{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

muligt at sælge en gammel kadet? {{forumTopicSubject}}

har en gammel kadet holdende, som jeg går og leger med tankerne om at enten fixe den op, eller skyde den af som den er.

Pt holdder bilen bare stille (i lagerhal) og har ikke kørt én km de sidste 2-3år.. hvilket vil sige at jeg nok skal smide 3-4k i den, før den skal synes og skydes af.. alternativet er skrot, men da den stort set ingen rust har, og er yderst velholdt inden den blev kørt til opbevaring.

Nu tænker jeg så, kan det betale sig at fixe sådan en gammel bil op og sælge, ville der rent faktisk være nogen interesse i den--- nogen bud? tænker en salgspris på 10-14000 når den er færdig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muligt at sælge en gammel kadet?
  • #1   21. nov 2012 Kommer vel helt an på hvilken model kadett

• #2   21. nov 2012 Så snart du kommer over de 10.000 i pris, så falder folk hurtigt fra.
    Det er svært at sælge biler idag, og de billige biler skal helst under 10.000kr nysynet før der er salg i dem.

• Boserup
    Boserup Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 44 Følgere: 41 Svar: 42
    #3   21. nov 2012 hvilken model er det ?
    forhulstræk eller baghjulstræk?

• #4   21. nov 2012 kommer helt and på model og motor

• #5   21. nov 2012 jeg er ikke helt sikker på model osv, ved kun at det er tidlig ´90. har arvet bilen af min morfar, men ved ærligt talt ikke hvad jeg skal gøre med den. men er der nogen af de gamle modeller der er mere attraktive? og hvis jeg skal holde prisen under 10000, så forventes det vel ik at den kommer med ny tandrem osv? .
    havde tænkt mig evt at gøre den køreklar, og give den en ny omgang lak..
    jeg ved at den kun har kørt 140,000km

• Boserup
    Boserup Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 44 Følgere: 41 Svar: 42
    #6   21. nov 2012 find en der ligner på google og link smiley

• #7   21. nov 2012 det en kadett e,

• #8   21. nov 2012 En Opel kadett holder tandremmen maks 4 år på, så hvis ikke den bliver skiftet efter 2-3 års stilstand, så ryger motoren ret hurtigt i den.

• #10   21. nov 2012 morten s, kun hvis det er en 16v ellers ikke, lad være og udtale dig hvis du ikke kan hjælpe,

• #11   21. nov 2012 Okay så tandremmen holder fint til stilstand på en 8v'er?
    Det er muligt der er plads til ventilerne i en 8v'er, men derfor skal tandremmen stadig skiftes når den har stået stille så længe. Samt olie, bremsevæske og diverse andre ting.

• #12   21. nov 2012 Men det kan da godt være det er uden for mine kompetencer, har også kun været i automekaniker faget i ca 6,5år nu.
    Hvis manden knap nok ved hvilken bil han har stående, ved han nok heller ikke hvad konsekvenserne af stilstand er samt konsekvenserne af en sprunget tandrem og motorhavari. Derfor skrev jeg motoren røg.
    Er du med nu? smiley

• #13   21. nov 2012 Næh.

Men faktum er bare at den Kadett E ikke er noget folk hvad have.

Hvis folk vil have en Kadett så hedder det Kadett C..

• #14   21. nov 2012 Man kan jo ikke vide det uden at prøve. Hvis den er rustfri, kan en polering af lakken redde meget, og det er billigere end lakering. Jeg ville nok prioritere pengene på bremseslanger, tandrem og lignende dele der kan trænge til udskiftning efter stilstand, i stedet for lak.
    Hvis den kan synes så burde den som minimum være 5-6000 værd, og så opefter alt efter den øvrige stand. Men over 10.000 ja så skal den efterhånden være noget specielt.

• #15   23. nov 2012 Tandrem skifte og bremser osv, har jeg med i overvejelserne. Grunden til at jeg ikke ved præcis hvad det er for en model, er fordi jeg har arvet den, men indtil videre kun har haft adgang til lageret én gang, alt det juridiske skal lige være på plads.
    Men mange tak for alle indlæggene, det har da givet mig noget at kigge efter når bilen er frigivet. Jeg har en vis forståelse for hvad stilstand kan gøre ved en bil, og er ret spændt på at se hvilke stand denne er i, mener selv den har haft gode forudsætninger da den har været opbevaret i et opvarmet lager sammen med er par hondaer og en båd. Men vil dog ikke gisne om dens endeligt tilstand. Dog ved jeg at bilen var kampdygtig inden den blev kørt på lager, og min morfar har haft nogen planer for den, men kunne ikke udføre dem efter påtrængende sygdom

Kommentér på:
muligt at sælge en gammel kadet?

Annonce