{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Afgifter 2013 - Føj, hvor er det træls... {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Sad lige og kiggede lidt på de nye afgifter her fra 13, det er jo helt vanvittigt at en "fornuftig" dieselbil skal betale så meget i vægtafgift eller grønne afgifter...

Det er jo helt vanvittigt...

Feks. Vw Passat 1,9Tdi 90hk fra 97 på vægtafgift 3580 halvårlig vægtafgift - og 2120 halvårlig når det er grønne afgifter, + 1000kr partikelstraf...

Eller en fin 330D E46 årg. 2000 - 4020kr halvårlig grønneafgifter + 1000kr i straf for partikel...

Det er synd... Jeg ville bare lige brokke mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgifter 2013 - Føj, hvor er det træls...
  • #1   28. jan 2013 Helt enig

• #2   28. jan 2013 Eller en gammel fin Golf 3 tdi stc, egenvægt på 1175kg, 3580kr i vægtafgift...

• #3   28. jan 2013 Man skal bare gøre det modsatte af hvad befolkningen gør, når folket køber diesel så hold dig til benzin, når folk køber hybrid så køb diesel, eller nej køb aldrig diesel, bare hold dig til benzin smiley

• #4   28. jan 2013 min gamle mercedes gav jeg da knap 13000 for årligt alene til vægtafgift smiley det er vanvittigt

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #5   28. jan 2013 Noget skal jo brødføde alle de folk der går uden arbejde eller tager en evighedsuddannelse =)

Sælg jeres biler og spar alle pengene =)

• #6   28. jan 2013 Tja, de har da lige lagt 750 kr oveni på min ellers fornuftige dieselvogn, men det er alligevel ikke nok til at jeg vil skifte. Dog kan man da overveje om man skal have en økonomisk benzinbil næste gang, men jeg tror jeg kommer til at savne trækket i min dieselbil, for jeg gider ikke køre med høje omdrejninger, det er jo ikke nødvendigt smiley

• #7   28. jan 2013 Kan fuldt ud følge dig. det er blevet dyrt og det er pga helle og SF de skulle aldrig have haft lov til at bestemme noget. Hvis det bliver dyre burde vi få flere penge mellem hænderne eller også burde vi simpelthen lade være med at købe nye biler i et år så staten kan fat at vi ikke gider at betale så dyre afgifter. Fx en gammel E34 535i koster 7000kr om året 7000KR what the fuck. En e34 525i koster hvad 3000kr mindre. den gamle har en Sharan fra 98 den koster 1800kr hver halvårligt og det er den billigt vægtafgift heldigvis da gulpladet.

• #8   28. jan 2013 Hmm, har de ikke fået termin fra EU. at de skal nedsætte afgifter for biler, så det bliver lighed i EU, ellers så flytter alle jo bare til sønderjylland, og registrer bilerne i tyskland smiley

• #9   28. jan 2013 Det er fuldstændig vanvittigt -

Men heller at vi kører små økonomiske biler i dk og så betale mere når uheldet sker, der er jo ikke en skid sikkerhed i de små biler, jeg skulle ikke sætte mig ind i sådan en 107 eller c1 eller seat mii og køre med 110km og vælte eller køre op i en... Livet koster...

• #10   28. jan 2013 Jonas S - Så kan det være priserne på husene stiger hernede... Så bare kom...

• #11   28. jan 2013 Er lige kommet over 10.000 om året for min gamle benz. Fandme godt sådan en krabat kan køre på gammel friturefedt smiley

• #12   28. jan 2013 Ja Vi bliver kneppet her hjemme !!!! ikke kun biler det er hele vejen over !!!! Ufatteligt at vi bare bliver ved med at finde os i det !!!!

• #13   28. jan 2013 Tjaaa, hvad skal vi gøre....
    Havde en Volvo 850 2,3 T5 van - Den koster 1810,- om året som gulpladebil, men 5000,- som hvidpladebil Hvor faen er logikken i det ????

• #14   28. jan 2013 må nu nok sige at jeg ikke vil brokke mig, selv om jeg lige har købt en helt ny dieselbil (clio III stc. 1.5 75 hk), da den ligge i en afgift på imellen 1000-1380 pr halv år(2013 priser), bare det at jeg har købet den, sparer jeg 1 tank brændstof pr mdr, i forhold til da jeg havde min benzin det vil sige at det er ca 6000 kr om året der er sparet og derudover er der ikke taget forbehold for at der er ca. er 1-1,5 kr at spar på diesel i forhold til benzin.

Så vist jeg lige ligge det hele sammen, så spare jeg ca 500-550 kr pr mdr. den lille stigning der er kommet på min bil, piver jeg nu ikke over.

• #15   28. jan 2013 hvor ser man de nye afgifter ??

• #16   28. jan 2013 Peter S - I dit tilfælde kan jeg godt se at du ikke vil pive over det... Du sparer stadigvæk, men kun fordi du sammenligner det med din gamle benziner...

• #17   28. jan 2013 Vi burde gøre noget ved det alle danskere i middel klassen det der er tilbage af den !! Jeg må indrømme at jeg er blevet træt af at betale til andre og alt muligt skrammel de finder på derinde ! De har jo slet ikke en virkeligheds fornemmelse af det hele eller os er de bare pisse ligeglad og mega egoister !!!!!!

• #18   28. jan 2013 @Peter S. Så begynder det bare at se lidt mere kedeligt ud hvis de laver den udligning i diesel, så det kommer til at koste ca det samme som benzin. Men det er vist kun noget de snakker om indtil videre, sikkert nogle af jer som ved mere om det.

• #19   28. jan 2013 problemet er jo at der ikke er nogle der gør noget ved det!! vi bliver taget i 2eren uden creme her i danmark men vi finder os i det!

• #20   28. jan 2013 Michael b de er ligeglade fordi det har jo deres ministerbiler og deres fine løn. og hvis de fusker med fx skat så slipper de alligevel. !!

• #21   28. jan 2013 Julius, lige nøjagtigt..

• #22   28. jan 2013 Tak regeringen for det,og stem aldrig på den nuværende igen,alt bliver dyre og forringet så længe de sidder ved magten,

• #23   28. jan 2013 -"Henrik" M ja men jeg har jo heller ikke andet at sammenligner med. men jeg kan så siger at efter jeg har være ind og kigge så er min sat til 25 km/l det vil sige at jeg skal betale 1000 kr efter 2013 priser og i 2012 skulle jeg betale 660 kr så det er en stigning på 240 kr pr halv år, så den stigning jeg har får på et år, svar ca til den tank jeg har sparet på en mdr.

Mr T det kan det aldrig gør, for det første så tanke jeg 4 gang om mdr da jeg havde min benzin og nu tanker jeg jo kun 3 gang efter jeg har fået diesel, og den stigning så er kommet på min svar til en tankning i en mdr. så spare jeg stadigvæk, selv om de har tænk sig at sætte prisen på diesel til samme pris som benzin, så jeg vil stadigvæk spare penge i forhold til min gammel bil,

jeg kan endda se at efter at jeg har skifte bil og nu køre på grønafgift i sted for vægtafgift, så selv om afgiften lige er steget, så spare jeg 550 kr i afgifter

• #24   28. jan 2013 5000kr om året for hvidepladet hvordan fanden hænger det lige sammen samme bil bare med gulplade??? Giver ingen mening. Det er godt helle hun snart bliver sparket af helved til. Så lad nogen som virkelig kan styre landet og få rettet op på alt det hun har gjort. Så danmark bliver som før inden helle tog over. Udskyd nu for fanden det valg så vi kan få en anden reagering som vil danmark det bedste

• #25   28. jan 2013 Peter s nu skal du også tage indkøbspris og udgifter til service med i forhold til en benzin.

• #26   28. jan 2013 Ja dejligt med 530d lige ovre 10,000kr om året i vægtafgift tak tak. Men betaler gladeligt istedet for en sparekasse der er totalt skadet ved på kørerelse af en cykel

• #27   28. jan 2013 Eller et pindsvin for den sags skyld...

• #28   28. jan 2013 det træls.
    jeg ved ikke hvad jeg er steget med min VB´er men om det er 10kr eller 1000kr er ligemeget. det stadig ikke ok.

regeringen taler for Grøn kørsel 0 folk køber grønne biler
    regeringen sætter afgifterne op efter folk har købt små biler for hovsa de tjener intet ind jo.
    samme skete med diesel biler. gulplade biler osv.
    folk der siger de er ligeglade og at de overlever fint de penge den steg. er idioter.
    jeg overlever fint at stige men jeg er bestemt ikke ligeglad. det svinskø betalte godt 3500kr om året før i afgift. det er over en 1/4del af bilens reele værdi. ud over det betaler jeg afgift af mine reservedele. olie. og benzin. dæk osv. og med 45.000km om året kunne jeg jo købe 3VB´ere om året alene ved de afgifter

men spare 2timers transport om dagen. slipper for folk der nyser. råber i mobil. masser. lugter og prutter i det offentlige og så det billigere end klippekort/månedskort.

• #29   28. jan 2013 hvor kan i se afgifterne?

• #30   28. jan 2013 Uanset hvem de propper på tronen sætter de sku ikek priserne ned igen.. Det nægter jeg og tro på...

• #32   28. jan 2013 smiley hva fanden den er steget med 1000 kr for den bil jeg skal til at købe

• #33   28. jan 2013 julius E det kan jeg godt min benzin har fået lavet service i 2010 og i 2012 og der var så meget som skulle laves at det koster 10000 kr begge gange og sidste gang blev den ikke helt færdig, den skulle lige havde skifte udstødningsmanifold også og det er så lige små 2000-3000 kr mere og min diesel er så ny, at der helst ikke skulle være noget andet galt end et helt alm. service der skal laves

• #34   28. jan 2013 Jeg hører kun "snak snak snak snak" alle dem der siger de vil gøre noget, hvorfor GØR de ikk noget ?

• #35   29. jan 2013 det handler bare om at holde os tilfredse med tomme løfter. og i danmark betyder løftebrud ingenting for politikere.

• #36   29. jan 2013 Sådan har det været og sådan vil det sandsynligvis blive ved med at være der er IKKE demokrati i Danmark.. Jovist så vælger man på demokratisk vis et parti som skal repræsentere en, men partiet udpeger en formand og de gør stort set hvad der passer dem.. der bliver jo ikke stemt om ændringer ol.

Schweiz er mig bekendt det eneste land i verden der har rigtig demokrati, der er i hvertfald mindst 2 kantoner i landet hvor man stemmer under åben himmel og alle kan gøre krav på en lovændring ved X antal underskrifter.

http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Landsgemeinde_Glarus_2006.jpg

Se bare her

Kommentér på:
Afgifter 2013 - Føj, hvor er det træls...

Annonce