{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til alle. {{forumTopicSubject}}

Heey BG jeg har et spørgsmål når det gælder fx at man skal have hjælp til at lave bil eller andet af ens gode venner. Tager i så penge for det eller hjælper i som rigtige venner nu gør. Jeg synes at når man er venner så hjælper man hinanden uden at skulle betale. Hvordan gør i blandt venner hjælper i ikke hinanden uden at skulle have tegnebogen frem fx evt give aftensmad eller øl fx.

Tænkte nu ville jeg lige spørge da jeg ikke synes det er fair at når det gælder venner så hjælper man hinanden uden nogen form for penge fx. Kender en som godt kan hjælpe vedkommenet andre kammerater men når jeg så vil have lavet noget skal det koste noget. Det er da ikke fair. Når man er venner så hjælper man hinanden. Sådan er et rigtigt venskab tænker jeg.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til alle.
  • #1   22. mar 2013 Altså jeg synes man som venner hjælper hinanden uden betaling, med mindre der er tale om en større og meget tidskrævende opgave. Hvis f.eks. det er noget man skal bruge flere fulde arbejdsdage på, synes jeg godt man kan give noget, men er det bare noget man laver en eftermiddag, synes jeg ikke man skal give noget.

    F.eks. har min kammerat lige hjulpet mig med at lave bremser. Jeg hjælper ham med at bygge en computer. Ingen af os betaler noget til hinanden for den slags ting.


  • #2   22. mar 2013 Time is Money.

  • #3   22. mar 2013 hjælper kun de meget meget nære venner og familie alle andre betaler det andet gik over gevind så stoppede det efter kort tid da jeg levede på værkstedet smiley

  • #4   22. mar 2013 altså jeg hælper mine venner uanset om jeg får penge eller ej...
    det er det venner gør smiley

    men dog nogen gange hvis jeg optager dem for længe f.eks ved at lave bil i nogen timer eller andet plejer jeg at give lidt drikkelse eller spise smiley


  • #5   22. mar 2013 Når det er de bedste, eller gode venner arbejder jeg mest i tjenester. Hjælper man vennen, forventer jeg også at kunne få hjælp inden for hans fag, selvfølgelig en dag hvor det passer.
    Hvis det er bekendte kan jeg arbejde for en kasse øl, et gavekort, en lille sum penge eller andet.
    Hvis det er fremmede folk bliver det mod direkte kontanter, men til en fair pris da jeg "kun" er lærling. Sådan arbejder jeg for folk. smiley


  • #6   22. mar 2013 Den ene tjeneste er den anden værd og der skal ikke være penge imellem venner. Jeg får tit hjælp af venner når jeg skal have lavet bil og hjælper så til gengæld med hvad de nu har brug for en hånd til.

    Men jeg vil så også til enhver tid acceptere et nej fra dem hvis de ikke har tid eller lyst.


  • #7   22. mar 2013 Nu findes der jo forskellige slags venner forstået på den måde at det er ikke alle der er lige "tætte"... anyway... personligt jo så tager jeg ik penge for at lave noget for kammerater, men materialerne skal selvfølgelig dækkes og så "koster" det jo nok aftensmad eller whatever man lige finder ud af...

  • #8   22. mar 2013 Aargh, altså personen skal jo self betale for reservedelene hvis der bliver brugt nogle reservedele, og så ville jeg skyde på at han kunne få rabat på timelønen, men sku da ikke gratis da mekanikeren kan tjene mange penge i de timer han hjælper sin ven. Så hvis mekanikeren nu normalt tager 500 kr i timen fra en kunde kunne han ligeså godt nøjes med 250 kr fra sin ven. Det er også meget mere fair for begge parter.

  • #9   22. mar 2013 Spørgsmål til dig. Kan du ikke lave en ordentlig overskrift næste gang?


    Hvis personen ikke vil lave det gratis for dig så må du jo bare finde en anden der kan gøre det for dig.

    Man kan sagtens give en ven penge for at lave en bil fx. Det skal man ikke græde snot over


  • #10   22. mar 2013 Jeg hjælper min kammerat med at lave brænde også hjælper han mig med bilen :D.
    - også vil han købe min gamle radio (300), så sagde jeg bare at han skulle beholde den, og hjælp mig med noget rust i stedet for smiley


  • #11   22. mar 2013 Det er ret simpe, forskelden på venner og bekendte, er de penge man laver på dem.

  • #12   22. mar 2013 så er spørgsmålet bare hvor går grænsen for "venner" som selvstændig er det svært at skulle skelne mellem venner og kunder..

  • #13   22. mar 2013 Hvis man har eget selvstændigt værksted, tager man penge for det. slf med en hvis rabat for gode venner og familie.

    Men som privat ''hjælp'' så giv en kold pilsner, og bilejer betaler evt reservedele. hvis slf opgaven ikke tager 8 timer om dagen i 6 dage


  • #14   22. mar 2013 hjælper også venner uden betaling smiley

  • #15   22. mar 2013 Kasper V skal vi være venner? smiley

  • #16   22. mar 2013 hvis jeg skal lave noget for nogle venner så plejer jeg at sige de skal tage noget at drikke med om det så er øl eller sodavand er jeg ligeglad med og kan også finde på at sige at de må gi aftensmaden, og det samme hvis jeg mangler hjælp smiley

  • #17   22. mar 2013 tag ikke penge for noget der ikke er ens erhverv efter min mening hjælper kun nærmeste venner med småting osv siger bare så kan de skylde en en tjeneste eller de kan gi en bajer eller noget kaffe smiley

  • #18   22. mar 2013 nogle beder jeg også om den første fødte og deres sjæl smiley

  • #19   22. mar 2013 der er jo forskel på at hjælpe og gøre alt arbejdet umiddelbart har jeg ikke taget penge for det, da jeg bare har hjulpet de og fortalt dem hvad de skal gøre! smiley

    - har venner som tager penge for det, men self kun hvis det er større ting som hvis de skal skifte kobling eller gearkasse og så de selv gør det kun smiley


  • #20   22. mar 2013 * LUSKEBUSK*

    Det kan jeg kun giver dig ret i.....

    På mit værksted er det ret skart trukket op.

    1. Jeg har 3 venner der, ALDRIG betaler noget.
    2. En 5-8 venner der betaler indkøbspris + de smider lidt pengen efter eget valg.
    3. Resten betaler bare ved kasse 1.
    Men det kan være mer end svært, når man bliver inveteret til middag mm, ved div kunder (Private middage)



  • #21   22. mar 2013 Husk en tjeneste er vil altid betyde mere end penge generelt! smiley

  • #22   22. mar 2013 laver gerne bil for kammeraterne hvis selv de kommer med delene men hvis selv de tilbyder lidt for det siger man jo heller ikke nej

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #23   22. mar 2013 Jeg får hjælp af en kammerat til dækskift to gange om året og det plejer at blive betalt med et måltid og naturligvis sodavand mens der arbejdes og efterfølgende

  • jan s
    jan s Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #24   22. mar 2013 Har haft en autolift og en masse venner. Solgte den. Nu er der 10% tilbage
    Se det er VENNER


Kommentér på:
Spørgsmål til alle.

Annonce