{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.967 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
10. feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

bil helt død {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg har en polo 1,6 fra 1995 som har haft et par problemet, nå nok om det, her igår da jeg skulle ud at køre en tur, så gik det galt med den igen...

Det havde sneet så der var en del sne på bilen, nå men jeg satte nøglen i og tændte bilen for at få lidt varme ind i bilen imens jeg gjorde bilen ren for sne. Da jeg havde fjernet sne på 2 ruder, så gik bilen ud, den gik fuldstændig død... Der plejede at være lys i cd-afspilleren når jeg satte nøglen i, men ikke engang den var der lys i.

Her til morgen er der stadig ingen reaktion på liv.

Jeg skiftede batteri på den for 3 måneder siden, så det ville undre mig meget hvis det var det som var galt.

Jeg var ellers ude og køre i den fredag nat omkring kl. 03, men da jeg så skulle bruge den her igår, altså lørdag kl. 16 ca, så skete det som jeg har beskrevet, hvilket undre mig meget.

Der var noget sne oppe på taget af bilen, som jeg fik skubbet ned over forruden og ned under kølerhjelmen, og det var lige der at den gik død, kan det være noget med det at gøre eller hvordan?

Min forstand på bilen er blevet bedre, efterhånden som der er opstået et par problemer, men lige med det her er jeg gået i stå, nogle som kan hjælpe?

Hilsen Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil helt død
  • #1   10. feb 2013 Tror du ikke batteriet er fladt? evt kabinelys der har stået tændt i længere tid? prøv evt at se om der er en pol der hoppet af batteriet.

  • #3   10. feb 2013 det kunne godt lyde som om at du har en ledning der er dorligforbindelse i men start lige med at tjekke om der er strøm på batteriet og så ellers mål ud om der gennem gang i ledningerne fra batteriet

    det kunne godt værre en dorlig stel forbindelse eller plus kabel
    men tjek også lige alle sikringer både inde i bilen og ude i motorrummet
    det kunne også være strømmen til tændingslåsen


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   10. feb 2013 Steen L: kabinelyset har stået på "tænd når dørene åbnes" kan det være det som har taget lidt strøm? Fandt også ud af at varmeknappen til bagruden også var tændt
    Men begge poler sidder på


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   10. feb 2013 Kjalle og jacob m: jeg er igang med at skaffe en måler til batteriet, og hvordan tjekker jeg sikringerne? altså sidder de sådan at det er nemt at komme til dem eller hvordan er det?

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #7   10. feb 2013 Kjalle: hvor sidder sikringerne? jeg er lidt blank på det her punkt smiley

    Men det lyder godt nok smiley


  • #8   10. feb 2013 Ja men den varmer nok ikke på bagruden når der ikke er tænding til.
    Få fat på en ordenligt multimeter hvor du måler indover polerne, der skal gerne være mellem 12-14v..
    Sikringerne måler skal du måle ved at sætte mulitmeteret på gennemgang eller ohm.
    Selvom polerne sidder på, så ville også være en god ide at se om polerne er spændt ordenligt.


  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #9   10. feb 2013 Nu har jeg været ude og køre strøm til min bil fra en anden bil, men min bil gav ingen form for liv fra sig, den virkede stadig lige så død som før ....

    Det underlige er at benzinmåleren har sat sig fast på halv, og den går ikke ned igen som den plejer når jeg slukker bilen, så det virker som om at den er gået helt i stå og bare er frosset ...


  • #10   10. feb 2013 prøv og hel noget kar.sprit på den, jeg tror din benzin er frosset i rørene

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #11   10. feb 2013 tommy h: hvor henne skal det hældes hen? gennem benzin indgangen eller? og kan det have noget at gøre med at den ikke vil starte?

  • #12   10. feb 2013 Der er i princippet ingen der behøver karburatorsprit mere, benzinen er frostsikret.

    1. Har i prøvet med startkabler og hvad var resultatet?
    2.Trækker starteren motoren rundt?
    3. Klikker det fra startrelæet?
    Hvis ja til nr 2 og 3 så tror jeg du er løbet tør for benzin, din måler hænger.


  • #13   10. feb 2013 ikke for at lyde stødende men tror du skal finde der lidt mere bil sagkyndig end dig selv.
    Det kan være hundrede ting der er galt med den og da du spørger hvor sikringerne sidder osv.
    Så kan jeg forstille mig at du ikke roder så meget med biler så tror ikke du selv kan finde fejlen så spar dig selv for en masse spild tid og besvær og find dig en mekker. Jeg er sikker på hvis du skriver hvor du er fra og lokker med en øl og lidt mønt så finder du en herinde i nærheden der vil se på den for dig.
    Mvh. Brian


  • #14   10. feb 2013 men uanset hav du vælger at gøre så tjek dit bundstykke i tændingslåsen da de ofte går i stykker og symptomerne du beskriver kunne lyde som det.

  • #15   10. feb 2013 Brian A:
    Definationen af en død bil kan også være mange hvis det er en helt grøn billist, det gør jo fejlfindingen noget sværere.


  • #16   10. feb 2013 Nu er det ikke benzinen der fryser, kondensen, det vil sige vand, og kar.spriten det skal hældes ind der, hvor du kommer benzinen på bilen.

  • #17   10. feb 2013 Tommy, der er sprit i benzinen idag, så det er unødvendigt.

Kommentér på:
bil helt død

Annonce