{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Påkørsel {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Min kære vogn blev påkørt da den var parkeret ude foran mit hus. Det var ikke så slemt men højre forskærm, højre lygte og kofangeren skal hvert fald skiftes. Kofangeren er flækket, lygten er flækket og skærmen er bøjet lige hvor lygten starter.

Manden der gjorde det var ved at skrive en seddel og ligge i min forrude, da jeg nåede at snakke med ham inden han kørte. Han siger så jeg skal ringe med en pris til ham hvad hele reparationen løber op i. Men mit spørgsmål er så om jeg ikke "bare" kan forlænge at den komme til at ligne sig selv igen? Altså der skal selvfølgelig en taksator på først, men faktum er vel er bilen skal laves og prisen er vel sådan set ikke mit problem ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påkørsel
  • #1   7. aug 2012 nemlig... drop alt det der med hvad det koster udenom... du har ingen garanti så... på med forsikringen og kør den den vej.. for din egen skyld..

• #2   7. aug 2012 Når han siger sådan tror jeg det er fordi han vil have det lavet uden om forsikringen kan jo være han har en sky høj selvrisiko hvor det beder kan gå at betale værkstedet for at få det lavet.

• #3   7. aug 2012 du skal have hans nr plade nummer, og hans forsikringselskab.
    ring og fortæl hvad der er sket og ta et par billeder , hvilket jeg håber du har gjordet uden at have kørt bilen fra stedet hvor det skete.

Ring og fortæl, giv dem de oplysninger de skal have så dækker han din bil hvor du bare skal køre den til en mekanikker som ordner det hele for dig.

Din forsikring skal intet gøre da det er 100% hans fejl, med mindre at du har over trådt nogle regner med linjer , parkering forbudt etc.

• #4   7. aug 2012 Selvfølgelig skal bilen ligne sig selv igen smiley
    - På med en taksator, så kan manden ringe og oplyse til hans forsikringselskab at han evt gerne selv vil betale.

• #5   7. aug 2012 det er et ren forsikringsspørgsmål og det er taksatoren i samråd med værkstedet der bestemmer priser

• #6   7. aug 2012 ellers som tommy siger, få ham over på en kop kaffe eller en bajer, få skaden furderet af en mekanikker og få det på skrift, dermed vis ham parpiret og sig, det koster så meget, hvis ikke så må forsikringen slås om det. BOM så sluttede den sag

• #7   7. aug 2012 Har du hans nummerplade og evt. Navn Eller endnu bedre et billede hvor begge biler er på og hvor skaden kan ses?

Sidste gang jeg fik buler pga. En andan billist ikke overholdte sin vigepligt, tog jeg billeder af bilerne og hende med. Så ringede jeg til mit forsikringsselskab og oplyste hendes Nummerplade, stelnummer og navn på hende.

Efterfølgende nægtede hun alt kendskab til at hendes Ford Eskort skulle ha' været indvolveret - men efter at have fremsendt billeder til Politiet, indømmede hun og hendes forsikring dækkede det hele..

Så alt efter hvor reel den mand du har talt med er, så er det bare at kontakte dit forsikringsselskab. Så ordner de resten, med at kontakte hans forsikringsselskab for at få penge for reperationen. Men nægter han alt kendskab til det så kan det være lidt en svær sag..

• #8   7. aug 2012 det samme skete for mig i sidste uge. jeg kørte ud og fik en pris på at få det lavet. kontaktede vedkommende som påkørte min bil og sagde at det koster det og det (plus lidt ekstra selvfølgelig (det skal jo ikke kun være en fordel for ham, at køre udenom forsikringen) fik pengene. fik bagefter det hele lavet sort. og har lige fået bilen tilbage med nogle tusinde kroner på hånden smiley

• #9   7. aug 2012 Har fået alle oplysninger på ham, samt billeder af hans og min bil da det skete, heldigt det var ude foran mit hus. Men han havde nemlig han skulle betale en del selv da han havde en høj selvrisiko. Men ser hvad taksatoren siger til det i morgen.:-)

• #10   7. aug 2012 Martin R. er ikke ude på at snyde nogen smiley vil bare have lavet min bil. Men tror/regner med at det går igennem forsikringen. Men kan man få sin bil lavet med det samme ? Da jeg SKAL bruge den næste uge smiley

• #11   7. aug 2012 Jeg ville køre det over forsikringen, da skaden er i den størrelse.. Havde det været en ridset kofanger, så havde det nok være okay med en udenomsaftale..

Siqu p - selvome han havde holdt pisse skævt ude på fortorvet, så havde det stadig været modpartens skylde..

• #12   7. aug 2012 Peter R -> Det er meget muligt, jeg kan squ ikke huske hvornår jeg kun har haft Ansvarsforsikring på en bil..

Men det giver god mening, min forsikring betalte for skaden og fik pengene af hendes forsikring efter sagen var afsluttet. smiley

• #13   7. aug 2012 Peter r det er sku surt og trist at sige man ikke kan stole på folk men man kan da se i marked her inde der er noget om snakken kan ikke forstå hvordan folk kan gøre det og have det godt med det bagefter.

• #14   7. aug 2012 Tommy S:
    Ikke alle er som dig desværre :S

• #15   8. aug 2012 Har prøvet næsten det samme med en halv flugtbillist han stak af efter han hade ramt min skoda jeg ringede til politiet de gad ikke gøre noget for den nærmeste vogn var en time væk. så ringede de tilbage 45 minutter efter med at der var en mand der hade ringet til dem han trode han hade ramt noget der var skader for 21000,- også trode han hade ramt noget men var ikke sikker? Bag efter fandt jeg ud af han ikke har prøvet at være ædru de sidste 10 år så han skulle jo nok lige hjem og ha fundet på en historie, men han kom da til at betalle det helle..

• #16   8. aug 2012 smiley

• #17   8. aug 2012 Konklusion:

Manden der påkørte mig vil lade det gå igennem forsikring. Bilen bliver kørt på værksted og regningen kommer til at lyde på ca 15.000 kr for kofanger, lygte og skærm. Hvilket hans forsikring har godkendt. Samt jeg fri gratis låne bil på mandens regning smiley

• #18   8. aug 2012 Det lyder godt så er du da sikker på ikke at komme i klemme med noget smiley

• #19   8. aug 2012 Ja helt enig, men han var direktør i et større investeringsfirma så han manglede jo nok ikke penge smiley

Kommentér på:
Påkørsel

Annonce