{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

stoler i på jeres mekanikere????? {{forumTopicSubject}}

et lille opråb.

jeg har haft min bil til rep ide ved XXXXXXX XXXXXXXX Automobiler i hadsten, de har så brugt min bil til at flakke rundt i, den har kørt næsten 40Km siden jeg stillede den ude hos dem, det eneste de skulle lave ved den, det var at spore den, fair nok man lige triller en tur for at se det hele er i orden, men det burde dælme ikke være meget mere end et par km, men 40km, det er fandme ikke i orden


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoler i på jeres mekanikere?????
  • #1   19. sep 2012 Bed dem gør rede for de 40km.

  • #2   19. sep 2012 min mekaniker = mig selv smiley problem løst

  • #4   19. sep 2012 Det er derfor jeg altid skruer selv, eller får kammerater til at klare de ting jeg ikke selv kan.

  • #5   19. sep 2012 Hvis de skal tjekke sporingen - jeg vil sige, med MEGET goodwill, maksimalt 5km soom ABSOLUT maks grænse

  • #6   19. sep 2012 Må jeg sige jeg gør da det er min lillebror smiley

  • #7   19. sep 2012 jeg laver også ALT selv på min bil, men det er i forbindelse med en skade at den skulle på værksted.

    sjovt nok var alle trips også nulstillet, samt jeg lige skal høre om de har pillet i pcen for hvis de har nulstillet noget der, så skal de betale for en ny tuning, men hvorfor faen skulle de det


  • #8   19. sep 2012 Laver da heldigvis alt selv, og den smule jeg ikke gør, laver min makker.

  • #9   19. sep 2012 hvad har været skadet på den ?

  • #10   19. sep 2012 Hvis den er skadet, kan den så iøvrigt ikke være kørt til maler? Eller pladeværksted eller lignende?

  • #11   19. sep 2012 De har jo nok haft strømmen af den, hvis der skulle svejses ifb med skaden..
    En tur til maleren og tilbage igen løber også op.


  • #12   19. sep 2012 En skade er ligmed, tur til opretter (hvis mekanikeren ikke selv har opretterbænk), tur tilbage på værksted, tur til maler, tur tilbage fra maler... Mener da selv vores maler ligger 15-20 km fra værkstedet.. Så det løber jo op i km tal smiley

  • #13   19. sep 2012 Han skriver de skulle spore den og det er det! Det er ikke iorden eneste undskyldning der kan godkendes er at de har værkste lige ud til en motorvej uden afkørelser i miles omkreds smiley Køretur skal der jo til for at se rat stilling

  • #14   19. sep 2012 Martina, ja HUN skrev også i forbindelse med skade smiley

  • #15   20. sep 2012 Jo, på den lokale mekker her i byen, fordi han er ven af venner og familien, ellers absolut nej! Og skal Supra`en den ene grund eller anden på værksted. ja så er det som regel en ven der ordner det og hvis ikke, ja så blvier jeg dig mens de laver den, og skal der køres nogle steder, så sidder jeg ved siden af. Er de ikke interesserede i at lave bilen på de præmisser, så finder jeg et andet værksted!

  • #16   20. sep 2012 Ja, jeg stoler skam på mine mekanikere. Jeg bruger autoriseret værksted til begge biler, og har aldrig haft noget at klage over. Jeg har aldrig tjekket hvor mange km de kører ved prøveturen ifm. service, men jeg ville ikke have noget problem med at de kørte 40 km.

  • #17   20. sep 2012 Jacob r så er det os cool nok at jeg lige tager en chiller i din sofa og ser fjernsyn når jeg kommer i dit hjem som håndværker og efterfølgende stikker dig en regning på det???

  • #18   20. sep 2012 Herre Gud, sporingen har måske fejlet en gang eller to, kan jo være de har været nød til at varme, og så ændre sporingen sig lidt når den bliver kold igen., jeg køre personligt selv ca 2 km efter en sporing, men det måske forskelligt fra mekaniker til mekaniker (:

  • #19   20. sep 2012 ja self jeg er selv mekker ..og laver alt selv...nå ja har også selv værksted.... spørg dem hvorfor de har kørt de km ..det kan da være der er en god grund

  • #20   20. sep 2012 Lad nu være med at være så smålig.. Ville du hellere have bilen ikke var gennemtjekket da den var afleveret?

  • #21   20. sep 2012 Hold nu kæft. Den skal da ikke have kørt 40 km for en sporing.

    Jeg fik engang rustbehandlet min 1994 Celica - da den var 4 år gammel. Den havde så kørt 60 KM da jeg hentede den - og var totalt klædt ind i fluer på fronten - og den var totalt nyvokset da jeg afleverede den. Haha.

    Det er da også HELT i orden ikke?


  • #22   20. sep 2012 Jeg stoler ikke en meter på mekanikere, kender en del af dem og jeg ved hvad de bruger kundebilerne til!
    Og det er alt fra at brænde dæk, køre race og hente pizza og basser i.

    De få gange jeg har skulle have en bil på værksted med en skade har jeg koblet et eller andet vitalt fra bilen så den ikke kunne starte, og gjort dem opmærksom på at hvis KM standen havde rykket sig betydeligt ville der blive seriøs ballade.

    Mine forældre havde deres Vectra 2.8 V6 Turbo på værksted for at få skiftet 2 støddæmpere, den havde også kørt over 50km da de hentede den.
    Det viste sig at være en 18årig lærling der havde lagt og blæst rundt i den.

    Ikke fandme på vilkår om jeg vil have min bil på værksted, men mindre jeg står og ser på dem fra start til slut


  • #23   20. sep 2012 Jeg stoler på de mekanikere jeg kører ud til, for at få lavet diverse ting og sager.. Men, har dog altid været i eller omkring området hvor jeg afleverede bilen smiley

  • #24   20. sep 2012 Jeg har en gang haft min 200SX på værksted. og det var pga. den smed en generator. Da jeg hentede den igen havde den kørt 8km. Og chefen for værkstedet sagde det direkte til mig at han har kørt en tur på ca. 8km (sagde endda præcis ruten) for at teste om den ladede som den skulle. Og sådan en tur synes jeg sgu er i orden. Flere af mine kammerater havde også set bilen trille rundt. Og der var INTET briankørsel fra hans side. Så hvad det angår, så har jeg ikke det mindste mod at han tog en tur. Hellere ham end deres lærling smiley
    Han ville nemlig ikke lade lærlingen køre i den smiley

    Men ellers så stoler jeg ikke på mekanikere. Godt man har venner og bekendte som kan lave det hele for en.


  • #25   20. sep 2012 louise

    Som mange af de andre osse skriver ville jeg konfrontere dem med kilometerne og bede dem gøre rede for det.
    Og osse bede om en kompensation for slid på bilen samt brændstof.

    En køretur efter en sporing behøver ikke være mere end op af gaden og ned igen


  • #26   20. sep 2012 Min far laver alt på min bil - og jeg klager bestemt ikke smiley

  • #27   20. sep 2012 det der med at de skal køres til opretter og maler sker sjældent. der hvor jeg har været ude på værksteder, der bliver bilerne for det meste hentet af opretter eller maler, så det eneste der lige bliver kørt er til og fra trailer.

  • #29   20. sep 2012 Skulle vende rundt. Hehehe. Hvorhenne mon? Ved Café Jorden Rundt?

  • #30   4. okt 2012 Det er så skønt at få en kunde bil ind, så er der ngoet at hente morgen børd i smiley haha

  • #31   5. okt 2012 Jamen Kenneth, vi lægger da gerne bil til, når nu I ikke selv har. Og det er da specielt rart at vide, at mekanikeren får en oplevelse i vores biler, som han normalt ikke ville komme i nærheden af.

  • #32   5. okt 2012 Jeg kan ikke se hvad der er galt i at mekanikeren henter f.eks. morgenbrød i en kundebil, så længe det er i forbindelse med en prøvetur, og der bliver kørt ordentligt, og det ikke er 10-15km.

  • #33   5. okt 2012 Jacob har talt.
    ___

    <b>Helt ærlig, 40 km, altså jeg havde på ingen måde ligget søvnløs om natten over det, det er jo ABSOLUT max 50,- i brændstof, og hvis bilen virker og sporer korrekt og der ingen skader eller andet er ved bilen, hvad er der så lige at sige???</b>

    Tah dog en kiks og kom videre. Er du utilfreds, så klag for helvede til mekanikeren, og sig du ikke vil finde dig i det, evt. spørg ham hvorfor den har kørt 40 km. Oooooh dear god!


  • #35   6. okt 2012 har da godt nok aldrig nogensinde set min bil blive prøvekørt efter en sporing.....for at se ratstilling.....vås.....rattet stilles hvor det skal stå, låses fast med en fleksibel stang og så bliver bilen sporet....ingen prøvetur og det har altid spillet max....og ellers ja for som regel laver jeg alt selv eller overvåger hvad de laver..

  • #36   6. okt 2012 Brian S
    Du skal skuda se om den trækker til siderne? Det da klart der skal køres i den efter sporing.......

    Hvad angår de 40km, så tag nu lige at komme ind i kampen, du er da et pattebarn hvis du tuder over de små 50kr det måske koster i benzin. Helt ærligt synes virkelig det er for latterligt !!! Grow up


  • #37   6. okt 2012 Har da efterhånden fået sporet 5-6 gange på forskellige biler ved et lokalt dækcenter og han prøvekører sgu aldrig, rattet har altid stået snorlige bagefter og uanset hvor meget den så har trukket før så kører den bare snorlige....han kan sit kram og det ved han åbenbart osse selv siden han ikke føler det nødvendigt at testkøre. Og så tar han ca halv pris af hvad Superdæk tager på en 4 hjuls udmåling, såen at baghjulene passer på forhjulene....det ser så sygt ud når en bil kører skævt.

  • #38   6. okt 2012 Brian, så går det for hurtigt, du kan ikke ramme den hvergang og især ikke hvis bilen har haft en skade, så skal man se om bærearme osv er skæve ved kørsel selvom sporing passer!!!

  • #39   6. okt 2012 hmm kan se folk er uenige her, og hurra for det jo

    det handler jo ikke om det som det koster i benz for de 40km, det handler om at der er NOGEN der har lagt og flakket rundt i min bil, hvor det slet ikke har været nødvendigt

    de sidste gange hvor jeg har fået sporet biler, har der ALDRIG være kørt over bare 2 km, det er ok de lige vender hel af vejen for at se det hele er ok, men 40KM, det siger i min verden en HEL DEL om hvad det er for et værksted, værst af alt, kunne jeg se der har været 2 ude at køre i bilen samtidig, så kan man jo gisne om hvad og hvem der har kørt


  • #40   6. okt 2012 Præcis. Det har intet med benzin og penge at gøre. Folk skal bare ikke køre i ens bil unødvendigt og for sjov. Lidt som hvis lægen lige prøve-kneppede / gav lige en ekstra omgang finger på ens kæreste for at se om hun var helt i orden. Det er ikke ok. Men det synes nogen måske?

  • #41   6. okt 2012 Når i er færdige med at hade, bare for at hade, så syntes jeg at i, hadere, skulle starte jeres eget værksted, så i kan lave bilerne, uden at prøvekøre dem, uden at køre dem til maler/til opretning.
    Jeg syntes i har nogle vemmelige holdninger til tingene, og i benægter tilsyneladende virkeligheden totalt. Benægt benægt benægt...


  • #42   6. okt 2012 René.

    Det er jo helt i orden hvis det er nødvendigt for at lave bilen / kontrollere arbejdet. Men det sekund det bliver for sjov / ikke er relevant for at lave bilen, så er det ikke i orden. Min bil er MIN og skal ikke køres i af andre, med med mindre det er livsnødvendigt - præcis, som med ens kæreste / kone.


  • #43   6. okt 2012 helt på linie med Christian der

    har jo aldrig proklameret at de IKKE måtte teste deres arbejde, men hvis du rené skal bruge 40 km på at konstatere om du har sporet bilen korrekt, jamen så betvivler jeg faktisk dine evner som mekaniker.


  • #44   6. okt 2012 Rene Ø
    Hold da helt op hvor er jeg enig med dig hvis jeg havde værksted og skulle høre på sådan nogle folk så havde jeg sku bedt dem finde et andet værksted.

    hvis i ikke stoler på jeres værksted så lav det selv.
    folk der ikke ved noget om biler er altid 100 gange bedre til at lave dem end os andre der lever af det til daglig. godt at alle folk ikke er sådan !!


  • #45   6. okt 2012 Min mek- mig selv:P
    Stoler du ikke på værkstedet tager du bare et andet sted hen, længere er den ikke:)


  • #46   6. okt 2012 Køb nogle større sko... Kan være mekkeren ikke synes at hans resultat første gang var i orden og han gjorde det ok...

    Ved os skal vi da osse køre de første 10 km for at komme på en god lige vej hvor man kan være sikker på at bilen opfører sig som den skal og bør.. Og så er der osse 10km hjem igen. Tit og ofte kommer den endda en tur på motorvejen... Høj hastighed og afslappet kørsel er der hvor man lægger mærke til aller mest.

    Det kan i øvrigt også være at din mekker har haft en skeptisk tanke omkring dine dæk og godt kunne tænke sig at mærke om de var runde både som kolde og varme.

    Har du prøvet at spørge ham? Det kan være han gerne vil fortælle hvad han har lavet i stedet for at sidde og ynke herinde... smiley

    Og han fjerner ikke din chip tuning ved at slette fejl i boksen. Men din bil kan være løbet tør for strøm hvis han har haft dovendrengen (stangen der holder bremsen under sporring) på længe... Og dermed er din triptæller nulstillet.

    Der er ikke nogen grund til altid at tro på det værste... Og skabe rygter. Du kan jo bare spørge inden...


  • #47   6. okt 2012 Mærke om dækkene var runde, som varme og kolde.. Hmm Hmmm. Ham X -arbejder du et sted, som gerne vil sælge nye dæk?

  • #48   6. okt 2012 Næh... Men hvis du vidste hvor mange hærgede knalddæk der kører rundt.. En anden ting er at dækkene ikke er runde når bilen har stået... nogle er værre end andre og andre er helt slemme... Mine egne nye Toyo er eksempelvis helt slemme på den her årstid når jeg tager bilen om morgenen.

  • #49   6. okt 2012 mine dæk er altid i orden, ALTID

    problemet er jo at jeg ikke SELV har valgt dette værksted, det er påtvunget af forsikringen på grund af en forsikringsskade..

    så derfor har jeg ikke nogen grund til at få trukket ned over hovedet "så find et andet"

    desuden laver jeg ALT selv, skiftede plejlstang og krumtaplejer, monterede top og 4 knaster 2 knastkæder, samt knastindstilling på min sv650 på stuebordet i vores 1½ værelses lejlighed på 4 sal, så kom ikke her................


  • #50   6. okt 2012 Sporing - det er normalt heller ikke noget man gør selv. Skifter alt selv - men desværre skal man jo stole på andre når man skal have udmålt den..

  • #51   6. okt 2012 Da jeg var mekaniker har jeg..

    jeg kørt op til 120km i en kunde bil. vi havde en fejl vi ikke kunne løse selv og skulle ha hjælp fra et værksted som lå 60km væk. med kunde eksempt.
    Hentet stumper til kundebilen i kunde bilen. afleveret kunden og på vej tilbage.
    Hentet stumper under prøvekørelse. en dørhåndtag.
    Kørt over hastighed grænsen pga af lyd der kun kom ved motorvejkørelse.
    Kørt det i vil kalde brian kørelse i kunde bil. altså rimelig hård accelations og hårde opbremsning, selvfølgelig med lunken/varm motor efter 5km kørelse. det var en pensonist bil der havde kørt for meget by kørelse som trængte til at komme ud at få noget gas og komme til sig igen.

    Ja jeg passede bare mit arbejde..


  • #52   6. okt 2012 Well...
    Mange meninger og mange kloge mennesker...
    Jeg er selv mekaniker til daglig og ved da mine kunder stoler på mig,ellers kom de ret sikkert ikke igen det ene år efter det andet,selv når de har købt nye biler osv.
    Om det er ok at køre 40 km. for en sporing,vil jeg slet ikke gøre mig til dommer for
    Jeg ved at JEG personligt bare ikke kan klare når et rat står skævt efter en sporing og jeg bruger tiden på at få det til at stå lige
    Og til alle dem der laver deres biler selv,godt for jer og fedt at i kan det,jeg har så til gengæld set mange der selv skiftede styrekugler,bærekugler,sporstænger osv og lige "glemte" der var noget der hed sporing og derfor åd bilen 2 fordæk på rekord-tid
    Så måske den sporing var billigere end 2 nye dæk ? you do the math smiley


  • #53   6. okt 2012 Allan. Hvordan kan bilens rat egentlig sidde skævt efter en sporing, når det bliver låst ligeud?

    Hvis ALT i styretøjet og tandstangen er totalt i orden burde der jo ikke kunne være noget som giver sig?

    Jeg ville personligt, som sporingsmand, lige sørge for rattet "hviler" ligeud. Altså ikke lige rive det til midten og sætte låsen på. Nej lade den stå med motoren(servoen) tændt og køre rattet i midterstilling og lade det falde på plads helt lige ud - uden at hive den til ligeud - og derefter låse det fast.

    Giver det mening?

    Men - var alt komplet stramt så burde det være ok at låse det fast i "spænd" - Ikke?


  • #54   7. okt 2012 christian Z> Man kan godt rykke en del i tingene når man løsner og spænder derneden under og så kan tingene flytte sig lidt... Den der holder rattet er bare en stang med en fjeder på som står på sædet smiley

  • #55   7. okt 2012 Christian Z, du er tydeligvis ikke mekaniker, hvorfor jeg har ret svært ved at forstå dit grundlæg for at betvivle vores påstande. Hvad du så end laver, ville jeg personligt aldrig agere så bedrevidende i det omfang du (og andre) gør. Lad nu mekanikerne udføre deres arbejde, så kan du koncentrere dig og dit eget

  • #56   7. okt 2012 Louise H>> Du kan i øvrigt ALTID flytte din bil ved en forsikringsskade.. Det har vi masser af kunder der gør... Endten fordi vi har ventetid eller fordi de har deres egen mekaniker/pladesmed... Forsikringen må kun henvise og forsøge at overtale dig...

  • #57   7. okt 2012 Christian Z> Og 80% af de biler der bliver sporret er netop IKKE i orden i styretøjet... De har måske fået skiftet en styrekugle efter en skade eller i forbindelse med syn og så er der stadig lidt slør i alt det andet...

    På ældre biler skal der ofte varmes KRAFTIGT på tingene for bare at kunne løsne dem fordi de er rustet sammen.

    Det er ikke bare to rene bolter der er spændt 2kg man lige skal justere lidt på...


  • #58   7. okt 2012 Tør øjnene..

  • #59   7. okt 2012 Når jeg læser sådan en tråd her igennem, bliver jeg mindet om, hvorfor jeg ikke har lyst til at være mekaniker mere. Elsker at skrue biler, men den mistillid og mistænkeliggørelse fra kundernes side af, gør at man helt mister lysten.

    Skulle engang køre en BMW fra værkstedet og til en autoelektriker, ventede mens han satte et testerstik på og rodede lidt med den, hvor han bla. pillede nogle cd'er ud af lommen i døren.

    Senere på dagen blev jeg så anklaget for at køre briankørsel af kunden, da det jo var eneste måde hvor på at cd'erne kunne være røget ud. Tak for lort.


  • #60   7. okt 2012 Christian,det kan da sagtens sidde skævt,hvis du ikke gider gøre dit arbejde ordentligt og det er så det jeg siger at jeg bruger det ekstra tid på at sørge for at det IKKE sidder skævt,jeg har set mange biler der har været til rep. på større forkromede værksteder i Aalborg og så kommer bilen til mig (i andre forbindelser) og så kører man en tur og ser at deres rat sidder skævt,det pisser mig faktisk af og folk har jo nok betalt en regning for arbejdet
    Endnu værre er det jo at,der på nogen værksteder/dækcentre står det fineste udstyr til at 4-hjulsudmåle med,men dem der betjener det,aner ikke hvordan det skal bruges så er det da først at pengene er smidt ud ;-/


  • #61   7. okt 2012 René. Fint fint. Jeg har ikke kigget på sporingsmaskinerne. Jeg tænkte bare logisk. Hvis rattet er låst ligeud - og absolut ikke kan give sig, så burde det vel stå ligeud, hvis bilen var korrekt sporet. Med mindre noget er slidt et sted i systemet - f.eks tandstangen / styrehus.

    Jeg er ikke mekaniker - men laver ine biler selv - og har altid gjort det. Har skruet og rodet biler siden jeg var 8 år. Er fra landet.. smiley Har dog enkelte gange ladet er værksted ordne nogle småting fordi jeg ikke havde tid og gad. Det gør jeg aldrig mere...


  • #62   7. okt 2012 mht dem der mener at ville sælge dæk herinde.....har sgu selv 4 stk goodyear på fordi jeg skulle køre langt på arbejde og aldrig har jeg været ude for et sæt dæk der hopper mere de første 5 km indtil de lige bliver varme og runde igen efter at ha stået en dag eller 2...

  • #63   7. okt 2012 Ham X <i> Du kan i øvrigt ALTID flytte din bil ved en forsikringsskade</i>

    det er ikke helt rigtigt det du skriver.... hos bl.a. ALKA kan du tegne en billig kasko hvor bilen KUN må laves på et af ALKA anvist værksted, altså du kan ikke bruge dit lokale værksted hvis det ikke er med i ordningen hos ALKA


  • #64   7. okt 2012 Kim B> Så har folk jo selv valgt smiley Men det vidste jeg faktisk ikke smiley

    Jeg mener jo også at folk burde kunne betale deres kaskoforsikring efter om de vil have uoriginale dele i deres bil eller ej.

    I dag kan forsikringen kræve uoriginale dele når bilen er over 3 år gammel. Hos os vælger vi i stedet at give dem rabat på originale så de svarer til prisen. Det kan godt være at vi taber på delen, men det er sparet i den sidste ende med tilpasningen af f.eks et forskærm eller en kofanger.


  • #65   8. okt 2012 nu ved jeg ikke hvor du er henne, men jeg var hos mercedes i herlev engang hvor der stor en anden kunde som havde købt en Uoriginal forskærm til en eller anden sedan, ham reservedelsmanden slog den op i deres system for sjovt..... de var 80 kr billigere end den uoriginale var.


    mener også det er alka der har en budget kasko hvor de må bruge brugte dele i det omfang det er til - kofanger, pladedele og lygter samt du får heller ikke lakeret delene i bilens farve bagefter.


  • #66   8. okt 2012 Alle selskaberne må vælge uoriginalt når bilen er over 3 år... Noget svineri i mine øjne... Synes slet ikke en 3 år gammel bil er gammel nok til f.eks at få et forskærm på der overhovedet ikke passer.

  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
    #67   8. okt 2012 40 km er måske lige i overkanten.. men hvis de kun har et gammeldags spore kan det godt kræve flere prøveture på nogle gode lige veje for at se om alt er som det skal være..... nogle gange skal man være glad for at de har kørt lidt i den i stedet for bare af smiden den ud i rækken af biler og så håbe på reprationen gik ok.

  • #68   8. okt 2012 40 km er da ingenting og du skriver hadsten det er jo bare en tur på motorvej og tilbage igen ? Jeg ser ingen problem og det kan jo være blevet gjort af 2 gange det ikke altid det lykkedes første gang med en 4 hjuls udmåling så blev de 2x10 km til 2 x 20 km..

  • #69   9. okt 2012 Louise h jeg kan så fortælle dig at forsikring ikke kan tvinge dig til og bruge det værksted de gerne ville havde, du har frit valg, den eneste grund til at de siger det er fordi de for deres rabat ved det værksted,

  • #70   9. okt 2012 Nikolaj, som jeg skrev længere oppe, så er påstanden ikke rigtig.......

    <i>det er ikke helt rigtigt det du skriver.... hos bl.a. ALKA kan du tegne en billig kasko hvor bilen KUN må laves på et af ALKA anvist værksted, altså du kan ikke bruge dit lokale værksted hvis det ikke er med i ordningen hos ALKA

    samt

    mener også det er alka der har en budget kasko hvor de må bruge brugte dele i det omfang det er til - kofanger, pladedele og lygter samt du får heller ikke lakeret delene i bilens farve bagefter.


  • #71   9. okt 2012 ja kan godt være hvis du tegner en speciel forsikring at du ska bruge deres værksted, men ja hvis din bil er nogle år gamle kan ik huske hvor meget, men så må forsikrings selvskabet/pladesmeden vælge om der ska nye eller brugte dele på, min far arbejder som pladesmed og laver forsikrings biler hverdag, kan ik huske reglerne præcist, men jeg ved at forsikrings selvskabet ik kan tvinge dig til og bruge det værksted de vil havde, altså medmindre du har tegnet en speciel forsikring smiley

  • #72   10. okt 2012 så er vi enige smiley

  • #73   10. okt 2012 Jeg har lige snakket med Alka's taksator i dag og han har altså ikke kendskab til specielle forsikringer der låser din bil til noget bestemt værksted...

  • #74   10. okt 2012 så burde han snakke med en assurandør fra alka, eller læse på side 8 §4 BUDGETKASKO
    http://www.alka.dk/Privat/Forsikringer/Bilforsikring/~/media//Dokumenter/Betingelser/Hent-Betingelser/PE-03-Bilforsikring-15082012


  • #75   11. okt 2012 Fuck mand... Den er der sgu da vel ingen der tegner? Man skal selv betale for malingen så? smiley

    Nu har alka jo enormt mange aftale værksteder... Vi har da f.eks aftale med de fleste selskaber... Og laver da af og til andre mærker end dem vi er autoiseret til af den grund... Så bilen kan sagtens flyttes... Bilen kan altid flyttes!


  • #76   12. okt 2012 Har kun fået noget lavet 1 gang, og det var hos Palm's. Går ud fra de er rimelig ligeglade med min 10 år gamle A3, når man ser de øser der holder derude.

  • #77   4. nov 2012 Codan vil gerne have man kører til Terminalen

  • #78   5. nov 2012 Nu kan man jo ikke sætte alle mekanikere i samme bås, så nogen har måske god grund til ikke at stole på deres mekaniker, mens andre sagtens kan stole på deres mekaniker.

    personligt syntes jeg da at dem jeg laver bil for skal kunne stole på mig, for så kommer de da igen, og så har jeg det også bedst med at det er sådan.

    ...men der er nok også folk der er ligeglade, derfor er mit råd til dig at finde en anden mekaniker hvis ikke du mener du kan stole på den du har nu.


  • #79   29. jan 2013 stoler ikke på dem, vi har prøvet så mange værksteder og de sjusker og lyver. jeg ville smide et kamera i min bil hvis den var dyr. så kunne den optage forløbet.
    lige som ham her har gjort ved syn.

    http://www.youtube.com/watch?v=P08TgyvsM2c


  • #80   10. feb 2013 Er ikke forundret over han gerne vil "prøve" da det ikke er hverdagskost. Men omvendt så spørger man sgu lige før man fyrer pisset af. Det er min mening. Det er andre folks biler. Dvs andre folks ejendele smiley

Kommentér på:
stoler i på jeres mekanikere?????

Annonce