Sælges kun til CVR-nr.? {{forumTopicSubject}}
Hvad præcis skal afskrække mig fra at købe en bil som er annonceret som "afhentningstilbud" eller "sælges kun til cvr-nr."? Jeg har et aktivt cvr nr., så den del er afdækket. Men i forhold til bilhandel ser jeg mig selv som privat person.
Min kone og jeg på udkig efter en større stationcar (barn på vej) og max budget på 150.000. Helt konkret har Starmark denne http://www.starmark.dk/biler/mercedes/c180-18-komp-avantgarde-stcar-aut/597316518/ som de sælger Engros til 119.000 - langt under hvad en tilsvarende koster hvis den ikke er engros. Udover, at de ikke giver garanti, så er jeg stadig dækket under lovens 2 års reklamationsret og den lave pris giver også luft til uforudsete værkstedsregninger.
Så igen, hvorfor skal/kan jeg ikke gøre det?
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 22
Ved ikke lige hvordan det hænger sammen med brugte ting og salg imellem virksomheder. Men nysalg imellem virksomheder er der kun et minimumskrav på 12 måneders reklamationsret.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 5
sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.033
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men kan du ikke finde en der er billigere, og evt. med garanti.... eller en du køber som privatperson..
Køber du den med cvr. så har du intet at komme efter.... bagefter...
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men der er få mulige årsager til at en forhandler sælger en bil engros.
1. Den passer ganske enkelt ikke ind i hans sortiment.(Mærke, alder, type)
2. Han vil ikke sælge bilen med garanti, da han ved den ikke kan handles dyrt nok til at han kan smide penge fra til eventuelle fejl.
3. Det er en bil som han ved der ikke er holdt godt, eller som ofte går i stykker og derfor skal den bare væk.
Med det sagt, så har jeg købt flere biler engros og har aldrig været uheldig. Såfremt man bare gør sit hjemmearbejde ordenligt kan man spare helt op til 35-50% på prisen ved sådan en bil. Kender flere der igennem tiden har købt engros, kørt i bilen i 6-12 måneder og solgt den med overskud eller til indkøbt pris.
Men lov mig lige at du ikke kommer rendende hos forhandleren når den evt. går i stykker. Så kommer du ind i den kategori af mennesker der er skyld i at normale private mennesker ikke kan lave sådanne handler mere. Vi andre der stadigvæk har adgang til engros-biler er dog glade for at der så er flere biler til os!
Sælges kun til CVR-nr.?