{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

hans h
hans h
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21

Køb af peugeot 306 {{forumTopicSubject}}

Hej bg. Skal ud i morgen og kigge på en peugeot 306. Ville høre om nogle kan fortælle mig hvad jeg skal kigge efter af eventuelle fejl på sådan en model. Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvornår den model skifter til den "nye" model? På forhånd tak. Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af peugeot 306
  • #1   26. mar 2013 El-rust-bagbro-gearskift

• #2   26. mar 2013 Du skal se efter ALT.

Støj fra motor og gear, elektronik, oliespild, bagbro, rust.

• hans h
    hans h Tilmeldt:
    dec 2007

#3   26. mar 2013 Tak for hurtige svar. De ting vil jeg så kigge efter. Bilen har været ejet af samme mand siden 1999, bilen er fra 97,og er blevet kørt pænt samt overholdt sine service. Har tjekket den på trafikstyrelsen, og har kun været betinget godkendt i 2005 pga noget lygte fejl. Ellers godkendt alle de næste syn. Det skal lige siges at ejeren er 45 år.

• #4   26. mar 2013 Nu er synet jo kun en stikprøvekontrol. Derfor skal du se den efter alligevel, for de kan dælme være ringe.

• #5   26. mar 2013 Som de andre siger. Check bagbro. Står baghjulene 100% lige, altså hvis du kikker en af bilen? Check evt efter dette også ved skæv slidte baghjul.

Rust er ikke det store problem, men kik især under bunden, der hvor den går op imod motoren. Der er der 2 længde gående vanger, og de kan blive møre i den bøjning,

El systemet skal virke, især sæde varmen ( hvis den findes ) kan drille. Samt kontakt til airbag.

Slutteligt er det en Mrk 2, som går fra 1995 - 2000. Den kendes bla ved at have airbag i rattet.

• hans h
    hans h Tilmeldt:
    dec 2007

#6   26. mar 2013 Det er selvfølgelig rigtigt. Er der nogle ting under kørsel som kan indikere fejl, eksempel bøsninger, bagbro eller andre ting som man skal være opmærksom på?

• hans h
    hans h Tilmeldt:
    dec 2007

#7   26. mar 2013 Denne model har også airbag i rattet. Den ser rigtig fin ud. Intet rust i skærkantet eller paneler. Ser rigtig fin og original ud. Ville bare være ærgerligt at tage 300 km for at tage hjem uden bilen.

• #8   26. mar 2013 Jeg har en 306'er 1.8 der er lidt tunet- og helt ærligt, så ville jeg holde mig fra den, jeg er stor fan af franske biler og især 306'eren, min den køre sku godt og rykker fra de fleste, men den er for gammel efter min mening, de har kørt en del kilometer og så har de en del år på bagen. Der er meget vedligehold på dem, og det koster jo også noget.

• #9   26. mar 2013 Hvilken motor er det?

Der er mange af dem, og prisen SKAL være super billig...Nej, endnu billigere... Peugeot 406 koster omkring fra 10.000 nysynet..

• #10   26. mar 2013 Hvis du kører i den, lige så langsomt ( 10 -20km/t ) og drejer helt til venstre / højre, så kan du høre om træk aksler er ved at være færdige.

Der vil i så fald være en knagende lyd. Hvis det er rigtg slemt, så klonker det højlydt fra forhjulene.

• hans h
    hans h Tilmeldt:
    dec 2007

#11   26. mar 2013 Denne her har kørt 227.000. Syntes såmen bare den er pæn og velholdt. Har haft en 106"er engang og den var vi glade for, næsten ingen rust og startede hver dag. Så nu kunne jeg godt tænke mig at prøve en 306. Men ville da lige høre nogle kloge hoveder før jeg sprang ud i et køb

• #12   26. mar 2013 Hvad skal du give for den ?

• hans h
    hans h Tilmeldt:
    dec 2007

#13   26. mar 2013 Den hedder 1,4 cashmere og er fra 97. 227.000 km. 6 mdr til syn og koster hvis jeg er heldig 4000 kr. Han skal bruge pengene til som ekstra udbetaling til en helt ny bil

• #14   26. mar 2013 Jeg ville ikke gøre det

• hans h
    hans h Tilmeldt:
    dec 2007

#15   26. mar 2013 Hvorfor? Hvis nu bilen er i orden, og ikke er rusten i bunden, samt at den kører godt og er funktionel

• #16   26. mar 2013 Ja okay, så det jo okay, tænker bare der kan være en del galt med den, og 6 mdr. til syn lyder ikke af så meget

Kommentér på:
Køb af peugeot 306

Annonce