1.253 visninger
|
Oprettet:
tuning og syn ? {{forumTopicSubject}}
hej vil lige høre om hvad man lige gør hvis man nu tuner sin bil ligelov altså sætter turbo på en bil der ikke er født med det ovs.
og man overskrider de 20%
hæver forsikringen og alt det skidt der så ?
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
og så skal du have en typegodkendelse på at bilen må være monteret med trykladning
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 688
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
At bygge turbo på en ikke turbo bil er dyrt, medmindre den samme bil er født med turbo og man så kan bygge den som den der er magen til.
Det er så dyrt, at man kun gør det hvis man har en kærlighed til bilen, som ingen andre kan forstå.
Du skal jo nok regne med i alt. 50-70.000 kr..
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 181
Man kan være heldig der er en anden der har fået lavet en typegodkendelse i DK på samme bil med samme motor så bliver det noget billigere..
Andreas K. .Det er fordi HGP er TUV godkendt dvs de også er godkendt i DK. . Derfor kan forsikringsselskaberne ikke nægt dig det. Kun sætte prisen meget op ^^. .
Kender en der har søgt på en type godkendelse i DK og D. . 65k i DK og ca. 45 for en TUV i tyskland. . EN TUV kræver Tyske plader..
/KP
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
Jeg har lige fået godkendt en VW Bora 2.8 VR6 4M med eftermonteret turbo. Den skulle lige et smut til Hamborg og godkendes ved TUV, så skulle den til syn i DK, og nu er alt godkendt og skrevet i papirerne.
Kontakt Jo tuning, de kan hjælpe dig.
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
men jeres svar er og ringe til forsikringen og høre hvad de siger eller skal jeg først søge om godkendelse ?
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Vil du ikke lige vise mig på skrift af det udløser ny afgift når du tuner over 20%, for det er ikke det der står i reglerne.
For en vr6 skal man ikke betale ny afgift når man montere turbo på den, og det kan sagtens godkendes.
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
kan kun se der står du skal ændre bremse systemet på bilen .
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.870
Men man kan ikke betale yderlig afgift hvis det er topmodellen man tuner på.
Selv han med fiestaen der blev taget med kompressor, vandt sagen mod skat, og fik alle pengene retur.
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
så vil gerne have og vide om jeg har ret når jeg siger
at min model i min serie er lad os sige den store model.
kan jeg smaske en turbo på den og få en godkendelse af tunings firmaet til og sige den kan virke på min bil uden problem men skal jeg så os have en godkendelse af bmw hvor de siger mit karrosseri kan holde til det ?
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
der skal så ligge en attest på at din bil må have effekt forøgelse på op til xxxhk hvis den (egnetheds erklæring) ikke forligger skal DU selv have lavet en til en værdi af 250-400,000dkr
der efter skal du have den gennem en TUV godkendelse efter merkblatt 751 (det er den der kan bruges i DK) koster 10-30,000kr i tyskland så skal bilen synes i DK og lige som i DE skal den overholde alle forurenings og støjkrav
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
så det der med prøverum er der ikke noget af og skal aldrig af med flere 100.000.- for og få en turbo på. de siger du kan bede om en godkendelse af bmw og dem der har lavet tuning produkterne når du har dem så burde den ikke have problemer .
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
men tænker kan man ikke få den godkendt her hjemme på en måde der er sku langt til tysk land !
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Jeg ville ikke bygge om, men købe og importere en bil med turbo fra tyskland.
Alle de penge du skal bruge på at lave bilen om osv. Dem kunne du bruge på en bil og spare penge i den sidste ende alligevel
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
og de siger det er billiger nogle gange og bygge selv hvis du finder delene ved fejl købt eller lidt brugte dele er det billiger du selv bygger den og får en godkendelse i udlandet ? men kan den godkendelse så ikke bare bruges her hjemme som akument hvis de spørg om jeg kan forklare .?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Finder du den bil du vil have med turbo og importer og betaler afgift af den. Du kan evt. finde en med ikke så pæne sæder og uden radio mv. For at få afgiften ned og så købe en bil i tyskland uden afgift. altså en bil magen til, men alt det du kunne ønske dig skulle sidde på bilen og flytte det over på din bil. det skal du ikke betale afgift af..
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
mar 2010
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 28
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 166
tuning og syn ?