{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.871 visninger | Oprettet:

Totalskade hvor lang tid er proceduren? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg fik ramt et rådyr i min bil d. 13 okt, kørte så bilen på værksted mandag d. 15 og har derefter intet hørt hverken fra værksted ( som mener den blir totalskadet) eller taksator, da jeg gerne vil videre ville jeg høre med jer om i ved hvor lang tid der går før jeg får noget svar?

Mvh. Michael smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalskade hvor lang tid er proceduren?
  • #1   27. okt 2012 jeg vile godt nok ringe til dem på mandag! de burde have fået det at vide i starten af den her uge! eller endda sidst på ugen, sidste uge...

• #2   27. okt 2012 Ja det er det jeg mener, skal jo ud og købe en ny bil hurtigt smiley

• #3   27. okt 2012 Der plejer kun at gå et par dage inden man høre noget, men prøv at kontakte værkstedet om der har væretaksator på:-)

• #4   27. okt 2012 Da min Golf blev fundet efter den blev stjålet, gik der ikke 14 dage, så havde jeg pengene på min konto.

Men hvad siger dit forsikringsselskab?
    Tror det er dem der kan give det bedste bud.

• #5   27. okt 2012 Været taksator på:-)

• #6   27. okt 2012 En taksator bude have ringet til dig !
    det foregår sådan at når mester får en skade ind, så skal han kigge på den også sige den skal have lavet det og det osv osv
    så kommer der en taksator ( tager ofte 2-3 dage / hvis mester har takseret den med det samme)
    så vurderer han bilen om den skal laves eller hvad der skal gøres eller om det er billegere for forsikringen at melde den total skadet
    hvis den bliver totalt skadet tager taksatoren pladerne af på stedet smiley

men tror det der er sket er at mester ikke har fået taget sig sammen til at taksere den og så sker der ikke noget før han kommer igang, men ring evt til ham og hør hvordan det går med den smiley

• #7   27. okt 2012 Jamen jeg har Codan, Har tinget til dem i den forløbne uge, men det var fordi jeg endnu ikk havde skadesanmeldt den, men den var oprettet for han vidste at det var et rådyr.

• #8   27. okt 2012 Karrosserismed her, det afhænger mest af, hvor hurtigt værkstedet får takseret og sendt rapporten til selskabet.
    Derefter kan andre ting være årsag til forsinkelser, f.eks. hvis den hænger "lige på vippen" og skal adskilles og gøres mere nøjagtigt op.
    Det kan også være, at taksator / forsikringen har "glemt" dig, men det sker kun sjældent.. Mit forslag er, at ringe og høre værkstedet til status, og om sagen er sendt til forsikringen.. Typisk skal du have hørt fra taksator inden for 3-4 hverdage, med mindre værkstedet har travlt(og så skulle de også gerne være ærlige omkring forventet ventetid)
    Har den været på værksted siden den 15. så er der noget galt.
    Ring og ryk værkstedet høfligt men bestemt og gør opmærksom på, hvor længe du har ventet.
    Selvom du ikke har anmeldt det, burde de stadig have kontaktet dig fra Codan. Det er taksatoren selv, der retter henvendelse.

• #9   27. okt 2012 Ring til værkstedet på mandag. Måske har han glemt den ellers er han bare sløv smiley

• #10   27. okt 2012 Hvorfor meldte du det ikke med det samme..?

• #11   27. okt 2012 Claus-m. Fordi det er min første forikringsskade og der blev ikk nævnt noget af min mekaniker. så troede egentlig bare han ville klare alt.

• #12   27. okt 2012 Så læser du måske heller ikke dine forsikringsbetingelser når du modtager en police..?
    Man skal aldrig lade andre gøre arbejdet for en når det kommer til skader, for der kan hurtigt opstå spørgsmål kun forsikringsejeren kan svare på.

• #13   27. okt 2012 ring til taksatoren jeg hørte heller intet fra dem i 3 uger da min motor brændte i min 307. Og det eneste han havde at sige da jeg ringede var at han var ked af at han havde glemt mig >(

• #14   27. okt 2012 Da sunnyen snuppede et rådyr havde vi svar indenfor en uge

• #17   27. okt 2012 jeg har 2 gange haft brug for det, og der gik op til 2 mdr, før der skete noget

Kommentér på:
Totalskade hvor lang tid er proceduren?

Annonce