{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.842 visninger | Oprettet:

SÆLGES KUN TIL ENGROS {{forumTopicSubject}}

Hejsa mennesker.

Jeg har kigget på en bil jeg godt kunne tænke mig.
Men forhandleren har skrevet i annoncen at den kun sælges til Engros?

Er der nogle der vil forklare mig hvad det helt præcist betyder?

Ved godt at mange af jer vil sige at det er dumt osv.

Men jeg er kun i starten af 20'erne. Så den vil koste 60.000+ i forsikring. Så den skal stå i mit mors navn mht til forsikring.

Kan mit mors firma godt købe den og gøre den privat? Så jeg kan "låne" den og kører i den?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Undertegnet

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÆLGES KUN TIL ENGROS
  • #1   9. mar 2011 sælges kun til momsregistreret personer, men prøv alligevel da der er en del der også sælger til private smiley

• #2   9. mar 2011 ja men det ville jo være fusk. for så det jo en firmabil hvis de stå for den. og hvis du låner den uden at være ansat og du så er daglig bruger ja så den nok ikke så god... og hvs du så bliver "ansat" så ksla du beskattes af den da det jo så ville være en firmabil

• #3   9. mar 2011 Eller kan han købe den "privat"? Eller hvordan og hvorledes?

• #4   9. mar 2011 Betyder at de kan omgåes den lovpligtige garanti/reklamationsret. Du kan sikkert få lov at købe den privat alligevel. Drop det med forsikringen, det er ulovligt og kan blive dyrt. Så hellere find en anden bil og få hende til at hjælpe med at betale.

• #5   9. mar 2011 Google.dk
    Og få din mor til at ringe til hendes forsikring?

• #6   9. mar 2011 det betyder at det kun er en momsregistreret person der kan købe den.. dermed slipper forhandler at give garanti på bilen. du kan jo få din mor til at købe den

• #7   9. mar 2011 engros= du skal have et cvr nummer for at købe den...

Ang. det med at den står i din mors navn= det ikk godt hvis du ikke står som bruger af den, og så optjener du heller ikke ancitet(staves??)

• #8   9. mar 2011 ja jeg har selv kigget på nogle stykker der stod det samme ved.. men det er for at de kan slippe for garantien derfor den er sp billig sikkert

• #9   9. mar 2011 Fik bare afvide engang for 1 års tid siden af en bilforhandler en af de store. At min far kunne købe bilen og så betale et eller andet for at gøre den privat?

• #10   9. mar 2011 Det er ret irriterende når man søger bilbasen eller dba for biler. Så ser man lige 3-4 billige biler, men når man så åbner dem for at se nærmere..... SÆLGES KUN TIL ENGROS!
    Så sælg dem da et andet sted smiley

• #11   9. mar 2011 yep din mor kan godt købe den og så overdrage den til dig

• #12   9. mar 2011 Hvorfor ikke bare kører i dit eget navn og købe en gammel bil så du for det første får noget køre erfaring og får sparet nogle præmietrin op hos din forsikring. Ellers står du uden præmietrin når du er 25 eller lign og skal til at forsikre. Det kan sku ikke betale sig i det lange løb

• #13   9. mar 2011 Jeg har da alle de gange jeg har købt en bil engross kunne købe den som privat.
    Det er bare en smart måde for forhandleren at skyde bilen af uden at skulle lave en skid ved den, og omgå garanti og alt det der er med privat salg

• #14   9. mar 2011 ellers kan din mor bare købe den og sælge den til dig! grunden til de sælger bilen engros er de vil slippe for fremtide garanti/reklamationssager så blien sælges uden reklamation og garanti! du kan sikkert osse købe den på alm. vis men så er prisen nok en anden!

• #15   9. mar 2011 Hmmm. Ja.
    ved det godt. Men jeg gider ikke køre rundt i en Suzuki Alto 1.0, Fiat Punto 1.0 og noget i den stil.

Og har ringet til mange forsikringsselskaber og der spurte jeg bare på en 1.6'er. og de sagde at det var en alt alt for stor motor.... De biler jeg har kigget på er Audi TT 1.8T, Audi A6 2,4 v6, Audi A4 2.4 Cabriolét.

Jeg er 20 år, og har omkring 15.000 kr om måneden efter jeg har betalt husleje, bil forsikring, mobil og alle andre regninger jeg har. Men gider bare ikke give 60.000 kr for en forsikring på en bil?

Ved godt at det er ulovligt og dumt.

Men jeg "låner" jo kun min mors bil engang i mellem? smiley

Men tak for svarene. Der stod bare en masse forskelligt på google. Så var ikke sikker.

• #16   9. mar 2011 Altså jeg er ligeglad med garanti. Hvis motoren skulle stå af f.eks. så må jeg jo bare betale det selv. har bare fundet en attraktiv pris på en bil.

• #17   9. mar 2011 du kan købe den i et hvilket som helst fiktivt, cvr nr... bare sælgeren slipper for garanti... det gør han når han handler med erhverv.

• #18   9. mar 2011 Engros = ingen moms. Dvs. du skal betale yderligere 25% hvis du vil køre i den privat!

• #19   9. mar 2011 Og 99% af alle sælgere er pisse ligeglade med Hvilket crv nr du skriver på, om så det er Mc. D´s der kommer på, .. bare de får solgt bilen og du skriver under, og skriver et cvr nr på..

• #20   9. mar 2011 Rasmus J

det er da noget pis at fyre af, .... du kender ikke reglerne..

• #21   9. mar 2011 haha så siger vi det bandidos smiley

• #22   9. mar 2011 erhvervs drivende kan snyde hinanden så vandet driver der er ingen reklamations regler, garanti eller lign.. så køb du den nu bare i din mors cvr nr, "og køb den af hende" så hun har et regnskab der stemmer, men nr 1 var da at finde et "falsk" cvr nr

• #23   9. mar 2011 Rasmus > tænk dig nu om, fordi det er En Gros salg, af en bil har det sku da ikke en skid med moms at gøre på bilen..

• #24   9. mar 2011 http://www.lindholmbiler.dk/?type=sektion&id=29&popup=&bil_ID=257713431
    Det er den vi snakker om?

smiley

Kan jeg godt give min mor f.eks. de 140.000 kr og så hun køber den og så jeg kan låne den til at køre ud at handle?

mvh

• #25   9. mar 2011 For det første er det totalt dumt at køre i mors forsikring?

Hun har 2 biler for sig selv, med hjemmeboende "barn" ? taksatorne er ikke dumme?

betaler selv 30.000 på min skyline. har du ikke råd, så drop det!

• #26   9. mar 2011 Martin > du kan købe den privat på din mors CVR nr, .. det skal ikke bruges til en skid, udover at forhandleren ikke skal give dig garanti på bilen... så den figurere ikke nogen steder, andet end i deres system..

det er altså keine problem

• #27   9. mar 2011 jeg drømmer også om en fed vogn (dog er det ikke lige en VAG jeg betegner som en fed vogn)

kender flere der køre i fede biler nu. men de startede ud i en lille bobbel. eller en golf 2 1.3 eller sådan... personligt startede jeg i en pug 106 1.4xs. og har siden haft 10 andre biler og nu køre jeg carina E... jeg må jo bare vente til jeg fylder 25 og har sparet nok samme ntil jeg kan forsikre og købe en fed bil... celica GTfour eller supra mk4 tt

• #28   9. mar 2011 jeg kørte da i de gamles navn har sku aldrig haft problemer med det, og nu er jeg elite billist, så kan da kun grine af dem der gider at betale 30.000 om året for at køre rundt i en gammel spand...

som nybegynder startede jeg med at give 8200 kr for en 525i fra 93 ..rimelig go pris, som 22 årige.., kræver da bare man kan finde ud af at handle... og kringle

• #29   9. mar 2011 Du kalder en skyline en gammel spand?

• #30   9. mar 2011 Jeg er 20 år = Jeg bor da ikke hjemme? Har jeg ikke gjort i flere år.
    Har haft bil i snart 3 år.
    Startede også med en lille billig bil og har så gået op når jeg havde pengene til det. Nu vil jeg gerne have en Audi. Da den passer godt til mine jobs.

Jamen har jo råd til det? Gider bare ikke give 50.000 om året hvis jeg kan slippe med 3.500? Det er vel nemt at forstå...

Jeg har det jo på sammen måde. Jeg har lige nu en 2.4 og giver 3.500/3.600 om året. En af mine venner har en 1.0 polo fra før 90'erne og han giver 12.000 om året?

Nåmen hvis i ikke vil hjælpe. Så fint.

Uanset hvor dumt i siger det er og sådan så vil jeg jo gøre det.
    Så kan i ikke lade være med at foreslå at cykle, købe en billig bil osv?

Men hvis min mor køber en bil engross med sit firmas cvr nummer? Må hun så bruge den privat eller skal man så betale noget for det? Det er bare det jeg gerne vil vide?

Altså hvis vi nu siger at jeg har et firma og jeg gerne vil have den audi tt. og jeg køber den engross. Må jeg så godt bruge den privat? hvis den står i mit navn? og må min søn så godt låne den til at køre til bageren og købe morgenbrød - fordi jeg er træt efter en bytur? eller kører hjem, da jeg har drukket for meget?

Mvh.

• #31   9. mar 2011 Jeg foreslår blot at du ikke laver noget som er direkte ulovligt, det kan blive dyrt i sidste ende, hvis du bliver snuppet.

• #32   9. mar 2011 jeg forstå det ikk... jeg kunne også låne penge og købe en kasse vogn for den ville passe godt til mit arbejde... men jeg lader være..gjorte ingen forskel... nogle gange må man indfinde sig med at man ikke kan få en fed bil og billig forsiring på samme tid... så sku du måske overveje en A3 1.8 20V de ikke galt dyre hvis du har indbo og fritidsulykke... min kami giver værtfald kun 12000 om året for sin golf 4 med samme motor

• #33   9. mar 2011 Det er da absolut ikke nemt at forstå, det er bedrag, og det er faktisk ulovligt, og nej, ulovligheder er ikke nogen selvfølge. Og har du ikke råd til at have en fed vogn, ja så må du jo gøre ligesom alle andre normale mennesker og tage den hårde vej. Life Ain't Easy..

• #34   9. mar 2011 Har taget den mindste og billigeste af de biler jeg har fundet.
    1.8T hos alka koster den: 85.193 om året for KUN ANSVAR? Tør slet ikke tænke på med kasko? Men vil ikke have en bil uden kasko?

Hmm.
    Jeg ved godt det er dumt at blande min mor ind i "bedrageri" da det er ulovligt.
    Men det er jo ikke ulovligt at hun køber en bil og jeg låner den til at købe morgenbrød?

Hmm.

• #35   9. mar 2011 Mine venner gør det samme?
    2 af dem har en Audi A3 1.8T, en tredje har en Audi A4 1.8 TFSI fra 2010, og en anden 1.8 T passat og en bmw cabriolet og Golf 4 1.8T.

Så gider jeg da ikke komme i en lille Fiat Punto. Ville aldrig sætte mig ind i sådan en bil. Ville føle det er pinligt.......

Ved godt at en bil blot er et transportmiddel fra A til B.
    men for mig er det en del af mig.

Vil gerne have forsikringen i mit eget navn. Men hvis jeg vil have med kasko. Kan det ikke betale sig. Altså vil gerne give omkring 2.000 om måneden for forsikring. Det er 24.000 om året. Men det kan jeg ikke engang få den for. ....

• #36   9. mar 2011 jo hvis du gør det fast..

har du overvejet at sprøge nogle andre end alka... de siger jo 20.000kr + uanset hvad du sprøg om... GF sagde 5500 i ansvar på min bil og det ligemeget bare jeg ikke runder 150hk. 2500kr for ansvar på motorcyklen. (alt op til 999cm3). 1150 for udvidet fritidullykke. (dækker nå jeg køre mc) så ring rundt til alle ... hvis du bor for dig selv så kan du få rabat over alt

• #37   9. mar 2011 Så du kan ikke være sammen med dine venner uden at have en stor dyr bil?, har du overvejet nogle andre?.., og en A3, ser da mig bekendt ens ud, om det er en 1.6 eller 1,8t.

• #38   9. mar 2011 Jeg bor for mig selv. Men jeg vil gerne have med kasko.
    Må ringe rundt. Det er bare svært at finde en bil med under 150 hk.. De flotte biler (efter min smag) har flere hk... smiley

Ellers må jeg høre hvis jeg laver en selvrisiko på 20.000? Jeg kører alligevel pænt. Så der vil vel ikke ske noget. Og hvis der gør. Så vil jeg hellere betale de 20.000.

Må ringe rundt i morgen til diverse forsikringsselskaber.

Fordi vil jo gerne have den i mit eget navn.

• #39   9. mar 2011 Nej det er jo ikke på grund af mine venner. Mente bare at min omgangkreds er sådan. Selvfølgelig kan jeg køre i en Fiat Sciencosinko uden at det gør nogle forskel. Men det er jo mig selv der gerne vil.

Men jeg vil gerne køre rundt. Havde jo en Audi A4 Cab. Jeg vaskede bil hver dag og pudsede den og sådan.

Men lad os slutte den her.

• #40   9. mar 2011 en golf 4 1.8T er akurat lige så fed som en golf 4 1.8 20V. det samme bil. jeg kan få den for 12000 me kasko. selvrisiko 2100

• #41   9. mar 2011 Ikke flere svar. Har fået svar.

• #42   9. mar 2011 okay starter lige med at sige at jeg ikke har læst alle folks svar, så undskyld hvis noget kommer dobbelt..

Først og fremmest så som mange siger, er det at sælge engros kun for at de slipper for garanti, du skal hverken regne moms eller andet fis folk skriver oveni. Tit og ofte sælger de gerne til private, hvis du siger du er indforstået med at der ikke er garanti på det.

Men 140.000 for en 1,8 T audi TT, lyder nu ikke billigt i mine ører, og slet ikke når det så er engros, kiggede efter audi tt for over et år siden til min svigerinde, og der fandt vi dem til omkring 120.000 for nogle der havde gået under 200.000 km og med garanti ved forhandlere, så synes det der lyder lidt dyrt, når det er uden garanti.

Derudover så havde hun taget respekt for fart, selvom ALKA siger den kun gælder for biler til og med 150 hk, så fik hun da et tilbud på 14.000 som nystartet. Så synes godt nok det lyder som bondefangeri hvis du skal give 60.000 i forsikring for sådan en

• #43   9. mar 2011 Ja en skyline det er fandme da en old gammel spand til syg overpris..

• #44   9. mar 2011 90% af tilfældene er det fordi forhandleren ikke ønsker at yde garanti på bilen... hvis du så alligevel vil købe den privat kan du muligvis købe den til "total istandsættelse" så er der heller ingen garanti

• #45   14. mar 2011 Ved ikke om du har fået svar på hvordan og hvorledes med hvis din mors firma køber bilen.. Hvis de køber den og den bliver i firmaet skal brugeren af den beskattes af fri bil.. Og brugeren skal endvidere være ansat i firmaet..

Dette betyder så at virksomheden betaler alle udgifter på bilen, mens brugeren blot bliver beskattet af en værdi..

Ellers må et videresalg gennem din mors virksomhed være udgangspunktet..

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #46   21. mar 2011 B Vil osse gerne bide hvor du finder dem så billigt ! Smid da gerne links til et par stykker ! Lyder ikke helt rigtigt ! Men lidt typisk BG ! Folk snakker men ikke altid helt sandt !

Kommentér på:
SÆLGES KUN TIL ENGROS

Annonce