{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.141 visninger | Oprettet:

Bil sælges kun til CVR-nr? {{forumTopicSubject}}

Sidder og kigger lidt efter en Lupo på nettet og falder over den her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/lupo/12-tdi-3l/1475186

Når de skriver at bilen kun sælges til CVR-nr, hvad vil det så sige? Kan godt regne ud at den sælges som firmabil, men hvorfor kan den ikke sælges til private?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil sælges kun til CVR-nr?
  • #1   28. jan 2013 Fordi den kan blive rigtig dyrt for forhandleren, at skulle klare div. reklamationer på den bil. Ved at sælge den til CVR, slipper han for de regler.

  • #2   28. jan 2013 det er fordi den bliver solgt uden garanti.. og det kan man ikke hvis man sælger til en privat, så er der ALTID reklmationsret forbundt med ifølge købeloven.

    De fleste skulle være ret strikse med at sælge uden et CVR nummer.

    dog er der folk som har lånt en bekendts CVR nummer og købt lignende biler.


  • #3   28. jan 2013 det er en måde de omgår købeloven og at de skal give reklamationsret på bilen

  • #4   28. jan 2013 ham der overager bilen står med reklamationerne hvis der er nogle

  • #5   28. jan 2013 CVR betyder at du er momsregistrering smiley
    Og hvis man holder øje med ''tilbuddene'', så kan man hurtigt finde rigtig mange biler, en del billigere end normalt smiley


  • #6   28. jan 2013 Forhandleren sælger den til en anden forhandler, da han ikke kan yde nogen form for garanti. Sælges den til en med CVR nr så behøver han ikke give 6 månederens brugtvogns garanti.. Det kan fx være hvis han ikke ved noget om bilen. Mangledende servicebog eksempelvis.. Man gør 9 ud af 10 gange klogt i at holde sig fra dem..

  • #7   28. jan 2013 Så skal bilen vel bare om registress til fx en privat. Er ham forhandler ikke ligeglad når han har solgt bilen og så kan man vel godt sælge den til fx en privat og så bruge den privat. Har nemlig fundet et godt tilbud på en bmw og desværre er den cvr men hvis nu en kammerat købte den for mine penge altså jeg køber den men så et par dage efter omregistre vi den så i mit nsvn kan det lade sig gøre uden problemer:)

  • #8   29. jan 2013 Der står jo ikke at det er en firmabil.. Hvis din kammerat som har cvr nr køber den, så kan du købe den af ham. Problemet er bare at hvis der nu sker noget med den i form af smadret motor, så skal du have en aftale om at det er din regning det kommer på. for som udgangspunkt har man som køber 6 månederen garanti ved køb af bil hos en forhandler eller mekaniker. Den garanti kan din kammerat sikkert ikke give dig, da han heller ikke ved noget om bilen..

  • #9   29. jan 2013 gearkasse er nok skrammel på den model

  • #10   29. jan 2013 Vil man ikke kunne, ikke nødvendigvis i dette tilfælde med Lupoen, lave en købsaftale hvor man køber bilen som beset? Ligesom når man køber privat. Eller tvinger købsloven en forhandler til at give den garanti uanset hvad?

  • #11   29. jan 2013 I og med det er en lov, kan man ikke komme uden om. De prøver med afhentningstilbud osv. men i bund og grund kan de ikke komme uden om. Du har jo også 2 års reklamationsret på en mælk, eksempelvis.

  • #12   29. jan 2013 Allan du har altså ikke 2 års reklamations ret på en forbrugs vare smiley

    Lige så når du køber en brugt bil har du ikke 2 års reklamations ret


  • #13   29. jan 2013 Ta ud og prøv bilen og se på den.. nogle forhandlere har bare taget bilen i bytte for en ny bil og vil bare af med den igen ude at skulle risikere at betale kassen for evt. garanti reperationer.. Det kan være et sats, men hvis du kan din bil viden og checker bilen grundigt..så burde det være OK!

  • #14   29. jan 2013 Det er ikke rigtigt Simon. Der er 2 års reklamationsret på salg af brugte biler fra virksomhed til privat. Eneste måde at komme uden om, er at sælge til cvr nummer.

    Og der er ikke noget galt i at købe en bil, der kun sælges til cvr, det er loven der er dårligt skruet sammen. Og så får forhandlere jo tit biler ind, der ikke passer ind i den type/klasse biler de sælger, og vil bare af med den uden at hænge på alle mulige defekter bagefter.

    Men som altid skal man bruge hovedet og kigge godt efter fejl og mangler.


  • #15   29. jan 2013 Igen. Sælges den kun til CVR så siger forhandler i bund og grund at han ikke aner noget om bilen så han tør ikke give en garanti for at den kan køre fejlfrit i 6 mdr. Det siger lidt om bilens tilstand hvis en forhandler ikke vil det. Dog kan man være heldig at finde et godt køb, men det kræver dog at du har en ven med CVR nr som vil købe den af forhandleren og sælge den til dig med garanti. Men som nævnt af en anden bruger, så er gearkassen et generelt problem på de modeller der..

  • #16   29. jan 2013 Nej, jeg faldt ikke for den. Jeg faldt OVER den... Der er en forskel. smiley Og da jeg spurgte om man kunne købe den som beset, skrev jeg også "Ikke nødvendigvis i dette tilfælde med Lupoen".
    Nogle gange ville jeg ønske at folk gad læse hvad man rent faktisk skriver.



  • #17   29. jan 2013 Jensen

    Ja det er sjovt som folk altid tror at forhandleren vil snyde uden om osv....

    Det eneste der virkelig sker er at forhandleren ikke ønsker at sælge bilen til private, men til andre om ønsker at tage chancen...(at ofre penge på bilen, inden vidersalg)

    Jeg har kendskab til dette område... for man kan jo hvis man som erhvervsdrivende altid købe en bil meget billigere end den står til....

    Jeg har flere gange afhentet flere biler på en gang ved samme forhandler, bla. i silkeborg, hvor bilerne står til en pris i udstillingen, og hvor man hvis man køber 4 eler 5 biler på en gang, kan opnå en besparelse på bla. 70.000 kr. hvis man køber dem engro...
    Bilerne kan sagtens vær i god stand, men uden leverings omkostninger og kalkuleret senere udgifter..
    Det er jo det en forhandler sikrer sig ved at sælge den engro, for derfor er biler jo også generelt dyrer ved en forhandler hvis man køber som privat osv.. der skal jo tillægges evt. udgifter....
    Det har jo altid været en gylden regel at biler generelt mindst skal smækkes 10.000 kr oveni købsprisen inden den kommer ud i salgsrækken til private, mange gange mere, og det er jo bare et faktum...
    Der er desværre bare mange private som fedter og køber en bil engro, for så bagefter at forholde sig til købeloven, og så kneppe forhandleren godt og grundigt, og derfor fortår jeg godt at mange forhandlere bare holder sig langt fra engao salg til private....

    Og hvis man har et cvr nummer og køber for en anden, og tror at han kan give reklamation eller frivillig garanti, så er det jo kun hvis denne er bilforhandler, og ikke en tømre med cvr.. for man skal handle med biler for at denne regel træder i kraft.. og ikke alle mulige undvigelses manøvrer....


  • #18   29. jan 2013 Og til lilleDan

    Hvis du køber bilen som beset, gælder købeloven stadig, også selv om det er engro ved en bilforhandler til en privat...

    Tror det var det du egentlig efterspurgte...

    Men ikke alle forhandlere vil, og dem der vil og gør tager ALTID en enorm chance....hvis de sælger engro eller som beset til en privat...


  • #19   29. jan 2013 Du kan købe min før 40.000 hvis det er:-) så har du 9.000 Dkr. til spas, gak og løjer! smiley

  • #20   29. jan 2013 Jeg vil blot sige at flere af jer taler om 2års garanti på brugte biler, det er der ikke noget af, der er 2års reklamations ret og der er meget stor forskel på dette.
    Garanti er at forhandleren skal betale/udbedre skaden/fejlen.
    Reklamationsret er at du har ret til at bede forhandleren om at udbedre fejlen men det skal bevises at fejlen var der da bilen blev solgt. (Har været hele møllen igennem med FDM og forbrugerstyrelsen)

    Ydermere er jeg mere end møg træt at folk om som udgangspunkt altid regner med at bilforhandlerer snyder eller prøver at dække over fejl og mangler.
    At de vælger at sælge en Lupo til CVR er sikkert da den er ved at være så gammel at fejl vil forekomme, og at den er svær at få finanseret. Flere forhandlerer jeg kender gider på ingen måde have sådan nogle gamle biler holdene på deres plads - Derfor sælger de dem engro/CVR osv. kun for at få dem væk i en fart. Hvilket jeg godt kan forstå..
    Jeg har købt flere biler på CVR/Engros og har aldrig haft problemer med det - Man kan spare rigtigt mange penge ved dette, men hvis motoren brækker sig på vejen hjem er det KUN dit problem - og det er også derfor at man sparer rigtigt mange penge..


  • #21   29. jan 2013 G40 POWER>>> Er gearkassen på en polo noget skrammel??

Kommentér på:
Bil sælges kun til CVR-nr?

Annonce