{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad mener I? Benzin eller diesel i fremtiden?
  • #1   30. okt 2012 Helt klart Benzin ..

  • #2   30. okt 2012 Vil stadig bedst kunne betale sig for firmaer at benytte dieselbiler, men som privat, tja tror det kunne blive et sjovt regnestykke smiley

  • #3   30. okt 2012 Bla. EU krav til afgift-udligning, så diesel ikke kører på klods længere smiley

    Klart Benzin.
    Så er der også mere diesel til mit oliefyr smiley


  • #4   30. okt 2012 Håber alle hopper på djævlesaften diesel, så kan der være rigtig brændstof til billige penge til alle os andre der ikke gider traktorfornemmelsen c",)

  • #5   30. okt 2012 Overvejer tit en diesel men kommer så til fornuft og beholder min benzin smiley
    ej det er ganske enkelt fordi jeg ikke tror det kan betale sig at skifte, de bliver jo ved med at smide div afgifter på de diesel biler desværre.


  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #6   30. okt 2012 Skal aldrig have diesel.
    Mine forældre købte en splinterny bil i 2007 med en 1.6 TDCI. 2 mdr. efter fabriksgarantien begyndte problemerne at poppe op - den har nu kostet over 30.000 i reperationen. Katalysator, partikelfilter, generator, kuglelejre... Det er efterhånden kun turboen, der mangler, før motoren er totalrenoveret.


  • #7   30. okt 2012 Benzin, gider ikke køre i en bil der lyder som en taxi...

  • #8   30. okt 2012 her den anden morgen, da jeg skulle tanke, var 92 benzin og diesel liger dyre.
    og her i området ligge de tit meget tæt på hinanden i pris

    så tænker man om det kan betale sig og have diesel, som privat


  • #9   30. okt 2012 Det er tydeligt at læse de fleste herinde ikke har prøvet en 6 cylindret diesel. Lyden fejler intet..og jeg har absolut ingen problemer med at følge trafikken og stadig køre over 16 i snit.

    Er glad for at jeg skiftede til djævlens brændstof smiley


  • #12   30. okt 2012 meget forskelig holdning her.

    stå hvalget mellem en 1,4 turbo diesel eller 1.4 benzin med tryk. ville benzin´en nok vinde men mellem en
    535i eller 535D ville dieselen vinde da den passer godt til en stor bil og aut.gear


  • #13   30. okt 2012 Anders, jeg har skam prøvet en 6 cyl diesel.. både en 530d og en 535d E60.. og de kører skam godt!! Ifht andre diesel biler..

    men en 6 cyl turbo benzin sluger kører dobbelt så godt... ulempen er selvf økonomien, men hvis benz og diesel kostede 2kr/liter.. så er der INGEN der ville køre diesel, medmindre man var en traktor c",)


  • #14   30. okt 2012 Ketil.. ja men en 535i er ren sug og 535d er med turbo + diesel = mere moment.. sammenlign tryk med tryk..

  • #15   30. okt 2012 mirza selv om det havde været en mener fatisk 535i fås med tryk. kan ghodt være det først er i deres V motore som 540 eller er det først højre oppe i 550i og der er 550D jo en konkurrant

  • #16   30. okt 2012 jeg har lige skiftet til diesel vogn.... og det kunne ikke være billigere smiley Men nu er det også kun en gammel Golf GTD, men 2500,- i vægtafgift, og 5800,- i ansvar, så den sgu billig og eje...

    Kører 18km/l med blød hat installeret, og minimum 13 hvis man kører friskt. Men ja - en ny diesel bil vil ALDRIG kunne betale sig som privat person med 20-30k om året...


  • #17   30. okt 2012 Det kommer jo an på størrelsen på bilen. En lille tommelfingerregel jeg selv bruger er, at jo mindre bilen er, jo mindre kan det betale sig, og omvendt. Der er f.eks. en grund til at de helt små biler ikke kan fås med diesel mere, samtidig med at større familiebiler, Mondeo, Avensis etc. næsten primært sælges som diesel.

    Men som jeg ser det, så er diesel bedst hvis man pendler motorvej. Landevej og by, der er de nye benzinere altså bedst.


  • #18   30. okt 2012 Det er da også et udestående eksempel, for jeg ser sjældent at diesel og benzin er SÅ tæt på hinanden.

    Her de sidste par dage, der har 95'eren ligget på ca 11,30 og diesel 10,52 - Men det varierer nok fra sted til sted.


  • #19   30. okt 2012 Her hvor jeg kommer fra, har jeg heller aldrig spottet de har ligget tæt.
    De tætteste jeg har spottet dem til er Diesel til 11.00,- og 92 til 12,02,- .
    Så jeg regner med at skifte til en diesel ræser her inden for de næste 2 dage. smiley


  • #20   30. okt 2012 Jeg er glad for min diesel, trækket er er bedre end i en tilsvarende benzin Polo.
    Derudover er der for mig flere fordele:
    - Kører længere på en liter brændstof.
    - Brændstoffet koster som regel en krone mindre end benzin her i området.
    - Motoren kører ved lavere omdrejninger, og er derfor mere stille ved konstant hastighed.

    Jeg har overvejet om den næste bil skal være en benzin bil, men allerede ved mine nuværende 20.000 km/år giver det ikke rigtig mening økonomisk set.
    Ved den seneste bil jeg kiggede på var forskellen i pris 20.000 kr, og forskellen i gensalgspris vil nok være højere da det var en større bil, mens afgiften var 400 kr/halvår dyrere, selvom det så var 1.000 kr/halvår, så ville det ikke rykke meget ved at jeg sparede en krone for hver liter, og den så kører længere på hver eneste liter, ved 20.000 km/år vil man hurtigt spare 4-5.000 kr/år i brændstof. Nu kører jeg også meget landevejskørsel, så diesel er perfekt til mig.

    Men lige nu er jeg bare glad for min Polo TDI smiley


  • #21   30. okt 2012 Sidst jeg tjekkede prisen var det 10.30 kr/l for diesel, 11.27 kr/l for 92 oktan og 11.33 kr/l for 95 oktan.
    Det er da en mærkbare forskel hvis man i diesel kører 20 km/l og 12-14 i en tilsvarende benzinbil ?


  • #22   30. okt 2012 Ja, du har ret Brian. Det er bare godt at høre folks meninger om det. Men min benzinsluger til BMW E30 325i skal jeg også have skiftet ud med en diesel bil da jeg skal til at køre 60km hver dag, og så er diesel altså det eneste rigtige.

  • #24   30. okt 2012 Vi er nogle stykker der kører sammen, det er derfor jeg ikke kører så meget mere, for jeg har 50 km hver vej på arbejde, hver dag, så det giver hurtigt en del kilometer pr år, og de første to år har bilen ikke kørt os på sommerferie, det tæller også ned i antallet af kilometer smiley

  • #25   30. okt 2012 Jeg tror bestemt fremtiden er benzin - på den ene eller den anden måde. Måske kombineret med el i en eller anden hybrid-teknik. Diesel tror jeg vil dø..

  • #26   30. okt 2012 måske man sku vinde i lorte og bygge en supra med en 6 benet dieselmotore fra en dyna eller LC´er godt med justereig på punpe og turbotryk og vupti så har man en super flot vogn der kan trække en færge smiley

  • #27   30. okt 2012 Jeg tror nu også på brint.

    Jeg har selv lige købt en Citigo til konen. De kører jo utrolig langt på literen - men hvor langt tror i mon de små put-motorer holder? Kan sådan en lille put-maskine mon køre 300.000 kilometer før den brækker sig?


  • #28   30. okt 2012 Benzin kan ikke rigtig klare alle opgaver som diesel køretøjer kan, forestil jer hvis vi skulle have alle lastbiler, busser, maskiner mv over på benzin?

    Det kan godt være at benzin er smart til de der ikke kører så meget, men diesel er stadig det mest økonomiske når man kører meget.


  • #30   30. okt 2012 Brint og El er reelt set ikke en mulighed endnu, men hvis vi skal se i fremtiden, så tror jeg mere på brint lige nu, da det kan tankes forholdsvis let, og ikke har ulempen med at det tager flere timer at lade bilen.
    Eller for den sags skyld skifte batterierne som så får varierende rækkevidde alt efter alder, og skal lades på ladestationer?

    Men det er det de satser på lige nu, de er dog ikke helt fejlfrie endnu: http://ing.dk/artikel/133602-dansk-elbil-fra-renault-i-brand-under-opladning

    Jeg har selv prøvet en elbil, hos VW i Wolfsburg, det var en Golf VI der var bygget om, og den kørte da også fint, men rækkevidden er bare alt for kort til andet end bykørsel og småture.


  • #31   30. okt 2012 ingen af de 2 har fremtid i biler.

    El bliver fremtiden, det er kun et spørgsmål tid. 20-25 år.
    i RC verdenen har man allerede erkendt at EL overgår brændstof bilerne.
    Der er også allerede el tænk stationer rundt om i landet hvor man skifter batterierne ud.

    brint biler bliver ikke udbredt, det bliver helt sikkert el-biler vi komemr til at se i fremtiden. det er kun et spørgsmål om tid.


  • #32   30. okt 2012 Brint burde godt kunne lade sig gøre igennem en brændselscelle, der skiller vand i brint og oxygen, og denne process danner en elektrisk spænding. Men ja, det kræver meget vand. + det kræver også en lille spænding at skille brint og oxygen ad. Men ved sgu ikke. Det er nok først om rigtig mange år

  • #33   30. okt 2012 Men brint kan stadig laves med vedvarende energi, såsom sol, vind og vand. Sammen med a-kraft kan man lave stort set Co2 neutral energi.

    Og når man så om 50-70 år har udviklet fusions teknologien, så bliver det rigtig godt smiley


  • #34   30. okt 2012 Brint kan opbevares meget nemmere end el, batterier er ikke ligefrem miljøvenlige, og ikke den mest effektive måde at opbevare energi.
    Og om man lader batterier eller laver brint ud fra strøm fra kul og olie er vel ligegyldigt, det er stadig ikke "grønt".

    Men der er allerede brintstationer i Danmark også: www.h2logic.dk/dk/news/h2logic_pm13062012-fjerde-brint-station-paa-12-maaneder.pdf


  • #35   31. okt 2012 Casper S

    Jep det er jeg klar over, en EL bil koster mere i forurening af bygge end en brændstof bil den bruger i hele sin leve tid.

    Men det er på en anden måde og lige pt tænker verdens overhoveder jo kun på at få nedbragt forureningen ude på vejene.

    Hvis man grænsker lidt i regeringers "Grønne" tanke gang, så er der ikke ret meget virkelig grønt over deres tiltag eller valg.
    Det handler om penge som det altid har gjort.

    Desværre er forurening bare blevet deres nye brændstof til at finde nye veje at tjene penge på.


  • #36   1. nov 2012 LPG til 6kr smiley

Kommentér på:
Hvad mener I? Benzin eller diesel i fremtiden?

Annonce