{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

ingen vil køre ræs...nattetråd/nostalgi {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er der ingen, der gider at køre ræs fra lyskryds længere? Altså ikke noget vildt, bare hvem der hurtigst kommer op på 100 efter det skifter til grønt..

Kan huske for 7-8 år siden kunne jeg ikke køre en tur gennem byen, uden at der var nogle, der ville køre ræs.. savner virkelig den tid.

Sådan er det ikke mere. Alle sidder så seriøse og dybt koncentrerede med begge hænder på rattet i deres spritnye Sparks, Altoer og Aygoer og sikkert tænker på hvad de skal bruge deres pensionsopsparing til, eller hvordan man sparer 0,1 liter brændstof ved at køre i 5 gear allerede ved 25 km/t, så der også bliver råd til en støvsugning og en krystalvask til 169.95.

Mon der er sket en generel holdningsændring i samfundet forårsaget af trafikkompagner, finanskrisen og højere bøder?

Er vi på vej mod et samfund, hvor vi alle skal køre langsomt efter hinanden ligesom en flok køer på deres sidste vej til slagtning?

Er individet blevet omdannet til en underdanig do-gooder, som bare gør det, der står i aviserne eller i lovgivningen, uden at stille kritiske spørgsmålstegn ved budskabets rigtiged og formål?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen vil køre ræs...nattetråd/nostalgi
  • #1   18. nov 2012 Eller også har folk bare indset at det ikke er så smart at drøne 100 km/t gennem centrum ;)?

  • #2   18. nov 2012 Syntes også det nederen:d!

  • #3   18. nov 2012 måske strammere lovgivning politikernes regler virker på folk

  • #4   18. nov 2012 Så du får et kick af at tæve biler der ingen chance har imod din egen? Det er da kedeligt. =)

  • #5   18. nov 2012 Du har ik mødt mig i et lyskryds så! smiley

    profilbillede
  • #6   18. nov 2012 Jeg ser da stadig folk der gør det. men det er også kun dem der lige har fået kørekort. og lånt fars bil. vi andre tager jo på stiben istedet. da det er lidt hyggeligere. smiley

  • #7   18. nov 2012 Fordi nu får man klip i kortet

    Men æhh skulle du rende i en grøn suzuki XL7 med norske skilte så er jeg frisk på at vise dig et sæt baglygter smiley

    Men sikkert også fordi at folk kun tør hvis de er sikre på at vinde


  • #8   18. nov 2012 Bøderne er bare blevet langt mere nedern end den smule sjov man får ud af at køre lyskryds ræs.

    Og så har det meget med alderen og gøre.
    SELVOM at man kun må få 2 klip som nybilist.
    Så køre man bare mere rådent som ny.... Jeg gjorde det sgu også selv :-).


  • #9   18. nov 2012 sorensen a: Måske de fleste vokser fra det og du bare sidder fast i teenage-alderen.

  • #11   18. nov 2012 For mig har størrelsen på bøden, de skrappere konsekvenser og en mere voksen alder nok betydning for en lettere fod.
    Men også det faktum politiet kan finde på at køre i hvad som helst af bil nu om dage gør da også sit til det.
    Stødte på en ret så provokerende Hyundai Accent for noget tid siden som lå og kørte tæt på, og så tog afstand igen. Da vi så kom til et sted hvor jeg reelt set bare kunne fyre den af mod mit hjem, da fandt jeg så ud af det var en civil færdsels betjent.. som så ikke kunne følge med og foretage noget der ligner en måling (træls for ham).


  • #12   18. nov 2012 Jeg gør det godt nok stadig ind i mellem. Uanset om jeg kører lupo 3l eller bmw cab smiley

  • #13   18. nov 2012 Hah helt enig, folk er bare blevet bløde, selv dem der kører i brian biler gider ikke mere... Og køre lyskryds race kan jo også betyde udenfor byzonen 0-80.. Jeg har mødt en enkelt eller to i 2012

  • #14   18. nov 2012 hehe det nok fordi der er rundkørsler næsten over alt nu hehe


  • #16   18. nov 2012 Der er da et lyskryds hvor der er 2 ligeud baner igemmen også en sammefletning, der kan selv de underligeste personer da fyre op under noget så trist som en spark for at komme først smiley

  • #18   18. nov 2012 jeg gør det sommetider, ikke så tit, men det hænder altså, dog har jeg jo en bil som på ingen måder signalere ræs plus at den osse er for sløv til sådanne ræs. den er squ mere bygget til at æde motorveje
    men jeg har godtnok haft mange lyskrydsræs igennem tiden, især der jeg havde opel astra på gule plader var det sjovt, for i starten så den helt standard ud, men motoren var et kapitel for sig selv, den var mere end hidsig
    i dag sidder jeg bare og gejler gutten i bilen ved siden af op så han er så tændt på ræs og når der så bliver grønt ræser han afsted som skudt ud af en kanon, mens jeg kører almindeligt over, se det syntes jeg er skideskægt


  • #19   18. nov 2012 Når jeg lufter 350zeren gider jeg ikke engang dappe på pedalen i lyskryds længere... Det er sgu bare for barnligt ?

  • #20   18. nov 2012 golfen får sku tæsk i hvert lyskryds.. sådan en skal have tæsk uanset hvad der holder ved siden af

Kommentér på:
ingen vil køre ræs...nattetråd/nostalgi

Annonce