{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.612 visninger | Oprettet:

Lupo 3L ? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg tit været inde og kigge forskelige steder efter hva en 3L lupo kan koste eftersom jeg kører en del om måneden... Men hva sker der for at der hovedsageligt altid står: der er skiftet gearkasse ved... så mange km... Også selvom bilen ikke har gået ret meget. Er der noget man skal være opmærksom på ved de Lupo´er? Er gearkassen noget møj?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lupo 3L ?
  • #1   16. aug 2012 Nej gearkassen er ikke noget møj, den kommer fra en polo og er bygget om med hydralik kobling og skifte mekanisme, Der findes ikke flere forskellige gearkasser som nogen vil påstå (har været til debat her inde mange gange). Du for ikke nogen "rigtige" oplysninger om den bil her inde, der er ihvertfald langt i mellem dem, men gå ind på lupo 3L klubben. De ved alt der er og vide om den lille bil + de har nogen links til værksteder der ved hvad de har med at gøre og ikke ligesom SMC-biler. Så bare skifter gearkasser og bonger kunden for 25kg.

    Der var en mekaniker lærling eller svend ved SMC der fortalte en gang at de lagde bare den gamle kasse på lager og solgte den næste gang der kom en lupo ind. Det eneste de fejler på er at de skal grundjusteres en gang i mellem, og det er en rep. til måske 1000kr.


  • #2   16. aug 2012 Jeg har hørt at problemet ved gearkassen var at når man skiftede gearolie krævede det at bilen blev løftet i den ene side ved påfyldning ellers kommer der for lidt på og det kunne de ikke holde til men den fejl skulle være rettet så de ikke har de problem mere fra årgang 2002 Og frem men tjek lige op på det min forklaring kunne jo bare være en and

  • #4   16. aug 2012 Okay ja... Og fed Prisliste Andreas hehe. Det som de nævner med prislisten må jo være fordi det er det der normalt går til på bilen, eftersom de direkte kan sætte pris på reperationerne. Laver alt selv på en bil. Men en gearkasse der kræver så meget. Er efter min mening en konstruktionsfejl. En gearkasse holder for det meste en bils levetid, og skal ikke skiftes efter 100.000 eller 150.000 km.

  • #5   16. aug 2012 Skam jer VW... Det er jo ikke en skoda


  • #6   16. aug 2012 Der skal bare ekstra olie på gearkassen og så skal den grundjusteres for hver 15000km så kører de fint nok. Kører selv mellem 4000-8000km pr måned i en Lupo.

  • #7   16. aug 2012 self er det ikke i orden, at gearkassen bare skal grundjusteres med tester. for hver 15000 km. og at levetiden på dem ellers er så kort. Det må kaldes en svaghed.

    men egentlig sjovt. havde det været en hyundai der krævede det samme. så havde hele tyskerfolket herinde, sidet og råbt op om billigbil. og koreansk skrammel.


  • #8   16. aug 2012 Vis du køre uden gearolie eller ikke putter den rigtige mængde på er det da klar at lortet går til. Som skrevet tidliger tjek lupo 3L klubben ud. Og det er altså en polo gearkasse der sider på den og har du tit hørt polo folk sige at de skal ha' nye kasser for hver 100.000. Jeg er ikke selv tilhænger af VAG, men det er mest fordi folk tror det er sin vægt vær i guld. Vi var selv ved at køre en Lupo da konen skulle pendle, men så blev hun tyk og sku' ha' unge og det egner den sig ikke så godt til.

Kommentér på:
Lupo 3L ?

Annonce