{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er SÅ meget i tvivl
  • #1   12. dec 2012 Helt klart en up smiley

  • #2   12. dec 2012 den der er billigst smiley

  • #3   12. dec 2012 de er jo ens

  • #4   12. dec 2012 Skoda citygo

  • #5   12. dec 2012 Jeg synes du skal købe en bil i stedet for

  • #6   12. dec 2012 Jeg havde nu også snuppet en up smiley

  • #7   12. dec 2012 De koster faktisk præcis det samme. Lige nu hælder jeg mest til mii fordi den ser lidt mere sporty ud, men har planer om at have den i mange år, så ved ikke om jeg bliver træt af det look.


  • #8   12. dec 2012 Hvorfor siger I up?

  • #9   12. dec 2012 Mathiash: jeg vil gerne bruge mine penge på andet end bil, så derfor vælger jeg en billig bil

  • #10   12. dec 2012 Skoda Citigo!! Bare for at være på tværs.. smiley

  • #11   12. dec 2012 Jeg syntes bare bedst om up'en, efter jeg så den fra vmax med airride med læder osv, tænkte jeg bare at den er fin nok sådan en, den kunne jeg godt køre i smiley

  • #12   12. dec 2012 Lige meget hvad får du højere gensalgs værdi ved en UP! ifht Seat'en.

  • #13   12. dec 2012 Køb da den du hælder til. Det er jo ikke os her inde der skal bestemme vilken bil du skal have

  • #14   12. dec 2012 Tag seaten, der er Så mange UP på vejene

    Seaten er der heller ikke ventetid på hvis den skal være helt ny.


  • #15   12. dec 2012 Jesper C: det er der mange der siger, men på et tidspunkt er markedet vel mættet af UP'er, så måske vil mange hellere have noget andet.. fx seat mii ??

    Papa bundgas: I kommer heller ikke til at bestemme det, men det er rart nok med andres synsvinkler, når man selv er max i tvivl.

    Er lidt bekymret for at vælge seat, fordi mange siger de er dyre i reservedele (når den tid kommer). Er også lidt bekymret omkring det lysegrå plastik i kabinen og lysegrå stof på sæderne.. måske vil folk fravælge den pga. det.


  • #16   12. dec 2012 Der er længere ventetid på up end der er på mii og jeg synes som du selv skriver af mii har et mere sporty design:)

  • #17   12. dec 2012 Ud af de tre mii, up eller citigo er mii'en den der vil tabe absolut mest i værdi.
    Blot ud fra den faktor ville jeg vælge en af de to andre.


  • #18   12. dec 2012 Reservedelene er da præcis de samme på begge biler, ingen forskel der

  • #19   12. dec 2012 Jan: hvad baserer du det på?

  • #20   12. dec 2012 Traditionelt set taber Seat mere i værdi end VW og Skoda, som er to af de mærker der har lavest værditab over de første tre år.

    Kvaliteten i de dele der adskiller mærkerne, er klart ringere i Seat, og som udgangspunkt er Seat mere skrabet, hvor du så tilkøber udstyr, og når du så kommer op i de større pakker, så nærmer prisen sig Skoda, og derefter VW.

    Jeg har selv haft en Seat, og det køber jeg ikke igen, der er meget stor forskel på service, om bilen er en Seat, Skoda eller VW, og ud fra det alene, ville jeg vælge Skoda eller VW. Derudover koster delene af en eller anden årsag mere hos Seat, end de gør ved Skoda/VW, det måtte jer erfare, da min interiørlampe gik i stykker i min Altea XL, pris hos Seat: 400 kr, pris hos VW: 250 kr.

    Ang. lyst indtræk, så er mørkere indtræk oftest nemmere at sælge, netop fordi det er mere praktisk.

    Det skal lige nævnes at Seat og VW ikke er samme forhandler her i området, og jeg kunne aldrig finde på at give overpriser for service hos SMC biler, men bruger derfor andre autoriserede værksteder i området.


  • #21   12. dec 2012 Tror UP'en kommer til at tabe mere værdi da der er solgt så mange af dem, så det bliver svære at komme af med dem til en god pris.
    Jo flere solgt biler, jo støre bliver værditabet.


  • #22   12. dec 2012 Up, mii og citigo er NØJAGTIG den samme møgspand. (dog bedre end de små søstre aygo, 106 og c1)

    De ser lidt anderledes ud, men der er intet mekanisk der gør en forskel.

    Det er lettere at forhandle med en skoda forhandler end en vw (pga. vw's "højere" image i VAG koncernen) så jeg ville absolut gå efter en citigo hvis jeg tænkte økonomisk, du kan sikkert spare en 10-15 tusind, eller få udstyr med for ca. det beløb.

    hvis du tænker på udseendet, så vælg den du bedst kan lide, synes personligt de alle tre ligner lort og ville hellere bruge pengene på en 3-4 år gammel lækker bil, en altea eller lignende.

    Det der er nogen der siger med at der er forskel på service, det kommer absolut an på hvor du får den fixet. Det med at delene er dyere, ja, men igen, køb dem det rigtige sted, så er det de samme dele.

    Brian D - ikke for at provokere, men det du nævner der er rent volapyk og vist kun ud fra din egen erfaring (lyder som én bil) med en uheldig episode?
    Seat er aldeles ikke en bil der taber i værdi mere end de andre, det hører fortiden til. Kvaliteten er næsten ens, da alle VAG mærkerne, med undtagelse af audi, har samme krav til kvaliteten af deres dele. Audi overstiger med endnu strengere krav som det dyre mærke, hos VAG.



  • #24   12. dec 2012 Carsten fra Randers >> Hvor mange nyere Seat og VW biler har du selv haft ?

    Jeg har kun haft en enkelt Seat selv, men nu har jeg en omgangskreds, som bl.a. kører Seat, VW, Skoda og Audi (og selvfølgelig også andre mærker, der ikke er fra VAG). Og kvaliteten hos Seat er stadig ringere på instrumentbord og lignende.
    Da jeg købte min Polo var jeg ude og prøve både VW Polo, Skoda Fabia og Seat Ibiza, og derefter var det kun Polo og Fabia der var med i overvejelserne.

    Og én uheldig episode kan slet ikke gøre det, der var problemer med en garantisag på at elsidespejlene ikke kunne justeres, medmindre man åbnede døren, og svaret var bare at de ikke kunne måle nogen fejl, men hos et andet Seat-værksted blev det repareret på 1½ time, betalt af min lomme, det var en ledning der var knækket, dette værksted glemte så at sætte et stik i, i døren, hvorefter komfortluk, blink ved lås/låsop mv. ikke virkede, det mente de så at det var fordi bilen var på gule plader (?), men efter argumentet at bilen var to år gammel, og det havde virket hidtil, så måtte de rette fejlen.
    Fejlen med elsidespejlene opstod da bilen var cirka et år gammel, men det trak ud indtil bilen var over to år, hvorefter de lukkede sagen, uden at spørge mig om jeg var tilfreds.

    Galvanisk rust i bagklappen var også et problem, kvaliteten af malerarbejdet var virkelig ringe, og jeg nægtede at skrive under på at de havde repareret skaden, på trods af det var en helt ny bagklap skulle jeg diskutere med dem, før de malede det om, der var ganske simpelt silikonepletter og sandkorn under klarlakken.
    Forhandlerne jeg købte den ved, som også lavede service på bilen, lavede fejl i regningerne flere gange, hvilket selvfølgelig ikke har noget med bilen at gøre, men derimod den service man forventer. Den ene fejl var bl.a. olie til 595 kr/l + moms, det hæver prisen en del i forhold til almindelig godkendt olie, som ikke var longlife, da Seat dengang ikke havde longlife service.

    Det sidste service bilen fik lavet, var ved et tredje Seat værksted, pga. dårlige erfaringer fra de to første, og her kostede et 75.000 km service + en interiørlampe 4.000 kr, et 75.000 km service er vel at mærke et "lille" service, som normalt koster 1.700-2.000 kr, og interiørlampen har jeg tidligere skrevet prisen på.
    Delene køber jeg der hvor jeg får lavet bilen, og dette vil for mig altid være på autoriseret værksted, da de har den største ekspertise.

    Prisfald kan jeg igen nævne min Umbra Grey Altea XL Van vs en Sort Touran Van, begge 1,9 TDI, Seat'en havde mere udstyr, bortset fra Touran'en havde træk.
    Touran kostede 230.000 kr, Seat 200.000 kr, salgspris efter 2½ år var hhv. 155.000 kr og 85.000 kr. De havde begge kørt omkring 85.000-90.000 km.
    Det er en forskel på 40.000 kr i tabt værdi (115-75).

    Men mekanisk set, er der ingen forskel på bilerne, så teoretisk set vil der ikke være en forskel, men hvis der stod en brugt Seat Mii og en brugt VW Up! til salg om tre år, der havde kørt det samme, med det samme udstyr, så ville jeg helt sikkert tage VW Up!, også selvom den måske stod til salg til 10.000 kr mere.
    Det samme gælder når de er helt nye, jeg har dog bestilt en Skoda Citigo til min morfar, da den økonomisk set ville give den største fordel, når den skal være så skrabet som muligt. Men der er ikke så meget at handle om, det er på udstyret man kan forhandle prisen, ikke på bilen alene, det er småpenge man kan spare der.


  • #25   12. dec 2012 beklager, men bare det at du skriver du vil beholde bilen i mange år giver mig kuldegysninger.... kig du dig hellere om efter en ordentlig bil med et par år på bagen, som min kammerat hos seat siger.... "du får hvad du betaler for"

  • #26   12. dec 2012 Brian : ud fra at ave drukket min kaffe mens jeg læste dit indlæg kunne vi diskutere en del!
    - men JL jeg ville helt sikkert tage en citigo eller mii'en da jeg har prøvet kørt dem alle sammen som mekaniker men aldrig ejet en synes jeg det er de to der falder bedst i min smag men synes du skal prøve dem alle sammen og så se hvad du synes! Held og lykke med valget smiley


  • #29   12. dec 2012 Det der med at have den i mange år tror jeg ikke bliver nemt
    De er simpelthen ikke bygget til at holde i mange år smiley


  • #30   12. dec 2012 Men skulle det være en lommeracer, havde jeg klart valgt en Opel Adam smiley
    http://www.opel.dk/microsite/adam/#/home


  • #31   12. dec 2012 den opel der, er den ikke også ca 50.000 dyrere? smiley synes jeg har hørt noget om at prisen ville lande på 150.000 og op ad

    i den prisklasse ville jeg nok kigge ret meget på den nye renault clio diesel... er bestemt ikke renault mand, men synes de kører nogen priser man ikke kan komme udenom for tiden smiley


  • #32   12. dec 2012 Ricko

    Har en kammarat der lige har givet 166.000 for en UP!
    så jeg ser ikke problemet? smiley


  • #33   12. dec 2012 Ventetid på UP er ca en måned har en kollega der lige har bestilt en i sidste uge og den bliver lavet i uge 52 og skulle komme til dk i uge 1 eller 2

  • #34   12. dec 2012 Carsten T: tror du måske ikke den opel adam koster over 200k også hvis den er fuldt udstyret? smiley du kan jo ikke sammenligne den mest skrabede pris og den højeste pris...

  • #35   12. dec 2012 Ricko

    Forskellen er at Adam'en ikke kan fåes i så skrabet en version som UP'en.
    Standard modellen er væsentligt bedre udstyret.
    Og det er generalt en All-round bedre bil med bedre køre egenskaber.

    Igen som tidligere nævnt: Du får hvad du betaler for smiley


  • #36   12. dec 2012 shit.
    up! er der mange af på vejene.
    Seat´en er der heldigvis ikke så mange af for fuck hvor er den grim. ligner en smadret Arosa.

    tag den bil du selv syntes det jo din røv og ikke vores røv der skal transporteres rundt i den.


  • #37   12. dec 2012 og personlgt syntes jeg´KA´en køre bedre

  • #38   12. dec 2012 En start pris der er 50.000 kr højere skal også give noget ekstra så dårligt argument at bruge mod en UP

  • #39   12. dec 2012 jep, og for de 150k får du så en bil der er rustet halvt i smadder allerede inden den er betalt af smiley
    - ej, det er sikkert en fin bil, jeg har også selv haft kigget på den og synes godt om designet, men synes nu stadigt det er forkert at sammenligne bilerne på den måde, faktum er at en up kan fåes til 90.000, det kan en opel adam ikke smiley så er det da klart at den har mere udstyr, den koster jo 60.000 mere smiley


  • #40   12. dec 2012 Up ligner et hundehus med glasvindue bagfra

    Mii ligner mere en bil bagfra, fordi den har en 'bagklap' og flottere baglygter

    Har ikke set dem inden i..


  • #41   12. dec 2012 Ricko

    Opel siger også selv at Adam'en ikke skal konkurre med UP'en og de andre biler i den lave ende af klassen.
    Den skal slås med Fiat 500 og Audi A1 osv.

    Men grunden til at jeg nævner den, er at hun siger hun vil have en sporty frisk bil, hun skal have i mange år, og der tror jeg altså Adam'en passer bedre på profilen.

    Er det rent og skær penge det kommer an på, så glem da UP'en og køb er Chervolet Spark eller en Renault Twingo eller en af de skrammel æsker der.

    De ekstra penge er givet godt ud, og man vil komme til at fortryde at man ikke gjorde det senere smiley


  • #42   12. dec 2012 Det er heller ikke fordi jeg er uenig Carsten, slet ikke, jeg ville også hellere bruge 150.000 på en bil, men det er jo ikke alle der har det behov, jeg foreslog hende også en twingo i privaten pga den kampagne de kører med pt, men hun ønsker kun at vælge mellem disse 2 som er her i tråden smiley

  • #43   12. dec 2012 hehe ja det er rigtigt nok, det er off topic
    Men så ville mit korte svar nok være, ingen af delene smiley


  • #45   12. dec 2012 helt klart up... syntes seat ser lidt fesen ud i fronten.. :S

  • #47   12. dec 2012 knold og skvat

    Som tidligere nævnt er det svært at få en up til ret meget under 100.000 hvis du rent faktisk vil have andet end en motor og 4 hjul.
    Jeg nævner igen min kammarat der ville have en lille billig up, og da han var færdig med at tilkøbe til den kostede den næsten 170.000

    Så de lokker med små priser men realiteten er tit en anden.
    Ligesom benzin økonomien de lokker med er en skrøne smiley


  • #48   12. dec 2012 Hvis man skal købe de minibiler, så skal man holde sig fra at købe ekstraudstyret, men mindre man vil tabe mange penge på den ved salg.

    Når bilen er 3-5 år så er forskellen mellem en up til 100,000kr og en up til 170,000 så lille, at de 70,000kr er smidt ud af vinduet.


  • #49   12. dec 2012 Allerhelst vil jeg da gerne have den nye Polo, men det bliver UP/Mii pga. bilens pris, den lave vægtafgift og forsikring. Selvfølgelig får man mere bil, hvis man køber en til 200.000kr. Men.. jeg vil hellere bruge mine penge på andet end bil.

    Begge biler er med samme udstyr og koster begge 125.000kr. inkl. 2 års ekstra forsikring og undervognsbehandling. Vinterdæk er indkøbt. Ventetiden er den samme.



  • #50   12. dec 2012 så mangler der bare et check ved ny gearkasse indkøbt

  • #51   12. dec 2012 citigo smiley

  • #52   12. dec 2012 Polo er noget skrammel..

  • #53   12. dec 2012 Rene J >> En ligeså konstruktiv kommentar til din: Sikke noget vrøvl
    Og lidt mere uddybende, jeg har aldrig haft problemer med Polo...

    J L >> Helt klart Up! god fornøjelse.

    * Carsten T (CopyCat) * >> Skoda Citigo har vi lige bestilt til min Morfar, med metallak, levering, og diverse småting på ekstraudstyrslisten, så får han en tredørs bil med elruder, cd/radio mv. til 95.000 kr, det syntes jeg er billigt, og den har trods alt mere udstyr end hans knap 17 år gamle Polo...

    Andreas ! >> Den leveringstid er vist ikke helt sand, hvis den er bestilt fra fabrikken, og der ikke var en på vej i forvejen, så er ventetiden stadig længere. Vi bestilte den føromtalte Citigo i slutningen af Oktober, den bliver produceret i uge 4 (dog endnu ikke bekræftet), men jeg syntes til gengæld det er imponerende hvis han kan have bilen en uge efter produktion, og så lige hen over nytår ...


Kommentér på:
Er SÅ meget i tvivl

Annonce