1.928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

God pendlerbil samt smart bil God pendlerbil samt smart bil

Godaften BG

Jeg skal her til sommer, til at køre omkring 68 km om dagen, og dertil søger jeg en bil, som går langt på literen, men som også er en stilet bil, til når man kører en tur med vennerne. Hvad kan folk anbefale? Jeg har 53.000 kr,- at gøre godt med. Er lidt i tvivl om jeg skal købe en diesel eller en benzin, hvad ville bedst kunne betale sig? Jeg er åben for alle slags biler, samt model og mærke.
Håber at folk har nogle forslag eller erfaringer, de vil dele ud af.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God pendlerbil samt smart bil
  • #1   23. mar 2018 Ved nu ikke om jeg vil kalde 68 KM om dagen for at pendle..

Men en BMW E46 faceliftet i 4 Cyl er da en mulighed indenfor budgettet. Evt. som coupe.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #4   24. mar 2018 Alt under 1 times kørsel, hver vej, er ik at pendle. Om det så er i kø eller km afgør behov for diesel eller benzin:)

• #6   24. mar 2018 I stedet for at finde en smart bil, ville jeg finde en der var kendt for driftsikkerhed.

68 km om dagen ( samt det løse ) kan hurtigt give 25.000 km om året, og selvom det ikke lyder af så meget, så kan det nemt vise sig at blive dyrt i vedligeholdelse på en ældre ( men smart) bil .

Gå efter en så ny bil som muligt, og find så ud af hvad dit behov i virkeligheden er ?
    Har du virkelig brug for at lade dig transportere dig i en Mercedes med en fortid som Taxa og 700.000 km på kilometertælleren, eller vil en 5-6 år gammel Ford Fiesta med 80-100.000 km bag sig kunne opfylde dit behov ?

Husk at hver gang du går en bilklasse op, så stiger udgifterne til ejerafgift, reparationer og service .

Hvad vil du helst betale ? 300 kroner hver halve år i ejerafgift - eller 2700 kroner ?
    Er det federe at skulle betale 7000 kroner for fire nye dæk til din bil - eller er det sjovere at betale 1500 kroner ?

Hvad er fedest ? At fylde for 2000 kroner brændstof på bilen om måneden, eller for 800 kroner ?

Hvis du 90 % af tiden voil køre alene i bilen, har du så brug for en 5 meter lang og 1700 kg tung limousine, eller vil en 3,5 meter microbil på 900 kg kunne opfylde dit behov ?

Lyder jeg gammel og kedelig ?
    Måske ??

Jeg taler af erfaring - og på et tidspunkt så bliver det altså kedeligt at bruge 4-5000 kroner om måneden på at have en bil stående nede på gaden.

Personligt har jeg fundet ud af at det rent faktisk er billigere at eje en 2014 Peugeot 208 end det var at have en Toyota Carina E fra 1996 smiley , og jeg savner ikke min tidligere bil !

Nu kan man så nok ikke købe en 208 til 50.000 ( endnu) og jeg prøver ikke at råde dig til en bestemt model - jeg vil hellere have dig ud og kikke på markedet, og finde ud af hvilken størrelse bil du har behov for ?

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #7   24. mar 2018 #5 nej det er ikke at pendle smiley

• #9   24. mar 2018 Bilnørden, kan godt se hvad du mener, og efter jeg har læst en masse forumemner omkring pendler, så er jeg kommet frem til at noget Polo, 208 ikke ville være en dårlig idé, og at jeg her de sidste par måneder til sommer, lige må få stablet lidt flere penge på bankbogen.

• #10   24. mar 2018 Det er ingen km.. livet er for kort til øko biler.. jeg pendler ca 60km dagligt i en bil som går 10km/l.. det vigtigste for mig er at en bil er driftsikker og at der ikke er en høj afskrivning... så læg et budget og køb din drømmebil til pengene

• #11   24. mar 2018 #10 Enig.
    Er selv pendler - kører omkring 600 km hver uge plus det løse smiley
    Kører BMW 530D - livet er for kort til kedelige biler smiley

• #12   24. mar 2018 Livet er for kort til mange ting smiley

• #14   25. mar 2018 Det jo kun 34km hver vej.
    Jeg havde stadig taget benzin smiley .

• #15   25. mar 2018 Havde valgt en større bil.
    C5/407 2.0HDi
    Mondeo 2.0TDCi
    SuperB 1.9 TDi
    E200-220CDI
    A6 1.9TDI

Udstyr som fartpilot. Sæde varme. Elspejle er super lærker og ved en større bil få du en bedre komfort. Men hvis det bare er for at være sej over for dine venner så spørg hvad de syntes er sejt

Kommentér på:
God pendlerbil samt smart bil

Annonce