{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning og syn ?
  • #1   8. nov 2012 bygger du trykladning på overskrider du de 20% og så skal der betales afgift

    og så skal du have en typegodkendelse på at bilen må være monteret med trykladning


  • #2   8. nov 2012 er sådan noget besværlig og dyrt eventuelt ?

  • #3   8. nov 2012 Ja det er dyrt, har ikke forstand på hvor meget det koster, men tror næppe det kan betale sig.

  • #4   8. nov 2012 puha hva sker der med forsikring og det hvis du syner den og sætter turbo og det på bagefter siger forsikringen bare de ikke vil have noget med det og gøre ?

  • #5   8. nov 2012 de vil ikke forsikre den

  • #6   8. nov 2012 Ja forsikringen kan godt sige de ikke vil have den i deres selskab. Ring til dem først og spørg ind til det du gerne vil og høre hvor meget mere du skal betale.

    At bygge turbo på en ikke turbo bil er dyrt, medmindre den samme bil er født med turbo og man så kan bygge den som den der er magen til.

    Det er så dyrt, at man kun gør det hvis man har en kærlighed til bilen, som ingen andre kan forstå.

    Du skal jo nok regne med i alt. 50-70.000 kr..


  • #7   8. nov 2012 Jeg ringede til min forsikring da jeg havde overvejet en Golf 4 R32 med bi-turbo kit fra HGP. Det var sku ikke noget problem sagde de, men prisen var selvfølgelig noget højere end på en normal R32.

  • #8   8. nov 2012 Som Tommy P siger er det et meget dyrt projekt. .
    Man kan være heldig der er en anden der har fået lavet en typegodkendelse i DK på samme bil med samme motor så bliver det noget billigere..

    Andreas K. .Det er fordi HGP er TUV godkendt dvs de også er godkendt i DK. . Derfor kan forsikringsselskaberne ikke nægt dig det. Kun sætte prisen meget op ^^. .

    Kender en der har søgt på en type godkendelse i DK og D. . 65k i DK og ca. 45 for en TUV i tyskland. . EN TUV kræver Tyske plader..

    /KP


  • #9   8. nov 2012 En TUV kræver ikke tyske plader.
    Jeg har lige fået godkendt en VW Bora 2.8 VR6 4M med eftermonteret turbo. Den skulle lige et smut til Hamborg og godkendes ved TUV, så skulle den til syn i DK, og nu er alt godkendt og skrevet i papirerne.

    Kontakt Jo tuning, de kan hjælpe dig.


  • #10   8. nov 2012 Prisen er slet ikke så slem som man tror

  • #11   8. nov 2012 så i siger jeg skal ringe til selvskabet og høre hvad de siger men som i kan se min bmw i min profil kan sku godt li dem og deres motorer så vil starte ud med og bygge den til start som et projekt og planer om at få den forsikret smiley

    men jeres svar er og ringe til forsikringen og høre hvad de siger eller skal jeg først søge om godkendelse ?


  • #12   8. nov 2012 jaja den er jeg klar til og betale smiley

  • #13   8. nov 2012 Andreas
    Vil du ikke lige vise mig på skrift af det udløser ny afgift når du tuner over 20%, for det er ikke det der står i reglerne.


    For en vr6 skal man ikke betale ny afgift når man montere turbo på den, og det kan sagtens godkendes.


  • #14   8. nov 2012 bagermesteren: vil give dig ret har sku søgt hele aftenen nu kan ikke rigtig finde nogle steder der står man skal bruge en godkendelse på det.

    kan kun se der står du skal ændre bremse systemet på bilen .


  • #15   8. nov 2012 I dag kræver det godkendelse på alle tuningsdele, også selvom du tuner under 20% da det anses som konstruktive ændringer.

    Men man kan ikke betale yderlig afgift hvis det er topmodellen man tuner på.
    Selv han med fiestaen der blev taget med kompressor, vandt sagen mod skat, og fik alle pengene retur.


  • #16   8. nov 2012 bagermesteren har lige læst en forum tilbage i 08 hvor du er med i og diskutere tror du har styr på det ?
    så vil gerne have og vide om jeg har ret når jeg siger
    at min model i min serie er lad os sige den store model.
    kan jeg smaske en turbo på den og få en godkendelse af tunings firmaet til og sige den kan virke på min bil uden problem men skal jeg så os have en godkendelse af bmw hvor de siger mit karrosseri kan holde til det ?


  • #17   8. nov 2012 du ska 1: have bmw til at godkende tuningen og det får du dem ALDRIG til !! 2 du skal have godkendt bilen på et prøvelaboratorium i DK elelr tyskland (tuv / deka)

    der skal så ligge en attest på at din bil må have effekt forøgelse på op til xxxhk hvis den (egnetheds erklæring) ikke forligger skal DU selv have lavet en til en værdi af 250-400,000dkr
    der efter skal du have den gennem en TUV godkendelse efter merkblatt 751 (det er den der kan bruges i DK) koster 10-30,000kr i tyskland så skal bilen synes i DK og lige som i DE skal den overholde alle forurenings og støjkrav


  • #18   8. nov 2012 jamen jeg har fået og vide hvis jeg kan finde en bil bare i eu der har fået smidt turbo på og har godkendelses papirene på den så kan jeg bruge dem som akument for det er præcis sammen vogn og motor så jeg slipper for og skal i prøve rum bare alt sikkerheds udstyr passer til ændringerne skulle jeg ikke gå helt galt i byen.

    så det der med prøverum er der ikke noget af og skal aldrig af med flere 100.000.- for og få en turbo på. de siger du kan bede om en godkendelse af bmw og dem der har lavet tuning produkterne når du har dem så burde den ikke have problemer .


  • #19   8. nov 2012 den skal stadig godkendes i sig selv .. selv om den overordnede egnethed erklæring køre ud fra en i forveje godkendt bil

  • #20   8. nov 2012 jep men sådan som jeg har forstået det hele kan du bruge en andens papire hvis han har gjordt det samme så længe i syns halen godkender den overholder co tal og bremsere og diverse ting og han godkender den. så skal jeg bare have papire på fra producerene på det er godkendte dele så sku der ikke komme de problemer med det er ulovligt og forsikringen ikke gider forsikre og det skidt.

  • #21   8. nov 2012 synshallen godkender ikke noget (de skriver det ihvertfald ikke i pairene) med mindre du kommer med en TUV merkblatt 751 godkendelse der er lige netop til din bil smiley da papirene er skrevet i din bils stelnummer smiley

  • #22   8. nov 2012 så det vil sige som de siger smut til nabo landet tyskerne og få en godkendelse ?
    men tænker kan man ikke få den godkendt her hjemme på en måde der er sku langt til tysk land ! smiley


  • #23   8. nov 2012 Jamen, ALT hvad der skal godkendes i DK er bare MEGET dyrt, så brug tiden og du vil finde ud af din egen besttle/sparet timeløn er god smiley

    Jeg ville ikke bygge om, men købe og importere en bil med turbo fra tyskland.

    Alle de penge du skal bruge på at lave bilen om osv. Dem kunne du bruge på en bil og spare penge i den sidste ende alligevel smiley


  • #24   8. nov 2012 du har måske ret men men har bare hørt i trådene at hvis du importere en bil der er lavet meget ved . så kommer der måske lige en afgift oveni bilen pris på omkring 100.000

    og de siger det er billiger nogle gange og bygge selv hvis du finder delene ved fejl købt eller lidt brugte dele er det billiger du selv bygger den og får en godkendelse i udlandet ? men kan den godkendelse så ikke bare bruges her hjemme som akument hvis de spørg om jeg kan forklare .?


  • #25   8. nov 2012 Hvis du er smart.

    Finder du den bil du vil have med turbo og importer og betaler afgift af den. Du kan evt. finde en med ikke så pæne sæder og uden radio mv. For at få afgiften ned og så købe en bil i tyskland uden afgift. altså en bil magen til, men alt det du kunne ønske dig skulle sidde på bilen og flytte det over på din bil. det skal du ikke betale afgift af..


  • #26   8. nov 2012 Har haft tanken men ved ikke så meget om det der med og handle i udlandet smiley

  • #27   19. nov 2012 hallo høegh du kan sku da bare ringe til min far hvis du vil vide noget om syn af bil og hvad man kan lave ved bilen og om det kan synes ;)!

  • #28   20. nov 2012 Ok smiley lyder dejligt smiley

Kommentér på:
tuning og syn ?

Annonce