{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.824 visninger | Oprettet:

Bagbremser bliver varme {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet klodser bagunder på vores 2005 3.0 D4-D Land Cruiser.

De bliver varme (90 grader uden at jeg bremser) og jeg mistænker at det er fordi gliderne ikke kører ordentligt. De var lidt rustne og jeg fik det hele renoveret med nye bøsninger og glidere.

Da jeg skal hente bremserne efter renovering, så kan hverken jeg eller ham der har renoveret dem, få glideren ud. Det er samme problem på begge 2. (i den side hvor glideren sidder i en gummibøsning) - i den side hvor de sidder i en metalbøsning kører det OK

Han får taget glideren ud med værktøj og så kører den rimeligt igen. Indtil den har ligget på filebænken i en halv time. Så sidder den fast igen. Den er MEGET svært at få ud.

Jeg kører tilbage og påtaler det. Han siger at det skyldes et vakuum i gummibøsningen og det skal jeg ikke tænke yderligere over.

Nu er det monteret og bagbremserne bliver varme uden at jeg bremser (cirka 90 grader) - jeg bringer bilen til standsning op af en bakke.

Hvad dælen gør jeg når han påstår at alt er i skønneste orden. Har aldrig oplevet en glider sætte sig på den måde på andre biler jeg har lavet

Stemplerne virker til at køre ok. De var ikke specielt hårde at trykke ind på plads.

Jeg har smurt dem med fedt/pasta til formålet men lige lidt hjælper det. Har I nogle gode ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagbremser bliver varme
Kommentér på:
Bagbremser bliver varme

Annonce