{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
55.040 visninger | Oprettet:

sælges kun til cvr nummer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har kigget på bil og faldt over en jeg bare måtte eje.
men så ringer jeg op og forhandleren siger at den kun blev solgt til CVR nummer, det stod dog ikke i annoncen. men nu er mit spørgsmål til jer.

kan lad os sige, min virksomhed købe den. og så sælge den til mig? det noget med at forhandleren ikke ville sælge den hvor jeg var beskyttet af købeloven.

men er min idé lovlig? kan ikke se noget problem i den andet end det med jeg ungår den beskyttelse der er i købeloven?

ret mig hvis jeg tager fejl eller kom med andre ideer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælges kun til cvr nummer
  • #1   11. apr 2011 du kn jo købe den også kører den ud som privat forbrug

• #2   11. apr 2011 fortæl noget mere om det smiley

• #3   11. apr 2011 Det kan du vel sagtens.
    Som udgangspunkt sælges sådanne biler jo engros for at der ikke skal ydes garanti på dem.
    Men husk at der skal betales moms af det smiley

• #4   11. apr 2011 Han vil kun sælge til et CVR nummer, fordi han ikke vil sælge den med garanti, så kan du jo selv vudere om du tør det

• #5   11. apr 2011 jeg opgav også et CVR nummer sidst jeg købte en bil som privat person.. intet problem i det smiley

• #6   11. apr 2011 ja nu fik jeg lige googlet det.

nu snakker vi en bil til 3000kr, i manges øjne noget gammelt lort, i mine en lille klump guld.

så jeg skal simpelthen have fat i et firma der vil købe den til mig.

• #7   11. apr 2011 mange tak for hjælpen smiley

• #8   11. apr 2011 nej du behøver ikke have fat i et firma.. du skal bare have fat i et CVR nr du kan bruge ved køb af bilen..

• #9   11. apr 2011 og så også få lov at bruge det af ejeren.. super
    tak for hjælpen ! smiley

• #10   11. apr 2011 Jeg købte også min af en forhandler som soglte bilen engro, jeg skrev bare under på at jeg ikke ville kontakte ham for skader,
    men han havde kigget på bilen og fortalte mig de ting den fejlede som jeg så efter følgende lavet selv smiley

• #11   11. apr 2011 en peugeot 309 smiley

• #12   11. apr 2011 Et godt råd til folk. Hvis i ikke kan hjælpe manden så lad dog være.

Du kan gøre det på 2 måder.
    Den nemmeste er at låne en vens CVR nummer og oplyse til sælger, du betaler for bilen, og så sker der så men ikke meget mere.

Du kan også oprette et CVR nummer i dit navn. Det er gratis. Du skal bare oplyse hvad din virksomhed handler med. Efter et par dage får du et CVR nummer og bang så er du selvstændig.
    Du køber bilen og oplyser ham dit CVR nummer. Når du har gjort det har du 3 valgmuligheder.
    1: Du behøves ikke medtage den i din virksomhedsregnskab, da ingen kan alligevel finde ud af om du har købt den til virksomheden. (Den acceptable)
    2: Du køber den i din virksomhed, du sælger den til dig selv til 1500 kr. Når du skal afgive årsregnskab laver du den om til virksomhedsform, så vil der stå -1500 kr og det vil du kunne modregne i din personlige indkomst. Dvs. du har faktisk givet 2250 for bilen cirka (Den ikke helt lovlige måde. Man plejer at kalde det her hobby virksomheder)
    3: Du køber til 3000 kr i virksomheden, du sælger den til dig selv for 3000 kr. Årets resultat = 0 og du skal selvfølgeligt ikke betale moms da moms ved salg af brugte biler bliver beregnet ved brugtvognsmoms metoden, der basalt går ud på at du kun skal betale moms af fortjenesten. (Den fuldt ud lovlige metode)

Ikke noget med privatforbrug og moms pis som alle andre har skrevet. Bare husk at du skal angive virksomhedens overskud når året er omme. Her vil den så enten være 0, -1500 eller 0. Og du skal ikke udfylde virksomhedens omsætnings mv. hvis virksomheden har en omsætning under 500 tkr.

Held og lykke.

• #13   11. apr 2011 grænsen er nu kun 50.000 kr.

men pas på med dit skattekort du bruger på dit almindelige job da du reelt ikke har a-skattekort som selvstændig, men derimod B-skattekort hvor du deler din skat op i 10 rater.

• #14   11. apr 2011 Kim B > Hvilken grænse og hvad har det med sagen at gøre her, både med grænsen og b-skatte rater?

• #15   11. apr 2011 omsætningen skal være under 50 K og ikke 500 K som du skriver

og så er det ikke bare at blive selvstændig for der er det der hedder en nulangivelse hvis du ikke har momspligter og hvis denne ikke indsendes rettidig koster det 865 kr samt der er risiko for en FF fra skat på eks. 10.000 kr som der så skal til at modbevises osv osv

• #16   11. apr 2011 http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1218214

de der 309ere er mega billige pt. smiley

• #17   11. apr 2011 nu ikke lige den jeg har set på smiley

men ja det er billige penge for en fantastisk fin bil smiley

• #18   11. apr 2011 Kim B > Sæt dig lige ind i tingene. 50k så skal du moms registeres. 500k så skal du oplyse regnskabstal. Dernæst så kan det vel ikke være så svært at huske at angive moms og skat til sammen 3 gange årligt.

• #19   12. apr 2011 er inde i tingene....
    moms kan være op til 12 gange årligt alt efter omsætning....
    B-skat er 10 rater årligt....
    udvidet selvangivelse afleveres senest 1. juli...

har været selvstændig siden du var 8 år gammel så er inde i det jeg har brug for, og ellers er det min revisor som træder til!

• #20   12. apr 2011 Kim jeg er revisor, snart stats aut endda. Og for ham bliver momsindberettelse max 4 gange årligt. Det er kun 12 gange hvis omsætningen er mega høj. Det han vil oprette det er bare en hobby virksomhed. Så er det halv år moms og selvangivelse af virksomhed 30/6 og ikke 1/7.

• #21   12. apr 2011 så må der være forskel på hobbyvirksomhed og almindelig virksomhed mht selvangivelsesfristen for på min står der sq altid <b>senest 01. juli xxxx</b>

• #22   6. sep 2011 Hvad så hvis man på et tidspunkt vælger at sælge bilen ? Hvordan fungere det så,??

• carsten m
    carsten m Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #23   15. sep 2012 Jeg har også lige et spørgsmål. Når man har et firma der går under betegnelsen "anden kunstnerisk virksomhed" , er man fritaget for momsregnskab. Men det betyder så også at jeg ikke kan trække momsen fra når jeg køber ind til butikken. Vil det have noget betydning i en situation hvor man køber en bil til 60.000 igennem sit firma?
    Mvh Carsten

• #24   15. sep 2012 momsregnskab er det ikke uanset noget abstrakt ?

hvordan kan man være fritaget fra momsregnskab ? vil du trække en bil fra i regnskabet skal du vel også lave det?

Kommentér på:
sælges kun til cvr nummer

Annonce