{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.032 visninger | Oprettet:

simon k
simon k
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

Solgt bil, køber kontakter mig {{forumTopicSubject}}

Hej bilentusiaster smiley
I efteråret købte jeg en bil af en kammerat, da han ikke kunne sætte den færdigt i stand fordi han sku til søs. Jeg satte den i stand med det eneste formål at få den solgt derefter. Fik den synet og sat til salg.
Bilen stod uden plader og blev solgt til en gut, en udlænding. Han fik den for kun 7000 kr da jeg satte prisen en del ned fordi jeg ikke ville have den stående længe da den nu var nysynet.
Desværre fik han hurtigt problemer med den og nu kontakter han mig. Først med det påskud at jeg vidste noget var galt, nu med at vi sammen skal finde en løsning på den "lorte bil" som han skriver det.
Det er fucking træls for mig. Jeg har aldrig vidst noget var galt, ej heller om det er sket lige efter han har købt den. Jeg hjalp ham sågar med at få plader og snakke med forsikring da han ikke anede en dyt om noget af det.
Vi lavede ikke en decideret købskontrakt, men fik skrevet under på en seddel om at bilen er solgt som beset, det var det.
5 gange har han ringet i dag >< (tager den ikke) jeg gider virkelig ikke have sådan en udlænding set sig sur på mig... når han ved hvor jeg har adresse.
Hvad havde i gjort?
Købte selv bil med 1 år til syn der kostede mig 8000 i reparation, men sådan er det jo.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt bil, køber kontakter mig
  • #1   4. mar 2013 lad ham passe sig selv, bilen er købt som beset.. så er den ikke længere

• #2   4. mar 2013 Du har retten på din side, så bare rolig.

• #3   4. mar 2013 købt som beset bare surt for ham

• #4   4. mar 2013 solgt som beset..dermed intet at gøre..forklar ham det..

• #5   4. mar 2013 han kan relt ikke gøre en skid, den er købt og handlet som beset, så fra han overtog er den hans hovedpine.

• #6   4. mar 2013 Bilen er købt privat, dvs. Uden garanti. Den er købt som
    Beset og han kan ikke gøre en skid. Fortæl ham det på den måde, og så hører du sgu nok ikk så meget til ham mere

• #7   4. mar 2013 Der er sgu ikke så meget at gøre. Henvis til den seddel i skrev, hvorpå der står skrevet at den er købt som beset. Længere er den ikke.

• #8   4. mar 2013 har du spurgt ham hvad problemet er ? måske er det noget du kan hjælpe ham med uden det skal koste dig noget.. selvom det ikke er dit problem så kan det være at han bliver glad igen.. forklare ham hvordan det står til.. evt sig at du ikke har taget telefonen fordi du er igang med at flytte eller så noget hvis du er bange for han kommer på din adresse..

• #9   4. mar 2013 hvis du lige har solgt den (udlænding eller ej) så burde du finde en løsning hvis bilen er i stykker. jeg ville sku også være pissed hvis jeg lige hentede en bil og fandt nogle fejl som overraskede mig. jeg ville nok køre direkte til sælger. ville ikke engang bruge tid på tlf.

• #10   4. mar 2013 Det er ingen i tvivl om. Men hvis han kommer og koger din kanin - eller sådan noget er det da klart ikke så sjovt.

• #11   4. mar 2013 ta tlf. når han ringer, forklar ham stille og roligt, bilen er købt som beset, og du har solgt bilen i go tro, oven i købet nys. mere kan du da ik gøre. og så er der ik mere i det. surt for ham ,men regner man med, at en bil til 7kg er en ny bil.? sig til ham at han ik skal ringe til dig mere, gør han det politi anmelder du ham bare.

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #12   4. mar 2013 Han kan passe sig selv, du har ovenikøbet en " slutseddel " hvar der står at bilen er købt som beset. Så den hænger han selv på, han lunne have tjekket bilen mere grundigt efter hvis det var.

• #13   4. mar 2013 typisk en udlænding,han kan rende og hoppe,ingen garanti eller noget som helst på en bil til de penge

• #14   4. mar 2013 Snak roligt og forklar at han har købt en nysynet bil, men at hvis du kan hjælpe ham telefonisk, så gør du det.
    Kunne man høre hvad det var for en bil og årgang osv?

• #15   4. mar 2013 ej jeg vil altså osse lige prøve at skrive det som alle de andre osse har skrevet smiley

KØBT SOM BESET smiley

arg nu er jeg osse en del af klikken smiley

• #16   4. mar 2013 Rune L:
    Den tager ikke højde for, om det er privat eller handlende.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
    #17   4. mar 2013 forklar ham, at nu er den hans bil,
    og han må stå for evt ting, der er galt,

han har jo købt den, og har kørt i den noget tid(formoder jeg)
    havde han ringet på vej hjem eller dagen efter, med noget alvoligt,

så kan jeg forstå ham,

men nu kan han rende og hoppe.
    men det er ikke altid folk, der købe en bil i den prisklasse der forstå det,

eller sig han sku have købt en hel ny bil.

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#18   4. mar 2013 Tak for det. Ja men altså har prøvet at forklare ham hvordan det fungerer og har prøvet at hjælpe ham med at udbedre problemet. Problemet har måske været at der ikke har været anti freeze på og han har kørt den varm. Bilen har jo slet ikke kørt hele vinteren, da den bare har stået på værksted siden efteråret og så har der ikke været andet end vand på.
    Der er blevet skiftet toppakning derefter, men det har ikke afhjælpet problemet. Jeg har hjulpet ham lidt med at få nyt kølervand på den, men mere kan jeg jo ikke gøre.
    Jeg prøver lige at snakke med ham igen.

• #19   4. mar 2013 rune: manden har jo stadig skrevet under på et stykke papir hvor der står købt som beset ergo kan han jo ikke gøre noget da han har skrevet under på det stykke papir... men har godt nok heller aldrig hørt om en der har vundet i retten ved han følte sig snydt med hans gamle golf 2..

• #20   4. mar 2013 Rune L.> Dit første link henviser til regler ang. internethandel ser det ud til.

Prøv at se: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/forbrugerkoeb?tc=D35D65B44EC84FD68AF4A4863CA60EA4

• #21   4. mar 2013 helt ærligt, en bil til 7000kr og oveni købet nysynet!! Hvad tror ham den udlændinge? at han har fået en ny bil???? Typisk udlændinge......

En bil til den pris må man påregne at der kan sker noget lige så snart man kører over kantstenen...

Du ka vælge og tage tlf eller lade være. Hvis du tager tlf, så sig at bilen er købt som beset og der er ikke noget at komme efter og hvis han "puster" sig op. Så bare sig at du melder ham til politiet for trusler!!!

• #22   4. mar 2013 Den er solgt som beset, du kan være et svin og sige det ikke mit problem.
    manden har fået en bil for 7000kr hvad forventer han ?

• #24   4. mar 2013 hvad fanden sker der for folk idag=? er det virkelig ok at sælge en bil der koger over på vej hjem?
    er folk virkelig blevet så pisse egoistiske at man ikke tænker på andre end ens pengepung?

hvem af jer ville ikke ærge sig over at have købt en bil og lortet brænder sammen på vej hjem.

Simon

synes du har et ansvar og en pligt at vise lidt medfølelse over for andre. man sælger ikke en bunke lort og håber på at problemet forsvinder.
    Du skriver følgende :
    "Der er blevet skiftet toppakning derefter, men det har ikke afhjælpet problemet. Jeg har hjulpet ham lidt med at få nyt kølervand på den, men mere kan jeg jo ikke gøre."

dvs du vidste den havde motor problemer men vælger alligevel at tie om det og sælge bilen. det synes jeg er for groft.

• #26   4. mar 2013 har prøvet det før. en af mine kami´er solgte en G3´er for 10.000kr nysynet. en flok indvandre købte den og 3 måneder efter vilel de havde penge tilbage fordi fordæk var nedslidte kobling slidt og trækaksler der larmede. (hvorfor mon)
    de lovede bål og brænd. men sådan er de kan de råbe og virke truende og få dækket deres reprationer så gør de det... de har en anden adfær en etniske dansker som virker truende og de udnytter det. ligesom deres rasicme skjold.
    ignore det. det er chancen man tager ved at købe privat og især i den prisklasse.

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#27   4. mar 2013 Hehe Digweed smiley
    Han har desværre ikke haft kørt længere end 1,5 uge i den. Og jeg kan jo heller ikke sige om der faktisk har været noget galt med den da jeg jo aldrig har kørt i den selv. Men min kammerat havde selv købt den brugt da han så ikke fik den gjort færdig i stand inden han skulle sejle i 3 måneder, så det er jo også en længere historie som jeg dog aldrig har lagt skjul på, har aldrig sagt jeg har kørt i den selv eller noget.

• #28   4. mar 2013 Havde samme problem da jeg solgte min mercedes, At jeg havde lovet guld og grønne skove med den her bil fra 96, og han begyndte at true mig. Sikke en mentalitet
    også var det for en forstærker eller et elelr andet mærkeligt.
    Men har en Slutseddel Hvor der står den er prøvekørt og købt som beset, og Ja Han må vel sluge sin stolthed ..
    Tror nu mere på bilen var dyrer end han regnede med og holde kørende og han ønskede handlen skulle gå tilbage! smiley

• #29   4. mar 2013 KIM P

tag du hellere og læs teksten igen og evt et læse kursus din spasser- der er noget du har misset

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#30   4. mar 2013 mr meee læs lige mit indlæg oven over. Der er skiftet toppakning efter han købte den, har han fået gjort sort er jeg ret sikker på, da han ikke kan sige hvor.

Men hvad vil du have jeg skal gøre så? Tage bilen igen og betale ham tilbage? Det jo derfor jeg spørger.

Jeg kan garantere dig for at jeg solgte bilen i god tro og at jeg da bare har håbet den ville virke perfekt for ham. Jeg var sågar ved at bytte den ud med min egen, da den var i rigtig god stand faktisk.

• #31   4. mar 2013 Lad det ligge ring til politiet og meld ham for chikane

• #32   4. mar 2013 KIM

lol du er langsom.

Simon.
    har han selv lavet toppakning? ja så er det for sent at brokke sig over motor.
    du må altså forklare dig bedre.

• #33   4. mar 2013 Heldigt for ham den ikke havde kostet 50 k, så havde det været noget lort, men spillet er ude Ali, bilen er din.

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#34   4. mar 2013 Ja Kim det er længe siden og den stod næsten 2 måneder til salg da jeg åbenbart havde sat prisen for højt til at den blev solgt. Derfor jeg satte den ned i pris for at få den solgt, som jeg skrev. Den blev synet november slut, solgt januar slut.

• #35   4. mar 2013 nu ved jeg ikke hvilken bil det er men vil ligget en 10kr på at jeg ville kunne smadre alle motore på 10½ dag. (ville sku kæmpe noget mere hvis det en japaner.)

og mee.
    hvis jeg bygger en bil til for 8000kr ex. indkøb og sælger den for 7000 kr så havde jeg sku været lige glad. så må folk lære at tænke selv eller købe bil hos forhandler.

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#36   4. mar 2013 Mr meee, ja han har selv rodet med at skifte toppakning, det jo hvertfald hvad han siger til mig.

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#37   4. mar 2013 Jeg tror ikke han har smadret bilen ved dårlig kørsel. Jeg tror bare han har kørt den varm eller simpelthen været uheldig at der faktisk har været noget galt med den ved køb. Men som sagt, den stod uden plader og jeg har aldrig lagt skjul på noget som helst i handlen om hvordan at jeg aldrig selv har kørt den, eller hvor jeg selv har fået den fra.

• #38   4. mar 2013 ka du ik gi ham en tuss rabat så er det problem løst- men inden du gør det så spørg hvad han vil? og hvad løsning i skal lave... jeg ville nok heller ikke tage den tilbage hvis han har pillet ved motor. dog skal man sku være lidt menneskelig og forstå modparten.
    men dte er op til dig hvad du mest hælder til.

• #39   4. mar 2013 typisk indvandre, derfor jeg konsekvent ikke handler med de sorte lømler

• #40   4. mar 2013 Du skal ikke give ham en skid, han har købt bilen som beset, der bare ærgeligt - men at den brænder sammen kan jo ske når som helst - Så må han sku tjekke bilen bedre inden han køber den.

Sig han skal luk numse, eller meld ham til politiet.

• #41   4. mar 2013 Politiet vil i så fald vejlede ham, sige han skal anlægge civilt søgsmål, det sker så ikke, men sådan forløber det.

• #42   4. mar 2013 Han skal absolut ikke have noget.

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#44   4. mar 2013 Da jeg aldrig har kørt den længere end til synshal 2 gange plus fræset et par kilometer mens der var prøveplade på, har jeg ikke kunnet vide om der har været et problem. Men jeg har aldrig lagt skjul på noget omkring det, eller løjet om hvordan den altid har kørt perfekt eller lignende. Samtidig kan han have kørt den for varm, da han kørte rundt i den uden anti freeze. Hos mig var den altid på værksted når jeg kørte med motoren.

Da jeg selv er i tvivl, om det så har været en eksisterende eller en fejl han har skabt, har jeg foreslået at give ham 1000kr. Det betyder ikke så meget for mig med den skilling ekstra.
    Jeg er måske lidt rundhåndet vil nogle mene, men bare fordi købeloven siger en ting, vil jeg alligevel lade min tvivl gå til hans fordel her.

Så vil jeg desuden opfodre alle til at forstå at ansvaret for indkøb af brugt bil er ens egen hos privat sælger. Sørg for at finde alle info på nettet, få alt afvide til bunds om ejere osv og så vurder udfra de informationer om man vil tage chancen.

• #45   5. mar 2013 Det er simpelthen en skandale at du giver ham kompensation, Simon. Jeg vil væde med at han senere kommer og beder om mere!

Den var ikke gået hos mig!

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#46   5. mar 2013 Det kan du udemærket have ret i. Men som jeg skrev, har jeg vurderet ud fra min tvivl ohvorvidt det kunne være en før eller efter fejl, og ladet tvivlen gå til hans fordel.
    Jeg syntes da det er pis ærgeligt for ham at han står i den situation, som udemærket kunne have været forestående ved købstidspunktet.
    Jeg hænger mig ikke kynisk i at købsloven siger noget andet, men det er da rart jeg har den på min side.

• #47   5. mar 2013 DER ER INGEN KØBELOV - der omfatter handel med private !!!!

• #48   5. mar 2013 Køber har af egen fri vilje valgt at købe din bil, det er køber der skal sikre at teste bilen ordenligt, ellers skulle han have valgt en forhandler !! END OF STORY !!

• simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

#49   5. mar 2013 Ja ok så findes der måske ingen lov om det.
    Uanset så har jeg mit på det rene og det har jeg da også stort set vidst hele tiden. Jeg er dog så gået fra ikke at ville rokke mig en disse, til at give et afslag pga omstændighederne.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.152
    #50   5. mar 2013 hvis han bliver ved med og ringe, så sige stiller og roligt til ham,

at du ikke længer kan hjælpe ham, da han har købt bilen og det nu er hans bil og hans problem,

og hvis han bliver ved med at ringe, må du melde ham for chikane til politi´et

mine forældre prøvede det samme, dog ved hus handel,
    købe ringede stadig 1 år efter de havde overtaget huset, og spurgt om alt muligt,
    som de ikke kunne finde ud af,

der forklarede min far dem pænt, at nu måtte de sku stopper,
    og var der mere de ikke kunne finde ud af,

måtte de ringe til en håndværker der viste det,
    for det var ikke længer min far´s problem,

• #51   5. mar 2013 Et hus til en million og en bil til 7.000 kan vidst ikke rigtigt sammenlignes...........

• #52   5. mar 2013 Konklussionen må være:

lad være med at sælge biler til udlændinge fordi de vil brokke sig efterfølgende

og lad være med at købe af danskere fordi at de efterlader motoren uden kølevæske en hel vinter hvor efter den bliver frostsprængt og begynder at koge..

køber kun biler af folk fra Suzuka fremover c",)

• #53   5. mar 2013 Haha..
    Ingen fordomme overfor udlændinge.. Men...
    Solgte engang en gammel Fiesta, uden syn og til 2700,- eller sådan.

3 dage efter ringer manden til mig, og begynder at skabe sig over at der tidligere har været lavet rust i den??

Jeg informerede manden ved salg, om at jeg egentlig havde tiltænkt mig at skrotte den, da den skulle have lavet rust..
    Idiot smiley

• #55   5. mar 2013 Sjovt at læse om alle de principper, og alligevel bliver jeg aldrig afvist når jeg enten skal sælge eller købe bil, og det er nu ikke fordi jeg hedder Martin c",)

• #57   7. mar 2013 Ikke så vidt jeg kan huske nej.. hvis annoncen ikke har været slettet så har bilen eller motorcyklen været til salg..

• #58   7. mar 2013 Mr MEEEEEEEE: Hvor står der at den er kogt over på vejen hjem? At du er villig til at køre ud på folks adresse, viser hvor lidt fornemmelse for tingene du har. Faktum er, at køber man en bil, SPECIELT i den prisklasse, ja så er det er lotteri. Han skal ikke have en krone, for der er INGEN GARANTI. Bilen er solgt, den kostede sølle 7K, den er solgt som beset, sælger er en privat gut, der ikke kan forventes at vide alt om biler og naturligvis skal vi ikke begynde at gradbøje lovgivningen, så folk pluseligt skal begynde at yde garanti og lave reperationer hjemme i deres indkørsel, pga. en emsig udlænding.

Hvad blvier det næste, at de vil købe en brugt Micra af fru Hansen, men kræver at hun laver halv årligt serviceeftersyn i opgangen til sin lejlighed.

Arh kom nu frisk!

Bed ham skruppe af, hvis han ikke er tilfreds med sit køb - At han ikke forstår hvordan tingene fungerer i Danmark og at han mener han kan tillade sig hvad han gør nu, med nærmest at chikanere sælger, det er langt, langt værre imo. At han ikke forstår hvordan tingene fungerer i DK er hans problem, hvis han vil bo og leve her, så må han bare rette ind og begynde at forstå det, vi skal ikke lave om på love og regler og på det nærmeste føle os truet, fordi han tror at han kan få det hele....Men hvem kan klantre ham, det har han jo sikkert været vandt til siden han kom hertil!

• #59   7. mar 2013 Hamster.

tag en tudekiks. du har ikke læst alle indlæg- troede den brændte af på vej hjem.
    Er så trær af at man ikke kan have en holdning til tingene før man bliver kaldt det ene eller det andet her inde som dig med din : "At du er villig til at køre ud på folks adresse, viser hvor lidt fornemmelse for tingene du har. "

Hvis man føler nogen har taget røven på en voldsomt ved at skjule fejl så kører jeg Fanme tilbage og smider bilen lige i nakken på sælger.
    dette var dog ikke tilfældet kunne jeg forstå senere hen i Simon K´s forklaring.

synes det er tit at folk altid bakker sælger op her inde. de tænker aldrig på an man selv kan stå i den anden ende af balladen.

• #60   7. mar 2013 Mr Meeee: Nej, der er bestemt situationer hvor det kan være relevant! Men at tage køber mener det nu er relevant at ringe igen og igen, over en bil, der er købt som beset og senere går i stykker, det er jeg bestemt ikke enig i! Sagen bliver beskrevet helt fint i første indlæg og ud fra det, har køber ingen berettiget grund til at ringe til sælger!

Folk har en eller anden uindfriet forventning om, at verden er lyseblå, fyldt med prikkede elefanter og at der ingen modgang er! Køber man en brugt bil, så køber man til en vis grad en lotteriseddel. Sælger er ikke altid klar over om det er en vinder eller en nitte man køber - Måske sælger endda skiller sig af med bilen, fordi han selv har på fornemmelsen af at det er ved at være på tide, uden at have noget yderligere kendskab til fejl eller mangler! Og når skidtet så går i stykker, for det gør det før eller siden, ja så er der bare ingen kære mor! Og man kan da på ingen måde tillade sig den opførsel overfor sælger - Det er på kanten til ren chikane!

P.s. Problemer med den slags opførsel som køber udviser, samt evt. det at møde op på sælgers adresse - Det kan meget hurtigt udvikle sig til noget voldsomt negativt! Og det med at opsøge folk personligt, hvor situationen efterfølgende eskalerer, ja det vil stille køber i en MEGET uheldig situation. hvis man er så utilfreds, så må man bruge de muligheder der ligger i et retssamfund - Eller endnu bedre, blive voksen, erkende at man ikke havde forstand på hvad man købte og at man brændte fingerene og så gøre det anderledes næste gang! Eller ganske enkelt forstå at man ikke for ret meget bil for 7K, men ofte mange reparationer!

• #61   9. mar 2013 Mr. Meeeee

Køber har rig mulighed for at tjekke bilen inden han køber den....
    Og en bil til 7 klik nysynet, så har han jo valgt at købe den... og hvis en køber kom til mig 2 timer efter han havde købt den, som du ville som du skriver,,,,
    Altså hvis han opdager en fejl eller lign,,,
    Så var han blevet bedt om at køre igen, og fatter han ikke det, så havde han fået et klap på hatten....

Til trådstarter....

Får vi noget info om hvordan det gik.... du skylder ham intet, og når du oplyser at han har fået skiftet stoppakningen siden hen, så ligger den jo der,,, for så har du SLET ingen ting i klemme der.....
    Han har jo sikkert beregnet noget rep. eller istandsættelse til den pris han har købt bilen til...

Der er INGEN der har tvunget ham til at købe bilen overhovedet..... smiley

Men meld gerne tilbage om udfaldet....

• #63   10. mar 2013 Uanset hvad er det en rigtig ærgerlig sag. Men sådan er det desværre med biler, de går istykker:-/ jeg gør altid meget ud sf at fortælle folk jeg handler med at der INGEN GARANTI er. Et par gange er folk hoppet fra og det er fint nok, da de jo sikkert havde en forventning om de ku ringe en uge efter og beklage sig. Man skal virkelig skære det ud i pap og kan folk ik forstå det når man fortæller det INDEN KØB vil de slet ikke ku forstå det EFTER:-(

• #64   10. mar 2013 MS tuning

Lige precis... smiley

Kommentér på:
Solgt bil, køber kontakter mig

Annonce