4.503 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Rene W
Rene W
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 89

smart diesel bil smart diesel bil

Nogen som kender til eller ejer sådan en lille smart bil, overvejer om konen skal have sådan en til at kører til arbejde i. Hun skal kører ca 120 km om dagen, hvordan holder de til sådan ture? Det er primært hoved vej. Ikke meget. Motorvej det vil kun være få ture om måneden den skal på motorvej.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  smart diesel bil
  • #3   9. mar 2013 altså hvis du tænker selve bilen "smart" så har jeg ALDRIG kørt i noget så ringe som sådan en møg børe . og den er umulig at skrue i og pisse dyr i dele. så købte jeg heller en c1 eller 107 ligende bil. de fås fra 85000 sprit nye med aircon. og de køre 20+ kml. billig i dele og meget stabile.

• #4   9. mar 2013 Hvorfor sylte konen med sådan lille spand når hun skal køre så langt?

• #5   9. mar 2013 Har selv en fra 2010 og har snart rundet 100.000 i den uden problemer. Det er en genial pendler bil. Super billig i drift. Har endnu ikke skiftet hverken bremsedele eller noget andet på min, så driftmæssigt er de også holdbare. Arbejder også med dem til hverdag og vi ser altså ikke ret mange problemer med dem. Ningo: Hvad baserer du din viden på? Reservedele er billige! Og så er de sgu heller ikke værre at skrue i. Jeg vil langt hellere have min smart end en c1 aygo 107! det kan godt være en smart er billig inden i, men den er sgu ikke i nærheden af de ringe sæder og den vindstøj der er i de andre æsker! smiley

• #6   9. mar 2013 Doc. Pimp
    Ikke sikkert hun har fortjent bedre? smiley

• #8   9. mar 2013 Min kammis datter har en diesel , der lige har rundet 50.000 km det er en 09 og hun har lige betalt 19 af de stærke for en ny turbo.
    Striben esbjergs, lille maskot bil er også en Smart, den fik skiftet motor ved 60.000 km og nu har den rundet 100.000 km og jubii, nu skal der en ny motor i igen.
    Ud over det, så er det en skøjte, havde en på ferien, det vil ige jeg fik den byttet, til en bil da jeg havde kørt 50 km i det de tillader sig at kalde en bil....

• #10   10. mar 2013 Thomas.
    Der er sgu da ingen der kan holde ud at køre mere end 12000 km om året i en Smart, så skal man jo nærmest bo i den smiley hun bruger den til arbejde , hun kører jo ikke bare rundt for sjovt, for at det skal se mere normalt ud, efter nogens mening

• #11   10. mar 2013 Søren D
    af hvad snakker du om?
    fejler de ikke det store?
    Det da sjovt som jeg har været med til og skifte tonsvis af turboer fordi wastegaten sætter sig fast.
    eller magnet ventilerne går i stykker.
    Eller fordi den lige sku ha en ny gearskifte enhed?
    Kobling er også et kendt problem på dem, samt ledningsnet der bliver fyldt med diesel olie.
    Plus bremserne foran har det med at sætte sig rigtig rigtig hurtigt.
    Så fejl er der rigtig meget af på en smart.

• #12   10. mar 2013 Og til ALT du skal lave på en smart, skal bagkofangeren af, og motoren sænkes ned.

• #14   10. mar 2013 Thomas, hvad fan - - n er det for et postulat at komme med, hun er 25 år gammel og kører nok pænere end de fleste.
    Prøv at google # problemer med Smart car #. Så får du sgu din sag for..
    Motor - gearkasse - gearskift - ledningsnet - turbo - hængende bremser - og det er bare de hyppigste fejl og vel og mærke på biler med ikke ret mange kilometer på uret, så god fornøjelse med køb af pendler- bil . Ville sgu ikke sende min kone ud på motor/landevej i sådan en kasse...

• #15   10. mar 2013 Jeg ville ikke købe sådan en æske til en der skal køre så langt. Vi har selv en mondeo og en aygo. Og da jeg kun har 10 min på job køre jeg oftes i aygo.en og sys egentlig det er en fin lille bil til det brug. Og så har fruen den store at køre i med min datter

• #16   10. mar 2013 Dennis: De modeller hvor wastegaten sætter sig fast er de gamle 45 hk! ikke 54. Trykomsætterne var der aktion på hvor ledningsnet og vacuumslange blev lagt anderledes og siden da har vi ihvertfald ikke haft problemer med det! Korrekt, jeg har også set et par hvor bremserne foran skal renses og smøres, men igen, jeg har ikke haft det problem. De gamle modeller (450) med benzinmotor skal man holde sig fra da det er kendt at mitsubishi motorene ikke kan holde. Motorledningsnettet på de gamle (450) bliver også meget sårbart med alderen. Min konklusion draget af erfaring er at en 54hk CDI 451 Model den holder!

• #18   10. mar 2013 Tom as Det må du undskylde , kan godt se ud fra din profil, at du er en meget dreven og rutineret billist på 20 år.
    Jeg selv er ret uerfaren billist, da jeg kun har haft kørekort i 32 år og kører ikke mere end 80.000km om året, så jeg er jo ikke i stand til at vurderer om hun er en god billist , på samme måde som dig, selv om jeg har kørt med hende et par gange...
    Bemærk...Humor kan forekomme i dette indlæg.

• #19   10. mar 2013 Jeg ville være ked af at skulle køre 120km i sådan en om dagen da. Gør hende da den tjeneste og køb en rigtig bil. Jeg har kørt i en, og føler mig godt nok udsat, og så er jeg mildest talt bare ikke imponeret af den samlede køreoplevelse. Men jeg hører også til dem som er glade for store komfortable biler.

• #21   10. mar 2013 Søren nu har jeg arbejdet ved Ejner Hessel i 4 år.
    Jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om.
    Og alt det jeg nævte, er også et problem på den model med 54 hk.
    Det godt du har en anden vurdering af bilen.
    men jeg ser på faktum, og det er det jeg har skrevet.
    Han bedte om en vurdering af om bilen var brugervenlig, og det synes jeg langt fra.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

#22   11. mar 2013 Hejsa.
    Underligt jeg ikke havde fået besked om nye hændelser, for der er da svaret en masse gange og tak for det smiley

Men Grunden til hun MÅSKE skal have sådan en smart er fordi hun selv er totalt skudt i den og bare syntes den er zå zød. !! Anyway jeg ved jo hvem der skal lave den hvis det er en rigtig skrammel kasse (mig)
    den vi kigger på er 45hk versionen i diesel, har læst mig til at de har lidt problemer med ic og noget returløb, men at der skulle være lavet af Mercedes værkstederne.
    Hun vil selv ud at kigge på sådan en, men kan jo være hun ændrer mening når hun har prøvet den.

Planen er at vi også skal se en peugeot 107 bare en anden dag.

• Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    feb 2013

#23   12. mar 2013 så har jeg set på den, 45hk er ubrugelig, kan til nød bruges i byen, men den mangler kræfter, ved 80-90 ryster den kraftigt fordi motoren skal sejtrække, og v 130 nåede jeg aldrig op på, så det dur slet ikke. dog er 54hk modellen rigtigt fin, og har ikke samme problemer, dog er det stadig ingen motorvejsbil, men det er heller ikke derfor man skal købe sådan en, dog siger forhandler at den ca går mellem 20 og 25 km/l og så kan man ligeså godt købe en billigere benzin model i andet mærke.

Kommentér på:
smart diesel bil

Annonce