{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Vectra B VS 406 {{forumTopicSubject}}

Ved godt at det er en total smagssag hvilken bil man hælder mest til, men er stadig nysgerrig efter hvilken bil folk sys er bedst.. Er ikk på jagt efter kommentarer som "tysk er bedst" eller "fransk er noget pis"
Gerne erfaringer fra folk som rent faktisk har prøvet en af bilerne...

Det er 1.8-2.0 motorerne jeg primært har kigget på og så i stationcar.

Det er som bil nummer 2, som ikk skal trille mange kilometer, men ha plads til hundene (100KG hund i alt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vectra B VS 406
  • #1   27. nov 2012 En 406 er en rigtig stærk bil men 2,0 er der ikke meget skud i og de er ikke meget billiger i indkøb end dem med større motore og økonomi mæssig køre en 2,0 benz ikke meget længer en feks en 3.0 V6

  • #2   27. nov 2012 jamen skal heller ikk ligge og køre race i den, så om det er 1.8 eller 2.0 er lige meget, behovet for en v6´er er der slet ikk.

  • #3   27. nov 2012 har kørt i min over 1,5 år uden nogen som helst problemer, bortset fra alm vedligholdelse. har brugt max 5000 på dele til den på de 1,5 - 2 år smiley og det er en 406 1.8 XS4 fra 2004

  • #4   27. nov 2012 Min far har en 406 i 2.0 og den har der godt nok været meget bøvl med. vectraen er relativt mere stabil dog er bagvangerne et svagt punkt men finder du en der ikke er rusten der så er en vectra et ret godt køb.


  • #5   27. nov 2012 Efter min mening er en 406´er noget af det bedste Peugeot har lavet. (dog er sådan noget som håndbremsen på dem noget værre lort og de gamle modeller ruster en del i panelerne og under bagsædet)

    Synes en Vectra B kører godt, men har en del motorproblemer. Ellers kender jeg ikke så meget til den.

    Selv om min profilbillede måske siger noget andet, er jeg lige så glad for Opel som Peugeot. I dit tilfælde vil jeg vælge Peugeoten.


  • #6   27. nov 2012 Jeg synes vectraen er ret lille i kabinen i forhold til 406'eren især i bredden. Så hvis pladsen er vigtig vil jeg sige 406. Det vil jeg nu i det hele taget. Synes personligt den er noget federe.

  • #7   27. nov 2012 Synes Vectraen er den flotteste og den mest sportige at køre. 406'eren er lidt mere blød i det.
    Vectra er billig i reservedele men der er en masse følere og andet i motoren der kan gå i stykker. Og så bruger mange af Vectra'erne olie når de har kørt over 200.000.

    En Vectra med en 1,8 motor kører ca. 13,5 km/l. Så langt tror jeg ikke 406 kører. Jeg har en Vectra lige nu da vi kører 30.000 km om året så den skal være lidt økonomisk men jeg har selv været tæt på at købe en 406 et par gange. De kører sku også godt og ruster ikke så meget som en Vectra.


  • #8   27. nov 2012 har haft 1.8 406 i 1½ år, ingen problemer der rigtig.

  • #9   27. nov 2012 havde taget en 406 kontra en vectra.

    Dels fordi du har brug for plads. Og sådan en vectra B er faktisk ikke så stor indvendigt.. Og så har jeg bare hørt meget om at vectra B er rigtig god til og ruste.

    Jeg kender en smule 1,8 motoren på peugeot 406.
    Da jeg har kørt et par xantiaer med over 300.000 på klokken
    1,8 (som er samme motor).
    Og den slog aldrig en prut forkert.


  • #10   27. nov 2012 406 men så vidt mulig ikke Ph1 96-99, find en med service bog og det er faktisk nem nok, kørte 330000 i min HDI og ud over alm.service kostede det en tandstang og en 6-7 sporstænger i bag aldrig haft El fejl.
    Har en bekendt der er Vectra Tosse og det to sidste har smidt knastkæder pga.strammer, den ene enda to gange = 3 renovering af top x10000kr fordi han selv kan laver det, men sku da okay sådan en Opel vogn


  • #11   28. nov 2012 Der er mest opbakning til 406´eren, som også var mit første valg, men så kiggede jeg lidt på vectra.. en af de store mnus´er ved 406´eren er dog at det ligner en rigtig morfar bil indvendig. Men med 2 store hunde bagi, så er der sku nok ikk nogle der peger fingre og griner alligevel.. haha

  • #12   28. nov 2012 ved ikke hvad prisleje du kigger i. men har en fin VB´er
    5d og 1.6 16V (helt fint til den bil faktisk) skriv en PB for mere info.

    men til dit sprøgsmål.
    begge biler er flotte og køre godt. vælg den du syntes køre bedst


  • #13   28. nov 2012 Ketil --> er mest på udkig efter en stationcar, da det vil være synd og skam at fylde hundene ind i en sedan..

  • #14   14. dec 2012 Jeg har haft begge biler,dog har jeg en peugeot 406 TS4 nu da min vectra B blev totalt skadet sidste år.. Begge biler er gode biler men: Vectra B ruster,motor problemer i form af sensorer og ujævn tomgang, kvalitest indtrykket er heller ikke på højde med en faceliftet 406. Peugeoten som jeg har nu, kører suverænt, det skal nævnes at pug er en 2,2 160 hk og Vectra B 1,8 115 hk så det har jo også noget at sige.. Jeg er meget overrasket over 406 ph2, super bil overgår min Vectra B flere gange i både kvalitest indtryk og køreegenskaber. eneste fejl på pug har været en defekt dysse som kostede 450 kr og blev skiftet på 2 min.. men det er en defekt de døjer med... Jeg har ingen erfaring med den gamle model 406, men den synes jeg er grim specielt indvendigt...


    Tjek evt. Begge bilerne ud via min profil..


  • #15   14. dec 2012 Jeg holder også på 406, den er bare på alle måder mere bil, en vectra virker mere som en legetøjsbil i mine øjne smiley

    Og 406 er en rigtig solid og driftsikker bil, dog ville jeg aldrig gå under 2.0'eren, 1,8'eren er bare sløv og går ikke længere på literen end 2.0'eren...


Kommentér på:
Vectra B VS 406

Annonce