{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Anden motor/ombygning af bil? {{forumTopicSubject}}

Hej, vil høre om der er nogen der har erfaring med skifte motoren ud til en helt anden?

Jeg har en cmax 1,6tdci og jeg overvejer at skifte motoren ud til en helt anden model til en der gør at man ikke skal betale sådan en ekstrem vægtafgift på bilen.

Kan det lade sig gøre mht love og regler og syn?

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anden motor/ombygning af bil?
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 695
    #1   26. sep Der skal vel en benziner i, der holder sig inden for 20% reglen.

  • #2   26. sep For mig er det ligemeget, men nu kører den 18-20km/l og det skulle den helst også gøre med anden motor

  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 23
    #3   26. sep Vognen vil få ny identitet, der vil udløse en ny registreringsafgift.

    Dyrt/besværligt.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 695
    #4   26. sep #3 Klavs
    Ikke hvis man holder sig inden for 20% reglen. Har selv lavet et par skift mellem diesel og benzin.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 695
    #5   26. sep #2 Daniel
    Lyder som et bil skifte i det tilfælde, i mine øre.


  • #6   26. sep jeg tror også det lyder som om du skal sælge din diesel og købe en benzin. Forvent ikke st du kan finde en benzin bil i den størrelse der kører mere end 10-12 km/l. Hvad de koster i ejerafgift ved jeg ikke.

  • #7   26. sep Hvor meget skal du betale i grøn afgift nu og hvor meget kan du acceptere at betale..?

  • #8   26. sep I dag hvor alting er styret via canbus
    Kan det være svært og finde noget der er kompatibel.

    Den nye styring skulle gerne kunne snakke med resten af bilen.

    Og inde man ee færdig med
    Ombygning
    Så har man brug lige så mange penge
    At det ee hurtige og nemme at købe en anden bil.

    Meget lette før i tiden
    Hvor motorstyringen ikke skulle snakke med resten af bilen


  • #9   26. sep Hvor meget betaler du i "ekstrem vægtafgift" ??


  • #10   27. sep Ok, jeg håbede lidt på at der måske fandtes en øko ford motor som kunne udløse en lavere afgift, så det nogenlunde passer sammen.

    Jeg giver 11.290kr/år, og det er inkl de 6250 som er privatafgiften, og jeg tænker man burde kunne nøjes med at give det halve, og helst helt ned på 3000kr pr år.

    Grunden til min ide er at bilen næsten lige er blevet synet, og jeg er ved at være træt af at man skal smide hele køretøjet væk i stedet for bare at bygge lidt om.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 695
    #11   27. sep Kom lige kigge lidt nærmere på det, når du slår din nummerplade op på https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne/koeretoejdetaljer/visKoeretoej?execution=e3s1
    Er den så sat til 22,7km/l, for det ser jeg andre er sat til.


  • #12   27. sep En CMax 1,6 diesel kan umuligt trække det i normal grøn afgift.
    Du har øjensynligt en bil på papegøje plader (momsbetalt gul plade bil), det medfører en ekstra betaling på mener det er 5k pr år. Så den reele afgift du betaler er nok mere i 6k om året, og selv det lyder lidt højt.
    Hm kan ikke nemt finde en 1.6 diesel nummer plade, kunne finde en 1,5 som nok er nyere og derfor billigere, den står som ca 3800 halvårligt, men det er på papegøjeplader.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 695
    #13   27. sep #12
    Også en af de ting, jeg undrede mig over, at han ikke bare betalte afgiften til hvide plader istedet for.

    Kunne finde den her på hvide nummerplader. https://www.dba.dk/ford-c-max-16-tdci-115/id-1114579935/


  • #14   27. sep Ja min er med gule/papegøje plader, så derfor betaler man også mere.

    Kim P< Det kan godt være det er nemmere at lave den om til hvide plader, men vi må se hvilken løsning der er bedst.


  • #16   29. sep Uanset hvilken motor du smider i bilen og får den godkendt med, så vil du stadig skulle give 6xxx kr om året i privatbenyttelses afgift

    Derfor vil den i bedste fald kunne komme til at falde nogle tusind kroner om året i ejerafgift, og derfor vil det nok ikke kunne betale udgiften hjem over de år bilen har tilbage på vejene

    Hvis du vælger at ombygge til personbil, så vil du kunne spare 6xxx kr om året, og derved måske få udgiften hentet hjem indenfor nogle år

    Deruover kan du undersøge om du kan få godkendt partikelfilter alt efter årgangen hvis der ikke er sådan et på bilen


  • #17   1. okt Det ender nok med en anden.... enten hvidplade eller en der er nedvejet eller en benziner, hvis jeg kan finde en der ikke kun kører 15km/l

  • #18   12. okt Mon ikke din Ford er for ny til at blive nedvejet?


Kommentér på:
Anden motor/ombygning af bil?

Annonce