{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.645 visninger | Oprettet:

Allan F
Allan F
Tilmeldt:
9. jul 2011
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31

Køb af gammel Mercedes {{forumTopicSubject}}

Må jeg bede om jeres erfaringer??
Har set og prøvet en Mercedes 300E årgang 89, pris 23.000,-
Den er rustfri i bunden, kører med en enkelt mislyd(piv) når der drejes fra skarpt venstre til midterposition. Sælger slår det selvfølgelig hen med at det ikke er noget særligt og måske fordi den har stået stille i noget tid.
Ligner det en ok handel, eller skal jeg gå videre til næste bil???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af gammel Mercedes
  • #2   3. feb 2013 Ja undskyld for endnu en ubrugbar kommentar, men Thomas k, det var da en noget ringe kommenta, Allan beder om erfaringer, og du kommer med sådan noget pjat, er det samme som hvis du spørger mig; det regner udenfor og der er hul i min jakke skal jeg gå ud?? ja hvis du sys det er okay at blive våd så gå ud.

  • #3   3. feb 2013 jeg har da en mercedes tilsalg 300d noget billigere

  • #4   3. feb 2013 Du vil ikke hellere have en 500se ? Også en af de gamle modeller. Og den er meget billigere en den Du snakker om;)

  • #5   3. feb 2013 Hvis du er i tvivl om den er teknisk OK, kan du med fordel lade en nærliggende landsby-mekaniker gå den igennem. Bør ikke koste mere end en 500 kr lap til kaffekassen.

    Men - ved gamle mercedeser er der altid en risiko for, at den har kørt som taxa (evt. med tilbageskruet ur). Tjek de km-tal der er noteret i de tidligere synsrapporter på:

    http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk

    Samtidig bør du tjekke for gæld i bilen.

    Husk endelig en FDM købsaftale.

    Nægter han dig at lade en mekker kikke på den, samt lave en FDM slutseddel, er der med garanti ugler i mosen...


  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #6   3. feb 2013 300E er jo en benziner,så taxa-risikoen er ikke ret stor i dette tilfælde,men det er absolut en god ide at tjekke fortiden.

  • #7   3. feb 2013 dejlig bil. og stumper er ret billige.
    mener enda vægtafgiften er fin. hvor i mod at 300E og 300D er dyre pga vægten af den store motor


  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #8   3. feb 2013 Tak for svarene. Skal ikke køre dieselhørmer, ellers tak for tilbuddet;) Bilen er nysynet, men kun betinget godkendt pga lygtefejl og en lille tæring i bagskærm. Den kørte fint og gearene skiftede som de skulle, og selvfølgelig får man ikke en gammel mercedes i den prisklasse uden småfejl. Desuden virker km tælleren ikke, han har lagt 40000km oveni i de 318000 den viser, da triptælleren virker.

    Skal jeg forlange den godkendt til syn, eller ligner det stadig et godt køb, hvad synes I? Den har lidt rust for enden af udstødningen, resten er uden rust.


  • #10   3. feb 2013 vil mene den burde stå nysynet.. ville undersøge vægtafgiften. for den kan være slem. jeg omgås ofte w124´ere til 60-140.000kr og de køre kanont godt.
    grunden til trip ikke fungere er det er blevet nulstillet mens bilen trillede. nogle gange kan man hive speedo ud og rode lidt og så fungere det igen...


  • #11   3. feb 2013 Til den pris bør han udbedre de 2 fejl på synsrapporten så den bliver lovlig at køre i. og så vil jeg da osse mene at den ligger i den høje ende for en 89'er....men er den flot og velholdt så er det måske ok.

  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #12   3. feb 2013 Triptælleren virker. Det er km tælleren der ikke gør. Den er superflot indeni med gråt læder. Men den er jo ulovlig pga. de småfejl og en kmtæller i udu lyder også pænt ulovligt. Tror det ender med et krav om endnu et syn der skal ende med godkendt. Der medfølger både sommer og vinterdæk, og prisen var 26000, men han gik uden bøvl med til 23000.

  • #13   3. feb 2013 det jo ikke mange penge for en så dejlig bil. folk prøver jo raskt væk af få mere for deres E34´ere
    men har da set veldstyrede 280e ere for mindre. men nå man ikke har set dem irl så det meget svært at sige.


  • #14   3. feb 2013 der er ikke noget lovkrav om at speedometer skal virke....du skal bare vide hvor stærkt du kører, hvordan du ved det er op til dig selv at finde ud af. men det er sikkert tandhjulene i speedo der er slidt, det var det ihvertfald i søsterens.

  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #15   3. feb 2013 Hvis den bliver synet og ubetinget godkendt,ligner det et fornuftigt køb.Har selv i sin tid haft flere w124 diesel(frikørte taxa med 250000 på tælleren og kørt dem til ca 500000 på tælleren.Med fornuftig service gav det aldrig større problemer.Med de nyere modeller med mere elektronik blev det noget anderledes!

  • #16   3. feb 2013 Speedometeret SKAL vel virke til syn? Ikke KM-tælleren - men Speedometeret?

  • #17   3. feb 2013 Man ofrer da ikke penge på et omsyn, når den er betinget godkendt. Det er da tosset. Det skal da bare repareres - og så kan den da blive "ren" ved næste syn.

  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #18   3. feb 2013 Tak for jeres input. Har netop prøvekørt en 190e fra 89 i samme prisleje, og den var i forfærdelig stand, så måske er 300Eeren ikke noget tosset køb. Har jo to år til at spare sammen til de ting der skal være i orden til næste syn:)

  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #19   3. feb 2013 Speedometeret virker, det er kun km tælleren der er død. Står på 318000, men har gået mindst 360000km.

  • #20   3. feb 2013 w201 køre godt men der er noget magisk over W123 og W124 måde at køre på...

  • perunimog
    perunimog Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 106
    #21   3. feb 2013 Ketil L S ; jeg er delvist enig med dig -men jeg husker endnu tydeligt overgangen fra W123 300D til W124 300D selv om det var tilbage i 1993 - Danmark blev simpelthen mindre i W124'eren.Den kører simpelthen så suverænt afslappende!!

  • #22   3. feb 2013 da SQUIRREL siger du skal kontrollere nogen ting,
    det kan nok ikke skade
    enten en mekaniker eller FDM
    og kontrol af kilometertallet (måske ved Nummerpladen)


  • #23   3. feb 2013 124 er en suverent dejlig, velkørende og drift sikker bil
    det bedste råd: få den undersøgt grundigt, der er mange fine, og mange rigtig dårlige
    det kan godt betale sig at give lidt mere, hvis man får en der er meget bedre.
    300E burde koste 2500 / halvår
    www.124forum.dk er der svar på næsten alt


  • #24   4. feb 2013 Enig med Martin..

    Og til den pris, så skal det være 1. gen facelift.. Altså med planker hen af siderne, og andre, dvs. tidssvarende sæder.. Den første generation havde simpelthen bare fjedre i stedet for det vi kalder for sæder idag smiley


  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #25   4. feb 2013 Et brugtbilstjek hos FDM koster 2800 bobs, nej tak. Den må være faceliftet indeni, da den har gråt læder i lækker stand.

  • #26   4. feb 2013 Gråt læder kunne også fås til ikke facelift..

  • #27   5. feb 2013 Har en bekendt der lige har givet 12 kilo for en nysynet 190D med 587 på klokken, han er ganske fornøjet med den.
    Selv havde jeg også en tilbage i 90erne og en i 2004, fine biler, og jeg glæder mig til jeg får råd til at køre Mercer igen, noget fra slut 90erne tror jeg.


  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #28   6. feb 2013 Så er bilen købt og indviet. Kører fantastisk, dog lidt problemer med gearskifte ved mellemhøj acceleration, men det er der nok råd for i en anden tråd. De skifter hver gang, men dog lidt for langsomt ind i mellem, således at omdrejningerne flyver lidt op inden skiftet.

  • #29   6. feb 2013 Den skal jo køre længere ud i gearene og dermed få højere omdrejninger ved acceleration.

  • #31   6. feb 2013 Bowden kablet har ikke indflydelse på hvor hårdt den skifter, kun hvornår den skifter.

    Når du er ny i Mercedes ville jeg uden tvivl køre forbi jtcmb.dk og lade ham ordne den.. Han er billig, og ved hvad han laver.


  • #33   6. feb 2013 Det har du måske ret i..

    Men hvis du så gav den lidt mere gas end før, så den skiftede en anelse senere, så hakkede den vel stadig?

    - Det plejer at være en dårlig modulator..


  • #35   6. feb 2013 Den koster 250.. Det er da bare at skifte den.. smiley

    Nårh, men jeg ville stadig køre hen til jtcmb.dk, så slipper man for selv at stå med håret i postkassen. Der er ret mange ting som kan være årsag til dårligt gearskifte..



  • Allan F
    Allan F Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 31
    #36   9. feb 2013 Efter at have kørt mere i bilen, kan jeg præcisere hvad jeg oplever når den skifter gear. Det er kun fra 1. til 2. gear at det er som om den er længe om at koble ind igen til 2. gear. Det mærkes ved at motorens omdrejningstal stiger imellem skiftet. Resten af gearskiftene foregår perfekt. Tror I stadig at jeg slipper med olie og filterskift?

  • #37   9. feb 2013 Ingen anelse.. Men læs lidt på 124forum.dk

    Men skift af olie er stadig en god idé.. smiley

    - Og er du sikker på at den starter i 1. gear? Den skulle gerne starte i 2.


Kommentér på:
Køb af gammel Mercedes

Annonce