bil helt død {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg har en polo 1,6 fra 1995 som har haft et par problemet, nå nok om det, her igår da jeg skulle ud at køre en tur, så gik det galt med den igen...
Det havde sneet så der var en del sne på bilen, nå men jeg satte nøglen i og tændte bilen for at få lidt varme ind i bilen imens jeg gjorde bilen ren for sne. Da jeg havde fjernet sne på 2 ruder, så gik bilen ud, den gik fuldstændig død... Der plejede at være lys i cd-afspilleren når jeg satte nøglen i, men ikke engang den var der lys i.
Her til morgen er der stadig ingen reaktion på liv.
Jeg skiftede batteri på den for 3 måneder siden, så det ville undre mig meget hvis det var det som var galt.
Jeg var ellers ude og køre i den fredag nat omkring kl. 03, men da jeg så skulle bruge den her igår, altså lørdag kl. 16 ca, så skete det som jeg har beskrevet, hvilket undre mig meget.
Der var noget sne oppe på taget af bilen, som jeg fik skubbet ned over forruden og ned under kølerhjelmen, og det var lige der at den gik død, kan det være noget med det at gøre eller hvordan?
Min forstand på bilen er blevet bedre, efterhånden som der er opstået et par problemer, men lige med det her er jeg gået i stå, nogle som kan hjælpe?
Hilsen Jacob
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 556
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 65 Svar: 213
det kunne godt værre en dorlig stel forbindelse eller plus kabel
men tjek også lige alle sikringer både inde i bilen og ude i motorrummet
det kunne også være strømmen til tændingslåsen
feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Men begge poler sidder på
feb 2013
feb 2013
Men det lyder godt nok
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 556
Få fat på en ordenligt multimeter hvor du måler indover polerne, der skal gerne være mellem 12-14v..
Sikringerne måler skal du måle ved at sætte mulitmeteret på gennemgang eller ohm.
Selvom polerne sidder på, så ville også være en god ide at se om polerne er spændt ordenligt.
feb 2013
Det underlige er at benzinmåleren har sat sig fast på halv, og den går ikke ned igen som den plejer når jeg slukker bilen, så det virker som om at den er gået helt i stå og bare er frosset ...
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 866
feb 2013
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.637
1. Har i prøvet med startkabler og hvad var resultatet?
2.Trækker starteren motoren rundt?
3. Klikker det fra startrelæet?
Hvis ja til nr 2 og 3 så tror jeg du er løbet tør for benzin, din måler hænger.
dec 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 1.339
Det kan være hundrede ting der er galt med den og da du spørger hvor sikringerne sidder osv.
Så kan jeg forstille mig at du ikke roder så meget med biler så tror ikke du selv kan finde fejlen så spar dig selv for en masse spild tid og besvær og find dig en mekker. Jeg er sikker på hvis du skriver hvor du er fra og lokker med en øl og lidt mønt så finder du en herinde i nærheden der vil se på den for dig.
Mvh. Brian
dec 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 1.339
nov 2009
Definationen af en død bil kan også være mange hvis det er en helt grøn billist, det gør jo fejlfindingen noget sværere.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 866
nov 2009
bil helt død