{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.499 visninger | Oprettet:

Levetid på dæk {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg har et par rigtig fine sæt Alpin sæt vinterdæk på min bil.
Dækkene har kørt i vinteren 07-08 + 08-09 samt siden vinteren 2011 (/dog har bileen stået 100% stille mellem FEB & AUG 2012) ca.20.000 km ..

Der er godt med mønster på endnu - men findes der en levetid på dæk, eller er det kune når de er slidte at man skifter dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Levetid på dæk
  • #1   17. feb 2013 Specielt michelin har en tendens til at mørne op inden de er slidt op. Men ser de fine ud, så er det da bare at sætte dem på.

• #2   17. feb 2013 generelt plejer man at sige 5 år smiley men når levetiden på den nuværende regering er 4 år, så vil jeg sige 100 år er passende for dæk

• #3   17. feb 2013 Der findes en levetid - og den står på producentens hjemmeside.

Vinterdæk fra 07, er blevet hårde - og står derfor ikke særligt godt fast. Der er også sket en faens masse udvikling på de 6 år, så når nu vinterdæk ikke koster mere, ville jeg skifte dem.

• #4   17. feb 2013 Når jeg søger på Google.dk, finder jeg dette link hvor der står 5 år anbefaler de ..
    http://www.dbfr.dk/wss/index.asp?page=8071&klikker=0

Jesper ! -> De ser rigtig fine ud og der er massere af mønster endnu, derfor jeg gerne vil vide om der er nogen som har erfaringer med levetid på dæk!

EpMaTs ™ -> Opturs kommentar ..

• #5   17. feb 2013 De har en levetid, men den afhænger af flere ting. Bl.a. opbevaring osv. er de ikke møre, ville jeg bare køre på dem.

• #6   17. feb 2013 Sajmon ™ -> Selvfølgelig er der sket en masse med udviklingen, men mine dæk har ligget tørt og godt når de ikke har været monteret og som sagt så fejler de pt. intet og har massere af mønster ..

Men tror jeg skal gå til en dækmand for at få det bedste bud tror jeg, selvom at jeres hjælp er fin ..

• #7   17. feb 2013 Anders N -> Har også sagt til mig selv, at nu kører jeg på dem til de ikke kan mere - de er fra 2007 (5 år til sommer), så de er alligevel tjent hjem mange gange ..

• #8   17. feb 2013 jeg har nogle gamle indonesiske däk på min bil som har sat på den fra da jeg köbte den og der var ikke meget mönster på dem da jeg köbte bilen så jeg köbte nogle nye Goodyear däk men har aldrig fået sat dem på endu og jeg har kört 45.000km med de däk nu og de ser stadig ud som da jeg köbte bilen smiley de er meget hårde og har en elendig komfort men jeg köre bare på dem indtil de er ved at väre godt slidte for vil se hvor mange km. jeg kan köre med dem smiley er nemlig sikker på at de havde kört rigtigt mange säsoner da jeg köbte bilen da de var mörnede i kanterne hehe men de bliver bare ved og ved smiley jeg har dog altid et godt reservehjul og en god donkraft bagi bilen hvis de skulle punktere smiley og jeg har selv däkmaskine og afbalanceres apparat herhjemme så hvis det ene punktere så skifter jeg dem alle 4 smiley

• #9   17. feb 2013 Da jeg skulle på skiferie her i vinters, skulle jeg låne de gamles C4 Picasso. Der sad nogle Michelin Alpin på som var fra 2007, og de havde også været opbevaret i poser og tørt osv, men de skøjtede rundt da det var en smule glat. Man kunne ikke engang lave neglemærker i dem mere - så hårde var de.

Haps - ned til Thansen og købe et sæt Rockstone til 2800 med montering - samme dæk som jeg smed på de gamles Astra for nogle år tilbage. Det er et suverænt dæk, som blev bevist da vi skulle opad den sidste stigning ved skisportsstedet (Avoriaz i Frankrig hvis nogen er interesserede i den slags). De to andre biler vi kørte i kolonne med, måtte begge give op og smide snekæder på første gang de gik i stå. Vi stoppede op de første 10 gange og satte igang igen uden problemer.
    Det skal lige siges at det sneede fuldstændigt tovligt og at det frøs 8 grader, så det var sammenkørt sne vi skulle opad - til tider is...

Grunden til prisen er deres lave holdbarhed og middel støjniveau, men de scorer max i greb og stabilitet, så det passer helt fint at de slides ned før de bliver møre.

Kommentér på:
Levetid på dæk

Annonce