{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.086 visninger | Oprettet:

Hjulene bliver slidt skæve for 3. Gang??? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har et problem med en Ford escort st. Car fra 96. Problemet er at den slider det foreste dække skæve inden for 2 uger og jeg har snart ikke råd til at skifte to dæk hver 3. Uge.
Første værksted besøg fik vi skiftet bære armene, da mekanikeren mente det muligvis var det. Det hjalp på selve styret, da den smed rattet til højre og venste i en ryk! Efter 2 måneder blev dækkene slidte helt igen på indersiden totalt.
Tilbage til mekanikeren, som påstod at det bærearme var af dårlig kvalitet og vi skulle prøve med andre. Vi fik så monteret nye samt sporing. Efter 2 måneder kunne jeg se at den stille og roligt var begyndt med at slidde dækkene igen på indersiden og til sidst begyndte bilen at rykke hårdt til højre og venstre, så vi ikke kunne kører mere end 50-60km/t.
3 gang fandt vi en anden mekaniker hvor han mente det kunne skyldes en hjulleje, der kom ikke nogen lyde fra hjullejet og jeg tænkte at det ikke kan skyldes en hjulleje som var skyld i alt det hårde ryk til højre og venste. Men vi fik ny hjulleje samt to helt nye dæk og ny sporing. Allerede efter to uger blev den gal igen. To helt nye dæk blev totalt slidt på ydre siden denne gang og styringen af rattet blevet meget værre. Som om hjulene sidder løs, så det gynger side til side.
På mandag skal den til samme mekaniker, men han kan ikke finde andre fejl siger han.

Hvad tror i styrtøjet fejlet ved denne bil????

Tak for jeres tid smiley jeg vil sku snart ha det styrtøj kommer i orden igen, det er pisse farligt at kører sådan.
Mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjulene bliver slidt skæve for 3. Gang???
  • #1   16. mar 2013 Ps den skal til syn snart tror i syns manden kunne se hvad den fejler ??

  • #2   16. mar 2013 - Kunne godt lyde lidt til at den sporing ikke er gjort rigtigt hvis den trækker til siderne?

  • #3   16. mar 2013 få lavet en 4-hjulsudmåling hos et dækcenter så dine hjul kommer til at stå rigtigt i forhold til hinanden. det lyder som om dine forhjul spidser indad i mine ører.

  • #4   16. mar 2013 Du har vel ikke sænket bilen, eller har knækkede forfjedre, som giver anden geometri på hjulophænget? Hvad med tandstangen, er den ok, uden slør?, eller tårnlejerne?, men det lyder lidt ekstremt som du beskriver det.

  • #5   16. mar 2013 evt kontroller om der er noget rat slør, åben førervindue stil dig udenfor bilen og drej rattet, og hvis du kan dreje rattet uden at hjulet bevæger sig kan det være tandstang eller styrekugler, er den med servo så prøv osse mens den er startet og se om det gør en forskel.

  • #6   16. mar 2013 Kan være din køre stil den er gal med .. Meeeen så burde du selv være klar over det

  • #7   16. mar 2013 Få den målt efter hos et andet værksted. Oplevede at smadre 2 dæk på min den grå pga deres anlæg var defekt. Den blev sporet som den skulle. men 2 mdr var dækkene slidt indvendigt. Og da jeg så køre til et andet dækcenter. Så står bilen til 1.5 grader toe OUT og ikke til toe IN. Så deres anlæg var ude af justering selv om den viser at den var justeret til toe IN som den skulle

  • #8   16. mar 2013 jeg ville også få den sporet et andet sted, det er næsten det eneste der kan gøre at hjulene bliver slidt så hurtigt, ellers ville jeg nok prøve at checke støddæmpere, der kan også give skævt slid, men jeg tror nu på sporringen, er den sporret med kambervinkel og det hele (hvis det er muligt at ændre kambervinklen)

  • #9   16. mar 2013 Få den sporet hos en der har forstand på det. Så er dit problem sgu løst.

  • #10   16. mar 2013 Har ikke snus at gøre med at om person'en har forstand på det.

    Men hvis de bruger et anlæg som alle tror virker. Så arbejder de i god tro. Der skal nok ikke meget til før de følere er ude af justering og så viser de korrekt selv det er helt i skoven.
    I mit tilfælde var der over 3 graders forskel mellem toe OUT til det den skulle være i toe IN.


  • #11   16. mar 2013 Erik A
    Det har intet med hans køre stil at gøre hvis dækkene bliver slidt så er der noget galt med hjul ophænget.
    Prøv at gøre til en dækværksted med 4 hjulsudmåling. nu siger jeg det ikke men mekaniker kunne evt også bare justere den så rattet står lige og så er det det. så jeg ville køre ned og få den 4 hjulsudmålt.


  • #12   16. mar 2013 Mange tak for svarene.
    Hvad er 4 hjuldudmåling noget, bruger man en helt anden maskin til det end sporing maskinen, men hva siger i til det med styret der trækker hårdt til side lige pludselig når man kører lige ud, den er mere gal hvis det bare har regnet en lille smule, så set som om for hjulene glider som det var glatis på vejen.


  • #13   16. mar 2013 Slaskk @ MAZDA MANDEN @ Hvis man ofte tager hjørner med høj fart så æder den ydersiden af dækket.. laver man ofte hård acc. eller hjulspin ja så kan det gå udover indersiden af dækket

    Meeen det lære du jo nok når du har kørt bil i et par år


Kommentér på:
Hjulene bliver slidt skæve for 3. Gang???

Annonce