{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.192 visninger | Oprettet:

bankoverførsel og sikkerhed? {{forumTopicSubject}}

hej bg.
jeg har fået en mulig køber til min bil.
men han vil gerne overføre pengene il min konto.
har bor i DK siger han og har noget arbejde i london.
så overførslen vil gå fra han konto i london.
og handlen skulle gerne forgå her på fredag.
hvilken sikkerhed kan jeg ha for at jeg modtager pengene ??
der går jo sikkert nogle dage for de når frem.

mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bankoverførsel og sikkerhed?
  • #1   30. jan 2013 få dem kontant. allerede der burde alarmklokkerne at gå amok

• #2   30. jan 2013 Jamen du kan jo se fredag om pengene er der
    Før får han jo ikke bilen
    Og pengene kan han ikke trække tilbage når de er kommet ind på din konto

• #3   30. jan 2013 Personligt havde jeg absolut ikke gjort det - det er i medierne hele tiden ang. bank overførsler mv. Så det kommer ikke som nogen overraskelse at det her er et af de steder alarmklokkerne skal bimle smiley ..

• #4   30. jan 2013 Det lyder som en KÆMPE omgang fusk!! xD

• #5   30. jan 2013 Så længe du har modtaget pengene først så kan jeg ikke se problemet i det.. men ALDRIG stol på at de overfører pengene og så aflevere bilen inden de er gået ind..
    Men hvis pengene går ind, so no worries

• #6   30. jan 2013 Kontant ellers skal du ikke give ham bilen før end at du kan se pengene på din konto

• #7   30. jan 2013 så snart du kan se pengene på din konto er det ok,ikke noget med paypal.

• #8   30. jan 2013 FUSK hold dig fra det hvis han vil hente bilen fredag så kan han jo bare tage pengene med der ellers vil jeg sige ham kan rende og hoppe lyder som SVINDEL

• #9   30. jan 2013 Fusk, hans dansk er sikkert lige så godt som Google translate..

• #10   30. jan 2013 er din bil så god/speciel en handel , så en mand vil skynde sig at overføre penge ,inden han har set den ? hvis nej , så er der nok ugler i mosen ,tror du ikke ?

• #11   30. jan 2013 Stop det!
    Vi gider ikke se et indlæg fredag aften om at du er blevet snydt smiley

• #12   30. jan 2013 han tager til london fredag formidag og er væk i 14 dage. hvor han overføre pengene om morgen. også skulle jeg mødes med hans kone om lørdagen hvor hun tog den der fra.

Men ja sys også det lød lidt underligt..

• #13   30. jan 2013 jeg skal heller ikke snydes.

så ja jeg skal se nogle penge før der sker noget som helst.

• #14   30. jan 2013 Don't do it!
    Så kan han jo lige så godt overføre pengene nu, og så kan hans kone komme og hente bilen lørdag smiley
    - han kan jo annuller overførslen!

• #15   30. jan 2013 Vent dog til han kommer hjem igen. Så kan han give dig dem kontant eller på en bank chek.

• #16   30. jan 2013 Hvis du gør det så står du med stor sikkerhed uden en bil og uden penge også. Bed ham om at få fat i de penge og så kan han komme igen om 14 dage og hente bilen.

Hvis det er din Leon han vil "købe" så bliver det dyrt for dig når du finder ud af han har taget røven på dig. Sig du har tålmodighed til han er tilbage om en 14 dages tid, så kan han medbringe kontanterne der. Hvis han kommer med en ny undskyldning, så sig at du ikke sælger bilen uden at se kontanter. Det er sgu mange penge at ligge og lege med, så hellere være på den sikre side - Desuden er det svindelnummer set utallige gange.

• #17   30. jan 2013 du kan sige at når pengene står på din konto kan de hente bilen ikke 5 minutter før, ellers kan de komme med en banknoteret check. altså ikke en håndskrevet men en fra banken!.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #18   30. jan 2013 a hvor er det svindelnumner set mange gange før. Har aldrig selv endnu hørt om nogen der er blevet snydt ved en direkte bankoverførsel ?

Ved ikke om det muligt, men har ikke set eller hørt om det endnu.

Men at tro en mand faktisk vil købe din bil uden at have set den er alligevel lidt naivt. Er du sikker på det ikke er pay-pal han vil bruge.

• #19   30. jan 2013 Casper K: Det jeg mente var at den slags henvendelser. Enten er det en fra Afrika, England eller et helt tredje land. Det er mere eller mindre den samme "undskyldning", at de ikke selv kan hente bilen, men de sender en ven til at hente bilen når de har betalt. Har heller ikke nævnt noget med at nogen er blevet snydt, men fremgangsmåden er blevet set før, hvor folk henvender sig og kommer med en undskyldning som ikke holder helt 100 smiley

• #20   30. jan 2013 Hvis hans kone skal hente den om lørdagen kan hun jo bare have pengene med.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #21   30. jan 2013 a vi er enige i at det ligner meget samme fremgangsmåde som alle de andre. Det plejer bare at være med pay-pal og/eller western Union

• #22   30. jan 2013 han lyder nu fuldt ud dansk. da jeg snakkede med ham.
    og han var ikke meget for at han eller hun skulle køre rundt med 95 kilo.
    men ville lige snakke med ham i morgen og høre hvad vi så gør. for jeg vel se nogle penge eller en bank chek først.

• Resen
    Resen Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 37
    #23   30. jan 2013 Hold dig LANGT væk du skal ikke engang stikke ham dit konto nr. Kan sgu ikke forstå folk overhovedet kan finde på at overveje så noget bullshit det jo den vildeste sørøver.

• #24   30. jan 2013 nicki du skal se pengene på din konto først, en check skal du først godtage efter at din bank har accepteret den, da der tit er falske checks i omløb. så vil køber betale med check, tag køber med i banken og indløs checken.

• #25   30. jan 2013 anders v det også den fremgangs måde jeg tænkte mig at bruge vis det overhovedet skal blive til noget.

• #26   30. jan 2013 godt, for vil køber ikke med i banken, så er checken falsk, og de skal politi anmeldes for dokument falsk (og evnt tyveri af check hæfte fra hvem de nu har stjålet det fra) smiley

• #27   30. jan 2013 vis nu han er med på at overføre pengene først. er det skade mig ved at han for min reg nr og konto nr ??

• #28   30. jan 2013 Det vil ikke skade dig at give ham reg og konto nummer. Han kan ikke trække penge fra din konto alligevel.

• Geggo_1969
    Geggo_1969 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #29   30. jan 2013 han overfører pengene, henter bil men, anullere samtidig overførelsen hvorefter du står uden bil men også uden penge....pengeneoverførelsen bliver anulleret..... det har været i medierne... skal du handle her i dette tilfælde DUER KONTANTER KUN. sry

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #30   30. jan 2013 Er det en bankcheck, kan du ringe ned i den bank der har udstedt den og høre om den har dækning, da de ikke kan annullere en bankcheck når den først er udstedt, uden at have den med ind igen.

Ved overførsel, når du kan se pengene på DIN konto, fra din netbank el. så kan han ikke trække pengene retur, men at se en udskrift fra hans bank om at han har overført pengene samme dag, så kan han stadig gå hjem og annullere den, da overførslen først sker kl 00,01 næste dag.

• #31   3. feb 2013 hvad skete der så i sagen ?

• #32   3. feb 2013 jeg ringede til ham og sage jeg ville se nogle kontanter eller en bank chek som jeg kunne tage med op i banken før salg. Eller overførslen af pengene skulle været gået ind på min konto før han fik bilen.

Men der blev han sur og fornærmet ? og sage at jeg var vist ikke interesseret i at sælge bilen.
    og at så måtte jeg finde en anden jeg kunne SNYDE ?.
    og smækkede røret på.

ja så vil jeg ikke spilde mere tid på det smiley

• #33   3. feb 2013 så var det i hvert fald en der ville snyde den fra dig, så du gjorde det rigtige

• #34   3. feb 2013 ja ville jeg også mene at han er en fusker.

det fanme bare ikke i orden sådan noget.

• #35   3. feb 2013 det er bestemt ikke i orden, men det sker bare ofte at folk falder for deres kneb og står uden penge og bil

• #36   3. feb 2013 da det må sku være sur røv. og der jo sikkert ikke en skid at gøre når man først står i sådan en situation.

der burde være op opsalgs tavle her inde på bg. hvor man lige smider snyders nr op. så andre kan se det smiley

• #37   3. feb 2013 ja det burde der, men dem der snyder på den måde bruger garanteret taletidskort, så kan de jo være lige meget om man laver en liste eller ej, da de jo så bare køber et nyt

• #38   3. feb 2013 lige det her nr tilhørte hans kærste tror jeg. men der stod også 5-6 andre nummere i hendes navn ? .
    også lidt mystisk .

Kommentér på:
bankoverførsel og sikkerhed?

Annonce