{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Ombygning af bil med anden motor. {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft løbende kontakt med skat, omkring afgift osv.

Jeg skal nu have den på plader og har denne mail fra skat.dk


Ombygning af køretøj

PDF Udskriv


Svar fra SKAT – Modtaget d. 15.02.2013 09:40

Hej Tommy

Du kan udskifte din motor til en anden motor, uden bilen mister sin afgiftsmæssige identitet, hvis den motor du skifter til ikke yder mere end 20% mere end den oprindelige.
Ud fra de oplyste effekt-tal kan du altså skifte motor som beskrevet, uden at dette betyder at du skal betale ny registreringsafgift.


---------------

der er ikke noget som, at have styr på sine ting. smiley

Dette er en oplysning til dig, som måske har de samme tanker smiley

Mvh

Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning af bil med anden motor.
  • #1   20. mar 2013 Hvad ombygning har du da i tankerne..?
    Det kunne måske være lidt nyttigt.. smiley

    Jeg tror ikke det er en nyhed med 20%'s reglen.. smiley


  • #2   20. mar 2013 Det har vi nu vist i længe, at det har været sådan dog er der ande regler en bare lige de 20% effekt forøgelse

    Men fedt at se at der er en der har fået svar fra SKAT de lever åbenbart


  • #3   20. mar 2013 erhm ja 20% reglen gælder så længe din model er lavet med den motor, nu er jeg ikke så meget inde i mitsu, men mig bekendt kommer din motor kun i en anden model smiley

    går ud fra det er din sigma der er på tale.


  • #4   20. mar 2013 Jamen, det er bare ikke halt samme motor.

    Jeg troede, at når man tager en anden motor, med flere hk og får den rullet ind så den passer inden for de 20% så er man ude i noget der kunne tyde på en afgift, men åbenbart ikke.


    Kender godt 20% reglen og nej den er ikke ny, men ja der er flere ting i det. Man må ikke lave andre ombygning på bilen i forbindelse med motorskift.. Ja der er flere regler, men skifter man kun motor og holder sig under de 20% skulle man der være som beskrevet LOVLIGT tuning.


  • #5   20. mar 2013 Altså jeg er lidt heldig at min motor deler motor kode med en motor fra en 3000GT, så i principet er det samme motor, men der er bare lavet noget om i motoren som gør den yder de 22 hk mere std.

    Men sådan som han svare mig fra skat. der lyder det som om, at BARE motoren er under de 20 %..

    Dog er det oplyst hvilken motor jeg har købt og lagt i og har sendt dem regningen, så jeg kunne få et klart svar og det er godkendt, med rulningen på 240 hk fra 208 hk. Ikke noget vildt, men det er godkendt og lovligt og bliver nu reg. med konstruktive ændringer. (motor)

    Forskellen er bare, at jeg nu kan få en masse tunings dele og andre dele til den motor jeg har i nu, da der ikke er lavet sådanne ting til min sigma motor, hvilket gør den mere fremtids sikret for mig.


  • #6   20. mar 2013 okay troede ikke de havde samme motorkode, så gir det ingen mening for mig at du overhovedet har oplyst noget som helst til nogen smiley

  • #7   20. mar 2013 når du for den godkendt med den nye motor så er det under de 20% og dermed lovligt

    så må du ikke tune på den du skal stadig holde dig på maks 20%


  • #8   20. mar 2013 Bare for at have det på det rene. Du ved til DHB osv. er der så meget kontrol og når man gerne vil vise bilen frem osv. så er det rart, man har styr på det hele.

    Men jo de har samme motorkode. Færdsels politiet vidste ikke om det var afgift på, men sagde, at jeg bare skulle lade som ingen ting og få den synet, for det tog dem 1 uge at finde forskellen på de 2 motor, at man ikke ville kunne finde det blot ved at åbne motorhjelmen.


  • #9   20. mar 2013 Andreas:

    Ja det er rigtigt, men jeg tænkte lidt, at hvis den bliver godkendt med konstruktive ændringer, så er det måske lidt nemmere, at hive lidt mere ud af den, da de ikke lige på stående fod kan se hvad der er godkendt og til hvor meget smiley


  • #10   20. mar 2013 jamen respekt for du vil lave det 100% rigtigt, men synes stadig det lyder som om du er uvenner med dine penge.

  • #11   20. mar 2013 Ha ha Ja penge skal vi ikke tale om mere smiley Ingen kan forstå det alligevel smiley

Kommentér på:
Ombygning af bil med anden motor.

Annonce