{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

hvem kan hjælpe angående skatte % {{forumTopicSubject}}

hej bg

jeg fik et ikke så stort skattesmæk her da opgørelserne kom og det vil jeg godt undgå til næste år derfor vil jeg hæve mit skatte % fra 37 til omkring 40-41% så jeg ikke kommer til at betale men får en go slat tilbage jeg arbejder fuldtid så der er ikke noget skole elelr noget lige pt

mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem kan hjælpe angående skatte %
  • #1   10. mar 2013 Det siger du bare til din arbejdsgiver?

  • #2   10. mar 2013 hæv din indtægt/renteindtægt,så kommer du vist til at betale mere i skat

  • #3   10. mar 2013 hvis du vil hæve din skatte % så ring til et at skats skattecentre eller ændre den næste gang du udfylder din forskudsopgørelse.

  • #4   10. mar 2013 jo har spurt min chef men han siger at jeg ikke behøver ringe og jeg kan gøre det inde på skat hvor jeg kan rette min forskudsopgørelse men det er så indviklet der ikke jeg ikke ved hvad jeg skal der så står lidt på bar bund vil godt have det gjort hurtigts muligt smiley

  • #5   10. mar 2013 Det er squ da bare at gå ind på skat, og hæve din forventet indkomst. hvis du tjener 400k om året så sæt den til 500k + så skal du nok få penge tilbage næste år

  • #6   10. mar 2013 hvor kan jeg se hvad jeg tjæner om året ...kan jeg ikke finde præcist

  • #7   10. mar 2013 Du hæver bare din årlige indtægt på din forskuds registrering, så den ligger et stykke over topskatte grænsen på 389.000, så hvis du sætter den på f.eks 500.000 stiger din træk procent automatisk, da du betaler 52% af hver en krone over topskatte grænsen...

  • #8   10. mar 2013 Som udgangspunkt skal indkomsten <i>sænkes</i> i forskudsopgørelsen. Det skyldes, at man i så fald får et lavere beskæftigelsesfradrag. Alternativt skal indkomsten hæves så meget, at man kommer et stykke over topskattegrænsen, hvis det skal virke.

  • #9   10. mar 2013 okay nu er jeg næsten med på hvad i mener så en ting mer i hvilket rubrik inde på forskudsopgørelsen skal jeg skrive det der er jo en masse rubrikker det er der jeg sider lidt fast (lost) smiley

  • #10   10. mar 2013 Du ændrer det i rubrik 10. Hvis du fx tjener 300.000 kr. nu, sætter du bare fx 100.000 kr. ind i stedet eller lignende. Så vil dit beskæftigelsesfradrag automatisk falde. Alternativt sætter du den til 500.000 kr. - så vil du blive forskudsbeskattet som topskat for noget af det og få det tilbage igen næste år.

    Jeg synes dog som udgangspunkt, det er den forkerte måde at gøre det på. Hvis man absolut vil lave en opsparing derinde, så bør man få sin arbejdsgiver til at øge trækprocenten, så oplysningerne på SKAT er korrekte.


  • #11   10. mar 2013 okay tak for din hjælp jeg ser lige på det igen med chefen for vil ikke trykke noget forkert eller noget så man ender et helt andet sted det er jo trodalt vigtge papir man prøver at ændre smiley

  • #12   10. mar 2013 Hehe, ja det er det smiley

    Men du kan altid ændre i det og trykke "vis konsekvenser" derinde. Så kan du se, om dit månedlige fradrag stiger eller falder. Hvis du skal være sikker på, at du ikke skal betale restskat næste år, skal dit månedlige fradrag falde.


  • #13   10. mar 2013 ja okay det kunne jeg også forsøge mig frem med men jeg ved ikke mit præcise tal for årlig indkomst da jeg sidste år havde su og alt andet indblandet også arbejdede fuldtid lige efter skolen var færdig fra august og der blev der tæsket igennem med lønene nu er det så hele året fuldtid så der kommer andre tal på bordet nu smiley men jeg tager den med chefen igen for sikkerheds skyld andet tør jeg ikke rigtigt smiley men mange tak igen for din hjælp og masse info smiley

  • #14   10. mar 2013 Det var så lidt. Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
hvem kan hjælpe angående skatte %

Annonce