4.747 visninger
|
Oprettet:
Hvilken motor? Diesel vs Benzin? {{forumTopicSubject}}
Hej..
Ville lige høre hvad i mener herinde.. Hvis man skal ud og have en anden bil hvad ville i så vælge og hvorfor? Mht forbrug og afgift?
Tænker lidt 2.0tdi 140hk eller en 1.8turbo eller en 2.0 benzin? Det blir jo endnu dyrere med diesel efter hva jeg har forstået? Kører omkring 25000km i året...
mar 2007
Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 431
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
sep 2008
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 375
nov 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 6 Emner: 568 Svar: 2.066
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 94
Brændstof om året
forsikringer
ejerafgift
anskaffelsespris og værdi forringelse
Så er det jo bare at købe den som DU vil have.
God fornøjelse !
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
Jamen tænker lidt en A4 en A6 blir vel for dyr i vægtafgift.. Planen var egentlig en E320 men med en vægtafgift på 6600kr plus mere i det nye år blir det sgu nok for dyrt...
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 858
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.401
Og et stort service kan man få til ca 2600kr ved VW.
Har kørt TDI de sidste 4-5år med meget skiftende kørsels behov og har ALDRIG haft problemer med at den kokser til.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.401
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Sidste år sparet jeg 7500 kr på et år bare i brændstof i forhold til Mondeo'en. Jeg køre kun 20.000 km årligt.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
sep 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 333
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
2.0TDI med PD motoren skal du holder dig MEGET langt væk fra. magen til lort tro jeg end ikke Yugo Ville kunne lave.
1.8T. pas på med dem. rigtig rigtig mange er ved at være kneppede.
2.0. er vist en 8V motor. ikke økonomisk. ikke kvik og kendet for olie forbrug (nu har jeg selv kørt en del japansk og en rimelig god olie som mobile 2000 koster 230kr for 4 liter. og sku med en okey motor dække 5-8000km. så jeg ville ikke være bange)
kunne V5 eller V6´eren være et fint bud.kørte selv 13km/l i min kamis 2.8V6´er i hans A6/100 Avant og kunne sikkert få den lidt højre op også. 1.8T og 2.0 8V er ofte mindre økonomisk...
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
i og med det er en E320 vil jeg tro dutænker benzin. hvilket klart ville være mit valg frem for en Audi A4. du køre ikke meget mere økonomisk i en Audi. med de nævnte motore. hvor mercedes som tommefingerregl køre 10km/l men er så meget federe at køre i. evt en W203 C klasse med 2.3 16V motor med 150. passer kanont til automatgearet og køre super lækkert
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
En Turbo diesel er nem at få lidt mere power ud af, færre gearskift, længere på literen og meget mere moment.
Endelig så skal folk altid komme med alverdens jorden går under i morgen spådomme on VAG's 2.0'er - de fleste galer bare, har ikke en hujende fis forstand på hvad de snakker om.
køb du bare en VAG 2.0 diesel - så kan du griner når du æder alle "snubbi bilerne"
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
kender personligt 2 VW mekanikere de er bestemt ikke begejstret for PD motoren i 2.0tdi´en.
topstykker flækker. turboer gå til. motorblock flækker. dysser gå. svinghjul gå. oliepumpen har det med at gå. vandpumper er heller ikke de bedste ifølge VW menkaniere. og med kun 25000km (ca 2100km om måneden) er ikke nok til Diesel efter min mening og slet ikke nar jeg flere gange er blevet advaret imod den motor. og folk der køre med den motor har haft meget dyre reprationer på dem....
mht. E320 så er det ikke en model. det er indikation om motor. E320CDI er diesel.
E320 er Benzin.
karossen bestemmes via W numret. W124 er den klassiske fra 80´erne og til ca midt 90´eren . der efter kommer W210. den med en flad snude med 2runder lygter. den kørte til et lille stykke om i 2000´erne. der kom W211 stadig med 2 runde lygter men med en spidser front.
der er andre motor til de biler der fint kan køre dem. helt ned til E230 og E220CDI klare de biler flot
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
En stor andel af disse har kørt som firma biler, hvordan er de blevt kørt ?
Stik mig en firma bil, så skal jeg tage livet af den, det jo ikke min !
Jeg garantere at mange at de folk som har haft problemer selv er skyld i dem
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
men jeg køber den ikke - alle mærker har problemer - bare se på Fords / Peugot diesler frem til 2008 / 09 - dem er der ikke så mange der nævner, for der køre ikke så mange som VAG'erne, de har store problemer.
Hilsen Claus som har en 2.0 Tdi, og det er den værste af dem alle, nemlig motorkode BKD, det den der æder dyser, svinghjul, topstykker osv osv.
Nå ja, den har nu gået 235xxx uden problemer.
Go weekend
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
så min veninde der købte en 3C´er med 78.000km på klokken fuld service bog hos smc og solgt hos smc er selv skyld i at inden den sku til 90.000km servicet smed den topstykket. og inden den havde gået 100.000km smadret hendes svinghjul. koblingen og gearkassen.
kender mange der lykkelige over de er kommet af med den motor. efter de har smidt rigtig rigtig rigtig mange penge i dem. 2.0TDI CR sku være markant bedre. men den er også noget nyere...
jun 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 256
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
er ikke 100% på om det er en sen W210 eller tidelig W211´er men en fornuftig årgang... en 220 270 280 300 cdi´ere kan også fint trække bilen... hvis du gå ned i en C klasse får du stadig en super dejlig bil. samme størrelse som Audi A4 og den er selvfølgelig billiger i afgifter end Eklassen
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
Bare se på alle Seat'erne - ved ikke hvorfor men de starter altid med dækrøg og 180 i timen
Det jeg mener er at mange "unge" har nu råd til en "stor" brugt diesel - sådan en skal jo chippes og han en go spand kul, det der jo ikke noget der kan holde til i længden vel, derfor jeg skriver at mange nok selv har en del af ansvare for havarier.
Der er og har været problemr med 2.0'eren, men jeg syntes man gør det langt værre end problemet i virkeligheden er, der er trods alt solgt rigtig mange, der blev for en 3 år siden lavet en survey på VAG.com - den viste at problemet vist var til at overse
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 9 Emner: 272 Svar: 947
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.401
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
jul 2010
Følger: 29 Følgere: 48 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 137
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Ellers køb en VAG 1.9 TDI med 110 hk og tun den som min til 150 hk og 300 nm
Min køre små ture udover de 120 km hverdag på job. Har ingen problemer med min bil og dne har kørt knap 500.000 km.
Mit valg ville være en Diesel. 1.9 TDI da det er deres stærkeste motor vil jeg skyde på.
EN kollega har en VW nørd og fortalte mig tidl. at deres 2.0 TDI skal man ikke købe.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Vel at mærke hvis man VIL have diesel.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Troede vi skulle til at betale 2500 kr mere eller noget i den stil
De små penge gør ikke mit valg af bil
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
En god benziner, evt. med turbo, er stadig min favorit.
jul 2012
Følger: 4 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 260
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.401
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 82 Svar: 584
jan 2005
Følger: 144 Følgere: 165 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 1.401
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 284
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Men sløv var den ihvertfald, og jeg syntes ikke at der var det moment jeg forventede af en diesel. Nu er jeg selvfølgelig også vant til omkring 560NM i min benzin bil.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Og det har intet med kørdsels mønster at gøre.
Hvordan kan man ødelægge et dyse element ved at køre rådent?
Hvordan kan man ødelægge en vandpumpe ved at køre rådent?
Hvordan kan man ødelægge drevet til oliepumpen ved at køre rådent?
Hvordan kan dysen gå løs i topstykket ved at man kører rådent?
Samtidigt er der nok også en grund til at vag nu stoppet produktionen af PD motorer og fremadrettet kun kører Commonrail
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 284
Det eneste min mangler er at smide oliepumpen og vride plejlstængerne
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Men helt ærlig jeg kan ikke se fidusen, følelsen er rigtig elendig, og jeg har altså kørt en enkelt 535d eller to..
Hvad værre er at når jeg snakker med mine kollegaer som giver 5000kr årligt for deres passat tdi som de kører 14-16km/l i, så går fidusen af... Jeg kører konstant 15-16km/l i min vti som koster 3000kr i afgift
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Men de sjove ture på småvejene i f.eks. de Østrigske Alper eller ved Amalfi kysten lader meget tilbage at ønske med en diesel maskine frem for en benzin maskine.
Så der er fordele og ulemper.
Hvilken motor? Diesel vs Benzin?