{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.747 visninger | Oprettet:

Hvilken motor? Diesel vs Benzin? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Ville lige høre hvad i mener herinde.. Hvis man skal ud og have en anden bil hvad ville i så vælge og hvorfor? Mht forbrug og afgift?
Tænker lidt 2.0tdi 140hk eller en 1.8turbo eller en 2.0 benzin? Det blir jo endnu dyrere med diesel efter hva jeg har forstået? Kører omkring 25000km i året...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motor? Diesel vs Benzin?
  • Sebastian l
    Sebastian l Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
    #1   14. dec 2012 25000km så vil jeg nok sige benzin smiley men kommer jo an på hvad du bedst kan lide at køre i smiley ?

  • #2   14. dec 2012 Kommer helt an på om du kører lange ture eller om det er kortere ture

  • #3   14. dec 2012 jeg ville tage en 4a-fe ikk til at slå ihjel!! smiley

  • #4   14. dec 2012 hold dig langt fra de 2,0 tdi

  • #5   14. dec 2012 Med dit kørselsbehov ville jeg nok lave en opstilling over forbrug på de bilmodeller som du er interesseret i..

    Brændstof om året
    forsikringer
    ejerafgift
    anskaffelsespris og værdi forringelse

    Så er det jo bare at købe den som DU vil have.

    God fornøjelse !


  • #6   14. dec 2012 Okay ja har diesel her nu men hvis der kommer yderligere afgift kan det vel snart ikke svare sig.. Er lidt blandet men for det meste ca 10-25km ad gangen:)
    Jamen tænker lidt en A4 en A6 blir vel for dyr i vægtafgift.. Planen var egentlig en E320 men med en vægtafgift på 6600kr plus mere i det nye år blir det sgu nok for dyrt...


  • #7   14. dec 2012 Med det kørselsbehov du beskriver, så kan det slet ikke svare sig at købe en diesel.. Lav selv regnestykket som Henrik S har beskrevet, men tillæg lige 2 x stort service på bilen. Så vil du hurtigt kunne se driftforskellen på diesel og benzin i kroner og ører..

  • #8   14. dec 2012 VAG TDI skal kun have halvt så mange services, hver 30tkm, så det kommer jo ud på én.
    Og et stort service kan man få til ca 2600kr ved VW.

    Har kørt TDI de sidste 4-5år med meget skiftende kørsels behov og har ALDRIG haft problemer med at den kokser til.


  • #9   14. dec 2012 Nogen der ved hvad vægtafgiften er på en a6 2.4 fra 2006?

  • #10   14. dec 2012 5760kr hvad jeg lige kan finde.

  • #11   14. dec 2012 Hvad er det for noget fis at sige det ikke kan svare sig.

    Sidste år sparet jeg 7500 kr på et år bare i brændstof i forhold til Mondeo'en. Jeg køre kun 20.000 km årligt.


  • #12   14. dec 2012 Tak zhm... Ja tænker nu også at jeg er glad for at kunne tage den pistol med den billigste væske i de her tider.. Men er jo om det kan svare sig med ekstra afgift osv..

  • #13   14. dec 2012 Hvis du bruger bilen til mange småture så ta en benzin. Køre du ofte langt så ta en Diesel smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #14   14. dec 2012 Vedr. videresalg, er en diesel bedst, de holder priserne bedre, det skal man også ha med i overvejelserne...

  • #15   14. dec 2012 Så sort Hvidt kan man vel ikke stille det op Simon.. Som sagt så er det lidt forskelligt hva vi kører og hvis man har en 2.4 benziner så er det vel ingen fidus længere at ha benziner?

  • #16   14. dec 2012 jeg har lige skiftet min opel astra F 1.6 stc 75 hk fra 94 ud med en Clio dCi 75 hk sport tourer stc 2012 og jeg vil spare ca det halve i brændstof (1500 kr) pr.mdr. og ikke nok med det så har jeg sparet ca 800 kr i afgifter(vægt/grøn) pr halv år, og jeg køre imellem 20-30000 km om året mest ture på 15-20 km hver vej.



  • #17   14. dec 2012 kan høre du snakker VAG.
    2.0TDI med PD motoren skal du holder dig MEGET langt væk fra. magen til lort tro jeg end ikke Yugo Ville kunne lave.
    1.8T. pas på med dem. rigtig rigtig mange er ved at være kneppede.
    2.0. er vist en 8V motor. ikke økonomisk. ikke kvik og kendet for olie forbrug (nu har jeg selv kørt en del japansk og en rimelig god olie som mobile 2000 koster 230kr for 4 liter. og sku med en okey motor dække 5-8000km. så jeg ville ikke være bange)
    kunne V5 eller V6´eren være et fint bud.kørte selv 13km/l i min kamis 2.8V6´er i hans A6/100 Avant og kunne sikkert få den lidt højre op også. 1.8T og 2.0 8V er ofte mindre økonomisk...


  • #18   14. dec 2012 nu skirver du E320 det meget bredt. snakker vi W124 W210 W211 W212?
    i og med det er en E320 vil jeg tro dutænker benzin. hvilket klart ville være mit valg frem for en Audi A4. du køre ikke meget mere økonomisk i en Audi. med de nævnte motore. hvor mercedes som tommefingerregl køre 10km/l men er så meget federe at køre i. evt en W203 C klasse med 2.3 16V motor med 150. passer kanont til automatgearet og køre super lækkert


  • #19   14. dec 2012 Ja er nok en VAG Mercedes E320 blir nok desværre for dyr.. Men du mener nok en 2.4V6 kunne være okay selvom de står til kun at gå 10kml er jo nu ikke meget..

  • #20   14. dec 2012 Utroligt som der altid skal kneppes økonomi - det du betaler mere i afgift på en 2.0 diesel, spare du i brændstof kontra benzin.

    En Turbo diesel er nem at få lidt mere power ud af, færre gearskift, længere på literen og meget mere moment.

    Endelig så skal folk altid komme med alverdens jorden går under i morgen spådomme on VAG's 2.0'er - de fleste galer bare, har ikke en hujende fis forstand på hvad de snakker om.

    køb du bare en VAG 2.0 diesel - så kan du griner når du æder alle "snubbi bilerne"



  • #21   14. dec 2012 Tja havde jeg penge nok havde det heller ikke været vigtigt men blir jo nødt til at tænke sig lidt om.. Men ja køre jo ufattelig mange 2.0tdi og er jo klart der vil være bøvl med nogen..

  • #22   14. dec 2012 Claus M
    kender personligt 2 VW mekanikere de er bestemt ikke begejstret for PD motoren i 2.0tdi´en.
    topstykker flækker. turboer gå til. motorblock flækker. dysser gå. svinghjul gå. oliepumpen har det med at gå. vandpumper er heller ikke de bedste ifølge VW menkaniere. og med kun 25000km (ca 2100km om måneden) er ikke nok til Diesel efter min mening og slet ikke nar jeg flere gange er blevet advaret imod den motor. og folk der køre med den motor har haft meget dyre reprationer på dem....

    mht. E320 så er det ikke en model. det er indikation om motor. E320CDI er diesel.
    E320 er Benzin.
    karossen bestemmes via W numret. W124 er den klassiske fra 80´erne og til ca midt 90´eren . der efter kommer W210. den med en flad snude med 2runder lygter. den kørte til et lille stykke om i 2000´erne. der kom W211 stadig med 2 runde lygter men med en spidser front.
    der er andre motor til de biler der fint kan køre dem. helt ned til E230 og E220CDI klare de biler flot


  • #23   14. dec 2012 Nemlig Torben - der kører mange 2.0 Tdi'er.

    En stor andel af disse har kørt som firma biler, hvordan er de blevt kørt ?

    Stik mig en firma bil, så skal jeg tage livet af den, det jo ikke min !

    Jeg garantere at mange at de folk som har haft problemer selv er skyld i dem


  • #24   14. dec 2012 Er en E320 cdi w210 fra 2005 jeg har kigget på;)

  • #25   14. dec 2012 ja lige nøjagtigt Ketil, det har du efterhånde skrevt 500 gange smiley

    men jeg køber den ikke - alle mærker har problemer - bare se på Fords / Peugot diesler frem til 2008 / 09 - dem er der ikke så mange der nævner, for der køre ikke så mange som VAG'erne, de har store problemer.

    Hilsen Claus som har en 2.0 Tdi, og det er den værste af dem alle, nemlig motorkode BKD, det den der æder dyser, svinghjul, topstykker osv osv.

    Nå ja, den har nu gået 235xxx uden problemer.

    Go weekend


  • #26   14. dec 2012 claus M
    så min veninde der købte en 3C´er med 78.000km på klokken fuld service bog hos smc og solgt hos smc er selv skyld i at inden den sku til 90.000km servicet smed den topstykket. og inden den havde gået 100.000km smadret hendes svinghjul. koblingen og gearkassen.
    kender mange der lykkelige over de er kommet af med den motor. efter de har smidt rigtig rigtig rigtig mange penge i dem. 2.0TDI CR sku være markant bedre. men den er også noget nyere...


  • #28   14. dec 2012 2,5 TDI V6 med chip og så bare afsted ! 15 km/l kan jeg godt få den til at køre, og 400+ nm træk er bare lækkert!

  • #29   14. dec 2012
    er ikke 100% på om det er en sen W210 eller tidelig W211´er men en fornuftig årgang... en 220 270 280 300 cdi´ere kan også fint trække bilen... hvis du gå ned i en C klasse får du stadig en super dejlig bil. samme størrelse som Audi A4 og den er selvfølgelig billiger i afgifter end Eklassen


  • #30   14. dec 2012 X - Højer moment = færre skift

  • #32   14. dec 2012 Nej Ketil - men mange er skisme.

    Bare se på alle Seat'erne - ved ikke hvorfor men de starter altid med dækrøg og 180 i timen smiley

    Det jeg mener er at mange "unge" har nu råd til en "stor" brugt diesel - sådan en skal jo chippes og han en go spand kul, det der jo ikke noget der kan holde til i længden vel, derfor jeg skriver at mange nok selv har en del af ansvare for havarier.

    Der er og har været problemr med 2.0'eren, men jeg syntes man gør det langt værre end problemet i virkeligheden er, der er trods alt solgt rigtig mange, der blev for en 3 år siden lavet en survey på VAG.com - den viste at problemet vist var til at overse smiley


  • #34   14. dec 2012 Men selv hvis man er nede i E220 så er vægtafgiften vel omkring de 7000kr?

  • #35   14. dec 2012 X - så det vel en minni diesel og ikke en 2.0 med 320Nm og 140 Hk ? som der blev spurgt til ?

  • #37   14. dec 2012 Claus M syntes nu ikke det er fantastisk med moment i de der 1.9tdi og 2.0tdi´ere (har endnu ikke kørt en CR´ endnu) men før 2500omdrejninger er sker der ikke meget (min 1.6 16V opel virker stærkere før 2500omdrejninger.) så tager det fart til 3500-3800omgrejninger og så mister den pusten.

  • #38   14. dec 2012 Det meste af morskaben går fløjten hvis du vælger Diesel.

  • #39   14. dec 2012 ved ikke hvad du er nede i. ved den sku være væsenlig billiger end E320CDI´eren og 15-17km/l er ikke urealistisk

  • #40   14. dec 2012 Ja okay indkøbs prisen er jo ca det samme.. Men ja er sgu ikke let..

  • #41   14. dec 2012 jeg køre selv 40.000km om året og en diesel er ikke det mest optimale for mig. men sku detvære sku det være den gode gamle række 6CDI motor fra mercedes. eller en 2.2 CDi´erl

  • #42   14. dec 2012 Ketil - 320Nm ved 1750 omdr ? det taler vel for sig selv............

  • #43   14. dec 2012 Forskellen mellem PD og CR er nærmet lig nul et par heste mere at trække på.


  • #44   14. dec 2012 CR er langt mere mere dynamisk, uanstrengt og støjsvag end PD.

  • #45   14. dec 2012 Ketil: Ingen moment i en 1.9 og 2.0TDI? Og først efter 2500omdr? Det er da vidst en fejl 40 hvis du mener det! smiley

  • #46   14. dec 2012 Køb en nyere Passat eller Touran 2.0 TDI med DSG gearkasse. Så er du garanteret en bil med rustproblemer, men til gengæld går den altid i stykker smiley

  • #47   14. dec 2012 For guds skyld så hold dig væk fra 2,0 tdi som nogen skriver herinde. Og 2,0 benzin er for langsom til at køre så lidt på literen smiley jeg ville helt klart foretrække 1,8 turbo smiley

  • #48   14. dec 2012 Ja endten skal du have en 1.8 turbo benzin eller en 2.5 benzin.

    Ellers køb en VAG 1.9 TDI med 110 hk og tun den som min til 150 hk og 300 nm

    Min køre små ture udover de 120 km hverdag på job. Har ingen problemer med min bil og dne har kørt knap 500.000 km.

    Mit valg ville være en Diesel. 1.9 TDI da det er deres stærkeste motor vil jeg skyde på.

    EN kollega har en VW nørd og fortalte mig tidl. at deres 2.0 TDI skal man ikke købe.


  • #49   14. dec 2012 Fiat's JTD (egentlig en Alfa maskine) som ligger i både Opel, SAAB, Cadillac, Chrysler, Lancia, Alfa og selvfølgelig Fiat går man aldrig fejl af.
    Vel at mærke hvis man VIL have diesel.


  • #51   14. dec 2012 Vi snakker kun 800 kr ekstra om året. ha ha

    Troede vi skulle til at betale 2500 kr mere eller noget i den stil smiley

    De små penge gør ikke mit valg af bil smiley


  • #52   19. dec 2012 Jeg lejede en Audi A5 2.0 TDI 140HK da jeg var en tur i DK i sidste måned, og jeg vil fraråde den motor. Damn, den var sløv. Ingen power eller moment at spore overhovedet.

    En god benziner, evt. med turbo, er stadig min favorit.


  • #53   19. dec 2012 Køb en Toyota hi-Lux 2.4 diesel maskine, fra dengang hvor diesel røg altid var sort, har lige set en med 680.000 km. På klokken, den skulle ha skiftet tandrem, så den kan nok leve til langt over en mill. Efter ejerens mening.

  • #54   19. dec 2012 Tag ud og prøve dem du har interesse i, det er den eneste måde du selv kan vurdere det på!

  • #55   19. dec 2012 Carsten - Audi A5 2.0 TDI 140HK - findes ikke, det vidst kun i dine drømme.


  • #56   19. dec 2012 Det må have været 170hk.

  • #58   19. dec 2012 BKD 140er ikke slemme til dyser det er BMN170 og jo vag er sku da noget skrammel når det går istykker, og kig bare i forum indlæg, 7 ud af 10-12 stykker er da vag

  • #59   20. dec 2012 Okay, det var bare hvad Avis oplyste mig da jeg hentede bilen. På kontrakten stod der bare 2.0 TDI, og jeg fik at vide at det var en 140HK. Det er meget muligt at den havde flere/færre HK.

    Men sløv var den ihvertfald, og jeg syntes ikke at der var det moment jeg forventede af en diesel. Nu er jeg selvfølgelig også vant til omkring 560NM i min benzin bil.


  • #60   20. dec 2012 Claus m: jeg tror godt du kan regne med at 2.0 PD motoren har en hel del flere problemer end de andre motorer.
    Og det har intet med kørdsels mønster at gøre.
    Hvordan kan man ødelægge et dyse element ved at køre rådent?
    Hvordan kan man ødelægge en vandpumpe ved at køre rådent?
    Hvordan kan man ødelægge drevet til oliepumpen ved at køre rådent?
    Hvordan kan dysen gå løs i topstykket ved at man kører rådent?

    Samtidigt er der nok også en grund til at vag nu stoppet produktionen af PD motorer og fremadrettet kun kører Commonrail


  • #61   20. dec 2012 Rasmus F: smiley
    Det eneste min mangler er at smide oliepumpen og vride plejlstængerne smiley


  • #62   21. dec 2012 Diesel hører kun til i lastbiler, snævert arbejdsområde og ringe motorgang, samt lyd og lugt hører ikke til i prrsonbiler... Og da slet ikk når de kun kører 2-4km/l på literen

  • #63   21. dec 2012 Mirza A: Tror måske du er liiidt snæversynet hvad angår diesel motorer :o)

  • #64   21. dec 2012 Aaarh pjat med dig c",)

    Men helt ærlig jeg kan ikke se fidusen, følelsen er rigtig elendig, og jeg har altså kørt en enkelt 535d eller to..

    Hvad værre er at når jeg snakker med mine kollegaer som giver 5000kr årligt for deres passat tdi som de kører 14-16km/l i, så går fidusen af... Jeg kører konstant 15-16km/l i min vti som koster 3000kr i afgift


  • #65   21. dec 2012 Et par gange om året, eller flere, kører vi gennem Europa og når man ligger og kører langture med højhastighed oplever jeg turbodiesel som overlegen hvad angår støj og komfort.

    Men de sjove ture på småvejene i f.eks. de Østrigske Alper eller ved Amalfi kysten lader meget tilbage at ønske med en diesel maskine frem for en benzin maskine.

    Så der er fordele og ulemper.


Kommentér på:
Hvilken motor? Diesel vs Benzin?

Annonce