Påkørsel {{forumTopicSubject}}
Hej
Køre i dag og holder ind til siden og holder bag en bil for at aflæse bil, men opdager at der er standsning og parkering forbudt og bakker derfor lidt tilbage for at køre ud igen, men idet jeg sætter i gang køre en bil ind bag ved mig og min baksensor eller reaktionsevne kan ikke nå at bremse og vi triller begge ind i hinanden. Der kommer en meget lille lak skade i hans bil fra min nummerplade, men sammen kan vi “polere” det væk med et ærme. Vi udveksler mobil numre fordi at han er bange for at hans chef kan se det, da han køre i hans chefs bil. Der går 5 minutter og så kimer han mig ned med opkald og nu påstår han at hans skærm der holder nummerpladen pludslig er beskadiget, men vi stod selv og kiggede og blev enige om at der Ingen skade var sket.
Er det min skyld fordi det er mig der bakker også selvom han triller med samme fart ind i mig?
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.078
de har nogen gange en underlig indstillinger til hvem de har skylden
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
Vending og bakning må kun foretages, når det kan ske uden at være til fare eller ulempe for andre.
Kørende skal endvidere før igangsætning fra kanten af vejen sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller ulempe for andre.
Du bryder begge regler så mon ikke du får skylden?
feb 2022
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 655
Hun opdagede ingenting og forsatte derefter hendes kørsel ud til en Bauhaus butik og jeg fulgte efter
Her påstod hun så at hun aldrig havde ramt mig
Og efter lidt argumentation og flere “vidner” kom til tiltrods for de ikke havde set hændelsen så opgav jeg simpelhen at trænge igennem
Tog hendes hendes registreringsnummer og et billede af trækkrogen og min nummerplade og lagde mit telefon nummer hvis de skulle få lyst til at snakke efter to uger uden dialog angav jeg det til mig forsikringsselskab samt politianmeldte hende for at stikke af fra uheldet
Lige pludselig så ringede både hun og hendes søn og forklarede at de da gerne ville løse sagen udenom forsikringen, men der kunne jeg så bare oplyse at sagen var videre givet
Sagen endte med hun fik Hele skylden fordi hun havde stukket af fra uheldet og samtidig så gav politiet hende den straf at hun skulle til en kontrollene teori og køreprøve - hvilket hun ikke bestod. - Så var hun væk fra vejen
Havde hun bare ville tage en dialog så havde vi nok slet ikke skulle blande forsikringen ind i sagen
Min nummerplade kunne skrues af og rettes ud og så på igen intet andet var skadet - men at løbe fra ansvaret gjorde at jeg tog den lidt længere end det måske var nødvendigt
Så anmeld skaden til dit forsikringsselskab så skal de nok løse udfordringen og bliver han ved med at kime dig ned så bare sig at sagen er givet videre
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
Næste gang du kommer ud for sådan noget, om det er din eller en anden skyld, så få tag billeder af begge biler, så er det sværre at snyde sig til mere arbejde, end man faktisk har fået ved evt påkørsel.
Men når du skriver "skærm der holder nummerpladen" Er det nr plade rammen?
For hvis det er den, så må de lige slå kold vand i blodet, det er en minimal skade som ikke koster det store at fixe..
Men i fremtiden, billeder, billeder og flere billeder, gerne som de holder parkeret i hinanden
Ps.
Har prøvet det samme som Per, gammel mand i stor merc ramte min lille 207ér, han "opdagede intet" da han skred derfra.
Jeg havde det hele på dash kamera, inkl vidner fra parkeringspladsen.
Kontaktede politiet, som muligvis fik lov til at give mig hans navn og tlf nr, så han kunne erkende overfor forsikringen at det var sket.
Han var mere overrasket over at det blev opdaget på kamera, end at han faktisk havde ramt en anden.
Der skete intet med manden, udover at han fik lov til at betale for rep af en forskærm og forlygte. Ingen straf på hans kørekort, selv om han tydeligvis intet havde at gøre bag et rat mere.. Har senere fundet ud af at han har ramt mindst 2 andre siden
jan 2021
Følger: 13 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 439
feb 2020
Nej men både hende og sønnen ringede efterfølgende og beklagede sig derfor ved jeg det
Men igen havde hun bekendt kulør fra starten så havde sagen nok ikke taget den drejning
jan 2021
feb 2020
Ja “Bilka buler” er dælme også træls
Dels så er folk dårlige til at lægge en seddel, men må sgu også indrømme de er elendige til at kontrollere deres døråbning og måske lige holde igen
Jeg har også stramt med når man komme ud til sin bil og en har parkeret så tæt på at man ikke kan åbne døren så plejer jeg lige at blive stående på p-pladsen og venter på personen kommer ud og spørger pænt om de kan flytte deres bil da jeg ellers ikke har mulighed for at komme ind i min egen
Så glor de helt underligt på en og fatter da slet ikke at de har parkeret så tæt fordi de kan jo sagtens selv komme ind og ud af deres egen da der jo sjovt nok er plads nok på deres Venstre side
Ja vi danskere er sgu elendige i trafikken men det er jo også dagligt der sker uheld og sammenstød pga uopmærksomhed og vi bliver ikke bedre til at begå os i trafikken - tværtimod så har vi mere og mere travlt og stressede og dermed endnu mere elendige i trafikken - men jeg har ikke de vise sten til at løse gåden
Men har jeg tid så er det god underholdning at holde ved et supermarkeds parkeringsplads eller en skole sådan lige omkring “rush hour”
jan 2021
feb 2020
Nu har jeg selv tre styks af det du kalder møgyngel Dem er sådan set glad og tilfreds med uden det er møgyngel (men mon ikke alle elsker deres egne børn)
Men der hvor mit budskab går hen er at hvis man enten ved skole/børnehave eller supermarked eller andre steder i det offentlige rum måske engang imellem lige havde hovedet med og forsøgte at tænke klart så kunne mange små buler og andet være undgået Og hvis man som kvinde (i mange tilfælde) men det kan også være en mandelige “pædagogtype” måske lod telefonen ligge imens man forsøger at parkere Berlingoen og ville indrømme at en Berlingo er lidt større end en Citigo. - Så kan det være at alle kan være på pladsen og det samme når du med tre trætte unger bagi skal forsøge at bakke ud igen
Hovedet med på turen og koncentrere dig om det du laver så tænker jeg at mange i samfundet inkl dig selv kommer godt og skadefrit hjem
Som reklamen fra TV siger: Kør bil når du køre bil
Påkørsel