{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.892 visninger | Oprettet:

Sælges kun til CVR-nr.? {{forumTopicSubject}}

Hvad præcis skal afskrække mig fra at købe en bil som er annonceret som "afhentningstilbud" eller "sælges kun til cvr-nr."? Jeg har et aktivt cvr nr., så den del er afdækket. Men i forhold til bilhandel ser jeg mig selv som privat person.
Min kone og jeg på udkig efter en større stationcar (barn på vej) og max budget på 150.000. Helt konkret har Starmark denne http://www.starmark.dk/biler/mercedes/c180-18-komp-avantgarde-stcar-aut/597316518/ som de sælger Engros til 119.000 - langt under hvad en tilsvarende koster hvis den ikke er engros. Udover, at de ikke giver garanti, så er jeg stadig dækket under lovens 2 års reklamationsret og den lave pris giver også luft til uforudsete værkstedsregninger.
Så igen, hvorfor skal/kan jeg ikke gøre det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælges kun til CVR-nr.?
  • #1   15. jun 2015 Lovens 2 års reklamation? Det tror jeg nu ikke.. Jeg vil mene det er deraf afhentningstilbud kommer ind. 2 års reklamation er minimum for nye produkter til private.
    Ved ikke lige hvordan det hænger sammen med brugte ting og salg imellem virksomheder. Men nysalg imellem virksomheder er der kun et minimumskrav på 12 måneders reklamationsret.

• R M
    R M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   15. jun 2015 Du er desværre ikke dækket under 2 års reklamationsret... hvis man køber en bil til CVR nummer er det som at købe den privat... kort sagt smiley

• #3   15. jun 2015 Så udover manglende reklamationsret, kunne I finde på det?

• R M
    R M Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   15. jun 2015 Hvis jeg var dig så ville jeg tage bilen ud og køre til en pålidelig mekaniker og sørg for at han går grundigt igennem bilen, ellers det bedste ville være at få lavet en FDM attest på bilen ja det koster lidt men tilgengæld ville der ikke nogle ubehagelig overraskelser (Forhåbenligt smiley )

• #5   15. jun 2015 Ikke en bil hvor værkstedsregningerne er tårnhøje som på en Mercedes smiley

• #6   15. jun 2015 Sælges til CVR nummer, betyder at du sælger B2B, dvs, ingen reklamationsret når det er en brugt vare...

• #7   15. jun 2015 Ja jeg er ligeglad med garanti og reklamation... så jeg kan ikke se problemet...

Men kan du ikke finde en der er billigere, og evt. med garanti.... eller en du køber som privatperson..

Køber du den med cvr. så har du intet at komme efter.... bagefter...

• #8   15. jun 2015 Du er dækket under kategorien der hedder "Ikke en skid".. Lige ud af posen.

Men der er få mulige årsager til at en forhandler sælger en bil engros.
    1. Den passer ganske enkelt ikke ind i hans sortiment.(Mærke, alder, type)
    2. Han vil ikke sælge bilen med garanti, da han ved den ikke kan handles dyrt nok til at han kan smide penge fra til eventuelle fejl.
    3. Det er en bil som han ved der ikke er holdt godt, eller som ofte går i stykker og derfor skal den bare væk.

Med det sagt, så har jeg købt flere biler engros og har aldrig været uheldig. Såfremt man bare gør sit hjemmearbejde ordenligt kan man spare helt op til 35-50% på prisen ved sådan en bil. Kender flere der igennem tiden har købt engros, kørt i bilen i 6-12 måneder og solgt den med overskud eller til indkøbt pris.

Men lov mig lige at du ikke kommer rendende hos forhandleren når den evt. går i stykker. Så kommer du ind i den kategori af mennesker der er skyld i at normale private mennesker ikke kan lave sådanne handler mere. Vi andre der stadigvæk har adgang til engros-biler er dog glade for at der så er flere biler til os! smiley

Kommentér på:
Sælges kun til CVR-nr.?

Annonce