{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.876 visninger | Oprettet:

Varme (nye biler)..!!! {{forumTopicSubject}}

Hey bg

Jeg køre selv i en Honda civic 1.5 fra 00 og den skal køre ca 5 km før det begynder at bliver rart inde i bilen.. Hvilket er dejligt....8=)

Sidste fredag fik jeg så de gamles bil (Nissan qashqai 1.5 fra 2010)
Jeg skulle hente min stedfar i Kolding ca 25 km kørsel... Jeg startet bilen ca 10 min før jeg skulle køre. Så den lige kunne blive lidt varm og dejlig...
Men den blev ikk dejlig varm, den var sådan (lidt) kold...
Motorvarme lå der hvor den skal ligge på måleren

Og den blev ikk Varmere i kabinen

Det havde været en fin temperatur hvis man havde jakke på...?

Min stedfar har det samme problem i sin helt nye vw touran (firmabil) der skal oliefyret køre hvis det skal blive varmt i kabinen. Også selvom han ligger og køre til Vejle hverdag (ca 40-50 km)


Hva skyldes det..???
Er det de nye biler der ikk varmer ligeså godt som de gamle...
Er det pga. Noget med benzin forbruget eller det "varmelemet" der er stoppet

Holm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme (nye biler)..!!!
  • #1   15. dec 2012 Vi har en vectra fra 2008, snydes den er også længe om og blive varm og det er diesel,men min kadett e gsi bliver varm meget hurtigt dejligt

  • #2   15. dec 2012 Det skal så lige siges at hondaen er en benzin

    Og nissaenen er en diesel

    Men havde sportsvan fra 01 sidste vinter og den blev også hurtig dejlig varm


  • #3   15. dec 2012 Det er meget normalt at diesel biler er længe om at blive varme.

  • #4   15. dec 2012 Ja og der har du forskellen på diesel og benzin... Diesel generer næsten ingen varme og derfor har de som regel hjælpevarmer monteret... Og at du starter en diesel 10 før gør kun at bilen soder til... I det vejr vi har nu, vil den aldrig løfte temp.nålen om så du lod den stå en time... Jeg skal være usagt om der er fyr på nissanen, men min Mondeo diesel fra 2008 er temp.nålen på normal efter ca 10 kørsel, men den giver også lidt varme inden...

  • #5   15. dec 2012 Altså min Touran bliver dejlig varm hvis jeg tænder den 20 min inden jeg køre smiley

  • #6   15. dec 2012 Alle diesel biler er dårlige til at varme, og det selvom mange af dem er født med tilskudsvarmer der skal hjælpe med hurtig opvarmning af motor...

    Mange af de nye bilkøbere klager også over det.. Der er kun en måde at klare det på

    Montere er oliefyr på bilen,, eller noget tilsvarende


  • #7   15. dec 2012 Nissan QQ har ikke tilskuds varmer

  • #8   15. dec 2012 Min Seat Altea TDI varmer ganske hurtigt, det er nogenlunde lige så hurtigt som i min gamle polo fra 96..

    Men har kørt i enkelte dieselbiler hvor de også var en evighed om at give varme..


  • #10   15. dec 2012 Sådan er det stort set med alle dieselbiler.
    De dieselbiler der varmer hurtigt, har som regl ekstravarmer.

    Det gælder også din Altea Mia smiley


  • #11   15. dec 2012 Jeg har også meget svært ved at holde kabinen varm i min Fabia men sætter jeg trailer efter går detihurtigt

  • #12   15. dec 2012 Husk på at økonomi dag for dag forbedres. Mindre diesel forbrug = mindre varmeafgivelse.
    1 liter diesel er lige med 8 KW.
    Caddy 1,9 tdi bruger 0,7-1 liter i tomgang pr time på kold motor. Så 8 KW er ikke meget til at varme motor, vand og kabine op. smiley


  • #13   15. dec 2012 Min Mercedes W124 300d smider varme i kabinen efter 2 min.. Det er altså noget der virker..

  • #14   15. dec 2012 Det kan ikke passe at den kan det efter 2 min.
    Den skal varme en iskold motor og vand op, hvor den derefter kan bruge lidt varme fra vandet. Hvis man derimod skruer blæseren på fuld skrue, hiver den al varme ud af vandet og derved har den ikke en chance for at komme i ok drift temp.
    Og den har en kabinevarmer er uvidst.


  • #15   15. dec 2012 Luca J. Min 300D giver varme efter at have kørt ud til første lyskryds (ca 1000m) smiley

    Cato det er jo et spørgsmål om at lave et varmeanlæg der rent faktisk virker så man prioriterer at det vand der skal i radiatoren er det der først bliver varmt. Og jo, en 300D giver lynhurtig varme fra sig, ligesom den ved stop konserverer varme i op til 2 timer.

    Den skal ikke varme en iskold motor op, den skal kun varme noget vand op, og ikke særlig meget af det. Når den har lukket for termostaten er der måske en liter vand i motoren eller 1½. Så snart det bliver varmt cirkuleres det ind i radiatoren. En motor laver ret så hurtig varme, men nogen biler er lavet så det først er når termostaten åbner der kan komme vand til radiatoren.


  • #16   15. dec 2012 Cato V

    Den er nu god nok, min Volvo gør det samme. Grundet til de kan det, er at de bruger AC som varmepumpe. Så jo tempraturen i bilen, kan godt være højer end motoren.


  • #17   15. dec 2012 Okay. Der kan man bare se. Man bliver klogere hver dag smiley
    På min 207 HDI er der også en "serie" forbindelse hvor vandet løber gennem motor til kabinevarmer og tilbage til motor. smiley


  • #18   15. dec 2012 Altså min mercedes den bliver hurtigt var tror ikke jeg når at køre en km før den er var og jeg lader den stå 5 minutter inden jeg køre nogle gange og der er den også varm


  • #19   15. dec 2012 Jesper ! - Det har jeg faktisk slet ikke styr på om den har smiley Men muligvis...

Kommentér på:
Varme (nye biler)..!!!

Annonce