til nogen der har ejet eller ejer en og som kender noget til den så franske, ikke lige som resten der er efter dem her inde som har en fætter kones kusine der har haft en der bare gik i stykker hele tiden, eller selv har ejet en skamreddet en med 560.000 på klokken.
    http://hi-speed.dk/106.html

Kommentér på:
ny bil til 20 kg.

Annonce