{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Så kommer Sigmaen på gaden. {{forumTopicSubject}}

Efter en langtids venten og søgen mv. Er min Sigma nu ved at være HELT klar til, at indtage de danske veje.

Der har på det sidste været en del bøvl, med TCL system og den nye forstærket gearkasse mv.

Men efter hmm endnu flere penge, så har det nu vist sig at kunne lade sig gøre og blien er lovet synet og på plader i næste uge, Dog har jeg lige bedt ham ordne noget lakering på bilen, så tager jo nol nogle dage mere, men så er bilen også HELT klar til, at køre og bare blive nydt og brugt.

Det har godt nok været et hoved pine projekt, men nu når den er færdig, så har man jo lagt alt de dårlige ting bag sig og ser nu frem til, at bruge den og nyde den smiley

Så bliver det jo ALLIGEVEL en god jul i år *GG*

Kan næsten ikke få armene ned. Glæder mig til, at høre den nye motor mv. Ordenligt.

Hilsen

Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kommer Sigmaen på gaden.
  • #1   8. dec 2012 Hvor fedt, har fulgt "lidt" med hen af vejen.. Tillykke med det smiley

  • #3   8. dec 2012 Hey og tak for jeres kommentar smiley

    Jamen rundt regnet, så er der nok smidt ca. 200.000 kr i projektet, da der INTET findes til denne model og, ja så lyder en banamanifold måske sindsyg dyr, når man siger den har kostet 28500kr, men når den skal speciel svejses og til passes osv. Så koster det og i de 200.000 kr er der også smidt anlæg i bilen osv. for 25.000 kr så bilen har nok i alt kostet 175.000 kr at bygge færdig.

    Viste jeg det ville være et så sindsygt projekt, tror jeg heller ikke jeg ville starte på det, men som sagt, så er det ting som har udvilket sig med tiden.


  • #5   8. dec 2012 200,000kr er godt nok et vildt beløb for 40hk ...

    der er vel ikke lavet andet på bilen end anlæg og motor ?


  • #6   8. dec 2012 200.000?... Den reelle værdi ligger vel næppe ret meget over 30k...

  • #7   8. dec 2012 shit, 200 af de lange. hvor sygt, men tillykke med du snart har en bil der kan køre så smiley God jul

  • #9   8. dec 2012 vildt siger jeg bare.... håber satme du får stivert på hver dag du køre i den..:)

  • #10   8. dec 2012 Jamen da SKAT skulle sætte en værdi på bilen, sat de den ud fra de nye ting og bilens stand.

    Og hvis jeg skulle importer bilen som den står nu, skulle den med afgift koste 98.000 kr

    Men der er ingen tvivl om, at det er en underskuds forretning, men det var jeg bevist om i starten og bilen er ikke lavet, til salg.

    Jo ville gerne have en 3000GT og det kommer jeg da også til at eje, men denne Sigma er lavet for at have en speciel bil der er lidt sjovere og lidt mere speciel og fordi ingen andre har gjort det før, Hvilket også er derfor det er dyrt.

    Den har kun fået 40 hk ekstra på papirne, men i en rulle test havde den ikke 205 hk som papirne sagde den skulle have std. den havde 187 hk, så det er jo i alt 58 hk mere den har fået, når man samligner den med hvordan den var før.

    Man skal huske på, at dette projekt er ikke er et racer projekt, men et projekt om, at gøre den federe og mere speciel og lidt flere hk.

    Der er lavet mange ting på bilen..

    NY motor (total gen opbygning)
    NY Gearkasse. (total renovereing )
    NY bremser system.
    NY abs føler.
    Nyt relæ
    Nyt Anlæg
    Ny Kofanger som er ny lakeret.
    Nøglehul i bagklap Fjernet og svejst.
    Enkelte små rust pletter rep. og ny lakeret.
    Ny udstødnings sysstem. Fra motor til bagpotte.
    Ny indsugings manifold.
    Ny åbent luft filter system.
    Gearkasse Forstærket.
    Ny fælge.
    Tuning.
    Nye dysser.
    Knast stage 2.
    Hårdere springers.
    Begrænser rykket til 8100 fra 7200 omdr.
    Trækakslerne er nye for forstærker.
    Forstærket motor ophæng.
    Ny ECU.
    Pollering af indsugning og ventil dæksel.
    Royal purple olie. 1 liter = 260 kr total 7.2 liter =2080 kr.


    Og så er der brugt en masse penge på at transporter den rundt i dk (da flere firmaer trodede, at de kunne lave min bil) og til sverige og tilbage igen. En masse fejl søgninger og rettelser.

    Der er sikker noget jeg har glemt, men der er sket meget nyt.

    ............
    Brian L: Jeg får orgamse hvergang jeg starter bilen og høre den acc. Den har en ALT for fed lyd smiley


  • #11   8. dec 2012 hi, jamen hver sin smag... sådan et projekt har jo ingen pris, man bliver ved til man er færdig, jeg har selv kostet 250000kr i en gammel carina fra 78, og den er ik færdig endnu, projektet har taget 8 år indtil nu. og de 250 er kun dele og lak samt indkøb af bilen

  • #12   8. dec 2012 Husk nu kasko og tyverisikring af jeres biler, så i ikke sidder her og tuder om et par uger når i tonser i en sneplov eller får den stjålet.

  • #13   8. dec 2012 Du burde lave en liste over firmaer der har hjulpet dig positivt og en over dem der troede de kunne.

  • #14   8. dec 2012 Jamen vi er enig. sådan et projekt koster bare penge og som du selv siger, så er det hver sin smag. smiley

    Der er skam kasko på smiley

    Jamen laver en liste til sidst smiley


  • #15   8. dec 2012 Det er sq hele vejen igennem go stil det du har gjort Tommy.. Velvidende at bilen bliver en underskudsforretning, men bare pisset på det, og lavet hvad DU har ville have uanset pris!! Den bil kan ikke erstattes af noget andet for dig, for den er alt det du gerne vil have!! Har jo fulgt dig hele vejen, og ved nogenlunde hvilke følelser der ligger i den bil for dig, så respekt herfra!!

  • #16   8. dec 2012 Morten H:

    Mange tak for dine fine ord. Kender dig jo ikke, men ved hvem som har fulgt mit projekt og det gør mig faktisk glad, at læse sådan en besked som den skrev, til trods for jeg ikke kender dig personligt.

    Men tak for din besked og du har ret i hvad du siger, den kan og skal ikke erstattes og jeg har bygget bilen fordi jeg ville og fordi jeg har mulighederne.



  • #17   13. dec 2012 Lige som altid. kom der noget i vejen igen igen igen igen og ja kunne blive ved med, at skrive IGEN.

    Nu prøver vi med en NY gearkasse og håber det ændre noget, da ALT andet er testtet. Lykkes det ikke, skal ALT ledningsnet skiftes ud.

    Krydser fingere for, jeg måske er heldig i næste uge, om den virker, med den nye gearkasse. smiley


Kommentér på:
Så kommer Sigmaen på gaden.

Annonce