{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.055 visninger | Oprettet:

Forlygtepære , hvor mange watt ? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle ..

Jeg står og kigger på nogle andre pærer til mine forlygter , og har fundet 2 slags , det er H4 pærer , men den ene er på 60/55 watt , og den anden er på 100/90 watt ..

Hvad skal jeg bruge , er der nogen der ved det ?

Bilen er en citroen xsara stc. fra '98 . smiley

De er begge på 12 volt . Men er i tvivl om det skal være den ene eller den anden .

På forhånd mange tak . smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlygtepære , hvor mange watt ? :)
  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #1   17. aug 2012 Du har vel en manual til bilen. Ellers er google din ven.
    Jeg har altid hang til de største, men det kan være lidt et problem hvis paraboler og ledningsnet ikke kan tage det.
    Logisk set burde der bare være mere knald på de store


  • #2   17. aug 2012 60/55 watt... de andre er ulovlige og kan hurtig ødelægge parabolerne i dine lygter...

  • #3   17. aug 2012 Ja , det er også min tanke , men nej , da jeg købte bilen var der ingen manual med , så det skal jeg ud og have købt . smiley

    Derfor jeg ville høre om der som sådan er den stor forskel ? smiley


  • #4   17. aug 2012 55Watt er normalt.

    100Watt er stærkere, men bliver også varmere og bruger selvfølgelig flere Ampere.

    Og så er det jo et spørgsmål om dine lygter kan klare den ekstra varme. Og om dit battere har kapacitet til at give de ekstra ampere uden at løbe sig tør med tiden.


  • #5   17. aug 2012 Normalen er 60/55 watt 100/90 så det på eget ansvar,, men personligt ville jeg tage 100watt for mere lys udbytte smiley

    som sagt er 60/55 standart biler bliver solgt med med mindre de køre xenon som klart er det bedste smiley


  • #6   17. aug 2012 100watt er ikke ulovlig men kørsel med 100watt er på eget ansvar,

  • 6kv .
    6kv . Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 14 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 117
    #7   17. aug 2012 Det passer så ikke helt dine forlygter er testet og godkendt med 55/60 watt sætter du så 90/100 watt i bortfalder godkendelsen og lygten er derfor ikke længere godkendt da bla. varme udviklingen er noget større end ved standard pærene !

  • #8   17. aug 2012 Bare helt iorden , mange tak for den hurtige hjælp smiley

  • #9   17. aug 2012 Dan W lad nu være og klog i noget hvis du kun har gisninger eller formodninger om det.
    De 60/55w er godkendte og lovlige hvilket en 100w eller "pirat" pære som man kaldte det i gamle dage ikke er.

    Derfor bliver BG tit useriøst når folk blir vildledt med folks "det tror jeg nok*" svar...!


  • #11   17. aug 2012 Jeg har kørt med 100 W pærer i mere end et år - koblet direkte på batteriet - og mine lygter har ikke taget den mindste skade af det. Det giver i øvrigt et fantastisk lys!

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #12   17. aug 2012 Morten c: Præcis ledninger fra batteri over et relæ styret af den gamle lygte ledning smiley

  • #13   17. aug 2012 Ved udemærket hvad jeg skriver og snakker om smiley jeg køre selv med 100watt og mine lygter og ledninger har ikke taget skade af lidt extra effekt smiley

    og kasper m når du ikke kender mig så skal du ikke udtale dig om hvorvidt jeg ved noget eller ej smiley og kan da godt være jeg tager fejl omkring om 100watt er lovlig eller ej, det skal jeg da gerne erkende hvis jeg gør smiley så inden du spiller besserwisser over for mig så hold dig til dig selv og hvad du ved ikke smiley nu har jeg sagt det pænt, så no hard felligns her fra,


  • #14   17. aug 2012 Lasse RS S
    hvor skriver jeg at de er lovlige smiley jeg skriver kun at vælger man og bruge dem, er det på eget ansvar smiley læs lige igen inden du udtaler dig om hvor vidt jeg påstår noget eller ej smiley

    jusus hvor går folk dog i små sko i dag smiley


  • #15   17. aug 2012 Lasse kan godt være jeg har skrev de ikke var ulovlige men skriver jo osse det er på eget ansvar, der med osse sagt mellem linjerne ( stave fejl kan forekomme ordblind )
    at jeg ikke er sikker på om de var lovlige, jeg fik bare at vide ved min mekker på et tidspunkt at de var lovlige, men det er nu mange år siden jeg fik det at vide smiley

    så kig mellem linjerne smiley men det jo ikke altid nemt hehe smiley
    )

    men jeg er dog heller ikke bange for at tage det til mig vis jeg tager fejl smiley


  • #16   17. aug 2012 derfor kan du godt tale pænt til mig taler ikke grimt til dig vel smiley

    tjah mekkeren er sq skiftet ud for langt tid siden,

    hvis man vælger og bruge 100watt er det sq da på eget ansvar hvis de er ulovlige og man køber dem smiley jeg kender et par stykker som har fået bøde for at køre med dem og er blevet bedt om og køre til nærmeste tank og skifte dem ud med alm,,,

    men syntes du skulle tænke over hvordan du taler til andre kunne jo være nogle blev stødte af det smiley


  • #17   17. aug 2012 Lasse. Thansen giver jeg ikke meget for men tak for info alligevel smiley

  • #18   17. aug 2012 Må sku' gi' lasse lidt ret, du siger direkte at de er lovlige og så siger du indirekte at det er de ikke, du modsiger dig selv, men kommer med en konkret udtales om at de er lovlige, det er ikke næmt at læse mellem linierne, når du siger det ene direkte og man selv skal gætte sig frem til det du mener.

  • #19   17. aug 2012 Kunne sagten have formuleret mig bedre kan jeg sagtens se smiley

  • #20   17. aug 2012 Lasse læser du intet af hvad jeg skriver ? jeg sidder og skriver at jeg godt kunne have formuleret mig bedre, og læst lidt bedre på lektien smiley
    om det direkte var 100watt eller om det var nogle af de her mtec pære som heller ikke er lovlige, skal jeg ikke kunne sige noget om, om det var, ved bare de blev bedt om at skifte om grundet de var blændende. fik jeg at vide,


  • #21   17. aug 2012 100watt smiley ved godt mtec har E-mærkede pære smiley

  • #22   17. aug 2012 Mtec fanboys mand...jeg kører med fyrfadslys...og så har jeg en kandelaber til tågelygterne....

  • #23   17. aug 2012 Dem jeg henviste til som var/er ulovlige smiley

Kommentér på:
Forlygtepære , hvor mange watt ? :)

Annonce