{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.933 visninger | Oprettet:

frikørt taxa superb dsg 2.0 tdi ?? {{forumTopicSubject}}

Står og overvejer at købe mig sådan en skoda superb en frikørt taxa. hvad er jeres holdning til sådan en maskine? de har jo altid kørt lidt over 250.000 cirka. når det er en gammel taxa. men prisen er fornuftig og udstyr har de altid en masse af. passet alle service har de jo os fået. vi snakker om en fra 2009 2.0 tdi dsg
ville bare høre andres meninger

vh Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frikørt taxa superb dsg 2.0 tdi ??
  • #1   30. okt 2012 Kommer da helt an på prisen smiley - men har den overholdt service, fået skiftet noget i gearkassen eller noget?

  • #2   30. okt 2012 Jeg har en Superb 2.0 Tdi dsg som har gået 98.000, alle service overholdt mm.

    Bilen kører som en ny bil, jeg er MEGET glad for den, pris kontra kvalitet er fornuftigt skruet sammen. Bilen har lige været til service ved 90.000 ingen fejl, ingen mangler, ingen problemer.

    OM det er det samme når den har gået 250.000 ved jeg af gode grunde ikke, men jeg synes da lige jeg ville give bilen en "thumbs up" fordi det fortjener den.


  • #3   30. okt 2012 du skal bare være obs på gearkassen. en taxa med dsg får skiftet gearkassen mellem 1-3 gange i løbet af 250000 km,alt efter hvor mange der har kørt på den og hvordan den er blevet kørt,om det er en landtaxa eller en storbytaxa.

  • #4   30. okt 2012 vær obs på om service på gearkassen er overholdt. hvis ikke de er det så ville jeg ha et godt nedslag i prisen.. men hvis bare service osv er overholdt så kan du roligt købe den.. har selv serviceret nogle stykker superb´er som kørte som taxa, og der var ingen af dem der fik skiftet dsg kassen. men de blev så også serviceret lige efter bogen.

  • #5   30. okt 2012 Det lyder jo meget lovende fra de fleste ihvertfald. jeg tænker bare på hvis du tager en passat eller touran 2.0 tdi så smider de topstyk eller turbo fra en side af?

  • #6   30. okt 2012 men der er ikke en bestemt jeg har kigget på. men det skal være en superb fra 2009 med alt i udstyr 2.0 tdi og så vil jeg gerne ha automatgear så derfor dsg. og en frikørt taxa stiller kravene pænt, de har bare kørt en del jo. der er som regl ikke sparret på udstyret. prisen på en kommer til at ligge imellen 150 og 200.000

  • #7   30. okt 2012 i det sidste bil magasin havde de lige netop testet en magen til, den var generelt god, men DSG gearkassen kan gå i stykker, og det koster KNASTER når den går i stykker.

    2,0 tdi motoren er også en rigtig ringe motor


  • #8   30. okt 2012 Har hørt at 2.0 TDI motorne har problemer med Dyser, topstykke og turbo.

    - Og det er en meget gentagene historie.


  • #9   30. okt 2012 Alle 2.0 tdi motor er altså ikke ens med samme problemer.

  • #10   30. okt 2012 min kamis far er vognmand han er MEGET ked af den Passat DSG han har... den har koster det samme som hans 3-4 E-klasser og 4 Sprintere på et år og holde kørende.. nå den er frikørt bliver den skudt af og så bliver der købt mercedes igen...

    jeg ville ikke turde.


  • #12   30. okt 2012 2,0 tdi'eren er nu ikke ringere end så meget andet


  • #13   30. okt 2012 Ketil - den tror jeg ikke på.
    Min far er vognmand selv og kører også for ham. Hans Skoda Superb der lige er kørt fri, på 283.000km og 2 år, var noget af det billigste han nogensinde har haft. Og den har haft 4-5 forskellige chauffører på i sin levetiden. Plus, da den kørte sin sidste hyrevogns tur, var det på de samme 4 bremseskiver, bilen blev født med!
    Og hans 2011'er passat gør det lige så godt indtil videre.

    Så køb du bare en Superb.


  • #14   30. okt 2012 Jesper J hvis det er tilfældet skal jeg ALDRIG havde en ny´er bil.
    det vel ikke ringer end så meget Andet VAG men det jo igen kun fordi jeg ikke stoler på dem... snupper eny day heller en Mercedes med 2.2cdi motor.


  • #15   30. okt 2012 Ketil så lad du være med at købe en ny bil smiley

    En Mercedes sku jo så også helst være bedre da den koster noget mere, men du kan jo finde problemer med alle biler..


  • #16   30. okt 2012 KØb for helvede.. alt kan gå i stykker.. kommer an på hvordan det er behandlet, og det ved du jo ikke.
    Om det er taxa eller ej. pisse fed vogn!


  • #17   30. okt 2012 honda
    kan kun sige hvad han siger. hans passat har koster super meget i rep´s i forhold til hans andre mercedes´er... og jeg tror gerne på det for kender mange der har problemer med 1.9 og 2.0 TDI motor på 15000km har min veninde ofret svinghjul og topstykke på sin manuel gearet. det ikke iorden det er over 30000kr hende har ikke endgang rundet 130.000km endnu... ikke holdbart. fra alle de episoder fra folk jeg kender og deres historier om deres skod biler gør jeg ikke tør købe VAG og ikke stoler på VAG.


  • #18   30. okt 2012 Har nu aldrig hørt om de store problemmer med 1,9eren

    Men set i lyset af hvor mange biler der er produceret med 2,0eren er det sgu en meget lille procentdel der eksplodere


  • #19   30. okt 2012 Du skal også lige have med i dine overvejelser at når det er en taxa er der nok minimum 20 der har kørt i den med forskellig kørestil. og den har med sikkerhed også få. et masser rpm imens den var kold. er selv taxa chauffør og har set hvordan taxa.er bliver behandlet

  • #21   30. okt 2012 <b> En taxa med DSG får fandme ikke skiftet Gearkasse 3 gange!!

    Jeg ARBEJDER Hos Taxa. vi har SÅ mange Touran'er Passat og skoda'er på gaderne.. den ENESTE der har bøvlet med gearkassen var en ENKELT Transporter.
    De skal bare overholdes i service. og det gør mange ikke..

    Ang din Skoda du spørg på. Rigtig god bil. vores erfaringer er de køre meget længere og bedre efter de er solgt som frikørt.. men synes dog en 09'er er ret gammel til frikørt taxa. du kan nok godt finde den fra 11 ihvertfald smiley


  • #23   30. okt 2012 mugen racing /
    hvis taxaen når at blive kold mellem chaufførene, så er det dårlig planlægning af arbejdet smiley ;) smiley


    HONDA
    tror du selv på det du skriver om de samme 4 skiver på 283.000 km???
    Tror du også på julemanden og tandfeen smiley


  • #25   30. okt 2012 Har selv kørt den model i by taxa 70000 km der røg gearkasse ca 140000 der gik den igen derefter ved jeg ikk kører ikk i den mere men den blev da fri kørt men der var jo også garanti på drivline hele tiden

  • #26   30. okt 2012 X
    det er vel looooooooooooooooooooong life olie man bruger...


  • #27   30. okt 2012 Kim b
    Det med bremserne kan nu sagtens passe. Den sidste superb taxa jeg har lavt fik først nye skiver ved 260.000 ca.. Så den er ikke usandsynlig smiley


  • #28   30. okt 2012 Jeg har selv været taxavognmand og du kan helt sikkert få en frikørt taxa til en fornuftig pris, men du skal tænke på, at bilen er levet kørt hårdt og af flere forskellige chauffører. Du skal ihvertfald fald have nogle penge i baghånden til værkstedsbesøg, for de kommer.

  • #29   30. okt 2012 har meget svært ved at tro de på nogen måde har været lovlige så de skiver, slidgrænsen for er 3 mm og bag 2 mm, og er det en tomatgear så er der hele tiden tryk mod skiverne for bare at holde for rødt lys...

  • #30   31. okt 2012 Nu slider den jo ikke på bremserne bare fordi man holder stille med tryk på bremse. Og desuden kobler den fra når du holder stille med tryk på bremsen så ikke kassen står og "skubber" før du begynder og slippe bremsen igen.

  • #31   31. okt 2012 en bil med tomatgear slider bremserne mere end en med manualgear.

  • #32   31. okt 2012 Korrekt. Men der er meget stor forskel på kørselsmønstret, altså om bilen kører længere ture eller kun bykørsel osv. Ved bare at den jeg lavede fik kontrolleret skiverne overholdt de mål de skulle og fik så skiftet bremseklodserne en gang.

  • #33   31. okt 2012 Det var sku da egentlig utrolig. John og Kim, I ved simpelthen bedre end vognmanden og mig selv der har kørt bilen, at den har fået skiftet skiverne?

  • #34   31. okt 2012 Honda, nu er du ikke bedre selv, til at vide bedre end dem som selv har med bilen at gøre...

    Citat fra et af dine indlæg
    <i>Ketil - den tror jeg ikke på.
    Min far er vognmand selv og kører også for ham. Hans Skoda Superb der lige er kørt fri, på 283.000km og 2 år, var noget af det billigste han nogensinde har haft


Kommentér på:
frikørt taxa superb dsg 2.0 tdi ??

Annonce