{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.088 visninger | Oprettet:

AC/DC tig svejser {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg går og overvejer at købe mig et tig svejse anlæg. Det skal helst være AC/DC da jeg gerne vil have muligheden for at svejse både jern og alu.

Men er der noget jeg skal være opmærksom på ved køb? Jeg skal lige sige jeg ikke har den store erfaring med tig svejsere. Desuden ved jeg godt man bare kan købe et af de kendte mærker, men jeg vil gerne holde prisen så lav som muligt.
På Forhånd tak.

Mvh Jonas// Unger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AC/DC tig svejser
  • #1   3. mar 2013 Drop de der kina værker, de køre af helvedes til. Køb i stedet noget brugt såsom kempii, migatronic e.lign anerkendte mærker

• #2   3. mar 2013 Det er meget svært at svejse i alu, så hvis du ingen erfaring har er det bedre at spare de penge.

Og som Poulsen siger køb ikke Kina maskiner.

Et brugt kemppi/migatronic koster min 6000 kr brugt med ac/dc. Det er for et billigt gammelt værk.

Jeg har en kemppi 220v kun jævnstrøm, med 8 m slange du kan få for 3000 kr hvis det har interesse.

• #3   3. mar 2013 Hr O

ØØØØØHHHH hvad snakker du om? Det er da helt klart en vanesag.
    Alu er bestemt ikke sværer at svejse i end så meget andet. Og med den holdning lærer man det aldrig. Det er irriterende mig at alle siger det er pisse svært at alu svejse. Det er enten fordi man ikke kan finde ud af at indstille værket eller fordi man tror på alt hvad man høre, og ikke har noget erfaring med det selv.

• #4   3. mar 2013 Ja Alu er da til at svejse i, man skal bare være mere omhyggelig med afrensning. Men ellers har jeg da svejst massere ting uden nogen for for erfaring i alu.

Jeg har en Migatronic Pi250, virker upåklageligt.

• #5   3. mar 2013 Hej

Jeg har svejst i både alu og jern, så jeg ved godt at det ikke er som at svejse med co2.

Jeg er glad for jeres bekymringer omkring hvad der er spild af penge i forhold til mine evner, men nu var det et kvalificeret bud på hvad jeg skal se efter når jeg vil købe et AC/DC anlæg.

Jeg kan godt se pointen i at købe et brugt anerkendt mærke, jeg har selv allerede et migatronic co2 svejser som jeg er meget glad for.

Jer der siger at kina anlæg er noget møj, har i rent faktisk prøvet det eller er det bare ud fra den forudsætning at alt fra kina er noget møg?

Men sådan helt konkret hvor mange amp osv skal man gå efter hvis jeg skal have et alm godt svejseværk.

Tak for hjælpen

• #6   3. mar 2013 Jeg synes faktisk at det er nemmere at svejse alu end rustfri/ sort jern. Men hvis du har tænkt dig at benytte dig at at kunne svejse i alu, så vær forberedt på at du har en elforsyning der kan følge med. På et tidligere job havde vi et kæmpe svin af et apparat, og jeg skulle reparere noget i 8-10mm, hvis man skruede op så man fik lavet noget i en fart, slog tavlen fra efter 5min, selv om vi havde taget strømmen fra bremsestranden = 63amp.

Og ja, jeg er enig med de andre, køb et ordentlig brugt værk, fremfor et billigt.
    Husk evt at investere i en lille form for udsugning, da det er hammer giftigt at svejse i alu og rustfri, og sort jern er nu heller ikke sundt.

• #7   3. mar 2013 Jeg har en migatronic tig navigator 240 ac/dc. Det virker bare og er utrolig glad for det. Afrensningen er det vigtigste når man alu svejser. Alle kan lære det hvis de gider. Mht. Kina mærker ved jeg ikke noget om det da jeg ikke har prøvet dem. Og man kan jo ikke udtale sig før man har prøvet. Men kunne forestille mig at hvis man bare sjal hobby svejse er de ganske udemærket, men hvis man derimod skal bruge det hverdag tror jeg det ville være bedre at give lidt flere penge. Men som sagt har jeg ikke prøvet dem.

• #8   3. mar 2013 Brian M:

Som du siger det er også min tanke at til mit brug er en kina model måske nok. Men jeg kan godt se at de fleste taler for at jeg skal finde mig et brugt migatronic eller lignende. Hvor tyk alu kan du svejse i med dit 240?

• #9   3. mar 2013 Ved faktisk ikke hvor tyk alu det kan svejse i. Bruger det kun til små opgaver. Så som rep. Af alu lad og ligende. Fik det foræret engang så det er ikke er værk jeg har givet penge for. Men det virker upåklageligt.

• #10   2. apr 2017 Gammel tråd .. I know! Men fik du købt noget? Står i samme situation, dog med en smule erfaring i både ac/dc svejsning.

Kommentér på:
AC/DC tig svejser

Annonce